Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Liittynyt
16.4.2002
Viestejä
97 428
Kaupunki
Helsinki
Lueskelin tuossa vähän noista vekottimista ja ihan hirveä herne ne ovat joidenkin tahojen patjan alla. Vihreät ihmiset varsinkin ovat aivan raivona "maastureista" ja ovat kehittäneet jopa www.junttiauto.com sivuston. Eivät noi päästöiltään oikeasti ole sen kummoisempia kuin normaalit sedanit, mutta silti stadissakin on pidetty tempaus, jossa maastureista päästeltiin ilmoja pihalle renkaista. Mikähän jengiä risoo noissa vehkeissä? Montako ns. maasturin omistajaa Pakkiksella on?

Onkohan nuo maasturien vihaajat koskaan miettineet, että ne vetävät enemmän kamaa sisään kuin farkut ja todellakin enemmän kamaa sisään kuin Yaris.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Viimeiseen perusteluun vedoten en ole koskaan nähnyt katumaasturissa yli 2 ihmistä eikä tavaroita ei ole ollut näkyvästi kyydissä :) En todellakaan usko että noita ostetaan tarpeeseen.

Ja tuodaan nyt esille muutama asia bulevardimaastureista, vaikkei itselläni ole mitään niitä vastaan.. tosin rumia ovat useimmiten.

Faktahan on että 90% ajaa maastoautoilla muuten vaan, ei sen takia että niille olisi perusteltu käyttötarve. On se hienoa istua korkealla ja näyttää että rahaa on. Tosin CR-V ei kyllä vielä ansaitse tuollaisia katseita :)

Fakta on myös että "maastoautot" painavat enemmän nelivedon ja muutenkin suuremman koonsa takia. Myös suurempi otsapinta-ala on suorassa suhteessa suurempaan polttoaineen kulutukseen.

Joku saattaa vielä ajatella niin että suuremman omapainonsa puolesta tuollainen painava auto jyrää kolaritilanteessa pikkuauton alleen ja syntyy ruumiita.

Että onhan noita, itse en ostaisi maasturia vaikka maksettaisiin. Ainakaan ykkösautoksi, vanha pajero tai vastaava voi tulla kakkosautoksi. Itse tykkään pitää persauksen mahdollisimman lähellä asfalttia.
 
Samaa mieltä. Harvoin noita näkee käytettävän tarkoitukseen, johon ne on tehty. Toki ymmärrän jos sille on käyttöä, kyllähän tollasella vähän tehokkaammalla maasturilla vetelee esim. venettä aika hyvin. Mutta jos ei käyttöä ole, niin IMO paljon fiksumpaa olisi ostaa iha tavallinen auto.
 
En todellakaan usko että noita ostetaan tarpeeseen.
Moniko 300 heppanen coupe ostetaan tarpeeseen? Viritellään vielä lisää, että varmaan hörppii 20 litraa satasella, tuleeko sekin tarpeeseen?

Miksei kukaan tyhjentele Imprezan renkaita?

Miksi siis juuri maasturit? Kuten jjj84:n viestistäkin näkee, antipatiat ovat erikoiset niitä kohtaan. Yhtä järjettömiä ostoksia autokannassa on vaikka millä mitalla.

Itse en omistaisi autoa kyllä ollenkaan, jos ei pitäisi noita kamoja raahata, mutta jatkossa en kyllä aja koskaan enää millään muulla kun ns. maasturilla, ovat vallattoman mukavia vekottimia ajaa. Ja tosiaankin, ne laitteet menevät nyt kyytiin, vaihtoehtona oli enää todella iso farkku tai paku ja ne nyt maksaa saman verran ja ovat yhtä kuluttavia.

On se hienoa istua korkealla ja näyttää että rahaa on.

Eli ei kai tässä taas ole kateuskortti? Kannattaa katsella niitä hintoja, eivät nuo masturit kyllä alemmassa hintaluokassa ole sen kalliimpia kuin normit sedanit. Jos joku ostaa V8:n Land Cruiserin, niin oletko jjj84 kateudesta vihreä vai ostatko itse sen uusimman GTI:n vain, että voisit esittää miten varoissasi olet?

Mikä niissä maastureissa siis mättää versus yhtä älyttömät 3 litran bensaturbourheiluautot?
 
Mun mielestä tollaset renkaanpuhkojat vois hirttää. Enkä tiedä onko Suomessa samaa SUV-ilmiötä ku jenkeissä, et kolaritilastoissa auheuttavat valtavasti kuolemia. Mut en muista yhtä tai kahta kertaa lukuunottamatta nähneeni citymaasturia, joka ois pakattu täyteen. Jos tarvii paljon tavaraa, kannattaa olla pakettiauto. Jos pitää välillä kuletella tavaraa, välillä ihmisiä, 5-ovinen Yaris penkit kaadettuna tarjoaa aika hyvät tilat, riittävät suurimmalle osasta autoilijoita. Ite ymmärrän maasturit maastonkulkukyvyn takia (maavara, alennusvaihteet, lukot), mut ihan en ymmärrä tätä citymaasturibuumia. Tosin täällä puhuu nuori elämää kokematon opiskelija, joka ei ymmärrä myöskään +200hv henkilöautoja. Oishan se varmasti itellä kiva, mutten nää tarpeelliseks tuhlata rahaa tehoon maassa, jossa saa ajaa 120km/h, ja sitäki harvoissa paikoissa. Ja missä tiet on pääsääntösesti näillä leveyksillä ihan perseestä.



e. Ei mua haittaa citymaasturit. Eikä niiden ostajat tai käyttäjät. Kyllähän se vituttaa kun bensa lähenee 2e / litra, mut siihen Suomella on pieni vaikutus. Onhan se tietysti vaikutus se pienikin.

e.2 Tärkeetä ihmisten ois tietää maastuauton, ja citymaasturin ero. Ei CR-V/HR-V ole mikään maastoauto. Eikä ne vie gasoa/diseliä rekan tavoin. Saati poraa reikää otsonikerrokseen vaikkapa Passattia tehokkaammin

e.3 Miken postiin: Monet varmaan ajattelee, että isomman näköinen auto = bensarosvo. Vaikka ei se auton koko nykyään kerro kulutusta. Monilla ihmisillä vaan on tapana ostaa iso auto ihan vaan sen varalta, että jos sitä joskus tarviaa. Puolusteltua ison auton hommaaminen on mun mielestä niille, ketkä sitä tarvivat. Esim täällä Joensuussa nainen joka ajelee Hummerilla yksikseen herättää mietteitä; Tuleeko tarpeeseen?
 
Eivät olekaan ns. maastureita, maastoon mennään oikeilla maastureilla. Mutta jos nyt ajatellaan tilavaa autoa, jolla on pakko ajaa sekalaista ajoa, paljon kaupungissa ja välillä pitkiä matkoja motarilla, niin citymaasturit ovat ihan vitun hyviä vaihtoehtoja ainakin omien kokemusten mukaan. Enkä nyt tarkoita 5 litraisia Jeeppejä. Sitä en tajua, että jotkut vetää herneet nenään, siis oikeasti ovat ihan sekaisin noista vekottimista. Mikä niissä siis oikeasti on niin kauheaa verrattuna ihan saman verran kuluttaviin ja tilaa vieviin sedaneihin? Vai onko se korkeus tilan haaskausta? Pakettiautot taas ovat todella perseestä kaupungissa, semmoisella ei ole kiva ahtaissa paikoissa keikkua.
 
toi renkaiden tyhjentely on yksityisen omaisuuden vandalisointia, jos noita nakee voi mun mielesta laittaa nukkumaa.
 
Eivät kai ne nyt puhkoneet ole, vaan pelkästään päästäneet ilmat pois. Puhkomisesta tulis rahanmenoa hipeille ja heillähän ei rahaa ole. Samalla sitä voisi kuitenkin puhkoa madallettujen ns. urheiluautojen renkaita, nehän kuluttaa ihan perkeleesti, eikä niillä pääse talvella mihinkään hajottamatta levikkeitä.

Mulle ei vain mene kaaliin, miten ihmisiä vaivaa niin vitusti millä kukin ajaa. Skoottereistakin on keskustelu miten perseestä ne ovat.
 
Mihin tuo "ikinä ole nähny maasturia pakattuna täyteen" liittyy? En mäkään oo ikinä nähny suomen maanteillä ajettavan porschella 300 km/h, vaikka ne monet sen kulkeekin.

Maastureihin mahtuu paljon tavaraa kyytiin (Miken tapaus) ja IMO helvetin paljon komeampia ku pakettiautot, ja varmasti kätevämpiä liikkua esim kaupungissa. Eikös ne liene turvallisempiakin kun normi sedanit?

Niin, mihin sitä 500 -heppasta bemua täällä maassa tarvii? Mihin tarvitaan citymaastureita? Ei varmaan järjellä hevonvitunmihinkään, mutta kummallekin löytyy kannattajansa.
 
toi renkaiden tyhjentely on yksityisen omaisuuden vandalisointia, jos noita nakee voi mun mielesta laittaa nukkumaa.

laillista puuhaa se on, mitään vahinkoa ei uhrille tapahdu. jos tapahtuu niin oma moka, auton kuntohan tulee tarkastaa ennen ajoon lähtöä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite en kanssa ymmärrä mikä vika näissä citymaastureissa on? ei ainakaan sillä voi perustella että sen enempää kuluttaisivat. Itellä kokemuksia lähipiirissä Toyota RAV4, mikä matka-ajossa kuluttaa reilun 6 litraa satasella ja samalla antaa mahdollisuuden vetää venettä sekä mahdollisuuden ajaa talvella mökille minne ei ole aurattua tietä. En ymmärrä miten se on yhtään huonompi valinta ku joku muu saman kokoluokan auto.. ja harvemmin niissä bisnes bemareissa tai volvoissa matkustaa sen enempää ku kaks ihmistä:)
 
Turvallisuuden takia en kyllä sen enempää autoa ole koskaan valinnut, kolarinkin olen ajanut vain kaksi kertaa. Toisen ns. urheiluautolla ja toisen Carinalla. Hengissä ollaan eikä kuhmun kuhmua koskaan tullut.

Maastureiden kohdalla aina meuhkataan miten niillä ei pääse maastoon oikeasti. Kuten Jani sanoi, voisi yhtähyvin nauraa sille Type R Civicille kun sillä ei pääse 300kmh ja se on pelkkä leegoauto oikeiden urheiluautojen rinnalla.

En edes ihmettele, että jotkut ostaa yli 500 heppasia Mersun maastureita, jotka jättää 90% noista ns. urheiluautoista valoissa jälkeensä. H1 Hummeria en tosin enää ymmärrä miltään kantilta.

ML%2063%20AMG.jpg
 
Aika moni katumaasturien omistajista on vanhempia ihmisiä, joille on tärkeetä, että autoon on helppo mennä kyytiin ja sieltä pois. Myös hyvää näkyvyyttä arvostetaan. Tosin nykynen suuntaus on menny vähän siihen, että noi ominaisuudet, ainakaan näkyvyys, ei enää automaattisesti ole katumaasturissa kohdillaan. Ja vaikka niillä ei tosiaan metsään mennä, niin kyllä niillä parempi on mökki- ja metsäautoteitä ajaa. Kaupungissa asuvakin voi noita joutua usein ajamaan. Ja tosiaan se noiden pienten kaupunkimaasturien kulutus ei ole juuri sen kummoisempaa kuin sedanien. Etenkään jos ei ajele moottoritienopeuksia usein, jolloin otsapinta-ala rupee näkymään kulutuslukemissa. Mutta kai se on tietämättömille viherpiiperöille vaan niin paljon helpompi tunnistaa katumaasturi sedanista kuin joku 20l litraa kuluttava sporttisedan tavallisesta mallista..
 
Ei heru itseltä ymmärrystä renkaan tyhjentelijöille eikä katumaasturikuskeille. Kukaan ei tarvitse katumaasturia koska kadulla menee henkilöautolla paremmin ja maastossa et kumminkaan voi sillä ajaa. Sille ei sitten taas voi mitään jos joku tuntee itsensä mieheksi tai jotain sinne päin kun ajaa kyseistä kampetta, hyvä vaan jos on hauskaa mutta itse ostaisin samalla rahalla ja kulutus lukemilla jonkun sporttipelin. Ja tuota bensan/dieselin kulutusta on ihan turha surra 100% fakta on kumminkin se että enemmin tai myöhemmin se kaikki käytettään joten kannattaa antaa nyt mennä täällä eikä odottaa että kiinalaiset/intialaiset ja jenkit käyttävät sen loppuun.
 
laillista puuhaa se on, mitään vahinkoa ei uhrille tapahdu. jos tapahtuu niin oma moka, auton kuntohan tulee tarkastaa ennen ajoon lähtöä.
Ootko tosissas? Kyllä sillä voi saada aika suurenkin vahingon aikaan ja tarkoitus on kuitenkin 100%:sti kiusanteko.

Omasta mielestäni katumaasturit on hölmön näköisiä ja monesti tarpeettomia niiden käyttäjille. Ei mulla mitään niitä vastaan ole, mutten vain pysty ymmärtämään ihmisiä jotka varta vasten ostavat rotvallinylitykseen ilmapallolta näyttävän auton. Joka nurkka on pyöristetty ja vastaavaa. Turvallisuuttakaan ei niillä valinnoilla oikein voi perustella, koska luin tässä äskettäin jostain vakuutusyhtiöiden teettämästä tutkimuksesta, jossa katumaasturit todettiin yllättävänkin vaarallisiks tosielämän kolareissa, koska ne kellahtaa helposti ympäri.

Älkää maasturistit kuitenkaan palkokasveja näistä mietteistä vetäkö:)
 
mutta itse ostaisin samalla rahalla ja kulutus lukemilla jonkun sporttipelin.
Pikkusportti ja nämä, no go.

* 3kpl Ranger RX generaattori
* 4kpl Ranger speed valopää
* 1kpl Elinchrom Ring flash
* 4kpl radiovastaanotin (yksi ylimääräinen, vastaanottimet menevät geniksiin kiinni)
* 1kpl radiolähetin
* 2kpl 70cm softbox
* 3kpl perusheijastin
* 1kpl 100cm softbox
* 2kpl läpiampuva varjo
* 4kpl jalustoja
* 5kpl kennoja eri asteisena
* 1kpl 80cm Beauty dish

Tuosta setistä 2 genistä ja 4 valoa ei mahtunut Audi Sportpackin perään. Toki olisi tuntenut itsensä mieheksi kerrankin kun alla olisi ollut 3.2 litrainen turbo.

Nämä siis eivät mahtuneet Audiin ja vielä olisi noi kaikki muutkin pitänyt tunkea.
 

Liitteet

  • ranger.webp
    ranger.webp
    93,3 KB · Katsottu: 6 335
Ootko tosissas? Kyllä sillä voi saada aika suurenkin vahingon aikaan ja tarkoitus on kuitenkin 100%:sti kiusanteko.

kyseessä ei ole mielipiteeni vaan kylmä fakta. asiasta on keskusteltu ennenkin, poliisin kanta silloinkin oli ettei mitään rikosta ole tapahtunut. mikään ei mene hajalle. autokoulussakin opetettiin että ennen ajoon lähtöä tulee auton kunto tarkastaa, sitä sitten en tiedä onko tämä ihan lakisääteinen asia vai autokoulun omaa keksintöä.
 
No kyllä noilla pääsee paremmin vaikkapa mökkiteillä. Ainakin oma auto on niin matala (vaikka alkuperäinen alusta) että pohja kolisee maahan jos yhtään pahempia monttuja/kiviä tiessä. Esim. öljypohja mennyt kerran kun osui kiveen. Tuollasella pääsee näppärästi mökille ja mukana kulkee varmaan puoli sukua. Jos asuu kaupungissa niin ajomäärä voi jäädä pieneksi, eli SUV voi olla ihan fiksukin ratkaisu. Joissakin tapauksissa.

Onko tuo 10 litraa nyt niin paha isolle autolle? Pitäiskö seuraavaksi alkaa tyhjentämään kaikista yli 15 vuotta vanhoista autoista kumit? Ei tartte sen kummempaa kuin parin litran kaasarikone niin tuo 10 litraa on normaali kulutus.

Edit. Esimerkkinä nyt vaikka vanha TM:n testi, jossa 1,2l ladan yhdistetyksi mitattiin 12,7l/100km. Kumit tyhjiksi?
 
Sille ei sitten taas voi mitään jos joku tuntee itsensä mieheksi.....

....mutta itse ostaisin samalla rahalla ja kulutus lukemilla jonkun sporttipelin.
Heh, miten näen tuon aika hauskana ja sokeana kommenttina omille tekemisilleen.

Edelleenkään en silti ymmärrä, mikä niissä maastureissa niin kovasti vituttaa. Kellään ei ole antaa mitään järkevää vastausta.
 
Zone-sarja -42%
Onko tuo 10 litraa nyt niin paha isolle autolle? Pitäiskö seuraavaksi alkaa tyhjentämään kaikista yli 15 vuotta vanhoista autoista kumit? Ei tartte sen kummempaa kuin parin litran kaasarikone niin tuo 10 litraa on normaali kulutus.

Sitä mäkin odottelen, koska joku ituhippi päättää tyhjentää renkaat omasta 20 vuotta vanhasta koslasta. Tuohan on oikea ekokatastrofi verrattuna johonkin diesel Crv:hen, jonka kulutus on varmaan kuuden litran luokkaa satasella.

Ja kyllähän ne raakaöljyvarannot käytetään joka tapauksessa loppuun. Se on eri asia kuinka kauan siihen menee :rolleyes:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom