Vetääkö nyt vajaalla auton lisäksi luetun ymmärtäminen?
Kyllä se tahtoo maasturimiehille tuo luetun ymmärtäminen takkuavan. Täällä on monen monta kertaa todettu, että onhan se nyt selvä, että neliveto etenee lumikeleissä paremmin. Sehän on selkeä fakta, mutta ei tarkoita sitä etteikö vajaavetoisella pärjäisi. Sitten taas vähän ajan päästä tulee Huppe kumppaneideen huutamaan, että vajaavetoisella ei pärjää ja linkittää perus talvikuvia. Näihin toteaa, että "jaahas, normaali talvikeli, tuollaisessa ollaan myös vajaavetoisella kuljettu" niin sitten linkitellään satunnaisia videoita kun jokin vajaavetoinen on jossain kiinni. Aivan kuin netistä ei löytyisi videoita siitä milloin mikäkin auto on kiinni.
Maasturimies, seuraavaksi kun tulee mieli taas hakea vertaistukea tästä threadista niin lukase vaikka pari sivua taaksepäin. Siellä on todettu, että maasturi etenee vaikeassa maastossa paremmin. Siellä on myös todettu, että autot on tarkoitettu eri olosuhteisiin ja käyttötarkoituksiin, eli ovat aina jossain suhteessa kompromisseja. Toinen tarvitsee iso tavaratilaa ja korkeaa maavaraa, toinen tarvitsee iso moottoria ja hyviä ajo-ominaisuuksia, joku voi haluta autoltaa myös tiettyä tyyliä. Joku hullu voi haluta myös kompaktia kokoa.
Mä olen ajatellut ostaa cityautoksi Smartin. Eihän tuolla mitään tee, missäään muualla kuin kaupungissa kesä/syksy/kevätkeleissä. Mutta tuossakin 3/4 vuodenajoista jolloin smart hakkaa kaupunkiautona citymaasturin, vaikka niiden pitäisi olla tämän keskustelun perusteella kaupungissa kuninkaita.
Itse asiassa opiskeluakoina mulla oli smart, juuri silloin kun stadissa alkoi nämä pahimmat talvikelit, useiden lumettomien talvien jälkeen. Jäin kolmekertaa kiinni, joista ainoastaa yksi oli sellainen, että tarvitsi työntöapua. Kahdella muulla kerralla pääsin irti nousematta autosta. On se ihme jos smartilla pärjää kitkoilla, niin normiautolla ei muka pärjäis. Huom -
pärjää, nelivetomaasturi on varmasti talvessa parempi.