No ei mulla ole oma lehmä ojassa tän kanssa, tulee sakot jos on tullakseen, mutta on mulla ollut sakkojen kanssa aivan jumalaton onni. Mä olen saanut vain katsastamattomalla ajosta, mutta en nopeuksista.
Ulkomailla vedin kameraan 178, ei tullu mitään, vaikka sakot periaatteessa seuraa, vedin tietämättä keskinopeustutkiin 100km matkalla jokaseen ~170km/h, ei sakkoja. Suomessa ajoin viime kesänä 186km/h (GPS-nopeuksia kaikki) poliisimoottoripyörää vastaan ( kilometri aiemmin 208), ei sakkoja, ja teininä ajoin piikilla ~120km/h 50 alueella (tietyöt) ja paniikkijarrutin kun näin käsitutkalla tutkaavan poliisin, ei sakkoja, ja nyt ajoin 130km/h tutkapaikkaan enkä saanu sakkoja..
Kai mulla on tietämättäni ollut stealth-tutkahäivepinnoitettua kalustoa:D
Sensijaan mä vastustan sitä että kytätään viattomia autolijoita, jotka suurimmaksi osaksi ajaa turvallisilla teillä turvallisissa oloissa 15km/h yli ohittaessa ohituskaistalla, kun on ensin 50km ajanut jonkun riemuidiootin perässä 15km/h alle rajotuksen jonossa.. Näin meillä suomessa. Sensijaan enpä koskaan ole tutkaa nähnyt koulujen luona tai päiväkotien, koska siellä ei juuri ajeta lujaa eikä sieltä saa valtio rahaa:(
Ja voin sanoa, että itseni puolustukseksi: En koskaan aja ylinopeutta jos sillä vaarantaa muita tielläliikkujia, aina olen lujaa ajanut vain hyvällä kalustolla joka oikeasti on parempaa ajettavaa nopeuksissa kuin jotkut teinicorollat, ja nykyisin ajan 95% ajasta alle 10km/h yli todellista.
Niin juuri, taantuma näkyy mm. siinä että nykyisin näkee vaikka Kouvola-Lappeenrantavälillä parhaimmillaan 3 kameraa pöntöissä/suunta, kun aina aiemmin on ollut just se 1/suunta.
JA suomessa nyt tapahtuu paljon oikeitakin rikoksia, kuten rattijuopumuksia, raiskauksia, huumeitten salakuljetuksia, helpompi vaan kohdistaa valvonta viattomiin autolijoihin, kun sieltä saa niitä sakkoja kerättyä.