Kauheimman kuuloinen kieli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Hieman kummilta tuntuu monet täällä esitetyt ajatukset vaan omiahan ne jokaisella on. Hollantia olen kuullut jo vuosia ihan perhepiirissä joten se ei ruotsia kummemmalta tunnu, mutta tämä alaluokan Näkemiin vaan muru -englanti kuulostaa ihan helvetin kamalalta. Tosin mielelläni sitä kuuntelen ihan masokismista, kunhan puhujat eivät ole oikeasti lähistöllä. Ranska muuten kuulostaa tosi miehekkältä kun minä sitä puhun...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Myös arabia kuulostaa aika karulta.
Paitsi että silläkin on erilaisia murteita, ja näin ollen mun mielestä mm. Egyptissä puhuttava arabia kuulostaa kirjakielellä varsin hyvältä. Eri asia sitten jonkun Ali Haidarin kailottamana kännykkään kaverilleen Mussadille, joka norkoilee Kampin nurkilla.

Minun mielestä ihan vitun ärsyttävää on semmoinen Oxfordin englanti (en tiedä onko jo mainittu) mitä esim. jotkut kielten opiskelijat puhuu. Se on semmoista viimeisen päälle täydellisesti äännettyä englantia että varmaan edes Englannissa ei kukaan puhu niin. Ei kai me suomessakaan puhuta kieliopillisesti täydellistä kirjakieltä niin miks englantia pitää puhua sillä tavalla?? Ei vaan tajua.

http://www.youtube.com/watch?v=4gOdaPvGsw0
Ai tollanen englanti? Ei ärsytä mua, tavallaan aika sympaattista, ja ainakin sairaan selkeää.

Englannin aksenteista mun korvaan ei kuulosta mitenkään kovin hienolta yorkshire/pohjoisenglannin emmerdale-murre. Skotit kuulostaa livenä paremmalta kuin telkasta, mutta silti pitempään jutellessa alkaa ärsyttää vähän. Irkkuenglanti on kauheeta.

Kauneinta englantia mielestäni aivan ehdoitta on aussienglanti. Se on hunajaa korville. http://www.youtube.com/watch?v=8R9eZ8c1EDo http://www.youtube.com/watch?v=0FjsmovR_fc
Itse ois tosi hienoa osata puhua australialaisittain, tosi kauniin kuuloista.

e: sellanen työväenluokka auf wiederesehen pet-englanti on suunnilleen yhtä kaunista englantia mun korvaan ku turun murre suomea. ;)

Minun mielestä ihan vitun ärsyttävää on semmoinen Oxfordin englanti (en tiedä onko jo mainittu) mitä esim. jotkut kielten opiskelijat puhuu. Se on semmoista viimeisen päälle täydellisesti äännettyä englantia että varmaan edes Englannissa ei kukaan puhu niin. Ei kai me suomessakaan puhuta kieliopillisesti täydellistä kirjakieltä niin miks englantia pitää puhua sillä tavalla?? Ei vaan tajua.

Kutsutaan nimellä Received Pronunciation (RP) ja etuja on mm. se että kukaan ei tiedä mistäpäin Britanniaa/maailmaa puhuja tulee eikä ennakkoluuloja ehdi muodostua yhtä paljon kun avaa suunsa puhuakseen. Hyvä olla myös standardi olemassa kun opetetaan kieltä.

Omaan korvaani eniten särähtää Tanska. IMO kuulostaa siltä kuin puhuisi ruotsia ja saksaa sekaisin. Miehen puhumana italia on aika ällöä. Vaikea selittää. Kuulostaa vaan niin lässytykseltä, ihan sama mitä asiaa sieltä tulee.

Kaverini sanoi jossain olleen listan jossa suomi oli rankattu varsin korkealle maailman "kuumimpien" kielten joukossa. Yritän vielä bongailla sitä jostain, olisi ihan mielenkiintoista.

Vastoin monia muita, mun mielestä ruotsi on tavallaan kaunis kieli. Johtunee siitä että olen koko elämäni asunut totaalisesti kaksikielisellä paikkakunnalle, niin suomenruotsiin on enemmän kuin tottunut.

Thai saa multa äänen. Kauhea kieli.

Täältä ääni saksankielelle. En tykkää sen soinnista yhtään ja lisätään päälle vielä useampi vuosi käsittämättömän ärsyttävän kieliopin parissa.

Joku mainitsi aussienglannin olevan hienon kuuloista ja komppaan tätä. Eräs australialainen tuttu oli meillä taannoin kylässä ja sitä puhetta olisi voinut kuunnella loputtomiin.

Mulla menee iho kananlihalle brittienkusta semmosel aksentilla jota puhutaan jossain Emmerdalessa. Se on mun mielestä ihan järkyttävän kuulosta, varsinkin naisen suusta. Sama ku Frasier-sarjas on se Daphne, niin mä en oikeesti pysty ärsyyntymättä kuuntelemaan sen puhetta. :D

Mulla menee iho kananlihalle brittienkusta semmosel aksentilla jota puhutaan jossain Emmerdalessa. Se on mun mielestä ihan järkyttävän kuulosta, varsinkin naisen suusta. Sama ku Frasier-sarjas on se Daphne, niin mä en oikeesti pysty ärsyyntymättä kuuntelemaan sen puhetta. :D

Komppaan , se kuulostaa niin kauhealta että ei tosikaan.
"Göy höym" Ne vääntää ne sanat jotenkin niin epäluonnollisella tavalla että ei mene järkeen.

"Göy höym" Ne vääntää ne sanat jotenkin niin epäluonnollisella tavalla että ei mene järkeen.

Haahah, toi "göy höym" äänty mun päässä juuri sillai kun emmerdale-enkuks se sanottais :haart:

Semmonen perus jenkkiaksentti, syvän etelän aksentti vielä menee hauskana, mutta kyllä britti enkkua kuuntelee aina sata kertaa mieluummin kuin jenkki versiota.

Semmonen perus jenkkiaksentti, syvän etelän aksentti vielä menee hauskana, mutta kyllä britti enkkua kuuntelee aina sata kertaa mieluummin kuin jenkki versiota.
Tasan päinvastoin. Kunnon hillbilly-aksentti on jotain ihan kamalaa. Samoin pissisteinijenkkiaksentti. Mutta kyllä brittienglanti hakkaa nämäkin ärsyttävyydellään. Riippuu tietysti vähän murteesta, mutta kuitenkin. Leffoissa puhutaan yleensä varsin siedettävää englantia, mutta toi täälläkin mainittu "Emmerdale-englanti" on kamalaa.

Sama ku Frasier-sarjas on se Daphne, niin mä en oikeesti pysty ärsyyntymättä kuuntelemaan sen puhetta. :D

IMO yksi jenkkisarjojen seksikkäimmistä hahmoista, jonka olemuksesta ainakin puolet tulee sen seksikkäästä brittiaksentista.

Jenkkiaksenteista vielä: minunkin mielestä moni jenkkiaksentti korostaa ikävällä tavalla amerikkalaisten ylpeää asennetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom