Kauppakorkeaan 2008

Semmoinen kysymys olisi viisaammille, että jos haen seuraavasti:
1. Helsinki (pisteraja esim. 28 p.)
2. Turku (25 p.)
3. Vaasa (20 p.)
Ja saan kokeesta 20 pistettä pääsenkö Vaasaan vaikka se olisi vasta kolmas hakutoive?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pääset, mitä järkeä muuten olisi olla 3 hakuvaihtoehtoa? Helsinkiin saat 2 ensisijaisuuspistettä, ja Turkuun yhden.
 
Taloustieteen, matikan ja laskentatoimen kirjat olis edelleen myynnissä. Ostakaa joku pois.

Paljonko pyydät tuosta laskentatoimen kirjasta?
 
Koskas jengi meinaa alkaa lukeen kunnolla?? :D Ite ekaa kertaa hakemassa, helsingissä asun mutta silti tekisi mieli vaihtaa paikkakuntaa.. Ei osaa vaan Turun ja Tampereen välillä valita :D ajattelin pikkuhiljaa alkaa lueskeleen..
 
Mä oon nyt pikkuhiljaa alkan päivittäin jotain hieman kirjoja selailee, mut ei sitä voi kunnon lukemiseks kutsua. Virtuan valmennuskurssi alkais tän kuun 22.päivä, joten sitä ennen olis tarkotus saada ainakin jonkinlainen yleiskuva kaikista kirjoista. Eli varmaankin siinä samoihin aikoihin kun tuo valmennuskurssi alkaa, niin voisi alkaa ihan kunnolla lukemaan... tai ei nyt mitään 8h/päivä, mutta silleen kuitenkin et tieto menee päähän ja sitte viimeiset pari kuukautta ennen koepäivää, niin alkaa tuo kunnon lukeminen eli jos jaksaisi sen 8hpäivä. Ja ihan senkin mukaan kuinka nopeesti sisäistän kaiken.
 
Muistakaa, että sisään ei tarvitse päästä kuin kerran, ja ei todellakaan tarvitse olla mikään ihmemies selviytyäkseen. Kauppakorkeakoulun pääsykokeisiin valmistautuessa hyveitä ovat itsepäisyys ja -luottamus. Kaikenlaiset omat muistiinpanot ja muistilistat (prkleen markkinointi) auttavat huomattavasti, teen sellaiset nykyisin lähes aina lukiessani tentteihin. Valmennuskursseista en hirveästi tiedä, paitsi että ne maksavat aivan tuhottomasti. Monet kurssin käyneistä sanovat, että ainoa hyödyllinen asia oli välikokeet, jotka kannustivat jonkinlaiseen aikatauluttamiseen. Aloittaessani opinnot tehtiin kysely, jonka mukaan n. puolet uusista opiskelijoista oli jonkunlaisen kurssin käynyt.

Jos käytte duunissa, suosittelen että ette tee 40-45 tuntista viikkoa koko lukuloman ja pääsykokeisiin luvun ajan. Alkaa olla vähän turhan raskasta. :D

Edit. Miten ne valmennuskurssit nyt jo alkaa? Eihän kirjoituksetkaan ole vielä paketissa...
 
Onko jollain kokemusta minimaalisesta lukemista ja silti sisään pääsemisestä? Valmistun raksainssiksi jossakin vaiheessa nyt kevättä, mutta kun työtilanne on ainakin tällä hetkellä mitä on, niin voisi ehkä ottaa iltaprojektiksi kauppikseen hakemisen. Mikään katastrofi sisään pääsemättömyys ei olisi ja vaikka ovet aukeisivatkin, niin opiskelut eivät varmaan kovin kauaa ainakaan päätoimisesti kiinnostaisi. Ouluun mahdollisesti hakemassa ja pisterajat näyttäisivät olevan jotain 14-18 tms. Toisaalta tuskinpa tuossa tyhmenee vaikka noita kirjoja lukee huvikseen ja eihän se kokeessa käyminenkään mitään maksa. Korkeintaan yhden rokulipäivän.

Riippuu paljon vahvuuksistasi. Itse pääsin Tampereelle lukematta viime vuonna mutta olin opiskelujeni vuoksi lukenut samoja asioita jonkin verran. Myös kaveri pääsi sisään vuotta aikaisemmin minimaalisella vaivalla. Lukematta pääsemiseen auttaa paljon se, että noissa lahjoitetaan jopa 8 pistettä aineistokysymyksillä, joihin ei valmistautuminen auta. Ainakin viime vuonna oli näin. Jos taas on hyvä matikassa niin, siitäkin on saatavissa kohtuu hyvin pisteitä joko lukematta tai pienellä vaivalla. Itse tosin kusin sen osion täysin saaden 3p mutta näkisin että jos olet hyvä matikassa ja vedät aineiston tarkasti, ei muita tietoja aivan hirveästi tarvita. Vanhoja kokeita selaamalla saat karkeasti selville missä mennään ja onko mahdollisuuksia.

Edit: ilmeisesti siis matikka on jäämässä pois, joten se vaikeuttanee hommaa jonkun verran.
 
Edit: ilmeisesti siis matikka on jäämässä pois, joten se vaikeuttanee hommaa jonkun verran.
Aika oudolta ratkaisulta kuulostaa... :wtf:
Ajattelin että vois ehkä puolivakavissaan hakea, mutta keväällä ei juuri ylimääräistä aikaa löydy kuin oman alan opiskeluun.
 
Mistä noita uusia pääsykoekirjoja kannattaa ostella?
Hintaerot näyttävät olevan melko suuria eri kauppojen välillä. Mistä te olette omat kirjanne hankkineet?
 
Mistä noita uusia pääsykoekirjoja kannattaa ostella?
Hintaerot näyttävät olevan melko suuria eri kauppojen välillä. Mistä te olette omat kirjanne hankkineet?

Booky.fi:ssä oli ainakin pari viikkoa sitten halvimmat. Ite ostin sieltä yhden, kaks käytettynä ja yhen wsoy:n kirjakaupasta, kun sais -30%.
 
Alkaa olla se aika vuodesta kun taas pitää alkaa miettimään mitä alaa haluaa ruveta opiskelemaan. Oma tavoitteeni on HSE.

Olen ajatellut käydä valmennuskurssin ja haluaisin tietää onko kenelläkään foorumistillä kokemusksia ekonomivalmennuksesta tai Winner.fi -verkkokurssista? Asun Oulussa ja kyseiset kurssit tuntuvat parhailta vaihtoehdoilta. Toki muitakin vinkkejä/kokemuksia valmennuskursseista (ja hakemisesta, lukemisesta ym.) saa ja pitää esittää :):kippis1:
 
Alkaa olla se aika vuodesta kun taas pitää alkaa miettimään mitä alaa haluaa ruveta opiskelemaan. Oma tavoitteeni on HSE.

Olen ajatellut käydä valmennuskurssin ja haluaisin tietää onko kenelläkään foorumistillä kokemusksia ekonomivalmennuksesta tai Winner.fi -verkkokurssista? Asun Oulussa ja kyseiset kurssit tuntuvat parhailta vaihtoehdoilta. Toki muitakin vinkkejä/kokemuksia valmennuskursseista (ja hakemisesta, lukemisesta ym.) saa ja pitää esittää :):kippis1:

Minä kävin Valmennuskeskuksen kurssin sisällepääsemistä edeltävänä vuonna. Opetuksen taso oli jopa liian vaihtelevaa (markkinoinnissa ja johtamisessa hyvä, kansiksessa onneton) mutta jaettavat materiaalit olivat hyviä. Niissä oli otettu kurssikirjasta olennaiset tiedot ja koostettu ne. Käytin mm. kansiksen materiaaleja myöhemmin AMKin kurssilla, sillä siinä tenttikirja oli sama pääsykoekirja. Sisälsivät myös paljon omatoimista opiskelua edistäviä tehtäviä.
 

Minälainen tuo Tikkasen ja Vassisen kirja on, joko joku on ehtinyt lukemaan? Laskentatoimi ja kansantaloustiede ainakin jatkavat selkeällä linjalla, ne ovat aina antaneet sekeimmän johdatuksen aiheeseen. Johtamisesta en kyllä ikinä ole erityisemmin välittänyt, mutta tuon Tikkasen läpyskän voisi mielenkiinnosta lukaista.

Onko tämä ensimmäinen vuosi, kun kvantitatiivisten menetelmien kirjasta on luovuttu? Olihan se hieman vaikealukuinen, mutta mielestäni olisi silti hyödyllistä testata jollakin tavoin myös matemaattisia valmiuksia, eikä vain kykyä omaksua uusia asioita. Toki olisin kannattanut kirjan vaihtamista toiseen, mutta kyllä useilla aloilla kauppakorkeakoulussa, esimerkiksi kansantaloustieteessä ja rahoituksessa, matemaattiset menetelmät ovat tärkeässä osassa.
 
Onko tämä ensimmäinen vuosi, kun kvantitatiivisten menetelmien kirjasta on luovuttu? Olihan se hieman vaikealukuinen, mutta mielestäni olisi silti hyödyllistä testata jollakin tavoin myös matemaattisia valmiuksia, eikä vain kykyä omaksua uusia asioita. Toki olisin kannattanut kirjan vaihtamista toiseen, mutta kyllä useilla aloilla kauppakorkeakoulussa, esimerkiksi kansantaloustieteessä ja rahoituksessa, matemaattiset menetelmät ovat tärkeässä osassa.

Jep. Taitaa olla vähän ongelmanakin se, että ei oikein kauppatieteilijöiltä suju tuo matematiikka, niin tää kirjan pois jättäminen varmaan auttaa siihen ongelmaan.... :)
 
Minälainen tuo Tikkasen ja Vassisen kirja on, joko joku on ehtinyt lukemaan? Laskentatoimi ja kansantaloustiede ainakin jatkavat selkeällä linjalla, ne ovat aina antaneet sekeimmän johdatuksen aiheeseen. Johtamisesta en kyllä ikinä ole erityisemmin välittänyt, mutta tuon Tikkasen läpyskän voisi mielenkiinnosta lukaista.

Onko tämä ensimmäinen vuosi, kun kvantitatiivisten menetelmien kirjasta on luovuttu? Olihan se hieman vaikealukuinen, mutta mielestäni olisi silti hyödyllistä testata jollakin tavoin myös matemaattisia valmiuksia, eikä vain kykyä omaksua uusia asioita. Toki olisin kannattanut kirjan vaihtamista toiseen, mutta kyllä useilla aloilla kauppakorkeakoulussa, esimerkiksi kansantaloustieteessä ja rahoituksessa, matemaattiset menetelmät ovat tärkeässä osassa.
Ite oon lukenu pari kertaa ton markkinoinninkirjan ja aika hirveetä skeidaa kyllä on. Kirjassa on jotain tutkimustuloksia pistetty n. 15 sivua ja muutenkin tuntuu, että 50 sivun asiat on pidennetty sataan.
 
Minkäs verran ootte muuten lukenut tähän mennessä?

Mä oon itse läpilukenut ton markkinoinnin kirjan, ni onhan se aika pitkäksi venytetty, mut mun mielestä kuitenkin tosi helposti sisäistettäviä asioita eli sillee ihan ok luettavaa. Viime viikolla lueskelin tota laskentatoimen kirjaa ja aluksi se tuntui aika hurjalta alkaa opettelemaan kaikkea sitä pikkutietoa,varsinkin tilinpäätös-luvussa, mut nyt kun on alkanut pikku hiljaa sisäistämään noita asioita, ni alkaa vaikuttamaan hyvinkin mielenkiintoiselta! Sanoisin, että ehkä jopa suosikkikirjani noista neljästä, vaikka onkin ehkä vaikein.
Ja toi taloustiedon kirja on kyl tosi mukava kans, koska sitä lukiessa ei tartte olla niin skarppina koko aika, koska asiat on entuudestaan jo suhteellisen tuttuja. Ainut kirja mitä en jaksaisi sitten millään alkaa lukemaan on toi johtamisen kirja. Oon lukenu sitä vähän silmäillen ja vaikutti kyllä niin epämielenkiintoiselta et ei mitään rajaa. Pelkkää tekstipötköä sellaiset lähemmäs 200 sivua.


Mitenköhän muuten toi matikan laita? Jotenkin tuntuu niin oudolta etteikö sitä muka tarvitsisi osata laisinkaan pääsykokeessa. Mä ajattelin nyt vaikka oman aikani kuluksi laskeskella sitä matikkaa tässä kevään aikana, jos nyt sattuu, että matikan taitoja tarvitaan kokeessa tavalla tai toisella.
 
Back
Ylös Bottom