Nyt oon itsekki päässy taas alottaa lukusessiot
tosiaanki viime vuonna hain ensimmäist kertaa ja kävin sillon myös Supermaster kurssin, vaihtoehtoina oli 1.HSE 2.Turku 3. LPR. Mihinkään en päässy, vaikka luin kyllä ihan helmikuun alusta 5pv/vko n. 6h/pv. Koe floppas, ittellä on tosi huono matikka ni siitä sain sen -0,5p ja markkinointi (johon olin valmistautunu parhaiten) yllätti aika ikävästi sillä aineisto-osuudella - jossa ei tosiaankaan yksikään kysymys liittynyt millään tavalla itse pääsykoekirjaan, vaan kaikki 8 kysymystä oli siitä n.22 sivuisesta aineistosta - saattaa kuulostaa "helpolta", mut sitä se ei ollut, kysymykset laaditaan niin v.mäisesti, siit menee nuppi ihan sekasin.
Nyt kuitenkin kokemusta pohjalla ja tiedän paljon paremmin miten lukea ja valmistautua kokeeseen kuin viime vuonna, nyt jo tuntuu siltä et saa lukemisesta paljon enemmän irti! Motivaatiota ja halua päästä sisään ainakin löytyy!
HSE:lla on täl hetkellä just menos Kansantalouden kurssi, luennoitsijana itse Matti Pohjola ja kirja jota käsitellään sama kuin pääsykoekirja.. Tullu käytyy siel kuuntelemas luentoja ku on avoin kurssi ja ollu ihan mielenkiintoisia luentoja, en tiiä onks niist luennoist sinänsä mitään hyötyä itse pääsykoetta ajatellen, ku Pohjola käsittelee niit asioit vähän eri tavalla, eikä varsinaisesti suoraan kirjan tekstin mukaan.
Hallinnon kirja melkein luettu ja tuntu mielenkiintoiselta, ite sain siit aika hyvin kaiken irti.. niit nimiä kyl on ihan helvetisti, pitää varmaan poimii sielt niit tunnetuimpia ja yleisimpiä kuten taylor, weber jne.
Markkinointia en oo ehtiny viel lukee, mut vaikuttaa suht helpolta ja samanlaiselt ku viime vuoden.
Laskis - sama ku viime vuonna, saattaa alkuun vaikuttaa tosi vaikeelta kaikkine kaavoineen jne, mut silti tosi helposti sisäistettävissä.
Kansis - mulle se vaikein, menee suht hyvin mut vaatii eniten harjoittelua.
Lukutavoite on about 40h/vko ja viikonloput pidetään vapaata et jaksaa sit kesään asti
Joku tosiaanki kyseli miten "minimaalisella lukemisella" voi päästä sisään ja joku vastas siihen et aineisto-osuudessa periaatteessa
lahjoitetaan ne 8 pistettä, viime vuonna käytännössä oli näin ku kaikki kysymykset perustu vain ja ainoastaan siihen 22 sivuiseen aineistoon!
Tänä vuonna aineisto-osuus tulee laskiksesta ja yleensä aineisto-osuuden kysymykset perustuu sekä kirjaan että aineistoon.
Ens syksyn sit HSE:lla ;)