Kauppakorkeaan 2008

Janne22 sähän oot aivan älyttömän nopea ollut. Jos oot kouluun 06-tullut ja nyt kirjotat gradua.


nimim. itsekin tavoittelen nyt 3,x-vuoden valmistumisaikaa. Tosi hauska nähdä että se on mahdollista.

Itse tavoittelen 2,x vuodessa valmistumista. Onnistuu, kunhan aloittaa pääaineopinnot ekana vuonna eikä vasta tokana vuonna.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Janne22 sähän oot aivan älyttömän nopea ollut. Jos oot kouluun 06-tullut ja nyt kirjotat gradua.


nimim. itsekin tavoittelen nyt 3,x-vuoden valmistumisaikaa. Tosi hauska nähdä että se on mahdollista.

Onnistuu helpostikin. Tunnen useita jotka ovat aloittaneet samaan aikaan ja kurssit on melkein käytynä. Joidenkin kohdalla puuttuu tosin gradun lisäksi vielä kandi.
 
No hitto;)

Itse oon opiskellu nyt sivuainekursseja tokalta ja kolmannelta vuodelta tähän pakollisten päälle ja ekalle vuodelle meinasin 110 ja 120p väliin saada ja ensivuonna alkaa tosissaan metsästämään kandintyöntekemistä. Kuhan ennen Lontoon olympialaisia valmistun, niin oon tyytyväinen, tavoite on tippunut sieltä 4 vuodesta 3-vuoden puolelle..

Ei sillä etteikö opiskelu olisi ihan mielenkiintoista aikaa elämästä, mutta mä kaipaan pois täältä kaupungista ja kaipaan jo työelämään.

e: saaks kysyä, että ootko jo töissä ja teetkö gradua firmaan?
 
No hitto;)

Itse oon opiskellu nyt sivuainekursseja tokalta ja kolmannelta vuodelta tähän pakollisten päälle ja ekalle vuodelle meinasin 110 ja 120p väliin saada ja ensivuonna alkaa tosissaan metsästämään kandintyöntekemistä. Kuhan ennen Lontoon olympialaisia valmistun, niin oon tyytyväinen, tavoite on tippunut sieltä 4 vuodesta 3-vuoden puolelle..

Ei sillä etteikö opiskelu olisi ihan mielenkiintoista aikaa elämästä, mutta mä kaipaan pois täältä kaupungista ja kaipaan jo työelämään.

e: saaks kysyä, että ootko jo töissä ja teetkö gradua firmaan?

Olen ollut töissä koko opiskeluajan sivutoimisesti ja kyllä teen gradun työnantajalle. Onnea vaan opintoihin Indica. Tyo 110-120 noppaa on aika realistinen suunnitelma. Itse sain haalittua kasaan ekana vuonna juuri tuon 120. Nyt mitä puuttuu on lähinnä kieltenkursseja, jotka vie niin saatanasti energiaa. Varsinkin ekonomisvenska. Veinasin saada laakin kun selvisi että kurssilla pidetään 20 minuutin suullinen haastattelu 2 viikkoa kurssin alkamisen jälkeen. Ruotsia en ole lukion jälkeen lukenut/kirjoittanut/puhunut sanaakaan.
 
Morjensta.

Aion hakea tänä vuonna kauppikseen ja luku-urakan ajattelin aloittaa kirjoitusten jälkeen eli maaliskuun lopussa. Mitä mieltä olette, että riittääkö tuo 2½ kk lukemiseen vai pitäisikö jo vähän aiemmin aloittaa? Tietysti nämä ovat aika yksilöllisiä asioita.

Millekään valmennuskurssille en ole ajatellut meneväni, mutta tuo Eximian itseopiskelumateriaali on käynyt mielessäni. Hinta on kuitenkin sen 200e. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta materiaalista? Hyvä hankinta vai onko parempiakin vaihtoehtoja?

Hakukohteita en ole vielä lyönyt lukkoon, mutta Turku ja Vaasa ovat tällä hetkellä ne vahvimmat vaihtoehdot. Pääaineista en oikein osaa sanoa, että mitä haluaisin lähteä lukemaan. Tämä menee jo vähän tyhmien kysymysten puolelle, mutta kuinka hyvän kuvan noista pääainevaihtoehdoista saa 1. vuoden aikana? Lähinnä tarkoitan noita kouluja, joissa pääaineet valitaan vasta toiselle vuodelle.

Noista valintakoekirjoista vielä sen verran, että onko antaa vinkkiä mistä saisi ne hankittua edullisimmin? Vielä en ole hintoja katsellut.
 
Opapeke: Lukuaika riittää ihan hyvin, vielä varsinkin jos haet Turkuun / Vaasaan. Ei se aika vaan se laatu.

En tiedä onko itseopiskelumateriaalista hyötyä. Paras apu on vanhat kokeet ja niiden ratkaisut sekä Supermasterin sivut, jossa ratkaisuja on myös selitetty.

1.vuoden aikana, jos pääainetta ei siis valita ennen kuin 2.vuonna, käydään peruskurssit. Eli saa miun mielestä ihan jees kuvan... HSE:llä on myös kaiken maailman infoiltoja vielä tiedossa. Oma pääainevalintakuva on ainakin selkiytynyt.

Valintakoekirjat on 80% samat kuin viime vuonna, kansiksen kirjaakin vain vähän muutettu. Kysele käytettynä niiltä jotka haki viime vuonna, pääset halvimmalla. Tosin kiva on ite päästä tekemään kaikki alleviivaukset ynnä muut... Ite käytin hieman laitonta keinoa joten en vinkkaa sitä :D
 
Niin joo, jos olette uutisia seuranneet, niin ei ehkä ole paras hetki valmistua etenkään kauppatieteelliseltä alalta LOL. Miten olisi joku tutkinto siihen kaveriksi jossei töitä löydykään? Back up plan ja kohta on kevät.
 
Niin joo, jos olette uutisia seuranneet, niin ei ehkä ole paras hetki valmistua etenkään kauppatieteelliseltä alalta LOL. Miten olisi joku tutkinto siihen kaveriksi jossei töitä löydykään? Back up plan ja kohta on kevät.

Tämän kriisin ratkaisemiseen ja sen jälkeiseen uuteen nousuun lähtemiseen vasta kauppatieteellistä osaamista eli ekonomeja tarvitaankin ;) Tietty joillain aloilla, kuten investointipankeissa voi työpaikat vähentyä, mutta itse en ainakaan noista stressaa.
 
Ajattelin hakea Vaasaan tänä keväänä.

Yritin etsiä tietoa ennakkomateriaalista, mutten löytänyt. Onko montakin kirjaa, jotka pitää lukea?

En pysty taloudellisen tilanteen vuoksi satsaamaan 100%:sti pääsykokeisiin, mutta onko mahdollista päästä sisään 2-3 tunnin päivittäisellä lukemisella (huhtikuun alusta)? Vai vaatiiko sisäänpääsy täysipäiväistä lukemista? YO-tutkinnosta saan 17p. 35:llä yhteispisteellä taisi viime vuonna päästä sisään.
 
Niin joo, jos olette uutisia seuranneet, niin ei ehkä ole paras hetki valmistua etenkään kauppatieteelliseltä alalta LOL. Miten olisi joku tutkinto siihen kaveriksi jossei töitä löydykään? Back up plan ja kohta on kevät.
Niin no miksi ei jos aikaa ja intoa riittää? Siitä vaan valitsemaan. Ei siitä haittaakaan voi olla.
 
Kokemuksia yritysjuridiikasta, kannattaako ja miten/mihin työllistyy?
En ehkä lähtisi. Tosin serkku luki moisen ja on senior financial advisor isossa kapitalistiyrityksessä. Itse valitsisin kyllä jonkun enemmän talouteen liittyvän, tuntuu oudolta välimuodolta.

Aikaisemmille,
Se, että tilanne on toinen esim. kolmen vuoden päästä lohduttaa aika vähän jos pitäisi nyt saada relevanttia työkokemusta omaamattomana ekonomina järkevää duunia :| Itsellä on toinen paikka juuri plan B:nä - jos kaikki muu syystä tai toisesta pettää, voi opiskella. Mikään ei näytä niin huonolta kuin toimettomana oleminen.
 
Niin joo, jos olette uutisia seuranneet, niin ei ehkä ole paras hetki valmistua etenkään kauppatieteelliseltä alalta LOL. Miten olisi joku tutkinto siihen kaveriksi jossei töitä löydykään? Back up plan ja kohta on kevät.

Noh ei pidä liikaa maalailla, yllätävästi tuntuvat nuo koulussa yhä olevat pian valmistuvat kaverit löytävän töitä jopa henkihieverissä kituvalta rahoitusalalata. Ja hyville tyypeille löytyy tietty aina hommia.
 
Olen ollut töissä koko opiskeluajan sivutoimisesti ja kyllä teen gradun työnantajalle. Onnea vaan opintoihin Indica. Tyo 110-120 noppaa on aika realistinen suunnitelma. Itse sain haalittua kasaan ekana vuonna juuri tuon 120. Nyt mitä puuttuu on lähinnä kieltenkursseja, jotka vie niin saatanasti energiaa. Varsinkin ekonomisvenska. Veinasin saada laakin kun selvisi että kurssilla pidetään 20 minuutin suullinen haastattelu 2 viikkoa kurssin alkamisen jälkeen. Ruotsia en ole lukion jälkeen lukenut/kirjoittanut/puhunut sanaakaan.

Jep, kielten kursseilla vaaditaan ihan älyttömästi työpanosta/ opintopiste kuin muilla kursseilla. Pitää toi ruotsi pyrkiä suorittamaan keväällä 4. periodissa alta pois. Sitäennen pitää ilmeisimmin siis kerrata lukion kurssikirjat, koska mäkään en ole ruotsia puhunut lukion jälkeen varmaan viittä kertaa enempää.

Tässävaiheessa oon eniten tehny sivuainekursseja kansiksesta strategiatutkimuksen puolelta, laskista luen jo kanssa.

Janne22, monta kurssia tokaan vuoteen mahtuu?
 
Ajattelin hakea Vaasaan tänä keväänä.

Yritin etsiä tietoa ennakkomateriaalista, mutten löytänyt. Onko montakin kirjaa, jotka pitää lukea?

En pysty taloudellisen tilanteen vuoksi satsaamaan 100%:sti pääsykokeisiin, mutta onko mahdollista päästä sisään 2-3 tunnin päivittäisellä lukemisella (huhtikuun alusta)? Vai vaatiiko sisäänpääsy täysipäiväistä lukemista? YO-tutkinnosta saan 17p. 35:llä yhteispisteellä taisi viime vuonna päästä sisään.
kuulostaa varsin mahdolliselta, ei vaasa ole paha nakki;)
 
Jep, kielten kursseilla vaaditaan ihan älyttömästi työpanosta/ opintopiste kuin muilla kursseilla. Pitää toi ruotsi pyrkiä suorittamaan keväällä 4. periodissa alta pois. Sitäennen pitää ilmeisimmin siis kerrata lukion kurssikirjat, koska mäkään en ole ruotsia puhunut lukion jälkeen varmaan viittä kertaa enempää.

Tässävaiheessa oon eniten tehny sivuainekursseja kansiksesta strategiatutkimuksen puolelta, laskista luen jo kanssa.

Janne22, monta kurssia tokaan vuoteen mahtuu?

Jos on mahdollista suorittaa 110-120op vuodessa sanoisin että kielikurssit sitten jotenkin vastaavat työpanos/opintopisteiden normaalia suhdetta. 120op vaatisi normien mukaan 80h työviikkoja. Kai se sitten vaan on totta että Kauppiksessa saa helposti pisteitä.
 
Jos on mahdollista suorittaa 110-120op vuodessa sanoisin että kielikurssit sitten jotenkin vastaavat työpanos/opintopisteiden normaalia suhdetta. 120op vaatisi normien mukaan 80h työviikkoja. Kai se sitten vaan on totta että Kauppiksessa saa helposti pisteitä.

On tuolla aika paljon sellaisia kursseja jotka pääsee läpi jauhamalla vakuuttavasti konseptin täyteen paskaa. Olen nähnyt johtamisen kursseja suoritettavan ilman luennoilla käymistä muutaman tunnin lukemisella.
 
Jahas. Pitäisi varmaan kohta hankkia pääsykoekirjat kauppikseen.

Kiinnostaisi kyllä valtiotieteellinenki kovasti, etenkin sosiologia, kulttuuriantropologia ja sosiaalipolitiikka, mutta ehkäpä kauppatieteet ovat parempi sijoitus tulevaisuutta ajattelen. Ja pääseehän sieltä pois, jos ei opiskelu maita.
 
Back
Ylös Bottom