Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites kun mä oon nyt amiksen viimesellä vuodella ja oon ajattelut jatkavani opintojani kauppakorkeeseen, niin onko se edes teoriassa mahdollista?
Melko kalliiksi tulee. Toinen vaihtoehto voisi olla nämä takuukurssit, joissa saa rahat takaisin, jos ei pääsekään. Avoimen valtti on se, että ne opinnot on 100% vastaavia sitten kun pääsee sisälle. Tällöin itse asiassa pääsykokeeseen valmistautuminen edistää opintoja jo yliopistossa.Jos kahta viime vuotta tarkastelee niin Turku ja Tampere on ollut todella tasaisia, ainakin kun tarkastelee kansantaloutta (jonka Tampereelle hakiessani olisin laittanut ykköseksi). Päädyin nyt laittamaan hakemuksen vain Turkuun, sinne mennään - tai sitten ei. Jos ovi ei aukene tällä kertaa niin vuoden päästä uusiks, paremmalla teholla :whip:
Avointakin voi siinä tapauksessa harkita, kiitos Vorna varteenotettavasta vinkistä! Jos joku muuten osaa heittää suunnilleen, mitä avoimet opinnot maksaa niin antaa kuulua! ...tosin toivotaan että tämä tieto on meille kaikille turhaa ;)
Edit: No joo, löysinhän mä itsekin noita hintoja. 67euroa/kurssi tai liiketoimintakokonaisuus 400 euroa.
Herra Zeus sentään. Oulussa mainostetaan kauppakorkeaan.fi kurssia, joka on himpun päälle tonnin, ja jos ei paikkaa saa, rahat takaisin.Takuukurssit on tosiaan melko kalliita, esim. valmennuskeskuksen ekonomi takuu -kurssi 4 950 euroa. :D
Avoimen 400-600 euroa ei siinä mielessä kuulosta lainkaan pahalta, sillä samalla tulee opintopisteitäkin.
Hei, hakijat!
Mitenkäs on, onko Tampere vielä vartaanotettava vaihtoehto vai vähennettiinkö sieltä kauppa-alan paikkoja? Itse meinasin laittaa vaihtoehdoiksi Aalto, Turku/Tampere sekä Lappeenranta. Jos joko Turku tai Tampere täytyisi valita, kumpi olisi parempi?
Therf, totta tämäkin. Lueskelin noita avoimen sivuja aika pienen hetken, mutta pointti oli se, että ahkera opiskelija kykenee valmistumaan avoimessa yliopistossa kolmessa vuodessa kokopäivätöidenkin ohella. Ilmeisesti iltaluentoja ei ole niin tiuhaan tahtiin tai jotakin sinne päin. Työtähän se vaatii, mutta normaalin palkan juostessa raha ei ole ongelma. Mutta elämä voi olla välillä aika hengetöntä, varsinkin tällaiselle ihmiselle, jolle ystävät, harrastukset ja koiran kanssa touhuaminen on AIKA iso siivu ajankäytöstä.
Therf, totta tämäkin. Lueskelin noita avoimen sivuja aika pienen hetken, mutta pointti oli se, että ahkera opiskelija kykenee valmistumaan avoimessa yliopistossa kolmessa vuodessa kokopäivätöidenkin ohella. Ilmeisesti iltaluentoja ei ole niin tiuhaan tahtiin tai jotakin sinne päin. Työtähän se vaatii, mutta normaalin palkan juostessa raha ei ole ongelma. Mutta elämä voi olla välillä aika hengetöntä, varsinkin tällaiselle ihmiselle, jolle ystävät, harrastukset ja koiran kanssa touhuaminen on AIKA iso siivu ajankäytöstä.