Olen tietoinen. Olen myös tietoinen siitä että minun ei tarvitse antaa ajokorttia poliisipalvelijan käteen, ainoastaan esittää se. Saan videoida kanssakäymisen. Poliisin on pakko esittää virkamerkkinsä. Minun ei tarvitse vastata kysymyksiin tai puhaltaa alkometriin. Jos poliisilla on laillinen oikeus pysäyttää minut ja hukata aikaani niin minulla on oikeus kaikkeen tähän.Autolla ajaminen ei ole samanlainen yleinen oikeus kun kävely. Se mikä sinun mielestäsi on ollut perusteeton pysäytys, on kuitenkin todellisuudesa ollut luultavasti ajokunnon sekä -oikeuden tarkistamista. Mikäli aiot jatkossakin liikkua kulkuvälineillä jotka vaativat ajo-oikeuden ja joita ei saa kuljettaa päihdyttävien aineiden alaisena, otat sen riskin että sinut pysäytetään ja pysäytykseen on peruste. Sinä voit sen tilanteen tehdä niin hankalaksi kuin itse haluat, mutta sitä tosiasiaa se ei muuta että oikeus siihen on.
Tämä tuntuu olevan ongelma kaikille +2 kertaa injektoiduille, ja mielestään MINÄ vaikeutan tilannetta (samoin kun MINÄ olin mielestään ongelma kun en käyttänty maskeja tai lopettanut kontaktiurheilua). Todellisuudessa se on se verovarapalvelija joka on riistänyt vapauteni aseuhalla vailla perustetta.
Uskon myös, että käsityksemme vapaudesta ja oikeusvaltiosta ovat niin erilaiset ettet tule ymmärtämään mitään tässä ketjussa esitettyä ideaa.Okei, sä et usko että kiinnisjäämisriskin raju pienentyminen (satunnaispuhallutusten loppuminen) vaikuttaisi rattijuoppojen määrään lainkaan. Nyt meillä on selkeesti niin suuri ero käsityksessä todellisuudesta ja ihmisluonnosta että ei ihmekään että mä en oikein saa sun logiikasta muutenkaan kiinni.
Pointtini oli se että lomakkeen "salakatselu" ei ole käsittääkseni rikos, ainoastaan hemkilöiden. Tässä ketjussa on myös esitetty että julkisvaroilla ylläpidetyn rakennuksen ikkunoiden kuvaaminen kadulta olisi "salakatselua". Siis aivan normaalisti, piilottelematta ja päiväsaikaankin suoritettuna.Mutta jos jokin taho salakatelee, niin silloin et pysty lomaketta tai ruutua suojaamaan.
Kuvaamisasiaan liittyen:
Valokuvaaminen julkisella paikalla | Luvallista vaiko ei 2024
Onko valokuvaaminen julkisella paikalla sallittua ja saako kuvia julkaista kysymättä siihen keneltäkään lupaa? Lue täältä vinkkimme!
suomenlehtikuvaajat.fi