Kauppakorkeaan 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jissen
  • Aloitettu Aloitettu
Mitenkäs tuolta kannattaa noita kämppiä lähteä etsimään? :) www.voas.fi ilmeisesti, mutta onko noilla asuinpaikoilla paljonkin eroa? Lähinnä sitä että onko kuinka vaikea löytää esim yksiötä läheltä yliopistoa, taikka pääseekö kaikilta alueilta hyvin liikkumaan tonne yliopiston alueelle ja takaisin?

Noi pahimmat narkkari yms spurgualueet olisi mukava välttää etukäteen. :D

Vältä kaikkea, mikä on lähelläkään olympiakorttelia. Ainakin aikaisempina vuosina on päässyt hyvin Ahvenrantaan, ja ne kämpät on ihan siistejä. Lisäksi ne sijaitsee Palosaaressa, eli missä yliopistokin. Yksiöstä on aika turha haaveilla alkuun, paitsi kaupungin laitamilta. Myös yksityisiltä kannattaa kysellä.

Kannattaa myös olla liikkeellä aikaisin. Itse majoituin aikoinani viime tingassa olympiaan, ja se on kyllä legendaarinen paikka. Eli Timoja riittää. Elämäni ikimuistoisimmat 2 kk.

Kimppakämppiä saa Vaasan keskustasta halvalla yksityisiltä, hyvänä esim. eräällä poppoolla 200 neliötä, ainoa asuinhuoneisto liiketalossa ja vuokra vain vähän reilu tonnin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hyvä ettei se tuon vaikeampaa ole, kiitos paljon lIhaa ja Jylli81.:) Nyt kun en mitään opintotukia yms saa, niin ilmoittautumista vaan kehiin ja antaa homman rullata omalla painollaan.
 
Mulla on c:n paperit ja lyhyt matsku, jota en osaa yhtään.

"Q: Kuinka paljon kauppakorkean pääsykokeen läpäisemiseksi on luettava ?
A: Asiaa on tutkittu tarkoin Supermasterin kursseilla viime vuosina. Olemme havainneet, että pääsykokeen läpäisseet oppilaat ovat lukeneet kokeeseen keskimäärin noin 500 tuntia.

Q: Olen lukenut koulussa vain lyhyen matematiikan. Voinko silti pyrkiä kauppakorkeaan ?
A: Lyhyen matematiikan tausta ei sinänsä ole esteenä pyrkimiselle. Matematiikan pääsykoekirjan asiat on silti opittavissa, mutta tarvitaan runsaasti työtä ja keskittymistä."

-Hentunen

Näillä tarkoitetaan ilmeisesti lähinnä akselia HSE, TSE ja Tampereen yliopisto.
ps. Ainahan löytyy joku kaverin kaveri joka luki kirjat kerran väärin päin ja silmät kiinni ja sai täydet pisteet.

Uskaltaisin väittää, että aika paljon yläkanttiin tuo on. Vaikka lukisit vaan jotain 30 sivua tunnissa tarkoittaisi tuo määrä, että ehtisi hienosti käymään kaikki kirjat läpi yli kymmenen kertaa. Jos vertaisi työelämään tarkottaisi tuo sellaista kolmen kuukauden rupeamaa 08-16.
Henkilökohtaisesti en tiedä ketään, joka olisi noin paljon lukenut. Ja tiedän kyllä sattuneesta syystä aika monia.
Tämä siis Turkuun. Helsinkiin on rajat korkeammat ja tietysti ne viimiset pisteet vaatii aina eniten lukemista, mutta silti.
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaisin väittää, että aika paljon yläkanttiin tuo on. Vaikka lukisit vaan jotain 30 sivua tunnissa tarkoittaisi tuo määrä, että ehtisi hienosti käymään kaikki kirjat läpi yli kymmenen kertaa. Jos vertaisi työelämään tarkottaisi tuo sellaista kolmen kuukauden rupeamaa 08-16.
Henkilökohtaisesti en tiedä ketään, joka olisi noin paljon lukenut. Ja tiedän kyllä sattuneesta syystä aika monia.
Tämä siis Turkuun. Helsinkiin on rajat korkeammat ja tietysti ne viimiset pisteet vaatii aina eniten lukemista, mutta silti.

30 sivua tunnissa tyylillä ei kyllä valitettavasti jää mitään päähän. Tuohon 500h tuntiin sisältyy paljon muutakin kuin pelkkää lukemista esim. listojen ulkoaopettelua kohta kohdalta (vie aika paljon aika pitkien listojen kohdalla :D), tehtäviä jne. Täytyy kyllä myöntää, että tuo pääsykoe on ehkä maailman turhanpäiväsin prosessi. Tuo 500h vastaa kauppasurkean opinnoissakin jo helposti yli puolen vuoden opintoja. :lol2:
 
Mä aattelin pistää lukuennätykset rikki ja alottaa projektin kauppakorkeaan 2008 huomenna. Just tänää sain sen kiitos ei kiitos lapun, ja kahden pisteen päähän jäin sisäänpääsystä. Vituttaa saatanasti, ja koulut jätän kesken talvelta viimestään, että ehtii lukemaan ja ainakin yhdelle valmennuskurssille.
 
30 sivua tunnissa tyylillä ei kyllä valitettavasti jää mitään päähän. Tuohon 500h tuntiin sisältyy paljon muutakin kuin pelkkää lukemista esim. listojen ulkoaopettelua kohta kohdalta (vie aika paljon aika pitkien listojen kohdalla :D), tehtäviä jne. Täytyy kyllä myöntää, että tuo pääsykoe on ehkä maailman turhanpäiväsin prosessi. Tuo 500h vastaa kauppasurkean opinnoissakin jo helposti yli puolen vuoden opintoja. :lol2:
Mä olen taas sitä mieltä, että 30 ei ole edes paljoa, varsinkaan aika kevyessä tekstissä, jota kauppakorkean pääsykoekirjat edustaa.

Lähdekritiikki olis kans ihan tervetullutta. En kovinkaan paljoa luottaisi tässä asiassa tietoon, joka tulee valmennuskurssien järjestäjältä. Niillä kun on varsin painavia syitä liioitella pääsykokeen vaikeutta. Olen henkilökohtaisesti aika vakuuttunut siitä, et alle puolet (tjsp.) valmennuskurssilaisista jättäisi kurssin väliin, mikäli tietäisivät ja uskoisivat, ettei se pääsykoe mikään äärettömän vaikea ole.

PS. Enkä edes kerro kuinka paljon tutkintoa tuolla 500 tunnilla oikeasti suorittaa ;)
 
Ainakin mun tuttujen kohdalla toi 500h pitää hyvin pitkälti paikkaansa.
ps. itsellä lukutahti oli n. 10 sivua/tunti.

Mut niin se vaan menee et fiksut selvii vähemmällä :)
 
Mä olen taas sitä mieltä, että 30 ei ole edes paljoa, varsinkaan aika kevyessä tekstissä, jota kauppakorkean pääsykoekirjat edustaa.

Lähdekritiikki olis kans ihan tervetullutta. En kovinkaan paljoa luottaisi tässä asiassa tietoon, joka tulee valmennuskurssien järjestäjältä. Niillä kun on varsin painavia syitä liioitella pääsykokeen vaikeutta. Olen henkilökohtaisesti aika vakuuttunut siitä, et alle puolet (tjsp.) valmennuskurssilaisista jättäisi kurssin väliin, mikäli tietäisivät ja uskoisivat, ettei se pääsykoe mikään äärettömän vaikea ole.

PS. Enkä edes kerro kuinka paljon tutkintoa tuolla 500 tunnilla oikeasti suorittaa ;)

Oletko käynyt niissä pääsykokeissa? Niissä kysytään listoja ja niissä kirjoissa on pitkiä listoja. Ihan sama kuinka kevyttä luettavaa ne kirjat on, jos niissä kysytään yksittäisiä lauseitakin.
 
Pääsin 2.hakukohteeseen,joka oli vaasa.Olen siihen loppujen lopuksi ihan tyytyväinen,aluksi kyllä hieman harmitti kun en päässyt 1.hakukohteesseen.

Kämpän hommasin palosaaresta.Näin alkuun menen soluun ja alan sitten myöhemmin katsella yksiötä,kun niitä on enemmän tarjolla ja tuntee hieman seutua.
Onnea kaikille sisäänpäässeille ja tsemppiä ei sisäänpäässeille.
 
Oletko käynyt niissä pääsykokeissa? Niissä kysytään listoja ja niissä kirjoissa on pitkiä listoja. Ihan sama kuinka kevyttä luettavaa ne kirjat on, jos niissä kysytään yksittäisiä lauseitakin.

Olen ja tiedän hyvin mitä niissä kirjoissa on ja mitä niistä on osattava.
 
Kannattanee laittaa oma valmennuskurssi pystyyn jos tiedät mitä niistä kirjoista on osattava. Varmasti aika kova kilpailuetu kun kerran muut kurssit esittää asian tyylillä "kaikki on osattava".
 
Kannattanee laittaa oma valmennuskurssi pystyyn jos tiedät mitä niistä kirjoista on osattava. Varmasti aika kova kilpailuetu kun kerran muut kurssit esittää asian tyylillä "kaikki on osattava".
Ei ole syytä tarkoituksellisesti ymmärtää väärin. Viittasin kyllä ihan siihen yleiseen tietotasoon, mitä niissä on osattava.
En mä jaksa tästä enää vääntää kättä kun lähtee ihan sivuraiteille koko keskustelu. Tarkoitus oli alunperin vaan kyseenalaistaa tuota 500h, mikä oman kokemuksen ja kavereiden kertomusten perusteella vaikuttaa liioitellulta.
 
Jaa a vaikea sanoa kun en oo sisään päässy, jäin 2 pisteen päähän pääsystä ja luin noin 80 tuntia.. Varmaan 500 tuntia onkin realistinen jos Helsinkiin haluaa, Joensuuhun kuitenkin pääsi tänä vuonna 11.25pisteellä..

onko muut pakkislaiset jo aloittaneet Kauppakorkeaan 2008 projektin minun lisäkseni? tän vuoden tavoite on 1000-1500 tuntia ja valmennuskurssi/jopa kaksi sellaista, jos niitä järjestetään siten että useammalle kerkeää. Hakukohteena tulee ykkösenä olemaan Joensuu ensi keväänä. katsellaan:)

Onko pakkiksella kauppatieteilijöitä ulkomaide yliopistoissa, jos on niin oispa kiva kuulla, kun aattelin hakea sinnekkin jos en suomeen pääse, Tradenomiksi en aatellu alkaa vaikka ammattisurkeassa olenkin.. vielä.
 
onko muut pakkislaiset jo aloittaneet Kauppakorkeaan 2008 projektin minun lisäkseni? tän vuoden tavoite on 1000-1500 tuntia ja valmennuskurssi/jopa kaksi sellaista, jos niitä järjestetään siten että useammalle kerkeää. Hakukohteena tulee ykkösenä olemaan Joensuu ensi keväänä. katsellaan:)

Ei vielä, ens vuoden tammi- helmikuussa ois tarkoitus aloittaa lukeminen tosissaan ettei vaasaan tarvitsisi lähteä :jahas: Eikös valintakoekirjatkin silloin julkisteta?

ps. Siitä vaan "Kauppakorkeaan 2008" ketjua tekemään ja spekuloinnit käyntiin;)
 
Ei kehtaa avata sellasta, ku en varmasti kuitenkaan pääse vaikka luenkin tästä päivästä alkaen 4h/päivä pääsykokeeseen saakka, plus käyn kurssin/kaksi, ja mä tosiaan haen Joensuuhun.. vaikka ajatus nyt muuttaa sinne ei sielua erityisesti lämmitäkkään. Pitäis kai keksiä joku kakkosvaihtoehto, kun miksikään ammattisurkeanomiksi mä en todellakaan oo rupeamassa. Toki mä ostan sitten julkaisupäivänä mahdolliset vaihtuneet valintakoekirjat, siihensaakka mennään viimevuotisilla. Tarkoitus on ottaa tammikuulta lomaa lukemista ja kurssia/kursseja varten että oisi jotain mahkuja edes sinne ineen.

Ette arvaa kuinka ne kaksi pistettä vituttaa huolella stna! Vielä kun mulla oli 18 oikeinkin, ja arvailin liikaa ja meni lahjakkaan ketuille, kun aattelin että jos mäkin saan ihan varmoja vastauksia 20 niin rajat nousee saatanan paljon, ja sitten piti arvata vielä kymmeneen että pääsisi. Sain nimittäin kun katoin tulokset, juuri ne oikein mitkä varmaksi tiesin..

Ens vuonna en arvaile, ja opettelen sen matikan kuin omat taskuni prkl!
 
Ei kehtaa avata sellasta, ku en varmasti kuitenkaan pääse vaikka luenkin tästä päivästä alkaen 4h/päivä pääsykokeeseen saakka, plus käyn kurssin/kaksi, ja mä tosiaan haen Joensuuhun.. vaikka ajatus nyt muuttaa sinne ei sielua erityisesti lämmitäkkään. Pitäis kai keksiä joku kakkosvaihtoehto, kun miksikään ammattisurkeanomiksi mä en todellakaan oo rupeamassa. Toki mä ostan sitten julkaisupäivänä mahdolliset vaihtuneet valintakoekirjat, siihensaakka mennään viimevuotisilla. Tarkoitus on ottaa tammikuulta lomaa lukemista ja kurssia/kursseja varten että oisi jotain mahkuja edes sinne ineen.

Ette arvaa kuinka ne kaksi pistettä vituttaa huolella stna! Vielä kun mulla oli 18 oikeinkin, ja arvailin liikaa ja meni lahjakkaan ketuille, kun aattelin että jos mäkin saan ihan varmoja vastauksia 20 niin rajat nousee saatanan paljon, ja sitten piti arvata vielä kymmeneen että pääsisi. Sain nimittäin kun katoin tulokset, juuri ne oikein mitkä varmaksi tiesin..

Ens vuonna en arvaile, ja opettelen sen matikan kuin omat taskuni prkl!

Jospa menisit avoimeen yliopistoon? Turha noita kirjoja on alkaa nyt jo lukemaan...
 
onko muut pakkislaiset jo aloittaneet Kauppakorkeaan 2008 projektin minun lisäkseni? tän vuoden tavoite on 1000-1500 tuntia ja valmennuskurssi/jopa kaksi sellaista, jos niitä järjestetään siten että useammalle kerkeää. Hakukohteena tulee ykkösenä olemaan Joensuu ensi keväänä. katsellaan:)

Tulin suosittelemaan samaa kuin Janne22. Jos suinkaan mahdollista, käy kauppakorkean kursseja avoimen kautta. Mikro- ja makrotaloustieteen perusteet, markkinoinnin perusteet, kirjanpidon perusteet, talousmatematiikan perusteet ja johtamisen perusteet -kursseilla on todennäköisesti pitkälti samaa asiaa kuin kirjoissa (kurssien nimet tosin saattaa olla nykyään muuttuneet, itse kävin noita 5 vuotta sitten :jahas:).
 
Ei tuossa indican suunnitelmassa kyllä ole mitään järkeä. Parhaan hyödyn saat irti kun alat helmi-maaliskuussa lukemaan kunnolla niitä kirjoja ja mahdollisesti valmennuskurssi siihen päälle (ainakin io-materiaalit jostain laadukkaasta paikasta)

Ja lue eri foorumeilta, miten muut ovat valmistautuneet ja kysele jo sisään päässeiltä tai muilta lukijoilta. Kannattaa oikeasti vähän tarkastella sitä omaa lukusuunnitelmaa, että mättääkö siellä joku. joku 400-500 tuntia riittää aivan hyvin sisäänpääsyyn, kunhan se opiskelu vain on hyvin suunniteltu.

Itse luin joku reilu 400 tuntia ja vaasaan pääsin 18.75 pisteellä. Luin kirjat joku 8-9 kertaa täydellisesti läpi ja 2 kertaa kertasin kirjat (toinen kertauskierros oli kyllä todella nopea) Io-tehtäviä ja harjoituskokeita tein melko paljon.

Lueskelin myös eri foorumeilta ja kyselin kavereilta (jotka ovat jo sisällä), että miten oli lukenut ja valmistautunut ja parantelin niiden perusteella omaa lukusuunnitelmaa (vaikka mulla ei mitään paperille kirjotettua suunnitelmaa edes ollut).

Kyllä sinne sisään pääsee kuka tahansa, jos vain kunnolla valmistautuu. Joensuu hei vaatii joku 10-13 pistettä, jos ensisijaisuuspisteet otetaan mukaan!
 
Ehkä mua vaan vituttaa liikaa se että mä jäin 2 pistettä pääsystä. Mä EN halua mikskään vitun tradepelleksi! Eiköhän ainakin kuitenkin syksyllä kannata lukea sen verta ettei pääse unohtamaan asioita nimim. Markkinoinnista ja laskentatoimesta kaikki vastatut oikein, strategiassa vastasin 1 väärin. Jos oisin malttanu olla sörkkimättä matematiikkaa, niinkuin ensiksi jo olin päättänyt, oisin nyt vieläkin ryyppäämässä sitä iloa kun pääsin ineen:)

Nimim Tradenomiksi saa toki alkaa jos sellaseksi halajaa, mua vaan pelottaa että musta tulee sellanen. CVstäki ton ammattisurkeakoulussa tuhlatun ajan deletoin tulevaisuudessa, jos inee pääsen.
 
Back
Ylös Bottom