Kauppakorkeaan 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös ne tule jo samana päivänä klo 15 tai 16.. Nopeimmat ehtineet jo nollata kokeet siihen mennessä toivottavasti ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vastaukset johonki käteen ylös ja voit sitten, kun koe on ohitte niin tarkastaa ne suoraa sieltä suorituspaikan ovesta ;)

Mmmmm kauppiksen tyttöjä odotellessa <3
 
Ihan samaa tulin postaamaan :D Ei vaan pysty enää lukemaan.. Harjoituskoe pitää tässä vielä joku päivä vääntää ja alkaa olla lukemiset siinä.
 
Oon lukenu tätä threadia jo ihan alusta asti, mutta nyt vasta rekkasin foorumille. Itellä toinen hakukerta menossa, viimevuonna 26,5p kokeesta ja ensisijaisuudesta +2, mutta ei ihan riittänyt Aaltoon. Enkä hakenu muualle. Nyt ei oo kyllä lukemiset menny yhtä hyvin, vaikka aikaa on ollu enemmän. Harkkakokeista aika huonot tulokset, haarukka 15-25p, kun viimevuonna neljä viimeistä koetta meni helposti yli 30. Edellisissä kokeissa kusi se, että tilanne oli niin jännittävä, tuli tehtyä muutamia helvetin tyhmiä virheitä ja kummasin muutaman oikean vastauksen pois. Nyt ei tunnu että pääsis edes vaasaan. No ensvuonna sitten... Kävi vähän toisin kuin muilla yleensä että otetaan eka kerta iisisti ja toisella panostetaan :D
Ensikertalaisille vinkkiä, että oikeesti ottakaa ihan rauhallisesti siellä kokeessa, koska eniten sitten ketuttaa jos osas, mutta jätti vastaamatta. Aikooko moni nyt lukee vielä viikonlopun?
 
Tarkoitus olisi viikonloppuna käydä vielä vähän laskentatoimea läpi ja vähän tehdä tehtäviä. Yhdet häät osuvat vielä huomiselle, että eipä tässä hirveästi ehdi enää tempoilla. Jos nyt saisi ma-ti-yönä nukuttua kunnolla niin se olisi varmaan parasta mahdollista panostusta.
 
Nyt lukenu 4 viikkoo putkeen 7h joka päivä ja pakko sanoa, että on auttanu. Ekonomisti koepisteet noussu kuukaudessa 17p->33p niin oma osaaminen kaiketi parantunu huomattavasti. Nyt vaan jäitä hattuun ja toivotaan/uskotaan, että paikka irtoaa jostain jo tänä vuonna...
 
Markkinoinnin ja taloustieteen tiivistelmiä vielä kertailen tässä tänään ja huomenna. Maanantaina kaikkien laskukaavojen kertaus ja viimeiset harjoitustehtävät. Unta ei varmaan hirveesti tule perseellään olevan rytmin ja kuumotuksen takia :D Täytyy vaan toivoa, että on iskussa kokeessa!
 
Itseä jännittää ihan hirveästi. Hentusen kokeista on vielä tekemättä muutama, joten ne pitäisi nyt tässä viikonlopun aikana iskeä + sitten laskutehtäviä ja kaavojen kertailua. :) Ja ehkä markkinoinnin listojen pänttäämistä... Ja ajattelin sunnuntaina illalla vielä läpikäydä tekemäni kokeet, ja niistä katsoa epäselvät kohdat tai siis joissa on eniten virheitä. Maanantai olkoon lepopäivä, ei silloin ehdi enää mitään oppimaan, panikoituu vaan turhaan jos ei osaakaan jotain.

Muttajuu, 2 pääsykoetta on nyt tänä vuonna takana (jyväskylän kansantalous + liiketalous), joten ehkä semmoiset pahimmat jännitykset ja paniikit olisi ohi. (Tosin liiketalouden koe oli osaltani täysi vitsi, koska en lukenut mitään ennakkoon ja ainut huolenaihe oli, että kertoohan valvoja koska saa lähteä pois. Tein matikan osuuden ja pooois, en halua ammattikorkeaan...) Jyväskylän koe jännitti sitten enemmän, mutta koe oli niin helppo, ettei siinä kai ehtinyt kunnolla panikoitua. (Jälkiviisaana kiva sanoa, että olisin ihan varmasti osannut kaiken jos olisi aika riittänyt :D ) Tällä hetkellä olen jo täydessä (negatiivisessa) tärinässä noista Hentusen kokeista, vaikka teen niitä yksin kotona ja kirjastossa, niin saa nähdä pyörrynkö sitten koesaliin.

Uusille hakijoille ja jotka hakee ensi vuonna (katotaan lukeudunko itsekin nyt niihin), suosittelen kyllä lämpimästi Hentusen materiaaleja. (Itselläni kokemus siis nettikurssista, supermaster varmasti vielä loistavampi) Jos noudattaa lukuaikataulua ja ohjeita, niin normaalilla älykkyydellä varustetun henkilön on hankala olla oppimatta mitään. (Itsellenihän tuli kaikkea tärkeää ja vähemmän tärkeää, niin lukemiset jäi vähälle tuossa maalis-huhtikuussa.. Siksi on sellainen olotila etten osaa KAIKKEA, toivon sormet ristissä että kokeessa kysytään ne asiat mitkä osaan ;D) Luulen, että matikan suhteen olisin hyötynyt eniten luento-opetuksesta ja muiden ihmisten kanssa käydystä keskustelusta + siitä, että olen vertailtavana koetuloksissa. Muissa aineissa koin, että itsenäinen opiskelu materiaalien kanssa tuotti yhtä hyvää tulosta, kuin olisin saanut kurssilla istumalla. Ja tässä loppuvaiheessa on kiva, kun ei tarvi yksin kirjoja päntätä, koska tehtäviä on tuhansia... Olen huomannut, etten oikeastaan saa asioita enää päähäni tässä vaiheessa lukemalla, tehtävien teko ja yksityiskohtien kertaaminen on paljon hedelmällisempää.

Tällä hetkellä kuitenkin on olo, etten saa kokeesta millään Treelle tarvittavaa määrää (hyvä jos Vaasaan...). Markkinoinnista ja johtamisesta saa niin pikkutarkkoja kysymyksiä, että edelleen teen ajatusvirheitä ja sekotan välillä teorioita + kaavioita toisiinsa jne... Kansantaloudessa huolettaa aineisto, vaikka muuten mielestäni asiat olen tajunnutkin. Laskentatoimi taas on vaan vähän tylsää, niin sitä opiskellessa ei ole suurta tunteen paloa mukana, enkä muista kaikkia juttuja ihan millilleen ;D Mutta näillä mennään, ärsyttää vaan suunnattomasti, kun olen uhrannut aikaa (+rahaa, koska en ole ollut töissä + kaikki materiaalit ja kirjat...) PALJON pääsykokeeseen, ja jos en pääse mihinkään niin aivan varmasti vaivun syvään masennukseen. En pelkästään sen takia, että opiskelupaikka meni sivu suun, vaan myös sen, että tarvii opetella kaikki asiat uudestaan ja käydä sama rumba ensi keväänä läpi.

Nonniin, hyvä loppuavautuminen tähän väliin. Itse en aio katsoa oikeita vastauksia mistään, kokeen jälkeen unohdan kaikki kokeisiin liittyvät jutut ja odotan tuloksien julkistamispäivää. Tulee vaan paha mieli, jos luulen osanneeni jotain ja sitten heti kokeen jälkeen kaikki vastaukset onkin väärin :D Onneksi juuri kukaan lähipiirin ihminen ei hae, niin ei tule kyselemään ja vertailemaan koetuloksia. Hirveesti tsemppiä jokaiselle, tää on ollut tosi kiva keskustelu ja hyvä paikka avautua ja lueskella muiden fiiliksiä. Toivon, että kaikki täältä ainakin pääsee ekoihin hakukohteisiinsa, koittakaa jaksella vikat päivät ja palata normaaliin, kivaan elämään kokeen jälkeen!
 
En pelkästään sen takia, että opiskelupaikka meni sivu suun, vaan myös sen, että tarvii opetella kaikki asiat uudestaan ja käydä sama rumba ensi keväänä läpi.

QUOTE]
Hyvä postaus, mutta tämä pisti silmään. Jos tähän rupeamaan täytyy vielä joskus ryhtyä, niin ei todellakaan lähde tyhjästä, vaan ainakin laskiksen ja kansiksen logiikka ja keskeisimmät asiat on aika syvällä takaraivossa, ja muutenkaan lukeminen ei mene koskaan hukkaan. Itse olen ainakin oppinut oppimisesta aivan älyttömästi tämän kevään aikana, ja ylittänyt omat odotukseni täysin. Luulin, että pyyhe olisi lentänyt kehään viimeistään maaliskuussa.

Viimeiset kolme viikkoa tultu vietettyä lapinjärvellä sivarikeskusksessa, joka on tarkoittanut sitä että en ole pystynyt lukemaan niin paljoa kuin siviilissä, mutta tämä ei ole ollut huono juttu. Olen pystynyt omaksumaan joka päivä lisää, lisää ja lisää ja neljästä kirjasta on vain yksittäisiä pikkujuttuja, joita en voi sanoa hallitsevani. Matikkaa en osaa, mutta kokeen ei tulisi kaatua siihen. Tämä 2-4 tuntia päivässä tahti viimeisen kolmen viikon aikana on ollut passeli, ja henkinen valmistautuminen on mennyt nappiin. Jännittää vähän, mutta mitään yöunia en kyllä todellakaan menetä.
 
Nyt lukenu 4 viikkoo putkeen 7h joka päivä ja pakko sanoa, että on auttanu. Ekonomisti koepisteet noussu kuukaudessa 17p->33p niin oma osaaminen kaiketi parantunu huomattavasti. Nyt vaan jäitä hattuun ja toivotaan/uskotaan, että paikka irtoaa jostain jo tänä vuonna...
Nostan kyllä hattua tuosta, sillä kun lukutunteja rupes olemaan se +350H, niin ei vaan yksinkertaisesti pysty lukemaan kun sen n. 4h päivässä.
Aattelin jos tänää ja huomenna kertailis kaavat ja listat, eipä oikein muuta enää auta tehä.
Onnea vielä kertaalleen kaikille kokeeseen. Jos on saanut pidettyä hyvän lukurytmin kevään aikana, niin eiköhän se paikka irtoa.
 
Huh, nyt alkoi taas tulemaan epävarmuutta kun lukee muistiinpanoja. Tuntuu ettei muista mitään tekstistä. Tehtävät kyllä menevät oikein, mutta tuntuu että on aivan lukemisen alkuvaiheessa kun lukee kirjaa/omaa vihkoa. Ei ole pitkään aikaan tullut luettua mitään vaan olen vain tehnyt tehtäviä, joten johtuu varmaan siitä. No toivotaan että tulee hyvät kysymykset, mitä olisi valmennuskurssillakin kysytty niin sitten menee hyvin. Olen kuitenkin jo henkisesti valmistautunut huonoon tulokseen joten eipä se kamalasti haittaa vaikka ensi vuonna joutuisikin pyrkimään uudestaan, koska opinnot kuitenkin voisin aloittaa aikaisintaan ensi heinäkuussa.

Mutta onnea kaikille kokeeseen ja muistakaa miettiä rauhassa älkääkä yliarvioiko kysymyksiä ja panikoiko itse koetilaisuudessa. Kyllä suurin osa vaikeistakin kysymyksistä ratkeaa jos on asiat ymmärtänyt.
 
Olen kuitenkin jo henkisesti valmistautunut huonoon tulokseen joten eipä se kamalasti haittaa vaikka ensi vuonna joutuisikin pyrkimään uudestaan, koska opinnot kuitenkin voisin aloittaa aikaisintaan ensi heinäkuussa.
QUOTE]
Tää on kyllä oikeasti hyvä osata ja tunnustaa ennen kokeeseen menoa. Itsekin ajattelin tuossa maalis-huhtikuussa, että mitä jos en saakkaan paikkaa, meneekö siinä kaikki työ ja aika hukkaan, ja olenko täysi luuseri jos en kovasta urakasta huolimatta saisikaan paikkaa? Tämä ajattelutapa söi lukemisen tehokkuutta, mutta tuossa toukokuussa rupesin rentoutumaan, ja ymmärsin että ei tässä nyt sentään Euroopan velkakriisiä ratkaista: tuloksena parempi mieli, hyvä tasapaino keskittymistä ja rentoutta ja oppiminen tehostui kummastui. Oikein pahaa tekee lukea kuin jotkut tärisevät pelosta jo tässä vaiheessa ja menettää yöuniaan, saati puristaa 10h lukusessiossa asioita päänsä umpeen, jotka menisivät paremmin perille suuremmalla määrällä lepoa ja mielekästä muuta tekemistä. Jokainen toki vetää tyylillään, ja voihan joillekin lukematta oleminen olla suurta tuskaa, jos samaan aikaan ajattelee että kaikki muut paahtavat täysissä lukuviboissa 10h sessiota.

Onnea vielä kaikille kokeeseen, jos ette uhkaa omaa opiskelupaikkaani ;)
 
Eksyin tälle foorumille joskus monta kuukautta sitten (pläräsin punttimimmejä protskuvinkkejä varten;) ) ja siitä lähtien olen seuraillut tarkkaan keskustelua. Ei mitenkään creepy stalkkausmeiningeissä, vaan lähinnä sen takia että kun en ole valmennuskurssilla niin jostain on ollut pakko hakea sitä vertaistukea. Nyt viimein oli munkin pakko tulla kommentoimaan! Eli kiitos kaikki kirjoittelijat, ette tiedä miten paljon ootte tsempanneet munkin lukemista:) Itse olen kanssa tilannut valmennuskeskuksen io-materiaalit. Harjoituskokeista olen saanut keskimäärin 30 p. Huolestuttavaa lähinnä se, että ekasta sain parhaat pisteet (32) ja ne on siitä vaan laskeneet... toivotaan ettei osaaminen kumminkaan, vaan että ne kokeet ois vaan vaikeutuneet. Itseäni tosin lohduttaa hyvät aloituspisteet, 25p kokeesta pitäis olla jo aika varma paikka Aallossa, helpottaa varsinkin koska olen vasta tämän kevään ylioppilas. Nooh, nyt vaan jännätään että mihin asti tän hetken osaaminen riittää:)


Mutta onnea kaikille kokeeseen ja muistakaa miettiä rauhassa älkääkä yliarvioiko kysymyksiä ja panikoiko itse koetilaisuudessa.
Toi ylianalysointi on mun pahin pelkoni, tapahtuu esim. johtamisessa ja markkinoinnissa koko ajan!

Onnea vielä kaikille kokeeseen, jos ette uhkaa omaa opiskelupaikkaani ;)
My feelings exactly!:)

PS kaikki tää puhe kauppistytöistä pelottaa mua (tyttönä) suunnattomasti - mulla oli jo valmiiks sellainen fobia et kauppistytöt on aivottomia pikkuteinejä joilla kaikilla on longchampin laukku ja michael korsin kello ja tory burchin ballerinat. Toi teidän puhe pahentaa vaan hetki hetkeltä mun fobiaa:D Nooh, jos pääsen aaltoon nii musta tulee sit se yleishylkiö joka EI hanki korssin kelloa ja te kaikki katotte mua ja ihmettelette mikä *** friikki :DDD
 
PS kaikki tää puhe kauppistytöistä pelottaa mua (tyttönä) suunnattomasti - mulla oli jo valmiiks sellainen fobia et kauppistytöt on aivottomia pikkuteinejä joilla kaikilla on longchampin laukku ja michael korsin kello ja tory burchin ballerinat. Toi teidän puhe pahentaa vaan hetki hetkeltä mun fobiaa:D Nooh, jos pääsen aaltoon nii musta tulee sit se yleishylkiö joka EI hanki korssin kelloa ja te kaikki katotte mua ja ihmettelette mikä *** friikki :DDD

Pelko pois, mulla ainakaan ei ole mitään noista : D Et siis tule olemaan hylkiö, ainakaan yksinäsi, koska kaksi muodostaa jo ryhmän : )
 
Okei, jos päädytään molemmat aaltoon nii meistä tulee bestikset:) Perustetaan kaikki pakkislaiset sinne kunnon treeniyhteisö ja dissataan kaikkia niitä, joilla nuo kyseessäolevat vaatteet löytyy:)

(jos jollain nyt on jokin yllämainituista asusteista, ei saa loukkaantua! niin on myös mm. parhaalla kaverillani:D)
 
Back
Ylös Bottom