Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mukavaa lueskeltavaa, jengi jakaantunut selvästi kahtia ja sydänverellä puolustetaan omaa kantaa. Keskustelu ei kuitenkaan tunnu olevan katumaasturit vs. muut autot vaan neliveto vs. vajaaveto. Onkohan tämä tarkoituskin? Itsellä on harkinnassa A6 2.0TFSI Avant Quattro ja mielelläänhän sen nelivedon autoon ottaa, vaikka ei pärjäämisen kannalta niin välttämätön olekaan. Citymaasturia en ottaisi, pienemmät sisätilat, korkeampi (suhteessa suurempi kulutus) ja useissa tapauksissa aika vaatimaton neliveto eivät minua kiinnosta. Korkeus on toisaalta mukava ominaisuus; onhan se miellyttävää istua vähän korkeammalla kuin muu liikenne, mutta ei minulle niin paljon lisäarvoa tuova ominaisuus että citymaasturin ostaisin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=TUv6csbtm5Q

Normikatuauto. Toi on sitä ajamisen iloa :). Jännä muuten ku en oo tajunnut sitä pointtia et tuota kiihtyvyyttä korostetaan nelikoilla talvella, mut sit jos sul o 5 sekkaa(tai alle) 0-100 kiihtyvä auto ja teet sillä kesällä normaalin kiihdytyksen ni ihmeellistä ku ne muut autot näkyy 100 metriä kanssa siellä perässä. Jos tekis täyskaasutuksen ni ne ois kilometrin perässä ;). Pakko edelleen todeta et edellinen auto oli torsen nelikko jossa oli tehoa tuplat noihin perusnaftamaastureihin. Siltikään en kokenut sillä kertaakaan samaa ajamisen iloa kun bemarin kanssa. Olkoo vaikka 6 kuukautta metri lunta maassa, mut tänne tulee kesä vielä ja ajamisen ilo. Siihen asti hankin ajamisen iloa ylläolevan videon innoittamana :D.
 
http://www.youtube.com/watch?v=TUv6csbtm5Q

Normikatuauto. Toi on sitä ajamisen iloa :). Jännä muuten ku en oo tajunnut sitä pointtia et tuota kiihtyvyyttä korostetaan nelikoilla talvella, mut sit jos sul o 5 sekkaa(tai alle) 0-100 kiihtyvä auto ja teet sillä kesällä normaalin kiihdytyksen ni ihmeellistä ku ne muut autot näkyy 100 metriä kanssa siellä perässä. Jos tekis täyskaasutuksen ni ne ois kilometrin perässä ;). Pakko edelleen todeta et edellinen auto oli torsen nelikko jossa oli tehoa tuplat noihin perusnaftamaastureihin. Siltikään en kokenut sillä kertaakaan samaa ajamisen iloa kun bemarin kanssa. Olkoo vaikka 6 kuukautta metri lunta maassa, mut tänne tulee kesä vielä ja ajamisen ilo. Siihen asti hankin ajamisen iloa ylläolevan videon innoittamana :D.

Ihan idioottitohua toi video. Ihan fiksua leikkiä yleisillä teillä missä on muitakin liikujia. Ja sinä sitten olet ihan hurmoksissa perässä, että kun on hieno suritus tuollainen ajotapa.
 
Lisätään nyt vielä sen verran että suurin osa noista citymaastureista, mitä kadulla liikkuu taitaa olla juuri noita "vajaavetoisia" joten siinäkin mielessä keskustelu nelikon ylivertaisuudesta ei mielestäni jotenkin sovi tämän otsikon alle.
 
http://www.youtube.com/watch?v=TUv6csbtm5Q

Normikatuauto. Toi on sitä ajamisen iloa :). Jännä muuten ku en oo tajunnut sitä pointtia et tuota kiihtyvyyttä korostetaan nelikoilla talvella, mut sit jos sul o 5 sekkaa(tai alle) 0-100 kiihtyvä auto ja teet sillä kesällä normaalin kiihdytyksen ni ihmeellistä ku ne muut autot näkyy 100 metriä kanssa siellä perässä. Jos tekis täyskaasutuksen ni ne ois kilometrin perässä ;). Pakko edelleen todeta et edellinen auto oli torsen nelikko jossa oli tehoa tuplat noihin perusnaftamaastureihin. Siltikään en kokenut sillä kertaakaan samaa ajamisen iloa kun bemarin kanssa. Olkoo vaikka 6 kuukautta metri lunta maassa, mut tänne tulee kesä vielä ja ajamisen ilo. Siihen asti hankin ajamisen iloa ylläolevan videon innoittamana :D.
Elä nyt viitti. Olen kitunut pahvilaatikon aerodynamiikan omaavassa kopissa 8kk ajan sen jälkeen kun Bemarista luovuin ja kun kerrankin saa pariksi päiväksi ajamisen iloa, hieman toisenlaista, niin kai sitä nyt saa olla innoissaan ;)
 
Ihan idioottitohua toi video. Ihan fiksua leikkiä yleisillä teillä missä on muitakin liikujia. Ja sinä sitten olet ihan hurmoksissa perässä, että kun on hieno suritus tuollainen ajotapa.

Nii ei meistä kukaa täydellinen oo enkä oo ylinopeussakoilta välttynyt. Turha mun on edes jeesustella, et oisin joku pyhimys. Mut sitävastoin pelisilmää voi kato olla. Kato toi video ja kysy iteltäs montako sivullista oli minkään näköisen uhan alla? Jos näit kävelijän videolla niin se on valokuvaaja ihan samaa porukkaa ku ajajakin;). Kun ajan töihin mun mittari ei nouse 40 yli ja miks vidussa kerään jonoa perääni? Kun rajoitus on 40 ja matkalla on 3 tai 4 alaastetta niin mitä viddua? Kysyn vaa? Sitä mä tosin kysyin vähän siltä poliisisedältä joka liputti mut viimeks motarilla sivuun. Yhtään autoa ei ollut missään kun mu kaasujalka oli vähän herkällä. Sain sakon en oo siitäkään sakosta ylpee, mut siitä oon, et mun alle ei tuu jäämään aamuliikenteessä yksikään lapsi. Et tuu lukemaan lehdestä uudesta mustasta tappajabemarista ainakaan mun ajamana. Peace.
 
Nii ei meistä kukaa täydellinen oo enkä oo ylinopeussakoilta välttynyt. Turha mun on edes jeesustella, et oisin joku pyhimys. Mut sitävastoin pelisilmää voi kato olla. Kato toi video ja kysy iteltäs montako sivullista oli minkään näköisen uhan alla? Jos näit kävelijän videolla niin se on valokuvaaja ihan samaa porukkaa ku ajajakin;). Kun ajan töihin mun mittari ei nouse 40 yli ja miks vidussa kerään jonoa perääni? Kun rajoitus on 40 ja matkalla on 3 tai 4 alaastetta niin mitä viddua? Kysyn vaa? Sitä mä tosin kysyin vähän siltä poliisisedältä joka liputti mut viimeks motarilla sivuun. Yhtään autoa ei ollut missään kun mu kaasujalka oli vähän herkällä. Sain sakon en oo siitäkään sakosta ylpee, mut siitä oon, et mun alle ei tuu jäämään aamuliikenteessä yksikään lapsi. Et tuu lukemaan lehdestä uudesta mustasta tappajabemarista ainakaan mun ajamana. Peace.
Vannomatta paras;)
 
Pitää lähteä hakemaan joulukuusi, kuten sanoin, tie on auraamaton. Suurempi ongelma on se että peräkärri on talon takana ja meinasinkin jo että kolaan ja lapioin sen sieltä vapaaksi. Sitten muistin että mullahan on neliveto, peruuttelin siis peräkärrin luokse vartti sitten:

nelikko1.JPG


Kuistin tolppa oli vähän liian lähellä, joutu vetämään kauempaa syvemmälle hankeen:
nelikko2.JPG


Ei auttanut, piti mennä niin syvälle kuin pääsi:
nelikko3.JPG


Lähtihän se sieltä sitten:
nelikko4.JPG


Kengät kastu, pitäs olla pitkävartiset saappaat vielä. Ostinkin tommoset Muckboot Tay Sportit Varuste.netistä. Niillä pärjännee.
http://varuste.net/tuotetiedot2.php?_id=32341&nimi=Muckboot+Tay+Sport+(arctic)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajelin GT luokan coupella (tai miksi tuo nyt lasketaankaan, en ole ihan varma) tänään, joka kiihtyy alle 6s 0-100. Tämä on bondille. Enkä jäänyt jumiin, mutta sutimaan jäin vähän helvetisti. Kyllä huomasi eron nelikkoon, kun sillä ei jää sutimaan juuri koskaan, edes mun paskoilla kitkoilal (tosin ei sekään ole maasturi).

455789008976.webp
 
Hupelle pitäisi myöntää "Arjen Sankari" -mitalli. Maamme kaipaa tällaisia mitään pelkäämättömiä, suoraselkäisiä Miehiä isolla M:llä. Talvisotakin voitettiin nelivetomiesten ansiosta joita hanki ei pysäyttänyt eikä pakkanen pelottanut.
 
Hupelle pitäisi myöntää "Arjen Sankari" -mitalli. Maamme kaipaa tällaisia mitään pelkäämättömiä, suoraselkäisiä Miehiä isolla M:llä. Talvisotakin voitettiin nelivetomiesten ansiosta joita hanki ei pysäyttänyt eikä pakkanen pelottanut.

Nimenomaan nelivetomiesten ja vielä maasturi-sellaisten. Mun mielestä tuollainen etuvetoinen pikku citymaasturi haiskahtaa vähä homolta.
 
Ajelin GT luokan coupella (tai miksi tuo nyt lasketaankaan, en ole ihan varma) tänään, joka kiihtyy alle 6s 0-100. Tämä on bondille. Enkä jäänyt jumiin, mutta sutimaan jäin vähän helvetisti. Kyllä huomasi eron nelikkoon, kun sillä ei jää sutimaan juuri koskaan, edes mun paskoilla kitkoilal (tosin ei sekään ole maasturi).

katso liitettä 91950
CLS55AMG on muuten aika kiva peli ajella. Kesällä testailin moista. Taannoin kerroin ekan pk-seudun lumijumin aikaan tankanneeni tiksin nesteellä jota ei oltu aurattu, siinä mäkkäri/makuunilla siis. Viereen jäi just samanlainen CLS jumiin, Mitsu ei edes suditellut. Joo, ei tää oma peli kummonen ole, hieman kaduttaa jotten pistänyt Land Cruiseria tai Subarua, Subaru jäi hieman pieneks ja LC taas turhan kalliiksi.

- - - Updated - - -


Paitsi GT-luokan Coupella joka kiihtyy alle 6sek sataseen. Mutta tällöin pitääkin ohjastajana olla se "rattimies".
 
Tänään tuli käyttöön isopyöräinen hilux. Sillä on varsin mukavaa ajella syvemmässäkin hangessa kiitos hyvän nelivedon ja todella korkean maavaran. Kyllä tuolla etuvetopassatillakin pääsee mutta ei yhtä mukavasti.

Ja sitten kun tulee halu leikkiä niin voi hiluxista kytkeä nelivedon pois päältä ja mennä koko ajan kylki edellä :)
 
Tänään tuli käyttöön isopyöräinen hilux. Sillä on varsin mukavaa ajella syvemmässäkin hangessa kiitos hyvän nelivedon ja todella korkean maavaran. Kyllä tuolla etuvetopassatillakin pääsee mutta ei yhtä mukavasti.

Ja sitten kun tulee halu leikkiä niin voi hiluxista kytkeä nelivedon pois päältä ja mennä koko ajan kylki edellä :)

Tollainen korotettu Hilux double cappinä olis asiaa. Tosin nyt juuri tällä hetkellä on niin paljon matka-ajoa, että pysyn vielä RAV4:ssa. Onnea uudelle autolle.
 
Tollainen korotettu Hilux double cappinä olis asiaa. Tosin nyt juuri tällä hetkellä on niin paljon matka-ajoa, että pysyn vielä RAV4:ssa. Onnea uudelle Autolle.

Korjasin. Ehdotan että jatkossa puhumme nelivetoautoista aina isolla alkukirjaimella eli Auto. Silloin ei tarvitse selitellä vajaavetoisuutta ja nelivetoisuutta kun jokainen ymmärtää että Auto vetää kaikilla pyörillä ja auto taas on vajaavetoinen.
 
Ajelin GT luokan coupella (tai miksi tuo nyt lasketaankaan, en ole ihan varma) tänään, joka kiihtyy alle 6s 0-100. Tämä on bondille. Enkä jäänyt jumiin, mutta sutimaan jäin vähän helvetisti. Kyllä huomasi eron nelikkoon, kun sillä ei jää sutimaan juuri koskaan, edes mun paskoilla kitkoilal (tosin ei sekään ole maasturi).
No varmasti sutii, mutta mitäs tähän nyt vastais... katsotaan onko joku jo sanonut tähän jotain.
Maasturimies, seuraavaksi kun tulee mieli taas hakea vertaistukea tästä threadista niin lukase vaikka pari sivua taaksepäin. Siellä on todettu, että maasturi etenee vaikeassa maastossa paremmin. Siellä on myös todettu, että autot on tarkoitettu eri olosuhteisiin ja käyttötarkoituksiin, eli ovat aina jossain suhteessa kompromisseja. Toinen tarvitsee iso tavaratilaa ja korkeaa maavaraa, toinen tarvitsee iso moottoria ja hyviä ajo-ominaisuuksia, joku voi haluta autoltaa myös tiettyä tyyliä. Joku hullu voi haluta myös kompaktia kokoa.
 
Pitää lähteä hakemaan joulukuusi, kuten sanoin, tie on auraamaton. Suurempi ongelma on se että peräkärri on talon takana ja meinasinkin jo että kolaan ja lapioin sen sieltä vapaaksi. Sitten muistin että mullahan on neliveto, peruuttelin siis peräkärrin luokse vartti sitten:

nelikko1.JPG


Kuistin tolppa oli vähän liian lähellä, joutu vetämään kauempaa syvemmälle hankeen:
nelikko2.JPG


Ei auttanut, piti mennä niin syvälle kuin pääsi:
nelikko3.JPG


Lähtihän se sieltä sitten:
nelikko4.JPG


Kengät kastu, pitäs olla pitkävartiset saappaat vielä. Ostinkin tommoset Muckboot Tay Sportit Varuste.netistä. Niillä pärjännee.
http://varuste.net/tuotetiedot2.php?_id=32341&nimi=Muckboot+Tay+Sport+(arctic)

Tuossa tilanteessa ois ollu nimittäin jo 0-100 6s GT Coupella ihmeissään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom