Kauppakorkeaan 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jissen
  • Aloitettu Aloitettu
Jottei menisi täysin offtopiciks niin jatketaan aiheesta:

Kannattaa muistaa Jyväskylän yliopiston taloustieteellinen.
Sinne on erillinen haku ja sisäänpääsyprosentti oli muistaakseni
jotain 30% luokkaa. Viime vuonna valintamenettely koostui kahdesta
osasta. Ensin oli varsinainen pääsykoe, jossa kirjat oli osittain samoja
kuin yhteisvalinnassa. Pääsykokeen perusteella jatkoon valittiin 120
hakijaa. Näiden hakijoiden tuli osallistua psykologisiin soveltuvuuskokeisiin
joiden perusteella 90 koulupaikkaa jaettiin. Pääsykoemenestys ei vaikuttanu
enää soveltuvuuskokeisiin.

Kävin viime vuonna tekemässä kummatkin osiot ja paikka vaikutti erittäin
viihtyisältä. Ihmiset oli rennolla asenteella liikenteessä eikä sielä turhia
stressailtu. Parin kymmenen ihmisen kanssa juttelin ja kirjat oli suurimmalla
osalla luettu pariin kertaan. Monet hakivat pääasiassa yhteisvalinnassa,
mutta tulivat kokeilemaan onneaan myös Jyväskylään. Kaiken muun hyvän
lisäksi sielä oli myös ihana nainen :haart:

Joku Jyväskylän stara vois briiffata enemmän.

http://www.jyu.fi/
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosiaan kielten kursseilla on yleensä jokui 75% läsnäolopakko ja tuppaavat vaatimaan helvetisti töitä noppamäärään nähden(kuulopuhetta, itse en ole vielä jaksanut kieliä lukea).

Mulla on jo kieliopinnot suoritettuina, ja kohtuu vaivattomasti ne ovat menneet. Peruskursseista suomenkielinen yritysviestintä ja ruotsin talouskieli olivat melko työläitä, mutta muuten kielten kurssit ovat olleet leppoisia. Se toinen vieras kieli tuottaa joillekin ongelmia, mutta itse selvitin senkin ohitustentillä. Tietysti kaikki riippuu siitä, mitä kursseja valitsee. Joissain on paljon hommaa, ja joissain hyvin vähän.

Ja kielten kursseissa ei todellakaan ole paljoa ryhmätöitä, ainakaan mun kokemuksen mukaan. Muistelisin, että vain yhdellä viestinnän kurssilla on ollut ryhmätöitä.
 
Joensuusta/lähialueilta(toki tänne saa kauempaakin tulla) hakijoille tiedoksi, joensuussa järjestetään valmennuskurssi, joka on tarkoitettu kaikille kauppatieteen yhteisvalintaan osallistuville, haki sitten minne päin tahansa. Lisätietoja voi kysellä vaikka multa, niin ei mee ihan mainostukseksi. :D
 
Ketään muita tulossa Hentusen kurssille?

Mä oon menossa.Melkein alusta asti oli selvää et jos kauppakorkeen valmennuskurssille menen niin menen sitten Hentusen kursille en muualle.Sen verran paljon kuullut hyvää palautetta noista Hentusen kursseista.

Mikä tää juttu oiken on että vaasaan olis vaan 3 pääsykoekirjaa?mitkä 3?
 
Offtopic ihan mielenkiinnosta: Paljonkos Hentunen nykyään veloittaa kursseistaan?

Kaveri on nostanut hintojaan ihan hyvin tässä viimesten vuosien aikana ja takoo aikamoisen hyvät massit puolen vuoden työpuhteesta. Laskettiin jo aikanaan vuonna 2003, kun itse istuin kyseisen herran kurssilla, että firmalle täytyy tulla keväästä voittoa ainakin neljännesmiljoona.
 
Offtopic ihan mielenkiinnosta: Paljonkos Hentunen nykyään veloittaa kursseistaan?

Kaveri on nostanut hintojaan ihan hyvin tässä viimesten vuosien aikana ja takoo aikamoisen hyvät massit puolen vuoden työpuhteesta. Laskettiin jo aikanaan vuonna 2003, kun itse istuin kyseisen herran kurssilla, että firmalle täytyy tulla keväästä voittoa ainakin neljännesmiljoona.

1735(lähes tuplat muihin verrattuna) on sinänsä aika kova hinta, kun ottaa huomioon että tilastojen valossa sieltä ei pääse kouluun sisään juurikaan enempää mitä muiltakaan kursseilta.

EDIT: Jos miettii välivuotta tai ei pääse sisään nyt tänä vuonna niin suosittelen menemään mieluummin avoimeen yliopistoon, kuin ottamaan kallista valmennuskurssia. Avoimessa tuppaa asiat oppimaan paremmin ja sieltä saa vielä noppia.
 
Mä oon menossa.Melkein alusta asti oli selvää et jos kauppakorkeen valmennuskurssille menen niin menen sitten Hentusen kursille en muualle.Sen verran paljon kuullut hyvää palautetta noista Hentusen kursseista.

Mikä tää juttu oiken on että vaasaan olis vaan 3 pääsykoekirjaa?mitkä 3?

Vaasaan on ollut ennen vuotta 2005 kolme kirjaa; kauppatieteellisen yhteisvalinta koskee nykyään (2005-->) siis Vaasaa, Helsinkiä, Trettä, Turkua, Joensuuta, Kuopiota, Rovaniemeä, Oulua, Poria (TuKy), Lappeenrantaa, joihin kaikkiin liittyy yhteisvalinta, joka käsittää ne viisi (5) kirjaa ja joista jokaisesta kysytään kysymykset ja joihin vastataan monivalintakysymyksin.
 
Ei kyllä kantsi mennä minnekään kahden tonnin valmennuskurssille. 2-3 kuukautta lukua 6h/päivä ja mahdollisesti joku suppeampi valmennuskurssi antaa mainiot mahdollisuudet päästä sisään hkkk.. eiku hse:hen.
 
Valmennuskurssien hyödyllisyys riippuu varmaan aika paljon tyypistä. Toiset pärjää ilmankin, ja toisille se on ihan välttämättömyys. Mun mielestä kuitenkin jos kerran on päättänyt mennä kauppiksen valmennuskurssille, kannattaa maksaa Hentuselle toi melkein kaks tonnia mielummin kuin ostaa tonnin kurssi jostain Huippuvalmennuksesta. Tarjonnan laatu nimittäin heittelee aika laidasta laitaan, ja monet tutut on kertoneet aika karmeita tarinoita tietyistä kursseista.

Hentusella ainakin tietää, mitä saa.
 
Voin vain kuvitella sitä vitutuksen määrää jos ei pääse sisään, kun on maksanut pari tonnia kurssista ja käyttänyt satoja tunteja pänttäämiseen... :hyper:

Mutta mites onko porukka jo alkanut lukemaan?? Itse olen kertaalleen lukenut kirjat läpi eikä paljoa kyllä jäänyt mieleen, no onneks on vielä runsaasti aikaa opetella!
 
Jottei menisi täysin offtopiciks niin jatketaan aiheesta:

Kannattaa muistaa Jyväskylän yliopiston taloustieteellinen.
Sinne on erillinen haku ja sisäänpääsyprosentti oli muistaakseni
jotain 30% luokkaa. Viime vuonna valintamenettely koostui kahdesta
osasta. Ensin oli varsinainen pääsykoe, jossa kirjat oli osittain samoja
kuin yhteisvalinnassa. Pääsykokeen perusteella jatkoon valittiin 120
hakijaa. Näiden hakijoiden tuli osallistua psykologisiin soveltuvuuskokeisiin
joiden perusteella 90 koulupaikkaa jaettiin. Pääsykoemenestys ei vaikuttanu
enää soveltuvuuskokeisiin.


http://www.jyu.fi/


Minkäläinen tuo jyväskylän pääsykoe oli?Ei taida olla monivalinta tyyppinen niin kuin yhteishaun kouluissa.
 
Mutta mites onko porukka jo alkanut lukemaan?? Itse olen kertaalleen lukenut kirjat läpi eikä paljoa kyllä jäänyt mieleen, no onneks on vielä runsaasti aikaa opetella!
Mulla alkaa lukeminen maanantaina. Vähän menee säätämiseksi koulun kanssa, mutta motivaatiota mulla kyllä löytyy.. ainakin vielä :D
 
Voin vain kuvitella sitä vitutuksen määrää jos ei pääse sisään, kun on maksanut pari tonnia kurssista ja käyttänyt satoja tunteja pänttäämiseen... :hyper:

Mutta mites onko porukka jo alkanut lukemaan?? Itse olen kertaalleen lukenut kirjat läpi eikä paljoa kyllä jäänyt mieleen, no onneks on vielä runsaasti aikaa opetella!

Jooh, ekan kerran jälkeen ei jää oikeastaan mitään yksityiskohtia vielä mieleen. Ihan normaalia. Siis jos on vain lukenut tekemättä muistiinpanoja.
 
Minkäläinen tuo jyväskylän pääsykoe oli?Ei taida olla monivalinta tyyppinen niin kuin yhteishaun kouluissa.
Muistaakseni siinä oli vähän kaikkea. Lyhyehkö essee, jotain simppeleitä kysymyksiä joihin vastattiin yhdelle riville, sitte laskiksesta oli laskemista (ilman laskinta). Huvittavaa tossa oli se, että mä ja monet muut saatiin niistä laskiksen tehtävistä ihan älyttömiä desimaaleja. Merkitsin osa X:llä ja Y:llä ja kerroin mitä noille pitäisi tehdä jotta päästäisiin oikeaan ratkaisuun. :evil:

ps. Teräsmies, toi on todellakin ihan normaalia. Mä ymmärsin vasta kolmanen lukukerran jälkeen vähän mistä siinä markkinoinnissa edes puhutaan.
 
Työmääriä/op verrattaessa meillä on pitkälti kiinni siitäkin kuka on opettamassa. Pitkän linjan proffat haluaa että työtä tehdään aamua iltaa ja toisilla taas on tapana pitää luentotentti ja jotain kevyttä kirjallisuutta päälle. Aika paljon vertaillaan kuka tekee mitäkin ja missä ajassa, mutta itselleni on täysin samantekevää saako muut "vasemmalla kädellä heitettyä ryyppyputkien/treenien väliajoilla sataviiskyt opintopistettä vuodessa".

Opiskelen Rollo-cityssä, kuten muutkin on todenneet niin tänne on helppo päästä sisään. Ihan huomiona että tänne ei kait oteta enää uusia opiskelijoita ja itselläkin saattaa tulla lähtö Ouluun, joten Rovaniemen voitte jättää lähes varmuudella laskuista pois helppoja paikkoja miettiessä ;)
 
Kuinkas on täällä porukoilla lukemiset sujunut? Kaikki taitaa olla nenä kiinni kirjoissa, kun ei ole juttua vähään aikaan näkynyt. :D

Tuo markkinoinnin kirja tuntuu kyllä suht hankalalta. Kaksi kertaa olen sen lukenut ja tuntuu, että ei oikein mitään ole vielä ymmärtänyt siitä. Muiden kirjojen kanssa ei mitään suurempaa ongelmaa ole, tosin matikka nyt on hankalaa, mutta laskemallahan sitä oppii.
 
Kuinkas on täällä porukoilla lukemiset sujunut? Kaikki taitaa olla nenä kiinni kirjoissa, kun ei ole juttua vähään aikaan näkynyt. :D

Tuo markkinoinnin kirja tuntuu kyllä suht hankalalta. Kaksi kertaa olen sen lukenut ja tuntuu, että ei oikein mitään ole vielä ymmärtänyt siitä. Muiden kirjojen kanssa ei mitään suurempaa ongelmaa ole, tosin matikka nyt on hankalaa, mutta laskemallahan sitä oppii.

Markkinoinnin kirja vaatii pikkasen totuttelua. Itse luin sen silleen, että opettelin sivusta ulkoa kaikki pääkohdat(eli listat...) ennen kuin siirryin seuraavalle. Markkinointi oli viime vuonna ainakin tosi helppo! Taisinpa saada siitä 7 oikein.
EDIT: Tässä on niin hurjasti aikaa vielä, että sinuna hakisin kirjastosta parempia matikan kirjoja, jotka käsittelevät samaa aihetta. Toi johdatus kvantitatiiviseen analyysiin on täyspaska kirja.
 
Kompataan, meinasi paa räjähtää tota lukiessa, vaikka itse matikan kurssit onkin olleet suhteellisen helppoja.

Aivan. Itse kauppiksen pakolliset matikan kurssit ovat niin helppoja, että ei voi olla ymmärtämisestä kiinni. Jos vain viitsii käydä luennoilla ja harkoissa niin niistä pitäisi päästä helposti läpi.
 
Back
Ylös Bottom