Mun mielestä tollaset renkaanpuhkojat vois hirttää. Enkä tiedä onko Suomessa samaa SUV-ilmiötä ku jenkeissä, et kolaritilastoissa auheuttavat valtavasti kuolemia. Mut en muista yhtä tai kahta kertaa lukuunottamatta nähneeni citymaasturia, joka ois pakattu täyteen. Jos tarvii paljon tavaraa, kannattaa olla pakettiauto. Jos pitää välillä kuletella tavaraa, välillä ihmisiä, 5-ovinen Yaris penkit kaadettuna tarjoaa aika hyvät tilat, riittävät suurimmalle osasta autoilijoita. Ite ymmärrän maasturit maastonkulkukyvyn takia (maavara, alennusvaihteet, lukot), mut ihan en ymmärrä tätä citymaasturibuumia. Tosin täällä puhuu nuori elämää kokematon opiskelija, joka ei ymmärrä myöskään +200hv henkilöautoja. Oishan se varmasti itellä kiva, mutten nää tarpeelliseks tuhlata rahaa tehoon maassa, jossa saa ajaa 120km/h, ja sitäki harvoissa paikoissa. Ja missä tiet on pääsääntösesti näillä leveyksillä ihan perseestä.
e. Ei mua haittaa citymaasturit. Eikä niiden ostajat tai käyttäjät. Kyllähän se vituttaa kun bensa lähenee 2e / litra, mut siihen Suomella on pieni vaikutus. Onhan se tietysti vaikutus se pienikin.
e.2 Tärkeetä ihmisten ois tietää maastuauton, ja citymaasturin ero. Ei CR-V/HR-V ole mikään maastoauto. Eikä ne vie gasoa/diseliä rekan tavoin. Saati poraa reikää otsonikerrokseen vaikkapa Passattia tehokkaammin
e.3 Miken postiin: Monet varmaan ajattelee, että isomman näköinen auto = bensarosvo. Vaikka ei se auton koko nykyään kerro kulutusta. Monilla ihmisillä vaan on tapana ostaa iso auto ihan vaan sen varalta, että jos sitä joskus tarviaa. Puolusteltua ison auton hommaaminen on mun mielestä niille, ketkä sitä tarvivat. Esim täällä Joensuussa nainen joka ajelee Hummerilla yksikseen herättää mietteitä; Tuleeko tarpeeseen?