- Liittynyt
- 9.6.2011
- Viestejä
- 4
Itse mietin myös markkinoinnin 23. ja 24. kysymyksiä. Onko esim. 23. kysymyksessä väite "sisältää joko kvalitatiivisia tai kvantitatiivisia tavoitteita" väärin vain siksi, että sana JOKO sulkee toisen vaihtoehdon pois. Eli toisin sanoen on joko kvalitatiivisia TAI kvantitatiivisia tavoitteita, mutta ei molempia samaan aikaan. Aika viilausta jos tämän takia väärin.
Toiseksi kysymys 24. Suora lainaus kirjan sivulta 154:
Arvon aikaasaamisessa on kyse siitä, että kehitetään, suunnitellaan ja toteutetaan sellaisia tuotteita, palveluita ja toimintaa ja sellaisella tavalla, jolla kohderyhmä katsoo saavansa tuon arvon. Ne päätökset, jotka tässä yhteydessä tulee tehdä, liittyvät kysymykseen siitä
-mitä tarjotaan
-mikä uhraus tai rahallinen korvaus kohderyhmältä vaaditaan
Eli toisin sanoen mielestäni kohta 4 Arvon aikaansaaminen tarkoittaa organisaation toiminnalla tuotettavan hyödyn
määrittelyä olisi enemmän oikea kuin kohta 1 Markkinoinnin arvoprosessi kuvaa strategisen markkinoinnin roolia. Vaikka sana "määrittely" kuulostaa ensi kuulemalta paremmin olevan arvon valintaa, mielestäni se voi tässä yhteydessä kuitenkin olla myös arvon aikaansaamista sillä puhutaan hyötyjen määrittelystä. Ainakin kirjan mukaan näyttäisi olevan näin. Tyrmätkää vapaasti väitteeni
Olen täysin samaa mieltä kanssasi, vituttaa aivan sikana nää tehtävät 23. ja 24. Toi markkinoinnin arvoprosessi kuvaa strategisen markkinoinnin roolia on mielestäni täysin väärin, koska arvoprosessti kuvaa strategisia JA taktisia päätöksiä. Todellakin valitan näistä. Tuntuu nimittäin siltä, että koulupaikkani saattaa näiden takia jäädä.. Tietääkö kukaan mihin näitä valituksia voi laittaa?