Kauppakorkeaan 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jissen
  • Aloitettu Aloitettu
Pääsykokeet reisille, eikä paikkaa Helsinkiin, tosin Lappeenrantaan pääsin. Ensi vuonna uudestaan.

Jaha, LUT:lta tullut kirja.

Saamasti pisteet yhteisvalinnassa: 52,75
Seuraavilla pisteille olisi voinut tulla hyväksytyksi Helsinkiin: 53


...

Edit: Tuskin siis mahdollisuuksia Helsinkiin sillä, kaikke "viiskolmosetkaan" eivät mitä ilmeisemmin päässeet sisään, joten he ovat "jonossa" edelläni, vaikka tasapisteissä ratkaisevat ilmeisesti äidinkielen arvosana (L) ja sen jälkeen matematiikan arvosa (E)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi samperi, vaasasta napsahti kirje.. Toisin sanoen fifty-fiftyt osunu. Ens vuonna uusiks. täytyy toivoa että taas vaan 2 kirjaa vaihtuis. uutta matoa koukkuun ja tammi-helmikuussa nähdään kauppakorkeaan 2008 thredin parissa.

Onnea sisäänpäässeille:thumbs:
 
Jaha, LUT:lta tullut kirja.

Saamasti pisteet yhteisvalinnassa: 52,75
Seuraavilla pisteille olisi voinut tulla hyväksytyksi Helsinkiin: 53


...

Edit: Tuskin siis mahdollisuuksia Helsinkiin sillä, kaikke "viiskolmosetkaan" eivät mitä ilmeisemmin päässeet sisään, joten he ovat "jonossa" edelläni, vaikka tasapisteissä ratkaisevat ilmeisesti äidinkielen arvosana (L) ja sen jälkeen matematiikan arvosa (E)

Mikset mene LUT:lle, jos kerta pääsit sisään?
 
Mikset mene LUT:lle, jos kerta pääsit sisään?

Intti kutsuu maanantaina, joten tämä vuosi jäisi jokatapauksessa välistä, joten ajattelin yrittää vielä ensi vuonna. Sitä paitsi, todistuspisteet riittäisivät ensi vuonnakin Lappeenrantaan, mikäli lukeminen ei maittaisikaan. Ei sinänsä, kyllähän Lappeenrantaan mielummin matkaisin kuin esim. Turkuun. Tampere ja Vaasa kilpailevat sitten Lpr:n kanssa "kakkospaikasta".
 
Enpäs päässy..... Ei muuta ku ens vuona uuestaa, nyt ryypätää, mut tradenomina en jatka.. saatana!
 
66,5 pistettä ja paikka heseen, je. Pitää miettiä jaksaako vielä tänä syksynä aloittaa.

Tietääkö muuten joku tosta nykyisestä opintoaikojen rajotuksesta? Muistelen jostain että se on edelleenkin käytännössä aika sama missä ajassa valmistuu.
 
Joo, eihän se kerrokaan. Itse halusin Joensuuhun, koska itseäni kiinnostaa Oikeustaloustiede (ainoa lajiaan Suomessa).

Mä luen talousoikeutta Vaasassa, niin mitäköhän eroa on oikeustaloudella ja talousoikeudella? Ja onhan noita kauppaoikeuteen liittyviä kursseja/linjoja muillakin yliopistoilla...

mut onneks olkoon sisäänpääsystä jokaiselle, kauppatieteet on hyvä valinta opiskeluaineeksi ja myös työuraakin varten. :)
 
montas tuntia pakkiksen tulevat kauppatieteilijät luki pääsykokeisiin, ja kävittekö kursseja?
 
elikkäs tälläsen paksupään jol on m.n paprut ja 8 alkuin keskiarvo, tosin peruskoulust 9.3, täytyy lukee 1000 tuntia +... täytyy pistää tuumasta toimeen.. kai sitä pitäis sitte miettiä uuestaa, jos ei pääse huonoinpiin kohteisiin 1500 tunnin työlläkään.. tänävuonna meni arviolta 100h. max. vastasin 28, ja kätee jäi alle 10 pistettä,
 
Mulla on c:n paperit ja lyhyt matsku, jota en osaa yhtään.

"Q: Kuinka paljon kauppakorkean pääsykokeen läpäisemiseksi on luettava ?
A: Asiaa on tutkittu tarkoin Supermasterin kursseilla viime vuosina. Olemme havainneet, että pääsykokeen läpäisseet oppilaat ovat lukeneet kokeeseen keskimäärin noin 500 tuntia.

Q: Olen lukenut koulussa vain lyhyen matematiikan. Voinko silti pyrkiä kauppakorkeaan ?
A: Lyhyen matematiikan tausta ei sinänsä ole esteenä pyrkimiselle. Matematiikan pääsykoekirjan asiat on silti opittavissa, mutta tarvitaan runsaasti työtä ja keskittymistä."

-Hentunen

Näillä tarkoitetaan ilmeisesti lähinnä akselia HSE, TSE ja Tampereen yliopisto.
ps. Ainahan löytyy joku kaverin kaveri joka luki kirjat kerran väärin päin ja silmät kiinni ja sai täydet pisteet.
 
Mä luen talousoikeutta Vaasassa, niin mitäköhän eroa on oikeustaloudella ja talousoikeudella? Ja onhan noita kauppaoikeuteen liittyviä kursseja/linjoja muillakin yliopistoilla...

Oikeustaloustiede soveltaa taloustieteen menetelmiä oikeustieteen tutkimuksiin. Talousoikeus käsittääkseni on sitten enemmän lähinnä yritysjuridiikkaa.
 
Vaasaan kauppatieteelliseen pääsin ja 18.75 pistettä tuli loppujen lopuksi kokeesta. Nyt kait pitäisi alkaa jotain asuntoa ettimään.
 
Vaasaan kauppatieteelliseen pääsin ja 18.75 pistettä tuli loppujen lopuksi kokeesta. Nyt kait pitäisi alkaa jotain asuntoa ettimään.

Vinkki: Yksiöitä tuskin heti saa (ainakaan keskustasta), Ahvenatien solukämpät on VOASin mittapuulla ihan suhteellisen siistejä. Ja sijaitsee siis siellä missä yliopistokin, eli Palosaaressa.. Itse aloitin aikoinani olympian kämpistä keskustassa, ja se paikka on pikku Sudan / Romania.
 
Oikeustaloustiede soveltaa taloustieteen menetelmiä oikeustieteen tutkimuksiin. Talousoikeus käsittääkseni on sitten enemmän lähinnä yritysjuridiikkaa.

Selvä, en aio enempää tuota tutkia, mutta kai sit oikis ois ollut parempi vaihtoehto tuollaisen opiskeluun. Mut turha tästä kinastella.

HITB sanoi:
Vaasaan kauppatieteelliseen pääsin ja 18.75 pistettä tuli loppujen lopuksi kokeesta. Nyt kait pitäisi alkaa jotain asuntoa ettimään.

Tervetuloa, asuntoja kannattaa kysellä myös yksityiseltä sektorilta, vuokrahintojen erot ei ole merkittävät ja itse asun erittäin tyytyväisenä yksityiseltä vuokralla. Opiskelija-asunnot täällä on suht siistejä mut naapuri saattaa olla epämiellyttävimmästä päästä, kun esim. olympia-kortteliin jemmataan opiskelijoitten lisäks myös narkomaanit ja muut yhteiskunta-ongelmaiset... mut valinnanvaraa riittää, ainakin vielä.
 
Mitenkäs tuolta kannattaa noita kämppiä lähteä etsimään? :) www.voas.fi ilmeisesti, mutta onko noilla asuinpaikoilla paljonkin eroa? Lähinnä sitä että onko kuinka vaikea löytää esim yksiötä läheltä yliopistoa, taikka pääseekö kaikilta alueilta hyvin liikkumaan tonne yliopiston alueelle ja takaisin?

Noi pahimmat narkkari yms spurgualueet olisi mukava välttää etukäteen. :D
 
mites toi opiskelujen aloituksen lykkäys toimii? "Poissaolevaksi voi ilmoittautua esim. varusmiespalveluksen tai sairauden vuoksi", kuulostaa aika painavilta syiltä eli opiskelujen alotus intin jälkeen 09 ei onnistu kovinkaan helpolla?:(

onks mitää jippoja miten saan pidettyä tän vaasan opiskelupaikan ns plan-b:nä?
 
Otat opiskelupaikan vastaan ja ahkeralla uurastuksella suoritat ensimmäisen vuoden aikana nolla opintopistettä.
Tuossa kannattaa sitten ottaa huomioon, että Kelassa tuo katsotaan sitten helposti opiskeluajaksi, vaikka oikeasti olisi ihan muualla tuolloin ja jos silloin satut tienaamaan riittävästi, niin menee helposti selittelyksi syksyn opintotukien kanssa sitten, kun viimein aloitat opiskelut ja alat tukia nostaa. Itse meinasin joutua maksamaan takaisin muistaakseni 3kk tuet korkoineen, kun olin tuon alkuvuoden ollut töissä nostamatta tukia, mutta ilmoittautuneena kirjoille TTY:lle. Sitten kun syksyllä vuotta myöhemmin aloitin opiskelun ja aloin samalla myös nostaa tukia, niin Kelassa katsottiin, että vuoden alkupuolella tienaamani rahat on myös tienattu opiskeluaikana ja vaikuttavat siten opintotukee noina vuoden viimeisinä 4 kuukautenakin, jolloin noita tukia nostin enkä enää ollut töissä.
Ainakin minulle kerrottiin myöhemmin koululta, kun asiaa viimein kysyin, ettei tuollaiseen vuoden poissaoloon olisi vielä mitään elämää suurempia syitä tarvinnut, jolloin olisin siis säästynyt huomattavalta stressiltä vain ilmoittautumalla poissaolevaksi. Lisäksi nykyään näyttää paperilla typerältä, kun opiskeluni alkavat virallisesti vuotta aiemmin, kuin ne oikeasti aloitin ja siksi tienaamani opintopisteet näyttävät tuolle ajanjaksolle jaettuna vieläkin niukemmilta, kuin jos paperillakin olisin opiskellut vain tuon ajan, jonka olen oikeasti ollut koulussa. Eli minä suosittelen varmistamaan koulusta tuon poissaolevaksi ilmoittautumisen mahdollisuuden ensin ja vasta jos se ei käy päinsä ja tahdot silti pitää paikan varalla, niin ilmoittaudut kouluun läsnäolevaksi.
 
Back
Ylös Bottom