Mä näen tän pk-seudun lumiasian niin että täällä suolauksen sekainen lumimössö kun on käytännössä paakkuuntumatonta, vähän niinkuin tykkilumi, se on se mikä ne lumiongelmat tekee. Se mössö leviää tielle koska on irtonaista, muttei kuitenkaan pölise mihinkään. Sitten kun tuohon lisätään se ettei täällä ehditä niin perusteellisesti aurata paikkoja reunoja myöten, niin aurauksen jälkeen tuota shittiä leviää pikkukaduilla. Mä olen itse törmännyt nyt tuon Hupen postaaman Kuliksen kuvan kaltaiseen tilanteeseen, tie/maa on liukas ja jäässä ja sen päällä pyörii tuollainen 15-20cm kerros hallitsematonta ja tamppaantumatonta moskaa, jolloin se eroaa kuin yö ja päivä siitä että siinä olisi "vain" tuo määrä lunta mutta ensimmäisestä autosta tamppaantuisi vähän, toisesta vähän enemmän jnejne. Viimeksi tämä tuli eteen Pursimiehenkadulla kun oli hyvä nelivedolla ottaa joku niistä lukuisista vapaista parkkipaikoista mihin ei ns. tavallisella henkilöautolla päässyt(pois lukien tietysti GT-luokan coupe't, mutta niitä ei riittänyt noita täyttämään ) Tällaisessa tilanteessa ei saa pohjasta mitään pitoa ja pienemmän maavaran auto sitten on pyörimässä pohjastaan siinä mössön päällä kun renkaat ei ihan osu siihen jäiseen asvalttiin.
Mä sain tälle mun revolutionariselle kuningasteorialle eilen vähän vahvistusta, kun broidi joka asuu keskellä ei mitään melkoisen kaukana pk-seudusta eikä täällä juuri koskaan käy, soitteli eilen että oli käynyt täältä jotain hakemassa ja ihmetteli että miten helvetissä täällä oli Transporterilla niin ongelmissa ja totesi että niinhän se tosiaan oli että siellä päin Haagaa missä oli käynyt oli ollut juurikin noin.
Taidanpa tästä lähteä kiskomaan nelivetosella kärryä, jotta pääsee ajelemaan takavetosella - todellisella vajaavetosella(eikun työntöisellä) kun vaan yksi pyörä tuuppaa.
Mä sain tälle mun revolutionariselle kuningasteorialle eilen vähän vahvistusta, kun broidi joka asuu keskellä ei mitään melkoisen kaukana pk-seudusta eikä täällä juuri koskaan käy, soitteli eilen että oli käynyt täältä jotain hakemassa ja ihmetteli että miten helvetissä täällä oli Transporterilla niin ongelmissa ja totesi että niinhän se tosiaan oli että siellä päin Haagaa missä oli käynyt oli ollut juurikin noin.
Taidanpa tästä lähteä kiskomaan nelivetosella kärryä, jotta pääsee ajelemaan takavetosella - todellisella vajaavetosella(eikun työntöisellä) kun vaan yksi pyörä tuuppaa.