Itse arvaan, että kaksoset ovat vakoilleet supon tiloja ja siellä olevia henkilöitä, jotta voisivat toteuttaa jonkin heidän uskontoonsa liittyvän kepposen. Poliisi on siis toiminut aivan oikein ja lain mukaan, vaikka jotkut muuta auktoriteettikammoissaan väittävät.Salakatselun tulkinnasta:
Juristi vastaa: missä menee laillisen ja laittoman raja kuvaamisessa ja kuuntelussa? — Jurinet Lakiasiaintoimisto
Salakatselu ja salakuuntelu on määritelty rikoslain 24. luvussa, jossa säädetään yleisimminkin, mikä on laitonta yksityisyyden, rauhan ja kunnian loukkaamista. Yleensä puhutaan salakuvaamisesta, mutta salakuvaaminen sisältyy rikoslain salakatselua koskevaan pykälään. Lakia on helppo lukea, mutta sewww.jurinet.fi
Oma arvaukseni on edelleen että irakilaiskaksoset halusivat näyttää poliisille että me voimme tehdä näin eikä meidän tarvitse tunnistaa oletettua auktoriteettianne, ja poliisin ego koki kolauksen jonka seurauksena miesten vapaus vietiin lain vastaisesti.
Mutta minun ajatukseni ei kauheasti paina, kun julkisuuteen ei ole riittävästi tietoa tullut, jotta tapausta voisi maallikot suuntaan tai toiseen maalailla. Siksipä sinunkaan ajatuksilla ei ole mitään arvoa.
Mielestäni kaikkia, jotka turhaan vänkää poliisia, tullivirkailijaa tai rajavirkailijaa vastaan täytyisi pamputtaa niin kauan, että älyäisi.
En tiedä mitä sellaisen ihmisen mielessä on vinksahtanut. No meitä on kaikenlaisia.
Tätä on nyt minun osaltani riittävästi ruodittu. Kiitos ja hei!