Kauppakorkeaan 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Markkinointi IMO paljon mielekkäämpi kuin viime vuonna: 300 sivua non-profit organisaatio paskaa. Jos paikka ei irtoo niin itku kurkussa Alkoon.
 
Jurz tiedatko kuuluuko tohon intensiivi kurssiin toi viimenen ns ''kenraali koe''. Eli paaseeko sen tekee paikanpaalle?

Ei verkkokurssilaisilla kai ole mitään netin ulkopuolella. Ainakaan missään ei ole mainittu moisesta. Mutta sen verran voin sanoa että turha murehtia jos sellaista ei ole, koska kun viime vuonna olin moisessa niin en nähnyt mitään hyötyä siitä. Mentiin istumaan penkille melkein vierekkän, OIKKIKSEN opettaja jakoi meille paperit, tehtiin ne tunnissa ja sitten tarkastettiin ja done.
 
Jes. Mulla on ekaa kertaa (haen tosiaan kolmatta kertaa, älkää kysykö miksi, mulla on liuta hyviä ja sit niitä huonompia syitä) kolmeen vuoteen oikeesti sellanen tunne, että mä osaan kaikki muut kirjat todella hyvin, paitsi tän matikan. Tosin, mä oon tehnyt ihan saatanasti töitä matikan kanssa, etten usko, että kukaan teistä on :P. Nyt on alkanut vähän laiskamato iskemään, mutta mutta, lähinnä matikkaa tässä tarvitsee enää opetella ja asioita kertailla. Aloitin kuitenkin jo tammikuun alussa lukemaan ja pohjalla kaksi edellistä vuotta, jotka on aina olleet "fuck jäin pisteen päähän Turusta" -tilanteita... Et joo. Näillä mennään, meen takasin laskemaan matikkaa heti kun saan lisää kahvia.

Vois toki mennä lukemaan tuonne ulos...
 
Tosi rasittavaa kattoo tota nettikurssii nyt ku toi kuva on niin epaselva :D Ei viimeks ollu noin huono.. Ku tekee noit tehtavii nii ihan kuin ois +6 likinakonen.. Vaha offtopiccii taha.
 
Tosi rasittavaa kattoo tota nettikurssii nyt ku toi kuva on niin epaselva :D Ei viimeks ollu noin huono.. Ku tekee noit tehtavii nii ihan kuin ois +6 likinakonen.. Vaha offtopiccii taha.

Joo, ihan kamala. Itse siirryin kuunteluoppilaaksi ainakin kotitehtävien ajaksi
 
Plus mun mielest ihan turhaan toi jaba sieventaa tota yhta sen antamaa kotitehtavaa puoltuntii. Mentas jo eteenpain ku ei sieventaminen kuitenkaa ollu tan paivan teema vaan derivoiminen ja joustot.
edit: noniin ymmarshan se sen :) Ite olisin tehny sen erilailla btw. En olis laittany noit osoittajan tekijoit jakolaskuks.. Mun mielest ite tein sen niin ja meni helpommin. Jos tiiat mita meinaan.
 
Oisko kellää mitää neuvoa noiden tunnuslukuanalyysikaavojen saamiseks päähän?
Ei meinaa millää muistaa, kun ne on kaikki niin samanlaisia :s
 
Oisko kellää mitää neuvoa noiden tunnuslukuanalyysikaavojen saamiseks päähän?
Ei meinaa millää muistaa, kun ne on kaikki niin samanlaisia :s

Joskus auttaa paperin ja kynän käyttäminen. Että luettuasi kaavat kirjoitat ne ylös, kunkin tunnuslukualueen kaavat omalle paperilleen, ja tsekkaat että menikö oikein. Kaavojen ulkoamuistamisen lisäksi on tosi tärkeetä muistaa myös mahdolliset ohjearvot (heikon, tyydyttävän ja hyvän rajat) ja se miten luvut kaavoihin on saatu tuloslaskelmasta ja taseesta (esim. kahden vuoden keskiarvo vai edellisen vuoden luku jne).
 
Ei helvetti noita Kilan yleisohjeen tuloslaskelmaa ja tasetta. Jos kokeessa kysyy jotain ihme settii jostain random pikkuerästä nii kysyköön pois. Ei riitä muistikapasiteetti tommosten nippelipaskojen opetteluun sitten millään nii parempi vaa antaa olla.
Ihme juttu kun jotkut asiat kirjoista jää tosi hyvin mielee ja joitain ei taho millää muistaa. Kaavojen kanssa ei oo ollu mitää ongelmaa. Pakko jaksaa vielä pari viikkoo tätä :S
 
Oon täs 3 päivää nyt lukenu noita kaavoja ja nyt rupee menee päähän.
Lukea ei meinaa millään jaksaa, koska noi kirjat on kaluttu varmaa kuuteen kertaan läpi ja harjoitustehtävät on kaikki tehty
 
Mitä fakkii, voiko Jyväskylän kauppiksen koe tosiaan olla näin helppo https://www.jyu.fi/jsbe/opiskelijavalinta/kttpk2011pdf ?

Kyllä tässä loppukeväästä on tullut sellainen olo, että aloitin lukemisen hieman liian aikaisin, kun nyt tässä pisteessä on jo niin lopen tympääntynyt lukemiseen, että ei jaksa tehdä läheskään semmosia määriä kun aluksi. Tosin turha tässä on sitä vitutella, voihan se toisaalta olla on ihan hyväkin että tässä vaiheessa on jo suurimmat puserrukset takana päin, ja voi hakea sitä sopivaa viritystä ja sopivaa tasapainoa kahen viikon päästä tapahtuvaa jytkyilyä varten. Lukeminen ollut viimeisen viikon lähinnä kertailua ja muutamia pikkujuttujen viilailua, poislukien matikka jossa yritän nyt oppia ne muutamat asiat mitä voin tässä ajassa oppia.

Ensimmäistä kertaa lähen kokeeseen sillä mielialalla, että tiedän osaavani asioita ja onnistuminen on se todennäköisin skenaario. Sisäänpääsy tulee olemaan pään kestävyydestä kiinni, ellei sitten jollain ilveellä kaikki johtamisen kysymykset käsittele muutoksen muistilistoja, kansikseta tulisi pelkkää keskipistemenetelmää ja "seitsemänkymmenen sääntöä", laskiksessa pelkkää taseen ja tuloslaskelman esittämisjärjestystä, markkinoinnista pelkkiä kirjan takana olevia käsitteitä ja matikasta pelkkää kpl 2 asiaa. Jos sen sijaan mitään tai suurinta osaa noista yllä olevista ei kysyttäisi tai tarvitsisi käyttää, niin läpipääsyn ei pitäisi tuottaa ongelmia.

Sen vaan sanon loppuun, että onneksi en hakenut aaltoon, paljon paremmin mielin voi lähteä kokeeseen kun tietää, että puolet pisteistä on varma sisäänpääsy :)
 
Näyttäs siltä, että munki tietämyksellä pääsis Jyväskylään, jee!

Muutoksen muistilistoista kysymys itse kokees ois liian ennalta arvattava ja osottas aikamoista epäluovuutta. Löisin vetoa ettei niistä kysytä mitään. Silti ei oikee uskalla jättää opettelematta niitä :D Eniten vituttaa jos tulee semmosia monitulkintaisia kysymyksiä tai jotain äärettömän näsäviisasta settii.
 
Laiskottaako ketään? Mul on suht hyvin luonnistunu tän koko kevään ajan semmone 8h lukeminen päivässä, mutta nyt noi kirjat on plärätty niin monee kertaa läpi, ettei meinaa jaksaa enää.
 
Mua kyl laiskottaa... tein tanaan harkkakokeen numero 3 valmennuskeskuksel ja sain siita 27p vaan.. Tuli kylla vahan hatikoityy se ja jos olisi lukenut tarkemmin tehtavat niin ainakin yks virhe olis pudonnut pois markkinoinnin osiosta. Plus pari muuta ihan tyhma virhet. Ne kun saa pois niin luulis et kokeesta napsuu se >30p.. Johtamisest tuli taydet :) Oli kyl mun mielest vaikeempi koe kuin kaks aikasempaa joista sain 24.5 ja 28p. No vikasta harkka kokeest yli 30p nii sit hyvil mielin kokeesee!!
Nyt pitas lukee mut ei vaa pysty. Kelasin et kayn noit muistiinpanoi lapi nytten et jotai jarkevaa sais aikaan.
 
Mua kyl laiskottaa... tein tanaan harkkakokeen numero 3 valmennuskeskuksel ja sain siita 27p vaan.. Tuli kylla vahan hatikoityy se ja jos olisi lukenut tarkemmin tehtavat niin ainakin yks virhe olis pudonnut pois markkinoinnin osiosta. Plus pari muuta ihan tyhma virhet. Ne kun saa pois niin luulis et kokeesta napsuu se >30p.. Johtamisest tuli taydet :) Oli kyl mun mielest vaikeempi koe kuin kaks aikasempaa joista sain 24.5 ja 28p. No vikasta harkka kokeest yli 30p nii sit hyvil mielin kokeesee!!
Nyt pitas lukee mut ei vaa pysty. Kelasin et kayn noit muistiinpanoi lapi nytten et jotai jarkevaa sais aikaan.

Onko noi harkkakokeet kuinka vaikeita? Hentusen kokeet on PALJON vaikeimpia kuin esim. Verkkoakatemian kokeet
 
Onko noi harkkakokeet kuinka vaikeita? Hentusen kokeet on PALJON vaikeimpia kuin esim. Verkkoakatemian kokeet
Noo en tiia.. Koko valmennuskeskuksen paras pistemaara oli 33p ja toisiks paras vissii 31.5p.. 30p paikkeilla oli noin 10-15 opiskelijaa.. Keskiarvot pyori siel 16-18 pistees.. Hatusta heittaisin et noin 400 opiskelijaa valmennuskeskuksel.
Oli toi mun mielest jo haastavahko koe.. Kaks ekaa oli vaha helpompii. Mun mielest iha oikeen kokeen tasosia varmastikkin. Kysy viel jurzilt seki on valmennuskeskuksel.
Edit: mut tosiaan tuli ite vaha hatailtyy kokees ja tehtyy muutama ihan holmo virhe.. Joten en sit tiia oliks toi loppu peleis nii vaikee koe. Tulosgraafit kyl pikkusen putos.
 
Oli kyllä paljon vaikeampi koe kun aikaisemmat minusta. Minulla meni melkein kaikki aineistotehtävät väärin :D . Onneksi johtamisesta ja markkinoinnista sain kaikki oikein ja laskentatoimesta meni yksi väärin. Matikastakin 6/8 johon olen erittäin tyytyväinen. 30p sieltä napsahti kuitenkin, Mutta toivotaan ettei tule samanlaisia virheitä oikeassa kokeessa kuin tuossa, taas tuli kansiksessa yksi näppäilyvirhe ja aineistoa en jaksanut lukea melkein ollenkaan, johtuu varmaan huonoista yöunista, mutta hyvää harjoitusta, koska koetta edeltävänä yönä ei varmaan tule paljoa nukuttua. Oli kyllä "kiva" huomatta että muitten kurssilaisten pisteet olivat niin matalia, ei kauhean moni saanut yli 30, eli aika haastava koe oli.

Tarkemmin ajatellen voi olla että sain vain 29 pistettä mutta en viitsi käydä tarkistamassa nyt kun on nyt senverran hyvä mieli :D

Edit. Ja kyllä muokin laiskottaa ja paljon. Jo viiden tunnin luku päivässä tuntuu hirveältä
 
Back
Ylös Bottom