Aika lailla sama vaikka tiedän, että en osaa matematiikkaa. Mullakin menee just noin, että nyt sitä tuntuu oppivan koko ajan jotain pikkujuttuja, kun aiemmin ei tuntenut oppivan juuri mitään, vaikka kuitenkin seuraavilla lukukerroilla huomasikin, että kyllähän niitä asioita jäikin päähän. Mulla on myös ollut tota morkkista välipäivistä, mutta silti näen itseni kannalta järkevämmältä pitää niitä, kun hajota lopullisesti näihin kirjoihin. Silloin kun ei pysty niin ei pysty, itse en usko että turhautuneena työskentelystä olisi hirveästi hyötyä.Täällä onkin ollut jo muutaman päivän vähän hiljaisempaa, joten aloitampa taas keskustelun
Alkaako muilla jo innostus loppumaan? Itseäni alkaa jo oikeasti väsyttämään lukeminen, vaikka luenkin "vain" 5-6h päivässä. Tuntuu että asiat on hallussa, mutta silti epävarma olo. Epävarmuus + väsymys on varmaan pahin yhdistelmä, aina kun yrittää pitää välipäivää niin omantunto alkaa kolkuttaan kun ei taas tullut luettua. Muuten tosiaan lukeminen menee ihan hyvin, kokoajan tuntuu että oppii jotain pieniä asioita. Harjoituspääsykoekkin tuli tehtyä tänään ja sekin meni ihan ok.
Itse olen tällä hetkellä ennen kaikkea tehtävien tarpeessa. Olen tehnyt kaikki mahdolliset mitä mulla on (valmennusakatemian ja verkkoakatemian tehtävät + kaikki mahdolliset ilmaistehtävät ja vanhoja pääsykokeita), mutta haluaisin ehdottomasti lisää. Opin väärien vastausten kautta erittäin tehokkaasti, ja tuntuu tota kautta oppivan ikään kuin varkain monia asioita. Enää en viitti Hentusen pakettia ostaa, kun kokeeseen on vain neljä viikkoa, mutta jos vielä joskus joudun tähän kokeeseen lukemaan, niin aion ostaa sen massiivisen 2000-kysymyksen setin ja tehdä kaiken.
Itseluottamus on ollut jatkuvassa kasvussa, johtuen siitä, että olen ymmärtänyt että koealueessa ei ole mitään, mitä ei voisi ihmisjärjellä käsittää ja myös sen takia että olen oppinut tänä keväänä enemmän kuin koskaan, todella paljon asioita jotka tuntuivat ensimmäisen kahden kuukauden aikana mahdottomilta.
Poriin, Vaasaan tai Ouluun päästäkseni täytyisi saada kokeesta se 14-20p, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa. Hakijamäärä tippui ainakin Poriin n. 100:lla (joka on melko reilu pudotus noin pienelle yksikölle) + tietysti moneen kertaan mainittu matikan takaisintulo ei voi olla näkymättä. Tällä hetkellä tuon pistemäärän saaminen 40-kohtaisesta kokeesta tuntuu todennäköisemmältä kun tuon rajan alittaminen, vaikka ei se tietenkään mikään läpihuutojuttu ole. Matematiikasta pari viimeistä lukua 2-3 pisteen arvoisesti haltuun, laskiksesta vielä muutama kaava + kertailut jokaisesta kirjasta, ja uskon olevani sisällä jos vaan pää kestää kokeessa