Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taas on ihmeellistä kateellisten vinkunaa. Joka jannu ottaisi nelivedon autoonsa jos olisi rahaa se hommata. Se nyt vitusti helpottaa elämää talvella ja tekee autoilusta jopa mukavaa liukkailla. Sama kuin sanoisi ettei tarvitse suomessa ilmastointia autossa, ei tarvitsekaan, mutta jokainen sen ottaisi jos ei ole rahasta kiinni. Vähän niin kuin pillun kanssa nämä asiat, ilmankin voi pärjätä muttei kerran koitettuaan pysty enää luopumaan mistään noista.
 
Kyllä taas kaksvetosillakin näytti pääsevän Kalliossa tänään.. Taaksepäin. Vaikkakin renkaat pyrkivät eteenpäin, tämä siis esimerkiksi 5. linjalla :). Siinä lounaalla käydessä puolessa tunnissa tuli nähtyä muutama etu- ja takaveto jotka olivat ongelmissa etenemiskykynsä kanssa. Ei ollu kyllä spoileria joka olisi ehkä pelastanut tilanteen.

Itse tuossa illalla ajoin (laina-)nelivedolla taas, ongelmia oli lähinnä liiallisen lapsettamisen kanssa...

Nelikon jälkeen kaksivetoisella ajaminen tuolla suolapuurossa tuntuu sellaselta avuttomalta räpiköinniltä.

Taas on ihmeellistä kateellisten vinkunaa. Joka jannu ottaisi nelivedon autoonsa jos olisi rahaa se hommata. Se nyt vitusti helpottaa elämää talvella ja tekee autoilusta jopa mukavaa liukkailla. Sama kuin sanoisi ettei tarvitse suomessa ilmastointia autossa, ei tarvitsekaan, mutta jokainen sen ottaisi jos ei ole rahasta kiinni. Vähän niin kuin pillun kanssa nämä asiat, ilmankin voi pärjätä muttei kerran koitettuaan pysty enää luopumaan mistään noista.

Tämä.
 
Tossa kävin Vantaalla TNT:llä ja ei voi muuta sanoa kuin että vajaavetoisten pitäis oikeesti koittaa edes kerran nelaria, niin tajuais miten helppoa talvella on. Valoista kun lähdet ihan normaalia vauhtia, niin valehtelematta 100 metriä tulee etumatkaa ihan tosta vain kun muut jää sutimaan. Mietin vain, että toltako tuntuu ajaa jotain mieletöntä X6M maasturia kesällä kun kevyellä pintakaasulla kaikki jää kauas taakse.
 
Neliveto varmasti näillä ihan pahimmilla talvikeleillä hyödyllinen, mutta kannattaako maksaa 3000€ enemmän auton hankintahinnassa ja 0,5-1 litraa enemmän satasella
menovedessä?

Itsellä ollut nyt peräkkäin kaksi etuvetoista Qashqaita(5v aikana) ja ajan 50-100km päivässä Hki/Espoo/Vantaa-alueella ja vain kerran jäänyt jumiin lumisohjoon.
Olisin voinut lyödä vaikka 500€ lapaseen auttamaan tulleelle jakeluautokuskille ja jäänyt silti reippaasti voitolle.

Hieman isommasta maavarasta on ollut kyllä selkeää hyötyä lumivallien takia. Ehkä seuraavaksi "ruksaan" kuitenkin nelivedon autoa tilatessa ja koen sen jälkeen valaistumisen. :)
 
Taas on ihmeellistä kateellisten vinkunaa. Joka jannu ottaisi nelivedon autoonsa jos olisi rahaa se hommata. Se nyt vitusti helpottaa elämää talvella ja tekee autoilusta jopa mukavaa liukkailla. Sama kuin sanoisi ettei tarvitse suomessa ilmastointia autossa, ei tarvitsekaan, mutta jokainen sen ottaisi jos ei ole rahasta kiinni. Vähän niin kuin pillun kanssa nämä asiat, ilmankin voi pärjätä muttei kerran koitettuaan pysty enää luopumaan mistään noista.
Häh? Ai nelivetokuskin pillun saanti on rahasta kiinni?
 
Häh? Ai nelivetokuskin pillun saanti on rahasta kiinni?

Vetääkö nyt vajaalla auton lisäksi luetun ymmärtäminen?

- - - Updated - - -

Neliveto varmasti näillä ihan pahimmilla talvikeleillä hyödyllinen, mutta kannattaako maksaa 3000€ enemmän auton hankintahinnassa ja 0,5-1 litraa enemmän satasella
menovedessä?

Kannattaa jos siihen rahaa on. Paljon turhempiakin varusteitakin autossa on. Myöskään lisääntynyt kulutus ei tunnu jos siihenkin raha on. Niinkuin sanoin jos ei ole rahaa niin täytyy ajaa 1.6l etuvetocivicillä eikä siinä ole mitään pahaa, mutta ihan turha aukoa että sillä ajaminen liukkailla ei olisi yhtä helvettiä.
 
Vetääkö nyt vajaalla auton lisäksi luetun ymmärtäminen?
Nelikkokuskin kannattaisi rahoillaan ostaa myös huumorintajua.

Kukkaruukusta asiaan, omasta perheestä löytyy lantikka ja quattro audi, ja ovathan ne helvetin mukavia talvella. Liikennevaloista lähtemiseen apua on vaan jos olet jonon keulassa, ihan yhtälailla joutuu ruuhkan mukana ajamaan vaikka olisi kuinka maastoauto, eikä ne tientukot sieltä edestä minnekään häviä. Keskustan alueella varmasti pärjäisi etuvetoisella tai takavetoisella täällä pahassa Keski-Suomessa, kun kadut pidetään lähes aina hyvässä kunnossa. Vähän vaikeampiin parkkipaikkoihin tietysti uskaltaa nelikolla laittaa ja ei tarvitse olla niin tarkkana liukkaiden paikkojen kanssa.

Omaa audia ei edes ole saatavilla kuin nelikkona, ja lantikka on hankittu metsästyshommiin. Näkisin itse nelivedon mukavuustekijänä, jota ilmankin pärjää, mutta joka kuitenkin takaa leppoisempia kilometrejä, kun ei tarvitse pidon arviointiin niin käyttää huomiota.
 
Neliveto varmasti näillä ihan pahimmilla talvikeleillä hyödyllinen, mutta kannattaako maksaa 3000€ enemmän auton hankintahinnassa ja 0,5-1 litraa enemmän satasella
menovedessä?

Itsellä ollut nyt peräkkäin kaksi etuvetoista Qashqaita(5v aikana) ja ajan 50-100km päivässä Hki/Espoo/Vantaa-alueella ja vain kerran jäänyt jumiin lumisohjoon.
Olisin voinut lyödä vaikka 500€ lapaseen auttamaan tulleelle jakeluautokuskille ja jäänyt silti reippaasti voitolle.

Hieman isommasta maavarasta on ollut kyllä selkeää hyötyä lumivallien takia. Ehkä seuraavaksi "ruksaan" kuitenkin nelivedon autoa tilatessa ja koen sen jälkeen valaistumisen. :)

Kannattaa. Etuvetonen Qashqai on ihan täys paska. En ikimaailmassa laittaisi sellaseen omaa rahaa. Ja überpaskan siitä saa jos on 5-vaihteisella laatikolla.

Etuvetonen korkea auto vammasella alustalla ja kiihdyttäessä taakse niiavana on vain aivan kamala yhtälö. Käy ajamassa sitä nelivetosta nyt kun kelit on näitä.

:kippis1: :thumbs:
 
Vetääkö nyt vajaalla auton lisäksi luetun ymmärtäminen?
Kyllä se tahtoo maasturimiehille tuo luetun ymmärtäminen takkuavan. Täällä on monen monta kertaa todettu, että onhan se nyt selvä, että neliveto etenee lumikeleissä paremmin. Sehän on selkeä fakta, mutta ei tarkoita sitä etteikö vajaavetoisella pärjäisi. Sitten taas vähän ajan päästä tulee Huppe kumppaneideen huutamaan, että vajaavetoisella ei pärjää ja linkittää perus talvikuvia. Näihin toteaa, että "jaahas, normaali talvikeli, tuollaisessa ollaan myös vajaavetoisella kuljettu" niin sitten linkitellään satunnaisia videoita kun jokin vajaavetoinen on jossain kiinni. Aivan kuin netistä ei löytyisi videoita siitä milloin mikäkin auto on kiinni.

Maasturimies, seuraavaksi kun tulee mieli taas hakea vertaistukea tästä threadista niin lukase vaikka pari sivua taaksepäin. Siellä on todettu, että maasturi etenee vaikeassa maastossa paremmin. Siellä on myös todettu, että autot on tarkoitettu eri olosuhteisiin ja käyttötarkoituksiin, eli ovat aina jossain suhteessa kompromisseja. Toinen tarvitsee iso tavaratilaa ja korkeaa maavaraa, toinen tarvitsee iso moottoria ja hyviä ajo-ominaisuuksia, joku voi haluta autoltaa myös tiettyä tyyliä. Joku hullu voi haluta myös kompaktia kokoa.

Mä olen ajatellut ostaa cityautoksi Smartin. Eihän tuolla mitään tee, missäään muualla kuin kaupungissa kesä/syksy/kevätkeleissä. Mutta tuossakin 3/4 vuodenajoista jolloin smart hakkaa kaupunkiautona citymaasturin, vaikka niiden pitäisi olla tämän keskustelun perusteella kaupungissa kuninkaita.

Itse asiassa opiskeluakoina mulla oli smart, juuri silloin kun stadissa alkoi nämä pahimmat talvikelit, useiden lumettomien talvien jälkeen. Jäin kolmekertaa kiinni, joista ainoastaa yksi oli sellainen, että tarvitsi työntöapua. Kahdella muulla kerralla pääsin irti nousematta autosta. On se ihme jos smartilla pärjää kitkoilla, niin normiautolla ei muka pärjäis. Huom - pärjää, nelivetomaasturi on varmasti talvessa parempi.
 
Taas on ihmeellistä kateellisten vinkunaa. Joka jannu ottaisi nelivedon autoonsa jos olisi rahaa se hommata. Se nyt vitusti helpottaa elämää talvella ja tekee autoilusta jopa mukavaa liukkailla. Sama kuin sanoisi ettei tarvitse suomessa ilmastointia autossa, ei tarvitsekaan, mutta jokainen sen ottaisi jos ei ole rahasta kiinni. Vähän niin kuin pillun kanssa nämä asiat, ilmankin voi pärjätä muttei kerran koitettuaan pysty enää luopumaan mistään noista.

Onks tää joku provo vai mitä? Mistä rahasta ku mul on ollut audin quattroo sun muita nelikko ennen bemarii ja bemarikin maksaa enemmän kun 90% täällä ajavien nelikkoratsuista. itkettää ihan tää kohtalo ku ei oo varaa ostaa nelikkoo. Ei nää oo rahasta kii. Tai no en mä tiedä ehkä porissa on 2 tonnista elämä kii.

Mitä oon kai sanonutkin niin nelikko lähtee kyllä talvikelillä suoraa, mut entäs jarrutus? Väitän et mun bemari pysähtyy nopeammin talvella kun painava korkean painopisteen omaava maasturi. Sitten kun ajetaan mutatietä niin kokemuksen syvällä rintaäänellä...ei tuu maasturi perässä:D. Eli 2/3 voiton vei talvella vajakki. Vaikka entinen audini oli suht nopea kesällä ja talvella itse halusin ajamisen iloa ja feedbackkia autolta lisää. En kuvitellut ostavani bemaria ennenkun koeajoin sen. Kaikkia ei kiinnosta nuo asiat mitä mainitsin vaan haluavat normaalin etenemiskyvyn kesät talvet eikä kiinnosta hevon viddua miten se auto kääntyy mutkaan. Itse asiassa varmaan 90% autoilijoista nuo ei kiinnosta eikä ole ostokriteerejä. ja ei. Ei kantsi edes yrittää työntää Miken kameravarusteita bemarin koppiin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä taas kaksvetosillakin näytti pääsevän Kalliossa tänään.. Taaksepäin. Vaikkakin renkaat pyrkivät eteenpäin, tämä siis esimerkiksi 5. linjalla :). Siinä lounaalla käydessä puolessa tunnissa tuli nähtyä muutama etu- ja takaveto jotka olivat ongelmissa etenemiskykynsä kanssa. Ei ollu kyllä spoileria joka olisi ehkä pelastanut tilanteen.

Itse tuossa illalla ajoin (laina-)nelivedolla taas, ongelmia oli lähinnä liiallisen lapsettamisen kanssa...

Nelikon jälkeen kaksivetoisella ajaminen tuolla suolapuurossa tuntuu sellaselta avuttomalta räpiköinniltä.

Tämä.

Mutta Lambollakin pärjäsi. Tosin siinä on spoilerit ja se kiihtyy alle 6sek 0-100.

Neliveto varmasti näillä ihan pahimmilla talvikeleillä hyödyllinen, mutta kannattaako maksaa 3000€ enemmän auton hankintahinnassa ja 0,5-1 litraa enemmän satasella
menovedessä?

Kannattaa.
Toiset laittaa saman verran etuspoileriin, helmasarjaan, madallettuun alustaan ja alumiinivanteisiin. Minä sijoitan nelivetoon. Ei oo vitunkaan väliä mimmoset vanteet on, kunhan jokainen niistä pyörii sohjopaskassa.
 
Kyllähän vajakin vapaalle parkkipaikalle aina saa. Ongelma saattaakin olla sit kun GT luokan Coupessa ei ole lapiota kun sitä mennään sunnuntaina krapulassa hakemaan baarin lähistöltä.

image.webp
 
Kyllähän vajakin vapaalle parkkipaikalle aina saa. Ongelma saattaakin olla sit kun GT luokan Coupessa ei ole lapiota kun sitä mennään sunnuntaina krapulassa hakemaan baarin lähistöltä.

katso liitettä 91943

Aika lohduton näky, kuva on ilmeisesti napattu ihan täältä kotisuomesta? Hyvää tietty siinä mielessä ettei vandaalit pääse naarmuttamaan maalipintaa kun se on puolen metrin lumikerroksen alla suojassa..
 
Aika lohduton näky, kuva on ilmeisesti napattu ihan täältä kotisuomesta? Hyvää tietty siinä mielessä ettei vandaalit pääse naarmuttamaan maalipintaa kun se on puolen metrin lumikerroksen alla suojassa..

Oisko puol tuntii sitten tosta Kampin suunnalta Helsingissä. Annankatu 23 taitaapi olla.
 
Näytä mulle mutatie jossa mun Jeeppi ei sun bemaria seuraa perässä :D

Hitto ku oon nii urbaaniurheilija etten tiedä mutateitä. Viimeksi oon ajanut viimekesänä 100metriä mökille hiekkatietä. Siinä on mun tämänvuoden kokemukset muista päällysteistä kun asvaltista, mut peukku mutateille silti :D. Ei se sitä tarkota jos mä en tiedä missä sellasia on etteikö niitä voisi olla :D

Ai mu äidinkieli on yhtä hyvä ku ajotaito, mut ei puututa puuttuviin kirjaimiin.
 
Hitto ku oon nii urbaaniurheilija etten tiedä mutateitä. Viimeksi oon ajanut viimekesänä 100metriä mökille hiekkatietä. Siinä on mun tämänvuoden kokemukset muista päällysteistä kun asvaltista, mut peukku mutateille silti :D. Ei se sitä tarkota jos mä en tiedä missä sellasia on etteikö niitä voisi olla :D

Syksyllä kävin mutsin luona ja se ei tajunnut varoittaa kun luuli että tulen nelivedolla. No se oli huollossa ja ajelin etuvetoskodalla sinne tätä "oikotietä" pitkin. Jäin kiinni, sekä pohjasta että pidon osalta mutavelliin. Kuva ei ole siitä pahasta paikasta mutta kyllähän tommonen muta liukasta on eikä tarvitse kovin kummoista vetelää kohtaa olla kun "yksivetoinen" etuveto jää kiinni. Alla siis Octavia.

543176_10151199293308164_1461680538_n.webp

Kyllä tuo todellinen tarve täällä landella nelivedolle on jopa päivittäin itselleni ja niin se tuntuisi olevan myös Stadissa (tämmöisenä talvena).
Sama homma, pitäs käydä tänään mökiltä joulukuusi. Siellä on 30-40cm lunta ja auraamaton tie.
 
Toi Hupen kuva on makee. Tosin ei maasturikaan satavalta lumelta pelasta. Mut oishan toi siistii jos ois riittävän kykenevä maasturi ni pyyhkäsis kädellä etuikkunaan aukon ja puskis auton pois tuolta ja naurais pitkän naurun naapureille :). Autolla 15 lämmintä tänäaamuna niin mua nauratti ihan samoin niitä naapureita kohtaan kenen autot oli hautautunut lumeen :D. Ehkä vähän nauroin vaimollekii ku sen auto on pihalla :D.
 
Toi Hupen kuva on makee. Tosin ei maasturikaan satavalta lumelta pelasta. Mut oishan toi siistii jos ois riittävän kykenevä maasturi ni pyyhkäsis kädellä etuikkunaan aukon ja puskis auton pois tuolta ja naurais pitkän naurun naapureille :). Autolla 15 lämmintä tänäaamuna niin mua nauratti ihan samoin niitä naapureita kohtaan kenen autot oli hautautunut lumeen :D. Ehkä vähän nauroin vaimollekii ku sen auto on pihalla :D.

Ai tälleen?



Eikun kaikki videothan oli feikattuja, eihän noin oikeesti pääse.



Mutta siis kyllähän GT-luokan coupellakin pääsee, esim. näin:



Hassua tosiaan aina liikennevaloissa kun jengi jää 200m taakse kun itse lähtee nelivedolla normaalikaasulla (eli 15sek 0-100km/h).
Sitten kun on etuvedon takana niin voi naureskella ylhäältä kopista "rattimiehen työskentelylle" kun ohjaamo on täys käsiä ja se koittaa päästä valoista eteenpäin ja renkaat osuu uriin ja auto heittelehtii aivan paikoillaan kuin epäkesko kulmahiomakone. Sekö se tarkoittaa sitä rattimiestä? Vähän hakusessa toi, ehkä te muut rattimiehet voitte kertoa? Ei nelovetokuskin tartte olla rattimies, pistää vaan pedaalia pohjaan ja ajaa suoraan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom