Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Testattu perusteellisesti vw tiguan öljypoltin. Siis korjaan pahat sanat maastureista. Toi on niin perusteellisen helppoa ajelua, et tuollanen auto ansaitsee paikkansa maailman perusautojenjoukon parhaana! SDP puoluekirja taskuun ja toi pitää paikkansa henkilöstönkuljetusvankkurina aivan tautisen hyvin. Ei tosiaan tarvii syynätä tietä onko joltakin tippunut iso paakku lokareista tielle joka vie matalan etupuskurin mennessään tai miettiä polanteiden ylityksiä. Ajaa vaan. Sit pyydän anteeksi jo kaikilta crv omistajilta niin se mul oli testis aiemmin ja siis kauhee paska. Se kiumurteli ku etuveto ja sulalla asvaltilla eikä mitään vedontunnetta, et takana ois mitään tapahtunut. Nitisi kolisi moottori ei vetänyt vaan rohisi. Jäi aika paska maku maastureista, et on näissä erojakin. Tiguanin 3gen haldex toimi suht hyvin torseniin tottuneelle. Pieni alkupuskeminen havaittavissa mutta perä työntää kyllä reilusti ja nopeasti. Ajotyyli maasturilla ei ole, et sitä yrittäis viedä edes sladissa. Mut ei se sladi perusautoiluun kuulukaan.

Sitten ne miinukset. Verrataan johonkin ääripäähän porsche gt3 niin eihän pokessa oo mitään järkeä jos näin ajatellaan. Silti se ajamisen ilo? Ei tää elämä helppoa oo matalan auton kanssa, mut hei. En oo kysynyt vaimoltakaan onks ne nahkasaapaskorkkarit ja kireet housut joilla ei voi kumartuu niin käytännölliset, mut viddu pirun seksikkäät ne on. Eli mä valitsen korkkareita käyttävän vaimon ja bemarin siltikin. Vaikka mun elämä ei oo niin helppoa kun maasturin ratissa, tunnen eläväni.
 
Etu- tai takavetoinen auto on vähän kuin 10-senttinen mulkku. Kyllähän sillä toki ajomies pärjää, mutta 20-senttisellä on 'haastavissa oloissa' vain paljon mukavampi operoida.

Kyl se on just päinvastoin. maasturilla sdp kirja esiin ja vetskari auki ja se 10 senttinen mahtuu naiseen ku naiseen. Mitään suurta tyydytystä ei kumpikaan saa, mut elätte onnellisen tietämättömänä paremmasta. 20 senttinen on sillä porsche kuskilla. Ei sovi kaikkiin naisiin, mut ei sitä oo tarkoitettukaan kaikille. Vain harvoille ja valituille. Mut sit kun se valittu löytyy on meno edes kerran kunnollista :D
 
Kyl se on just päinvastoin. maasturilla sdp kirja esiin ja vetskari auki ja se 10 senttinen mahtuu naiseen ku naiseen. Mitään suurta tyydytystä ei kumpikaan saa, mut elätte onnellisen tietämättömänä paremmasta. 20 senttinen on sillä porsche kuskilla. Ei sovi kaikkiin naisiin, mut ei sitä oo tarkoitettukaan kaikille. Vain harvoille ja valituille. Mut sit kun se valittu löytyy on meno edes kerran kunnollista :D

Kyllä se Bemarilla ajaminen oli semmosta kidutusta sekä toimivuuden että etenemisen suhteen että paljon tyytyväisempi olen Mitsulla ajaessani.
Eri asia sitten se että onko siinä Mitsussa sitä ajamisen iloa, mitä Bemarilla koki useimmiten matka-ajossa Saksassa Autobaanalla ja toki Suomessakin. Lyhyesti: Ei ole. Hauskuutta ajamiseen kyllä löytyy nimenomaan nyt kun on "lumijumi". Bemarikuskina on kyllä valmis tinkimään paljosta, myös ylimääräisistä euroistaan ja se voi olla jokaisen euron arvoista. Bemarissa on oikeasti sitä ajamisen iloa. Ei sitä muissa autoissa ole, jos normaaleista autoista puhutaan.
Ymmärrän kyllä pointin ja Bemaria on ikävä. Silti olen tyytyväisempi Mitsun ratissa. Toi vie mut lähinnä kauppaan, päiväkotiin ja silloin tällöin jonnekin reissuun. Enemmän jos ajelisi niin olis varmasti viimeinen auto minkä ostaisin. Ehkei nyt sentään viimeinen, itse tykkäilen jo kertomistani asioista katumaastureissa, ohessa Outlanderin hyviä puolia:

-istutaan korkealla (näkee hyvin)
-Penkit ovat selkeästi irti lattiasta, jalat on kuin jakkaralla istuisi, leppoisampi ja ryhdikkäämpi ajoasento.
-helppo nousta autoon ja laskeutua siitä pois, vertaa Bemariin jonne pitää ujuttautua ja kiivetä ylös poistuakseen sieltä
-jättikokoiset peilit, jotka eivät silti pilaa (ison) auton ulkonäköä
-helppo lastata korkeuden vuoksi ja tavaratila jättikokoinen
-takapenkillä järkyttävän isot tilat ja takapenkkien etäisyydensäätö
-neliveto, ei mikään CRV-"neli"veto vaan ihan kohtalainen, ei mikään Subaru mutta hyvä kuitenkin.
-iso maavara, ei tartte väistellä käytännössä mitään, ei katukivetyksiä eikä lumipahkareita.

X5 Olisi kyllä kova sana. :kuola:
 
Kun kerta bemari on kasvattanut massenkin kikkeliä, niin kai semmoinen on joskus hommattava :D

Eilen puski silminnähden huomattavasti audimiehet vasenta kaistaa muiden ohi. Hiton liukas oli keli ja epäilen ettei noistakaan moni ollut quattro, mutta hei audi kuitenkin....
 
No en mä vielä lähtis keuimaan, että ajo-ominaisuudet kuitenkaan vastais kunnon autoa. Googlaappas ringin kierrosaikoja. Siellä on mm. tällaisia superautoja rangen edellä: zafira, astra, corsa, golffi ja focus.

Tarkoitus ei ollut keulia, vaan vastata sun kommenttiin.
2,5 tonnia painavaksi autoksi mutkat menee ihan kivasti, ei tietenkään lähellekkään samalla tavalla kuin matalalla autolla. Särähti vaan korvaan se mutkat suoriksi juttu...

Käyppäs koeajamassa toi 2013 vuoden rrs supercharged tai vaihtoehtoisesti joku uusi jenkki, vaikka mustang boss 302.
 
Mun pitäis huomenna lähteä käymään helsingissä. Onko sinne mitään mahdollisuutta päästä vajaavedolla vai pitäisikö suosiolla jäädä odottamaan kevättä?
On, mutta parkkeeraaminen voi olla vähän hankalahkoa kun paikkoja ei ole ja jos on, niin on aika sössöä. Parkkihalliin vain. 4 aikaan kannattaa sitten varata aikaa tonne ruuhkaan, nimittäin siellä pääsee about 2 autoa / valo etenemään.
 
Ihan asiallisesti tuntuu vetävän toi GT-luokan Coupekin, jos toi nyt on semmonen toi Bemari?



Pääasia ettei ole VAJAAVETOINEN. Muuten käy näin kun lähtee takatuupparibemarilla liikenteeseen talvella:



Onneks Subarukuskit ei oo mulkkuja vaan tarjoovat apua.

Tässä vois GT-luokan coupekuski olla ihmeissään perässä vaikka kiihtys alle 6sek:



CRV-kuskit voi koitella tätä perässä, erottuu jyvät akanoista:



Hitto, pitänee katella Outbackeja josko ois hinnat tippunu. 2.5i CVT vois olla kova. Ei silläkään ajellessa tartteis lumitöitä tehdä:



GT-coupe-nokittajien vuoro.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laitetaan nyt omiakin kokemuksia katumaastureista, ajelin 1 talven Subarun turbo Forresterilla, sama kone mikä Sti:ssä mutta vähän kesympänä olisko ollu 230 hv, ehdottomasti paras ajaa, neliveto oli aivan huippu ja pystyi silti ajamaan melkeen kun Imprezalla, aivan tautisen hauskaa, mutta auto oli kyllä susiruma!,

Audin Q7 on ihan mukava, mutta liian iso hauskuutteluun menee aika samaan kastiin kun X5 mutta neliveto Audissa huomattavasti parempi, X3 on taas paljon hauskempi kun isoveli vaikkakaan ei nelivedon osalta siellä kärjessä olekkaan, mutta silti hauska ajaa.

Range on kyllä kaikkine vajavaisuuksineenkin mieletön vehje menemään missä tahansa, hyvä esimerkki tästä on kun aamulla heräsin kerran mökiltä ja lunta oli tullut ja jäätiellä n. 30 cm vettä, aamusavut poltettua ei muutakun ilmajousitus korkeimmalle ja nautiskellen hitaalla nelivedolla rantaa kohti, n. 500 m rannasta oli miehet lapioimassa CRV:tä jäällä kun ei vaan onnistunut, koukkasin rangella umpihangen kautta kun siinä keskellä tietä olivat, tarjosin kyllä apuakin, mutta ei Hondamiehen ylpeys antanut periksi :), Honda ja Volvo on kyllä ehdottomasti omasta kokemuksesta huonoimpia, Tiguan oli sähköhaldeksineen silti mielyttävä poikkeus, se meni kans hienosti.

Pajero ja Land Cruiser on toki enemmän työkaluja, mutta jos tietyn muovisuuden kestää eikä laatuvaikutelmasta tai ajonautinnosta ole kiinni, niin menee kummatkin aika uskomattomista paikoista.
 
No vaikka siten et samalla tavalla sellainenkin tohon ois kiikkunut vai mikähän sun mielestäsi olisi olennaisin este asialle?
Odottelen edelleen sitä videota jossa Honda CR-V ajetaan puolitoistametrisen lumipenkan päälle. Mikä kestää?
 
Odottelen edelleen sitä videota jossa Honda CR-V ajetaan puolitoistametrisen lumipenkan päälle. Mikä kestää?

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Subaru Outback tai Forester olis kyllä kova auto, harkitsisin vakavasti joskus laittavani itselleni jos niitä ei olisi muotoillut apina. :(
 
Vähän pelottaa osallistua tähän keskusteluun, mutta kyllähän neliveto etenee lumella varmasti paremmin kuin "vajaavetoinen".
Pihasta löytyy tällä hetkellä Q7 ja bemarin f10 vajaavetoisena. Kyllähän audilla mielummin ajaa noilla lumimyrsky keleillä ja silloin kun tarvii tilaa mutta ei niitä päiviä mulla niin hirveesti ole että tarvitsisin nelivetoa kun en muuten PÄRJÄÄ täällä, joten mielummin ajelen kyllä tuolla 5-sarjalla muuten, on se vaan mukavampi ajoltaan!! Ja mä ajattelin ennen myös että pitää olla vain neliveto että pärjää kunnes kaveri houkutteli ajamaan tuota f10 ja yllätti todella!!!
Eli kyllä suomessa pärjää ilman nelivetoakin, mutta kyllä se helpottaa kunnon talvikeleillä. Mutta eihän noi audinkaan citymaasturit mihinkään lumikasojen päälle kiipeä puhumattakaan hondista ja qashqaista, niin se vaan on. Ja oon jäänyt myös audilla jumiin! AAMEN!!!
 
Subaru Outback tai Forester olis kyllä kova auto, harkitsisin vakavasti joskus laittavani itselleni jos niitä ei olisi muotoillut apina. :(

Jos Subaru palkkaisi jonkun eurooppalaisen huippumuotoilijan kehittämään ulkonäköä ja yleistä laaduntunnetta, niin olis kyllä pelottavan hyvä paketti!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom