Kauppakorkeaan 2008

Juuri näin. Vaasassa ekana vuotena esim puolet kursseista diipadaipaa, joista ropisee pisteistä suht helposti hyvin arvosanoin. Sitten pääaine vaikuttaa, matemaattisilta aloilta eli laskis/rahoitus/kansis pisteet on suuremman työn takana.

Väittäsin että yritysjuridiikka on eniten aikaa vievää ainakin meillä. Omista kavereista nopeiten valmistuu johtamisen lukijat. Itse en ole kuin pari pakollista johtamisen kurssia lukenut (joista tosin toiseen luin 6 tuntia tenttiin enkä käynyt yhdelläkään luennolla ja sain 4), joten en osaa arvioida kovin kattavasti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos laitat työhakemukseen että olet ekan vuoden opiskelija et tule saamaan mitään alan hommia. Jos taas olet varma että saat kokoon tuon 120op kesään mennessä, niin kannattaa laittaa siihen hakemukseen: "tällä hetkellä minulla on koossa xx määrä opintopisteitä ja kesään mennessä tavoitteena 120, joista pääaineeni xxxxxx opintoja xx pistettä."

Mutta näin periaattessa alan hommiin ekan vuoden opiskelija pääsee vain suhteilla. Kova keskiarvo ja paljon opintoja jostain pääaineesta parantavat mahdollisuuksia .

Joutuu käytännössä "huijaamaan" lomakkeita täytellessä. Monesti niissä kysytään vuosikurssia. Harmillista että hakijoita rankataan nimen omaan vuosikurssin ja avainsanojen mukaan. Kannattaa miettiä millä hakusanoilla työnantajat karsivat hakemuksia. Esim. tyttöystävän työnantaja oli edellisvuonna hakenut työntekijöitä tietokannasta "SAP" hakusanalla ja alkanut sitten katsomaan ketä kutsuu haastatteluun.

Aika heikolta näyttää tämän kesän kesäduunitarjonta. Ilmeisesti jonkin tasonen rekrykielto päällä, kun edes taloushallinnon tuuraajille ei ole kysyntää? Näyttää isoissa teollisuusyrityksissä olevan lähinnä suorittavan työn tehtäviä avoinna (kokoonpanijaa ym.). Vai meneekö kaikki suhteilla? :) Meillä taisi olla viime kesänä sata paikkaa haussa, mutta kesätyöntekijöitä oli 500. :)
 
Mites muilla on sujunut luku-urukka??Itse aloitin tänään.Vaikuttaa tuo markkinoinnin kirja
"hiukan" heprealta:wtf:

Kirja on erittäinkin selkeä verrattuna viime vuoden pääsykoe kysymyksiin :D Itse koin tuon kirjan parissa viime vuonna suuria ja erittäin negatiivisiä tunteita. Pidä hauskaa :dance2:
 
Viimevuoden markkinointi ol nii paha, et en ois 8p saanu vaik oisin viikon tehny niitä tehtäviä kirja kädes:D Taisin vastata 6, joista 1 väärin.

Suosittelen et ku luette, niin luette ajatuksella, ei tartte mitään älyttömiä määriä lukea, varmaan 500h on aika järkiveto jos HSE:lle hakee, muualle vähempäkin riittänee. Itse luin ihan liikaa.
 
Mites muilla on sujunut luku-urukka??Itse aloitin tänään.Vaikuttaa tuo markkinoinnin kirja
"hiukan" heprealta:wtf:

Lukeminen on omalla kohdalla sujunu ihan hyvin. Ittelläni tuntuu toimivan ainakin hyvin sellanen et lukee kirjat ekaks läpi ihan normaalisti mutta sillai et keskittyy kumminki ja sitte seuraavilla lukukerroilla syventyy sitte oikee kunnolla - tekee alleviivauksia yms. Vaikeimmalta kirjalta omasta mielestä vaikuttaa Kvantitatiivinen analyysi saattaa kyllä johtua siitä ettei oo lukion jälkeen kahteen vuoteen tullu oikein tehtyä matikkaa. :rolleyes: Mutta kyllä se tästä lähtee. Kaikille tsemppiä lukemiseen ja muistakaa että se rankka lukeminen sitten kyllä palkitaan kesällä :thumbs:
 
Niih, ja sitte talvella, ku on 7 tenttiä samalla viikolla tuntuu siltä että ehkä tää ei ookkaan kovin hohdokasta:D

Kyl mä kyllä tenttiviikkojen ulkopuolella oon sitä mieltä että kauppikseenpääsy on ollu mun elämän paras juttu.
 
Itseasiassa aivan sikapaskalla, tällähetkellä ainoastaan 3.2

Tosin oon sitä yhtä kansiksen ykköstä menossa korottamaan. Tavotekeskiarvo kun ei ole 3, mä haluan säilyttää option että voin jatkaa tohtoritasolle ja mä haluan toki olla parempi kuin muut kylterit.

Toiseksi, mä en tosiaakaan tavoittelisi sitä 120noppaa tälle vuodelle, jos oisin edes vuotta-kahta nuorempi. Mä haluan valmistua selkeästi ennen 30-v:tä, mieluiten jossain kolmessa vuodessa, että mulle jää työvuosia tarpeeksi, ja että voin jatkaa jatko-opiskelijana väitöskirjaa kohti kohtuuiässä. Senlisäksi mua kiinnostaisi suorittaa Oikeustieteellinen tutkinto / Dippa.

Ei sillä, etteikö mun suosikkiala olisi kauppatieteet, ja ettenkö nyt olisi helvetin onnellinen siitä että mä saan opiskella kauppatieteitä. Silti, että jos haluaa oikeasti menestyä, niin toinenkin tutkinto/ tohtorin väitöskirja / mieluiten tietenkin ennenpitkää sekä KTT että oikis / DI olisi optimitavoite uraa ajatellen. Toivonmukaan nyt joskus voi sen mersun ostaa ja olla sellasissa töissä mitkä itseä motivoi:) Tällä hetkellä siis opintopisteitä on tosi vaatimattomat 54kpl, seuraavan tenttiviikon jälkeen toivonmukaan 87, ja siitä sitten rutistetaan 120 kohti, ensi vuonna kandia ja sitten mahd. nopeasti loppuun ja oikeisiin töihin, ja väikkäriä kohti.. Oikikseen / TKK:lle pyrkiminen tietty on ehkä se pahin rasti tulevaisuudessa kuitenkin.

e: sitä mä en tiedä, miten mä jaksan opiskella tohtoriksi sekä yliopistotasoista maisteritutkintoa samanaikaiseset+ olla töissä yhtä aikaa. Todennäköisimmin niitä täytyy lomittaa keskenään, että seuraavaa maisteritutkintoa lähden suorittamaan sen jälkeen kun oon mahdollisesti saanut tehtyä väikkäriä suht hyvään vaiheeseen. Kun nää nyt täytyy tehdä työn ohella, en mä ala köyhäileen, niinkuin nyt. (mallia 1998 auto jne..:()

niin ja kyl mua sillontällön mun opintotahti itseäkin arveluttaa.. nimim tenttiviikot on perseestä, rytmihäiriöt ja stressi..ei niin kauhean kivaa.
 
^^ Kuulostaa kyllä onnelliselta elämältä.
Sitä se onkin, kun saa elää unelmaansa.

Ainoa on, että mä oisin päässy HSE:lle, sitä että uskallankos hakea sinne, mä pohdin parisen kuukautta, lopunpeleissä mä en uskaltanut, ja vähän se mua harmittaa etten ole HSE:llä. Ei enää paljoa, kesällä mua vitutti se aivan saatanasti, enemmin kuin oravaa, jonka kävyt on jäässä ja varastettu.

Se että mä oon liian stressiherkkä on aivan mun vika, ja kyllä sitä stressinsietokykyä tulee jokatapauksessa tarvitsemaan työelämässä, niin tää on hyvää harjoitusta. Kyllä ne sydänoireet ja suht kipeä rinta ja pahat rytmihäiriöt vähän vitutti tenttiviikolla, mutta ne meni sen tenttiviikon jälkeen viikossa kokonaan ohi. Innolla odotan jo seuraavaa tenttiviikkoa, katsotaa, mitä pumppu sanoo siitä. Kuitenkin suunnilleen 30p edestä tarkoitus tenttiä silloin, Aika HC.

Ja sekun on aivan imperatiivi että tenttii kunnolla kun tenttii, siksi tää stressaakin, mulle on tullu vatsaoireita, polttaa ja närästää aivan vitusti, ja sitten niitä sydänjuttuja, mutta on se sitte sen arvoista kun paprut saa käteen 3,x vuoteen:) Ja se jo että ensi lukuvuonna kandia tekemään, motivoi saatanasti, koska saa taatusti parempia duuneja kuin muuten, ja on lähempänä se auton vaihto, ja se määränpää eli KTM.

Sitte jos vielä työelämään pääsisi kunnialla, ja väikkäriä tekemään, niin voisi hakea Oikikseen / TKK:lle, että joskus sitte isona voisin olla oikeasti jotain;)

Helppoa ja mukavaa täällä on, jos ei ahnehdi liikaa kursseja. Sitte jos ottaa paljon, pitää tehdä töitäkin jo.

e: heikki, mä toivon, että voin jatkaa vähintään 75v.ksi asti työelämässä. Saa sitte säästöön rahaa hyvin, sijoittaa meinaan loppuelämäni, ja kunhan on rahaa ajaa BMW:tä tai Mersua, niin loput saa jäädä tuleville perillisille:) Jokanen menetetty työvuosi on kuitenkin menetetty 60 000 euroa, joka ei ole mikään ihan pikkuraha..:)
 
Itseasiassa aivan sikapaskalla, tällähetkellä ainoastaan 3.2

Tosin oon sitä yhtä kansiksen ykköstä menossa korottamaan. Tavotekeskiarvo kun ei ole 3, mä haluan säilyttää option että voin jatkaa tohtoritasolle ja mä haluan toki olla parempi kuin muut kylterit.

Toiseksi, mä en tosiaakaan tavoittelisi sitä 120noppaa tälle vuodelle, jos oisin edes vuotta-kahta nuorempi. Mä haluan valmistua selkeästi ennen 30-v:tä, mieluiten jossain kolmessa vuodessa, että mulle jää työvuosia tarpeeksi, ja että voin jatkaa jatko-opiskelijana väitöskirjaa kohti kohtuuiässä. Senlisäksi mua kiinnostaisi suorittaa Oikeustieteellinen tutkinto / Dippa.

No voihan vittu. Mä oon liian vanha kun oon vasta pari vuotta opiskellu kauppatieteitä ja oon 25 eikä oo jäljellä tarpeeks vuosia työelämässä.
 
Itseasiassa aivan sikapaskalla, tällähetkellä ainoastaan 3.2

Tosin oon sitä yhtä kansiksen ykköstä menossa korottamaan. Tavotekeskiarvo kun ei ole 3, mä haluan säilyttää option että voin jatkaa tohtoritasolle ja mä haluan toki olla parempi kuin muut kylterit.

Toiseksi, mä en tosiaakaan tavoittelisi sitä 120noppaa tälle vuodelle, jos oisin edes vuotta-kahta nuorempi. Mä haluan valmistua selkeästi ennen 30-v:tä, mieluiten jossain kolmessa vuodessa, että mulle jää työvuosia tarpeeksi, ja että voin jatkaa jatko-opiskelijana väitöskirjaa kohti kohtuuiässä. Senlisäksi mua kiinnostaisi suorittaa Oikeustieteellinen tutkinto / Dippa.

Ei sillä, etteikö mun suosikkiala olisi kauppatieteet, ja ettenkö nyt olisi helvetin onnellinen siitä että mä saan opiskella kauppatieteitä. Silti, että jos haluaa oikeasti menestyä, niin toinenkin tutkinto/ tohtorin väitöskirja / mieluiten tietenkin ennenpitkää sekä KTT että oikis / DI olisi optimitavoite uraa ajatellen. Toivonmukaan nyt joskus voi sen mersun ostaa ja olla sellasissa töissä mitkä itseä motivoi:) Tällä hetkellä siis opintopisteitä on tosi vaatimattomat 54kpl, seuraavan tenttiviikon jälkeen toivonmukaan 87, ja siitä sitten rutistetaan 120 kohti, ensi vuonna kandia ja sitten mahd. nopeasti loppuun ja oikeisiin töihin, ja väikkäriä kohti.. Oikikseen / TKK:lle pyrkiminen tietty on ehkä se pahin rasti tulevaisuudessa kuitenkin.

e: sitä mä en tiedä, miten mä jaksan opiskella tohtoriksi sekä yliopistotasoista maisteritutkintoa samanaikaiseset+ olla töissä yhtä aikaa. Todennäköisimmin niitä täytyy lomittaa keskenään, että seuraavaa maisteritutkintoa lähden suorittamaan sen jälkeen kun oon mahdollisesti saanut tehtyä väikkäriä suht hyvään vaiheeseen. Kun nää nyt täytyy tehdä työn ohella, en mä ala köyhäileen, niinkuin nyt. (mallia 1998 auto jne..:()

niin ja kyl mua sillontällön mun opintotahti itseäkin arveluttaa.. nimim tenttiviikot on perseestä, rytmihäiriöt ja stressi..ei niin kauhean kivaa.

Nyt täytyy kysyä että mitä aineita sä oikein luet? En nimittäin tunne yhtään ihmistä joka kykenee tenttimään normaalitasoisia kursseja 30op viikkoon yli kolmosen keskiarvolla ja sanomaan sen olevan alisuoritus. (Ja tunnen varsin fiksuja ihmisiä)
 
Täälläkin kauppakorkeen haku ajankohtainen..

Sanokaas, laitoin juuri kirjat tilaukseen. Riittääkö tää helmi-maalis-huhti-touko väli lukemiseen? :D Yleisesti ottaen paljonko luitte, toki joukkoon varmasti mahtuu näitä joille tekstiuppoo sekunnissa mutta...

Mites, kävittekö monet valmennuskurssin? Katselin, että suurin osa alkaa huhtikuun alussa. Jos kävitte, luitteko ollenkaan ennen ko. kurssia?

Luulis jos nyt pari kk itsekseen lueskelisi ja sitten pistäisi säästöt haiseen ja kävisi vielä valmennuskurssinkin niin mahdollisuudet varmasti olisi ihan hyvät!?

Mitenkäs vaikea Tampereelle esimerkiksi on päästä, vaikeimmasta päästä?
 
Ittekki aattelin vasta alottaa lukeen kirjotusten jälkeen maaliskuun puolivälissä. Suunnitelmissa olis lukee kirjat kerran läpi ennen valmennuskurssin alkua ja sitten raivokasta lukemista kesäkuuhun asti.:D Toivottavasti sillä semmonen 15 pongoo irtois, jotka itse tarvisin Tampereelle.

Sit vähä off-topic avautumista. Pistää vituttaa ihan järkyttävästi porukka, jotka ovat täysiä vatipäitä, mutta pääsevät sisään lukemalla pääsykoekirjoja vuoden putkeen. Sitten koulussa huomataan kuinka paskoja oikeasti ovat. Nämä kyseiset henkilöt eivät ole oikeasti kiinnostuneita alasta, vaan hakevat kauppakorkeaan vain koska haluavat tulevaisuudessa surffata jakkupuku päällä ja leikkiä johtajaa. Itse tunnen monta kyseiseen kategoriaan kuuluvaa, jotka ovat tänä vuonna hakemassa jo toista kertaa :david:
 
Pisterajat?

Mistä mahtaa löytyä pisterajoja muihin yliopistoihin viime vuoden osalta? En löydä, tai ei ainakaan osu silmään, muut kuin tällä foorumilla mainitut HSE:n pisterajat.
 
Kiitos

Iso kiitos, selain ei jostain syystä näyttänyt tuota ensimmäistä linkkiä kyseisellä sivulla. Nyt kuitenkin löysin sen. Pähkäilen tässä ankarasti mihin yliopistoon hakemusta laittaisin. Ala on jo valittu eli kauppatieteet. Helsinki kiehtoo, mutta korkeat pisterajat hieman epäilyttää. Varsinkin kun lukion päättymisestä on vierähtänyt jo 6vuotta.No, eiköhän asiat selkiydy tässä lähiviikkojen aikana.
 
Nyt täytyy kysyä että mitä aineita sä oikein luet? En nimittäin tunne yhtään ihmistä joka kykenee tenttimään normaalitasoisia kursseja 30op viikkoon yli kolmosen keskiarvolla ja sanomaan sen olevan alisuoritus. (Ja tunnen varsin fiksuja ihmisiä)

No kansantaloustiedettä pari eri kurssia, laskista pari, sen sellasia. En oo missää kurssilla ollu mitkä oisi kevyempiä tieteitä kuten markkinointia. Aika perus kauppatieteitä, suunnilleen puolet kakkos/kolmosvuotisille olevia juttuja.

Mut mul onki tavotteena, etten lue mitään kevyttä yhtään kurssia:)
 
Iso kiitos, selain ei jostain syystä näyttänyt tuota ensimmäistä linkkiä kyseisellä sivulla. Nyt kuitenkin löysin sen. Pähkäilen tässä ankarasti mihin yliopistoon hakemusta laittaisin. Ala on jo valittu eli kauppatieteet. Helsinki kiehtoo, mutta korkeat pisterajat hieman epäilyttää. Varsinkin kun lukion päättymisestä on vierähtänyt jo 6vuotta.No, eiköhän asiat selkiydy tässä lähiviikkojen aikana.

Sulla on niin hirveästi aikaa lukea että kannattaa rohkeasti hakea Helsinkiin jos tahdot sinne.
 
Back
Ylös Bottom