Kauheimman kuuloinen kieli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
En lue threadia kokonaan :(
IMO somalian kieli,hirveetä räkimistä. Ja muutenkin kulttuuri häiritsee mm. pelataan pokeria, sulta ei kysytä päästäänkö peliin, Jos häviää niin ei maksa ja jos voittaa niin puukko kurkulla rahoja hakemassa... Vaikka kyseinen henkilö olisi peliveloissa jo valmiiksi :D
E. En oo rasisti, max roturealisti.. panee vituttaa noi mulkut ja muutenkin niiden maailmanomistus ajattelutapa:jahas:
E2: tunnen myös todella mukavia somaleita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehdottomasti ranska... voi vittu että vihaan sitä separikieltä niin helvetisti että tekis mieli nukettaa koko paska maantasalle.

Venäjä kuulostaa kyllä ainakin alennusmyyntien aikaan melko hermostuttavalta... Jonkun hörökorvaisen nahkatakkikaljupään suusta...

Kauneinta englantia mielestäni aivan ehdoitta on aussienglanti. Se on hunajaa korville. http://www.youtube.com/watch?v=8R9eZ8c1EDo http://www.youtube.com/watch?v=0FjsmovR_fc
Itse ois tosi hienoa osata puhua australialaisittain, tosi kauniin kuuloista.

:urjo:
Mun kämppiksellä oli Ausseihin lähtiessä ihan normaali, hiukan ehkä brittiläinen aksentti. Nyt, eli vuoden jälkeen, hän puhuu aivan järkyttävää aussienglantia. Puhuttiin ennen enemmän englantia kuin suomea, mutta nykyisin yritän vaihtaa suomeen aina kun mahdollista, sillä aksentti on jo alkanut tarttua. Se on sellasta ihan pirun ärsyttävää, tosi laiskaa puhetta ja intonaatio on jotain ihan kamalaa.

Brittienglanti :haart: Se tarttuu myös tosi nopeasti aina kun olen brittien seurassa, mutta antaa tarttua :) Kiva vaan.

Kielistä en oikein osaa nimetä ruminta. Venäjä kuulostaa mun korvaan kauhealta, koska mulla on huonoja kokemuksia venäläisistä turisteista, mutta muuten se on oikeastaan ihan kaunis ja soljuva kieli.

Pakko antaa kyllä ääni tanskalle, aivan kauhean kuuloista. :jahas:

Finlandssvenska. Skandinaavinen versio tankerosta.

http://www.lausti.com/articles/languages/suomenruotsi.html

Rantaruotti ei ole mitään suomalaisittain puhuttua ruotsia, (=vaikkakin vaikea uskoa, koska siltä se juuri kyllä kuulostaa)

Mun kämppiksellä oli Ausseihin lähtiessä ihan normaali, hiukan ehkä brittiläinen aksentti. Nyt, eli vuoden jälkeen, hän puhuu aivan järkyttävää aussienglantia. Puhuttiin ennen enemmän englantia kuin suomea, mutta nykyisin yritän vaihtaa suomeen aina kun mahdollista, sillä aksentti on jo alkanut tarttua. Se on sellasta ihan pirun ärsyttävää, tosi laiskaa puhetta ja intonaatio on jotain ihan kamalaa.
Makuasioita, mun mielestä aussienglanti kuulostaa kauniille korvaan. Ausseja ennen tunsin ja kyl se aika herkästi tarttuu jos enemmin hengailee niiden kanssa.

Tota mä en ymmärrä:D Puhua vierasta kieltä jonkun toisen suomalaisen kanssa vaan siksi että se on hienompaa:D:D Noh, ei mun tarvitsekkaan. Enkä myöskään suomalaisille englannin sanaa puhu. Sinänsä vieraiden kielien käyttö on todella virkistävää, itse tykkään kielistä kanssa :haart: Fanitan germaanisia kieliä ylipääsä ja erityisesti kauniina pidän mahdollisimman baijerilaista saksaa, friisiä ja sveitsinsaksaa ja hollantia. e: ja ei se tanska mun korvaan mitenkään erityisen ikävälle kuulosta, haluaisin opiskella sitä koska siinä oisi haastetta. Naisten puhumana edelleen kauniimpaa kuin miesten, kuten jostain syystä skandinaaviset kielet ovat.

Tota mä en ymmärrä:D Puhua vierasta kieltä jonkun toisen suomalaisen kanssa vaan siksi että se on hienompaa:D:D Noh, ei mun tarvitsekkaan. Enkä myöskään suomalaisille englannin sanaa puhu. .

Ööh, ei se ole mitenkään hienompaa, vaan ollaan englanninkielisessä koulussa...
Aluksi meitä käskettiin käyttämään englantia luokkakavereiden kanssa koko ajan ja pikku hiljaa se jäi päälle että tiettyjen ihmisten kanssa puhutaan englantia. Varsinkin kun joillain puhutaan kotona englantia 24/7, niin on helpompaa kun ei tarvitse koko ajan vaihtaa kieltä.
Puhuvathan suomenruotsalaisetkin sekä suomea että ruotsia.

Jaa. no sitten.. Itsekin olen opiskellut aika pitkään englanniksi, sillon tuli puhuttua vapaa-ajallakin englantia aika koko ajan kun oli ulkomaalaisia läsnä, 100%suomalaisessa porukassa ei koskaan.

Tottakai jos englanti on jommankumman äidinkieli/kotikielenä niin englanninkäyttö on luontevaa. Kielen jatkuva vaihtaminen kyllä kuulostaa aika ärsyttävälle:D

IB-englanti tosin on aika järkyn kuulosta kun kaikki alkaa puhumaan sellasella eimistäänkotosin-aksentilla.... :)

Kielen vaihtelu on yleensä ok, paitsi jos kielet ovat lähellä toisiaan. Joskus on porukassa sekä ruotsin että tanskan puhujia, ja jostain ihmeen syystä vaihtelen näiden kahden välillä, sen sijaan että pitäytyisin jomman kumman käytössä. Varsinkin jos vaihtaa tanskasta ruotsiin tuntuu siltä kuin leukaperät menisivät kramppiin.

IB-englanti tosin on aika järkyn kuulosta kun kaikki alkaa puhumaan sellasella eimistäänkotosin-aksentilla.... :)

Kielen vaihtelu on yleensä ok, paitsi jos kielet ovat lähellä toisiaan. Joskus on porukassa sekä ruotsin että tanskan puhujia, ja jostain ihmeen syystä vaihtelen näiden kahden välillä, sen sijaan että pitäytyisin jomman kumman käytössä. Varsinkin jos vaihtaa tanskasta ruotsiin tuntuu siltä kuin leukaperät menisivät kramppiin.

Sä oot kuinka kauan osannut tanskaa? Toi on nimittäin aika hyvin että osaa ylipääsä vaihtaa noinkin samankaltaisia lennosta.

IB-englanti on taatusti paremmankuuloista, kun se että puhutaan järkyttävällä tankerosuomi paavo m petäjä-aksentilla sitä englantia.

yksi sana: venäjä:urjo::curs::urjo:
Nyt varsinki ku kaupungilla liikkuu, niin sitä perkeleen mongerrusta kuuluu joka ilmansuunnasta (Rovaniemellä on helvetisti venäläisturisteja tähän aikaan vuodesta):curs:

"Ebonics"! Tossa se nyt on vielä suht ymmärrettävää, mutta varsinkin jossain youtube-videoiden kommenteissa se on niin sekavaa että ei meinaa saada selvää mistään yli 3-kirjaimisista sanoista. Ranska nyt ei ruma kieli ole, mutta yliarvostettu, kuulostaa vähän vauvan löperrykseltä.. lol

Venäjän tai saksa taas on IMO hienoinpia kieliä :D

Heh. Englanninopiskelijana on hyvä sanoa, että englannin tietyt muodothan ne korvaa eniten rassaavat. Juuri täällä mainitut junttiaksentit, ja lisäksi joidenkin itämaista tulevien international english. Kirjoitettuna semmoinen hälläväliä-tää-on-internet englanti (esim. juuri noi youtube-kommentit) on välillä niin tuskallista luettavaa että mieluummin jätän väliin.

Joiltakin ulkomaalaisilta olen kuullut, että suomalaisten puhe kuulostaa siltä, kuin oltaisiin koko ajan vihaisia. :eek:

Minulta on ulkomailla tullut useamminkin kysymään olenko Espanjasta. Kerran on jopa ulkomailla joku tullut puhumaan espanjaa :) Vastasin sitten ko. maan kielellä (joka sattuu olemaan lempikieleni ranska), että me puhutaan suomea.

Oma ääni voi mennä arabian tai hollannin piikkiin.

Brittiläinen hienosteluaksentti on aivan varmasti ultimaalein vittumaisuuden maanpäällinen ilmentymä. Kun kuulee jonkun 60-vuotiaan brittiläisen kukkahattutädin lässyttävän, niin ainoa oikea reaktio terveellä ihmisellä on välitön mielihalu lyödä tanttaa lapiolla otsaan.

Brittiläinen hienosteluaksentti on aivan varmasti ultimaalein vittumaisuuden maanpäällinen ilmentymä. Kun kuulee jonkun 60-vuotiaan brittiläisen kukkahattutädin lässyttävän, niin ainoa oikea reaktio terveellä ihmisellä on välitön mielihalu lyödä tanttaa lapiolla otsaan.

Tuollainen käytös ja ajattelutapa kertoo huonosta ja kehittymättömästä itsetunnosta, jollainen saattaa syntyä ainoastaan puutteellisesta oman äidinkielen hallinnasta ja paikallisen kotimaisen keskiluokkaisen pissislangin ylenmääräisestä viljelystä omassa puheessa.

Sen sijaan amerikanenglannin mollaaminen kauhistuttavana näsättämisenä olisi parempi vastaus tähän ketjuun.

Pitkällä matkalla ollessa, kun ei suomea juuri joudu puhumaan, suomenkieli kuulostaa tosi karseelta, sellaista omituista mutinaaa urinaa josta ei saa mitään selvää...Saka ja venäjä pääsee lähelle. Suomessa ollessa taas somallien molotus taitaa nostaa ärsytyskynnyksen maximiin...
Helsingin lentokentälllä myös mua puhuteltiin enkuksi taxfreessä ja se muija puhui jotain käsittämättömän ylihienostelevaa aksenttia:urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom