Kauppakorkeaan 2011

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bite.me
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko pakkislaisista kukaan suoraan lukiosta/amiksesta päässyt. Kun ei tunnu kovin monella ikää näkyvän?
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turkuun suuntaavia?

Valtavat onnittelut kaikille, jotka opiskelupaikan sai! Aika hurjat rajat oli kyllä. Onneksi ei tarvitse tuota koetta enää ikinä tehdä.
 
Tampereelle laskentatoimeen sisään, 39p näemmä pääsykokeesta. Tosin paikka oikiksessa odottaa, joten otan paikan vaan vastaan ja suoritan tutkinnon "hamassa tulevaisuudessa". Voi sitten olla otm-ekonomi :D Onnea kaikille päässeille - yllättävän vähän nousi pisterajat odotuksiini nähden.
 
Tampereelle laskentatoimeen sisään, 39p näemmä pääsykokeesta. Tosin paikka oikiksessa odottaa, joten otan paikan vaan vastaan ja suoritan tutkinnon "hamassa tulevaisuudessa". Onnea kaikille päässeille - yllättävän vähän nousi pisterajat odotuksiini nähden.
Muista yhden korkeakoulupaikan säännös. Eli joko tai.

Edit: siis jos tänä vuonna pääsit molempiin..
 
Oh yeeaah :) kyllä kannatti talvi ja kevät lukea, Ouluun pääsin kansantaloutta opiskelemaan 21,5 pisteellä, siis aika tiukille meni mutta sisään mentiin kuitenkin. Onnea myös kaikille muille yliopistoon päässeille !
 
Tuli mieleen: markkinoinnin tehtävä 23 - tavoitteet voivat olla joko kvantitatiivisa tai kvalita jnejne... Jopa Hentusen Timo sanoi erittäin suurella varmuudella, että tehtävässä on 2 oikeaa vastausta. Tämä siis kuultua kaverin suusta, joka jäi 1p päähän Tampereen laskentatoimesta.

Minne tästä voisi valittaa? Kukaan muu samaa mieltä? Itselläni tuo oli ainoa tehtävä, johon en uskaltanut ottaa kantaa.. Todella epäselvä tehtävä.
 
tuliko tänään kaikille hyväksytyille kirje vai voikohan odottaa että saapuisi vasta huomenna????T:tuskastunut:(

Ainakin Ouluun päässeiden nimet löytyvät Oulun taloustieteiden tiedekunnan sivulta, niin kaipa sitten muutkin yliopistot ovat julkistanneet sisäänpäässeiden nimet netissä omilla sivuillaan kenties ? :P (siis tietenkin jos olet antanut luvan julkaista nimesi netissä.)
 
Kertokaas kauppiksessa opiskelleet vähän et minkälainen koulu oikeesti on kyseessä? Miten haastava ja toisaalta myöhemmin miten palkitseva? Itellä tarkotus ens keväänä hakee tuonne ku intistä pääsee ensin pois. 2010 keväällä hain mut kirjotusten jälkeen en jaksanu lukea kunnolla ja paikka jäi aika kauas. Itte oon semmonen keskiverto opiskelija(noin M paperit lukiosta ja keskiarvo vähä alle 8). Englanti on kuitenkin normaalia huonompi ja tämä vähä itteeni pelottaa. Minkä verran koulussa esim. englannin kielisiä kirjoja? Ja tosiaan miten haastavaa se opiskelu oikeesti on? Onko tämmösellä tavallisella pulliaisella mahollisuus siellä koulussa pärjätä ja tutkinto saaha? Niinhän ne sanoo, et pääsykokeet on se haastavin osuus, mutta onko näin? Ilmeisesti et saa tutkinnon pitäs alottaa myös uusi kieli? Minkä verran suunnilleen tunteja tulee viikkoon vai riippuuko iha opiskelijasta ja jaksoista? Jos näihin sais jotain infoo, nii oisin kiitollinen.
 
Itsellä pyörähti neljäs vuosi käyntiin ja eihän tuo nyt kovinkaan haastavaa ole ollut. Pojoja kasassa yli 200 ja 4,5v olisi tarkoitus valmistua. Toki varmasti koulukohtaisia eroja + omat tavoitteetkin, että jos joka kurssista 4-5 haluaa niin saa jo lukeakkin. Myös pää/sivuaineen valinta vaikuttaa esim. kansis on haastavampaa (ainakin matemaattisesti) kuin markkinointi jne. Mitään ydinfysiikkaa tuo ei todellakaan ole, joten ihan perusjamppa pärjää varmasti. Lukiomenestyksellä ei ole väliä kuin pääsykokeessa, eikä välttämättä siinäkään. Itsellä paras arvosana oli M ja keskiarvo oli jotain 6,5 (ei juuri lukiossa napannut :D).

Englantia tarvitaan varsinkin myöhemmin lähes joka kurssilla esim. opetus voi olla täysin englanniksi, kurssikirjat useasti englanniksi jne. Mutta nykyäänhän englanti onkin jo ihan perus 'kansalaistaito' eli kyllähän se pitää saadakin sujumaan. Ei muuta kun lukemaan englanniksi, leffat englanniksi (aluksi tekstit, myöhemmin ilman jne.) Kyllä se siitä tarttuu pakosti. Uusi kieli pitää muistaakseni aloittaa, mutta eipä noissa peruskursseissa juuri muuta ole kuin, että on läsnä. Hyviä valintoja ovat esim. venäjä tai kiina, varsinkin jos oikeasti sitä jaksaa sitten opetella aktiivisesti myöhemminkin. Tunteja viikossa on juuri sen verran kuin itse parhaaksi näkee. Yleensähän kursseilla ei ole läsnäolopakkoa pl. kielikurssit. Ensimmäisenä vuonna tunteja on yleensä enemmän kuin myöhempinä vuosina. Itselläni on tällä hetkellä n. 10-15h viikossa luentoja. Yleensäkin opiskelu yliopistossa on enemmänkin itsenäistä työtä.
 
Kun tämä threadi nyt nostettiin ylös, niin kysyn pois: onko täällä yhtään yritysjuridiikan (ja vero-oikeuden lukijoita)? Olisi mukava kuulla työllistymisestä ja sivuainekomboista. SEFEn tutkimuksen olen selannut, eikä se oikeastaan mitään tarkempaa kuvaa itselleni antanut - vain että yritysjuridiikan pääaineena suorittaneet työllistyvät ja tienaavat melko keskivertokauppatieteilijän verran. Häviääkö yritysjuridiikan lukija usein oikeustieteilijälle, vai onko täysin tapauskohtaista? Hyviä sivuaineita voi myös heittää, itse olen ajatellut laskentatoimea sivuaineeksi ainakin. Oma opiskelutaival alkaa vuoden kuluttua Tampereella.
 
Itellä on nyt 4. vuosi alkanut kauppakorkeassa. Laskis on pääaineena. Suosittelen kyllä yritysjuridiikan lukijalle laskista sivuaineeksi, ja muillekin. Laskiksen lukijoilla on usein yritysjuridiikka sivuaineena, ja toisinpäin. Ne tukee toisiaan mun mielestä todella hyvin.
 
Kun tämä threadi nyt nostettiin ylös, niin kysyn pois: onko täällä yhtään yritysjuridiikan (ja vero-oikeuden lukijoita)? Olisi mukava kuulla työllistymisestä ja sivuainekomboista. SEFEn tutkimuksen olen selannut, eikä se oikeastaan mitään tarkempaa kuvaa itselleni antanut - vain että yritysjuridiikan pääaineena suorittaneet työllistyvät ja tienaavat melko keskivertokauppatieteilijän verran. Häviääkö yritysjuridiikan lukija usein oikeustieteilijälle, vai onko täysin tapauskohtaista? Hyviä sivuaineita voi myös heittää, itse olen ajatellut laskentatoimea sivuaineeksi ainakin. Oma opiskelutaival alkaa vuoden kuluttua Tampereella.

Itselläni on tuo sama pääaineena ja laajana sivuaineena laskis, jossa olen pyrkinyt keskitymään noihin tilintarkastuksen linjan kursseihin. Vähän alle puolet on opinnoista takana ja tänä kesänä hain ensimmäisen kerran oman alan töihin ja pääsin myös. Muutenkin näyttäisi, että tällä alalla on ihan hyvä työllistyminen. Pelkkä yritysjuridiikka voi ehkä olla hankala siinä mielessä, kun ei voi oikeudessa toimia asiamiehenä/edustajana. Vero-oikeuden parissa taas tuntuisi, että kauppiksesta saa oikista paremmat valmiudet, kun voi keskittyä vero-oikeuteen, jonka lisäksi laskista sivuaineena joka on melko tärkää myös esim. yritys- ja osakasverotuksessa.
 
Jumaliste, herätellääs vähän tätä ketjua pitkästä aikaa. Onko kukaan pakkislainen johtamislinjalla, taikka international business?
Tämän ketjun luettua taisin saada vihdoin jotain otetta siihen, mihin aion tulevaisuudessa pyrkiä.
 
Back
Ylös Bottom