Kauppakorkeaan 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jissen
  • Aloitettu Aloitettu
Onneksi olkoon. :) saako kysyä et millaset paperit sulla oli? Ihan vaan kiinnostaa et minkä tasosilla papereilla sinne valitaan. Mitä ainetta pääsit lukeen?

Kiitos kiitos. :) Kirjoitin kaksi ällää, kolme e:tä ja yhen m:n. Eli ei mitkään kuuden ällän läpyskät ainakaan Ouluun tarvinnu olla. Voi tietenki olla, että pisteet ei olis riittäny vaikkapa Helsinkiin, mutta en ole jaksanu tarkistaa. Pääsin lukeen kansantaloustiedettä, mutta eniten mulla kiinnostaa rahoitus ja logistiikka (joita ei siis voinu hakea suoraan lukemaan).

Alan nyt kallistua tuotantotalouden suuntaan. Itelläkin on semmonen kuva, että se on jollain tavalla kovempi juttu. Ja olen kuitenki jo monta vuotta ajatellu, että tuta olis mulle just hyvä, joten pöljähän sitä olis jos nyt jättäis menemättä. :rolleyes: Ja jos alkaa tuntua, että valitsin väärin, niin mulle on varmasti helpompi alkaa pänttäämään ens keväänä uudestaan noita kauppiksen pääsykoekirjoja kuin jotain lukion fysiikan kirjoja.

On se niin ihanaa kun sukulaiset on tohkeissaan siitä, että niitten tytöstä tulee seuraava Jorma Ollila. :jahas: Varmasti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jees, eli todistuspisterajat julki. Vaikken Helsinkiin päässytkään todistusvalinnassa, niin mukavaa on se, että ensi vuonna intin jälkeen voin päästä sisään kaikkiin muihin kauppakorkeisiin paitsi Tampereelle, Turkuun ja Helsinkiin, mikäli lukeminen ei silloin nappaa.
 
Ei ne mitään osaa. Kokemuksia on. :D

Ei niin. Tosin eivät osaa kauppatieteilijätkään. ;)

Tutan etuna on kuitenkin se, että siellä joutuu laskemaan ja lisäksi on luettava jokin tekninen sivuaine, jossa saattaa oppia tekemään oikeasti jotain. Tutalla siis opinnoista on pienempi osa kuitenkin sitä itse käsienheiluttelua kuin kauppatieteellisessä.
 
Ei niin. Tosin eivät osaa kauppatieteilijätkään. ;)

Tutan etuna on kuitenkin se, että siellä joutuu laskemaan ja lisäksi on luettava jokin tekninen sivuaine, jossa saattaa oppia tekemään oikeasti jotain. Tutalla siis opinnoista on pienempi osa kuitenkin sitä itse käsienheiluttelua kuin kauppatieteellisessä.

Kurssinimejä katsoessa pistää TUTA:lla silmään ainakin se, että siellä ei ehkä ole niin paljoa johonkin tiettyyn aihealueeseen syventyviä kursseja, kuten esim. kauppatieteissä tilintarkastus. Voinhan tietysti olla väärässä, koska en ole tutalla opiskellut.
 
Samaa löpinää se kaikkialla on, miksi ihmeessä stressata. Jos ite "joutuisin" valitseen niin TuTan ottaisin, varsinkin jos toi laskeminen ja tekninen sivari kiinnostaa.

Ja jos sitä ei yliopistolla tajua ettei osaa mitään niin viimeistään työelämässä sen varmaankin tajuaa ettei tosiaan ymmärräkkään mitään, jos nyt ei ihan laho päästään ole. Vaikka varmaan kylteri tai tutateekkari nyt tulee joku pätemään, kuinka rahoitus on niin pätevä blaa blaa ja kuinka kovaa hommaa se on. Ei tässä maailmaa pelasteta, kuitenkaan, silloin pelottaisi.
 
doddi, nyt on lukemiset luettu ja koe pitäs huome duunailla. vähä liia aikasin loppu mutta toisaalta helvetin hienoa että loppu:D saa nähä miten käy, varmaa on ainakin että riskiä joutuu ottamaan eikä juhannus tule olemaan tipaton :kippis1:
 
Pitää vielä vähän kertailla ja sitten saa riittää. Viimeisen viikon lukemiset meni ihan päin persettä ja siksi on aika epävarma olo. Veikkaan, että sisäänpääsemiseni on ihan pienestä kiinni. Pelkään jo nukkumaan menemistä, sillä en varmasti saa unta. Heräänkin varmasti joskus kuudelta, siinä on sitten kiva miettiä mitä tekee ja yrittää olla paineilematta. :D

Tsemppiä kaikille ja tänne sitten kaikki heti spekuloimaan omia pisteitä kun oikeat vastauksetkin tulevat :thumbs:
 
Olen yrittänyt tänään vielä hieman kertailla,mutta ei siitä mitään ole tullut.
Olin vielä aamulla suht luottavainen osaamiseni suhteen,mutta sitten iski lievä paniikki kun katsoin viime vuoden kansantalouden tehtäviä ja aiempien vuosien matematiikan tehtäviä.Ne olivat todella haastavia.

Onnea kaikille kokeeseen!
 
Täälläkään ei oo viime päivien kertailusta enää oikein tullut mitään. Onnekksi kaikki muutkin näyttäis olevan sitä mieltä, että noi viime vuoden kansiksen tehtävät oli aika haastavia. :) Saa nähä kyllä millanen aineista johtamisesta tulee...

Joo ja huomenna sitten heti 14.00 tänne avautumaan ja spekuloimaan niitä huhuja ja "varmoja" tietoja pisterajoista, pisteytyksestä ja oikeista vastauksista, kun niitä kumminkin alkaa heti kiertämään. :D

Onnea vaan kaikille.
 
Onnea vaan kaikille lukeneille, itse en ehtinyt aloittaa lukemista ajoissa taaskaan joten en sitten lukenut ollenkaan, mutta tulossa ollaan...kybältähän se alkaa.
 
Tunnin sisään pitäisi Helsinkiin lähteä ajelemaan :) Mullakin viimeisen parin päivän valmistautumiset jääneet kyllä melko vähälle, toivotaan että riittää... :D
 
Lukematta melko vaikee, mutta selvästi huomas että helpompi mitä viime vuonna...vastasin joku 35 kysymystä, aika jännää kun on ns. lotto vetämässä, en aio kattoo oikeita vastauksia vielä:D
 
Laskentatoimi oli tosiaan aika helppo. Markkinointi ja kansantaloustiedekin aika peruskauraa. Matikasta en tälläkään kertaa tiennyt mitään, mutta toivottavasti ei jää siitä kiinni. Johtamisen osiossa oli pari vaikeeta, muttei sekään muuten kovin paha ollut. No pääasia, että se on nyt ohi. Ja oli muuten viiminen kerta kun meikäläinen osallistuu minkäänlaisiin pääsykokeisiin.:thumbs:
 
Musta johtamisen kysymykset oli aika hankalia. Varsinkin ne mitkä liitty niihin pelikonsoleihin. Joku 3-4 kysymystä tuli heitettyä enemmän tai vähemmän lotolla :jahas:

Yleensä sain kaks varmaa vastausta suljettua pois ja ne kaks jäljelle jäänyttä sitten oliki jo hankalempia.

Saa nähä miten käy...
 
Kävin nyt kikkailemassa kokeissa vaikka oon jo valmistumassa muualta. Kirjat oli kansista lukuunottamatta luettu kertaalleen. Muuta materiaali aiheesta olin tankannut jo aiemmin.

Laskuista 3 oli tosi pahoja ja jäi tekemättä. Harjoituksen puutetta. Olikohan sen aivan ekan laskun tulos 0% eli hinta ei muutu?

Muuten, se laskis ja markkinointi yllätti helppoudellaan. Strategia osuus oli heikko kun ei ollu termit kauheen hyvin hallussa.

Saapa nähä pääseekö sisään ja ottaako paikan sitten vastaan. Mene ja tiedä.
 
Olin itse valvomassa pääsykoetta Turussa, ja hiukan ehdin kurkkaamaan kysymyksiäkin; täytyy sanoa, että onneksi itsellä pääsykoe jo kaukana menneisyydessä.

Lukeminen pääsykokeisiin olisi tietenkin nykyään huomattavasti helpompaa, kun terminologia on enemmän kuin tuttua, mutta kyllä pääsykokeessa edelleen on paljon kirjakohtaista nippelitietoa!
 
Tuli itsekin käytyä ensimmäisen kerran kauppiksen kokeissa. Ihan kohtalaisesti meni siihen nähden, että intissä ei lukumotivaatiota ole ollut juuri yhtään. Jännitetään nyt kuitenkin miten käy.. :)
 
Back
Ylös Bottom