Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Virheet noissa materiaaleissa on kyllä todella raivostuttavia. Jos ne on osa kurssia, siellä usein käydään ne läpi ja korjataan, mutta jos kyse on itseopiskelumateriaalista, niistä voi olla jopa vahinkoa, koska virhe on syntynyt kolmannen osapuolen tekemisissä, ei pääsykokeenlaatijan tai hakijan tekemisissä. Ja pääsykoen tarkistajaahan ei kiinnosta vähääkään, miksi vastasit väärin. Se on suurin kysymys näissä kaikissa materiaaleissa ja kursseissa. Kun kokeessa kysytään ja vaaditaan vain ja ainoastaan pääsykoekirjassa pilkulleen lukevia asioita, miten kurssit voivat taata, ettei niiden tulkinta asioista ole täysin väärä?Kukkis, sain joo, perjantaina! Eli toimitus nopea, great. Selailin materiaalia hyvin pintapuolisesti, eli vilkuilin lähinnä kysymyksiä, joistakin vastausvaihtoehtojakin, ja löysin jo näin pienellä vaivalla kaksi virhettä matskuista. Eli johtamisen vihosta yhdestä kysymyksestä puuttuu verbi, jolloin kysymys jää luonnollisesti aavistuksen epäselväksi. Kansantaloustieteen vihossa erään kysymyksen yhtenä vastausvaihtoehtona on "tuottamalla pisteessä D yritys tuottaa enemmän voittoa kuin pisteessä". Niin missä pisteessä?? A, B, C? Kahta muuta vihkoa en ole vielä katsonut. Sanoisin, että hintaansa nähden harjoitus.comin materiaali on varmaankin erittäin hyvä, mutta nämä kämmit hieman laskivat mun luottamusta. Miten nyt uskallan luottaa siihen, ettei kysymyksien "oikeissa" vastauksissakin ole virheitä, jolloin mieleeni saattaa jäädä väärä kuva asiasta, vaikka kirjasta asian tarkistaisinkin. .
Mä ite täs just mietin, et mitenköhän toi lukeminen onnistuis töiden ohella, ku tää ainainen rahapula on suhteellisen inhottavaa:/
Riippuu tietysti työstä, mut itelläni ei kyllä onnistuis tuo töiden jälkeen lukeminen millään. Liian hapoille vetäis.:wall:
:D ...joudutko olemaan koko kevään töissä?Välillä meinaa usko loppua kesken kun 8 h työpäivän jälkeen avaa kirjat ja päässä pyörii asiat Taalasmaan Seposta kukkamullan vaihtoon
Virheet noissa materiaaleissa on kyllä todella raivostuttavia. Jos ne on osa kurssia, siellä usein käydään ne läpi ja korjataan, mutta jos kyse on itseopiskelumateriaalista, niistä voi olla jopa vahinkoa, koska virhe on syntynyt kolmannen osapuolen tekemisissä, ei pääsykokeenlaatijan tai hakijan tekemisissä. Ja pääsykoen tarkistajaahan ei kiinnosta vähääkään, miksi vastasit väärin. Se on suurin kysymys näissä kaikissa materiaaleissa ja kursseissa. Kun kokeessa kysytään ja vaaditaan vain ja ainoastaan pääsykoekirjassa pilkulleen lukevia asioita, miten kurssit voivat taata, ettei niiden tulkinta asioista ole täysin väärä?
:D Niinhän me kaikki... Osa ei nukkunut viimeiseen puoleentoista kuukauteen ollenkaan, ja muutamat osaavat vielä muutaman vuoden jälkeenkin siteerata sanasta sanaan sivutolkulla pääsykoekirjoja. Raaka peli Ranualla.Ite luin kahtena keväänä noin 3kk 8h/päivä viitenä päivänä viikossa. Kävin myös valmennuskurssin. Nyt siis KTM ja ihan ok duunissa.
Ootko miettiny, että hakisit yliopistoon lukee kansantaloustiedettä. Ei oo kun yks kirja luettavaa ja sitten matikka pitää hanskata jossain määrin.Mihin kannattaa hakea lukemaan kansantaloustieteitä? Helsinki-Turku-Tampereen olen jo rajannut pois, koska M:n papereilla, ja lukio lukematta läpi asenteella on turha edes yrittää niihin. Tänä keväänä olen ensimmäistä kertaa lukemassa johonkin kunnolla. Lappeenranta, Vaasa, Kuopio, ja Joensuu siis vaihtoehtoina, onko joku näistä selvästi mukavampi kuin muut?
Tätä vauhtia n.500 tuntia lukemista tulossa, mutta kiristän vielä loppua kohden tahtia.
Mihin kannattaa hakea lukemaan kansantaloustieteitä? Helsinki-Turku-Tampereen olen jo rajannut pois, koska M:n papereilla, ja lukio lukematta läpi asenteella on turha edes yrittää niihin. Tänä keväänä olen ensimmäistä kertaa lukemassa johonkin kunnolla. Lappeenranta, Vaasa, Kuopio, ja Joensuu siis vaihtoehtoina, onko joku näistä selvästi mukavampi kuin muut?
Tätä vauhtia n.500 tuntia lukemista tulossa, mutta kiristän vielä loppua kohden tahtia.
Ootko miettiny, että hakisit yliopistoon lukee kansantaloustiedettä. Ei oo kun yks kirja luettavaa ja sitten matikka pitää hanskata jossain määrin.
Helsinkiin oli ainakin viime vuonna myös se Pohjolan taloustieteen kirja ja Turkuun on melkein sama kirja. Se on tosta kirjasta "alkuperäinen" versio joltain vuodelta 2004. Toi uudempi siis perustuu niihin.
E: Tossa on vähän vertailtu yliopistoa ja kauppakorkeeta:
http://murobbs.plaza.fi/yleista-kes...loustiede-kauppakorkeakoulu-vs-yliopisto.html
Mihin kannattaa hakea lukemaan kansantaloustieteitä? Helsinki-Turku-Tampereen olen jo rajannut pois, koska M:n papereilla, ja lukio lukematta läpi asenteella on turha edes yrittää niihin. Tänä keväänä olen ensimmäistä kertaa lukemassa johonkin kunnolla. Lappeenranta, Vaasa, Kuopio, ja Joensuu siis vaihtoehtoina, onko joku näistä selvästi mukavampi kuin muut?