Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
...Ainut syy miksi en itse ostaisi katumaasturia on sen kömpelyys...
Niin meitsikin luuli, mutta helvetti, ulos näkee miljoona kertaa paremmin ja kääntely on kätsyä. Karisi heti pois kömpelyys kun testiin pääsi. Jamppaxeille tuommoiset(alle 3 litran vehkeet) eivät sovi kun ne eivät kulje mihinkään, jamppaxeille sportit, niin voi tuntea itsensä Suumahheriksi ja tosimieheksi varsinkin jos on kunnon lintulauta ja miljoona sumuvaloa wunderbaumien kera ;)
 
Tuohan on oikea ekokatastrofi verrattuna johonkin diesel Crv:hen, jonka kulutus on varmaan kuuden litran luokkaa satasella.
CRV:lle kulutukset ja päästöt: http://honda.synkron.com/graphics/S...ls/Esite/2_Tekniset tiedot/CR-V_08_Tiedot.pdf
CRV 2008. 2,0l ja 2,2l diesel:
Yhdistetty, l/100 km (AT) 8,1 (8,2) 6,5
Maantie, l/100 km (AT) 6,7 (6,7) 5,7
Taajama, l/100 km (AT) 10,4 (10,9) 8,1
CO2 päästöt, g/km (AT) 192 (195) 173
Matkassa dieselillä alle kutoseen. Ei kovin paha.

Tai sitten tuolla junttiauto-sivuilla komeileva Rav4..
Molemmat 2,2l dieseleitä:
Suurin teho (hv/k/min) 136/3600 177/3600
Yhdistetty kulutus (l/100km) 6,6 7,0
Maantie (l/100km) 5,6 6,1
Kaupunki (l/100 km) 8,1 8,4
Ei tuokaan kovin paha.

Hummerit asia erikseen, mutta niitäkin on kourallinen Suomessa, eli suurta ekokatastrofia ei pääse syntymään vaikka olisivat takseina...

Pitäisköhän se renkaiden tyhjentely silti alottaa noista vanhoista paskoista?
 
Itsekään en ymmärrä noita renkaan tyhjentijöitä, mutta onhan sekin facta, että isompi auto vie enemmän polttoainetta. Tällaiset katumaasturit ne nyt vain kaupungissa sattuvat olemaan melko turhakkeita. Perheluokan farkussa on kyllä paremmat tilat tavaroille ja huomattavasti paremmat ajo-ominaisuudet mutta mikäs siinä jos tykkää tuollaisesta niin ajelee menemään vain. Minä uskon, että autoilu tai ihminenkään ei ole tehnyt ilmaston lämpenemisessä mitenkään poikkeavaa "piikkiä" jos otetaan tarkasteluväliksi järkevä ajanjakso, joten turha mesoaminen päästöistä voisi lopettaa.
 
kyseessä ei ole mielipiteeni vaan kylmä fakta. asiasta on keskusteltu ennenkin, poliisin kanta silloinkin oli ettei mitään rikosta ole tapahtunut. mikään ei mene hajalle. autokoulussakin opetettiin että ennen ajoon lähtöä tulee auton kunto tarkastaa, sitä sitten en tiedä onko tämä ihan lakisääteinen asia vai autokoulun omaa keksintöä.


Osaatko sanoa onko renkaassa ilmaa 1,5 vai 2.5? Ei tekoa voi puolustaa sillä, että "pitää tarkastaa auton kunto". Toisten terveyden vaarantamisen voi jättää tekemättä.

No fakta on myös se, että näistä on aiheutunut kuoleman tapauksia. Silloin "pilan" tekijä ei enää olekaan ottamassa vastuuta teoistaan, joten se siitä. Typerää, helvetin typerää.
 
...Ainut syy miksi en itse ostaisi katumaasturia on sen kömpelyys...

Yllätys oli itsellekin katumaasturin ketteryys. Lyhyt ja korkeakorinen auto vetää kivasti roipetta ja on helppo parkkeerata verrattuna 5 metrin farkkuun. Korkealla istuminen helpottaa kaupunkirullausta ja nelari auttaa talviparkkauksessa. Cittari sopii mun mielestä helvetin hyvin suomalaiseen kaupunkiin.
 
Perheluokan farkussa on kyllä paremmat tilat tavaroille ja huomattavasti paremmat ajo-ominaisuudet
Ei taida ihan pitää paikkaansa. Ajelin usean päivän Volvon V70 mallilla. 475 litraa veti perä, CR-V vetää yli 550 litraa. Volvo on pidempi ja kääntöympyrä sairas 12 metriä, huomattavasti kömpelömpi kaupungissa, parkkihallissa en päässyt peruuttamatta tasanteelta toiselle. Varmaan rohkeammalla ajolla pääsisi jos ei niin pelkää puskurien osumista.

Pituus:

Volvo 4710cm
CR-V 4615cm

Mitä minä testasin isoa perhefarkkua ja maasturia, niin maasturi on aivan helvetisti parempi ja näppärämpi ja vetää enemmän kamaa omiin tarpeisiin. Kiihtyvyys taas ihan toista luokkaa 2,4 litraisella turbolla kuin 2 litraisella normilla.
 
Ei taida ihan pitää paikkaansa. Ajelin usean päivän Volvon V70 mallilla. 475 litraa veti perä, CR-V vetää yli 550 litraa. Volvo on pidempi ja kääntöympyrä sairas 12 metriä, huomattavasti kömpelömpi kaupungissa, parkkihallissa en päässyt peruuttamatta tasanteelta toiselle. Varmaan rohkeammalla ajolla pääsisi jos ei niin pelkää puskurien osumista.

Pituus:

Volvo 4710cm
CR-V 4615cm

Mitä minä testasin isoa perhefarkkua ja maasturia, niin maasturi on aivan helvetisti parempi ja näppärämpi ja vetää enemmän kamaa omiin tarpeisiin. Kiihtyvyys taas ihan toista luokkaa 2,4 litraisella turbolla kuin 2 litraisella normilla.
Minä nopeasti vertasin vectran farkkuun jossa tavaratila takapenkkien asennosta riippuen on 530-1850 l kun taas cr-v:ssä tilavuus oli 556-955 l. Ja ajettavuus perhe farkuissa on paljon parempi.
 
No minulle ihan yksi ja sama millä kukakin ajaa. CR-V (etenkin pari vuotta vanhat) on mielestäni yksi vähiten kateutta aiheuttava "citymaasturi". Kukin tarpeensa mukaan.

Itse voisin harkita esim. Lada Nivaa kakkosautoksi harrastukseni vuoksi-vaikka luultavasti vie vielä enemmän bensaa kuin Honda.

Ja mitä ajettavuuteen tulee,niin se vasta onkin makuasia. Toisen mielestä sporttisen jämäkkä on toisen mielestä paukkukova ja jäykkä. Toisen mieleinen mukavan pehmeä on toisen mielestä kuvottava lulla,jossa ei ole mitään tuntumaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
CR-V penkit käännettynä 2005 mallissa vetää yli 1500 litraa. Edelleen ajettavuus kaupungissa parempi kuin isossa ja kömpelössä Volvossa.
Toki jos pienelle pinta-alalle pitää saada paljon tilavuutta niin silloinhan ainoa mahdollisuus on kasvattaa korkeutta mikä siis vaikuttaa noihin ajo-ominaisuuksiin. Tuon ajo-ominaisuuksien puuttenhan voi kompensoida ajotavallaan. Eli ei aja katumaasturilla kuin henkilöautolla. Luin jonkun turvallisuustyöryhmän tmsp. raportin jossa kerrottiin, että katumaasturit ovat siksi turvattomia, koska niillä ajetaan kuin henkilöautoilla vaikka alla on kiikkerä korkea koppi. Tuollaisia sanoja ei tietenkään käytetty mutta ajatus lienee selvä kaikille.
 
No minulle ihan yksi ja sama millä kukakin ajaa. CR-V (etenkin pari vuotta vanhat) on mielestäni yksi vähiten kateutta aiheuttava "citymaasturi".
Ostatko sinä auton sen takia, jotta se aiheuttaisi kateutta muissa? Tai luuletko että minä ostin? Ei jumalauta.
 
Ainoa syy miksen osta BMW x5: sta on se että olen vielä opiskelija. Ostaisin sellaisen huomenna ihan kukkahattutädeille vittuillakseni. Ostaisin varmaan Suburbanin jos mulla oisi c-kortti.

Koska ensinnäkin.. Tää nykynen hiilidioksidihössötys on naurettavaa, ja tällä on tarkoitus päästä meidän lompakoille tekosyiden avulla, toisekseen maailman ilmaston lämpötilan kasvu ei käänny laskuun vaikka meillä suomessa kiellettäisiin kävelykin ja joka paikkaan oisi hiihdettävä intin hikilaudoilla. Myös kesäisin.

Kolmanneksi, suomessakin 75% päästöistä ei tule liikenteestä, liikenteen päästöistä noin puolet on yksityisautoista kotoisin. Vaikka suomessa oikeasti vaihdettaisiin kaikille puntot, ei kokonaispäästöissä voisi tilastollisesti kovin isoa muutosta havaita.

Saatikka miten pieni osa maailman päästöistä tulee suomalaisista autoista.
Saatikka kuinka ällistyttävän vähän nykyisellä turbodiesel tekniikalla vaikka se sama äksävitonen kuluttaa polttoainetta.. Eli aivan lapsellista populistista viherpiperrystä.

Sitäpaitsi mä elän vain kerran, ja jos ja kun mä saan hienosta autosta kiksejä, ja mun must have listalle on sattunut kohtalon oikusta eksymään äksfemma, niin totta munassa mä ostan sellaisen, jos vaan koskaan sellaisiin töihin pääsen että 30-40tuhatta on varaa autoon sijoittaa. Käytetyt lähtee saksassa nykysin johkun 12-15 tuhanteen euroon.;)

e: niin, kyllä se käytännön ajotilanteissa pikkufiattikin vie bensaa aivan saatanasti. Kerran olen noin 300 kilometriä ajanut sellaista ihan rajoitusten mukaan ja 4 aikuista autossa.. koko tankin joka lienee 40 litraa siinä sain menemään, vaikken polkenut yhtään, vaan ajoin ihan siististi.

e: niin vittu: mä en tosiaankaan ymmärrä koko kateus-aspektia. Miksi pitää vihata jotain katumaastureita lähinnä siksi ettei sillä lähihoitajaliksalla osteta kun hienoimmillaan 91-vuoden 323 mazda,. Perjantaina näin Bentleyn ja Aston Martinin, ainoa fiilis mitä tuli oli se että vittu ku hienoja autoja, voittaisimpa lotossa tai saisinpa joskus optioita, niin astoni tulisi pihalle varmaan viikon sisään..;) Ei tullu mielee mennä vetään skraiduja niitten kylkee, tai miettiä että saatanan ryssät ajaisi korollalla niiku kunnon demarit..
 
Zone-sarja -42%
Itse en hiffaa monissa teksteissä olevaa "ökyily" juttua. Oikeasti maastureita parempia lesotteluautoja on vaikka kuin komeista coupeista lähtien. Edes helvetin kalliit maasturit eivät näytä välttämättä mitenkään älyttömän hintaisilta.

Mersun 2008 malli tästä laatikosta maksaa jotain 140 tonnia.

2230534490_8a8db2ff82.jpg


Tässä 145 tonnin Toyota Land Cruiser, hinnan näkee perästä V8 merkinnästä.

ToyotaLandCruiser.jpg
 
Kun se nyt on niin että suomessa vähän tuppaa kateuskortti viuhumaan ja ökyleima tärähtämään jos ostaa 1.8litrasen 1.4sen sijasta.. Saatikka jos ajaa vaikka 1990-luvun audin quattromallilla.

Eihän sellasta olekaan kun ökyauto. On olemassa hienoja autoja, mutta mä en kyllä käsitä mikä niistä tekee tuomittavia leuhkimisökyjä.. Suomen Sosiaalidemokraattisessa Tasavallassa se nyt vaan on suorastaan Rikos isolla ärrällä ostaa hienompi auto kun naapurilla, ja täällä nyt ajetaan lähinnä Wanhoilla tojotilla. Ja se on vaan suorastaan valtiovallan lyömä leima että se on vaan yhteisestä kassasta pois jos joku ostaa paremman auton kun keskimäärin toisilla on..
 
Koska ensinnäkin.. Tää nykynen hiilidioksidihössötys on naurettavaa, ja tällä on tarkoitus päästä meidän lompakoille tekosyiden avulla, toisekseen maailman ilmaston lämpötilan kasvu ei käänny laskuun vaikka meillä suomessa kiellettäisiin kävelykin ja joka paikkaan oisi hiihdettävä intin hikilaudoilla. Myös kesäisin.
Edelleenkin painotan tarpeeksi pitkän vaihteluvälin tarkastelua, jolloin huomaamme, että tällainen pikku lämpeneminen ei ole mitenkään poikkeavaa ja luulempa, että melko suurella todennäköisyydellä lämpötila kääntyy jossain vaiheessa laskuun ihmisten toimista, oli ne ympäristöä säästäviä tai ei, huolimatta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom