Kansalaisaloite asevelvollisuuden lakkauttamiseksi aloittaa nimien keräämise 2.9.2013

Mikä mahtaa olla piipertäjillä syynä, että vastustetaan Natoon liittymistä, poistetaan jalkaväkimiinat ja leikataan puolustusvoimien budjettia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en ole piipertäjä mutta voin vastata omien näkemysteni pohjalta.
natoon liityminen osoittaisi naapurillemme että emme luota heihin ja koemme heidät suurena uhkana ja olemme valmiit ottamaan vieraita joukkoja maahamme jotka on mitä todennäköisimmin suunnattu venäjää vastaan, sama koskee kaikkea naton teknologiaa, mahdollisia tutkia ym ym, muutuisimme ystävällismielisestä naapurista suoraksi uhaksi heitä kohtaan ja meinaatteko että sitä katsottaisiin mitenkään hyvällä??
jalkaväkimiinojen kieltoa olen vastustanut aina koska se jos mikä on tehokas ja kuluttuva asejärjestelmä, suomalaiset miinat eivät tapa siviilejä ulkomailla ja se joka siihen miinaan tallustaa joutaakin siihen kävelemään, se on häntä varten sinne aseteltu.
puolustusvoimien budjetin leikkaaminen on myös täysin älytöntä toimintaa, se on kuin kusisi omille kengilleen ja toteaisi että kyllä lämmittää..kunnes tulee pakkanen ja sit on kurjaa olla...

venäjä on todellakin panostanut asevoimiinsa, pitää myös tuossa kiihkon purkauksessa muistaa se että venäjän asevoimat oli neukkulan kaatumisen jälkeen totaalisen kurjassa jamassa, eli onko tämä nyt varustautumista sotaan vaiko vain uudistusta ja kunnostamista??
juu on siellä suomen rajan takana tukikohtia, mutta niitä on vain viisi jotka voidaan noin suunnilleen lukea suomen rajaa varten tarkoitetuiksi, eli määrä on melko alhainen mutta jos liityttäisiin natoon niin voi että kun niitä tulisi kuin sieniä sateella lisää, venäjä on vähentänyt tukikohtiaan rajamme läheisyydessä koska on tulkinnut että emme moudosta suurta uhkaa ja toinen maailmansotakin on jo käyty tovi sitten ja ollaan melko ystävällisissä merkeissä, niin minä kysyn vaan että minkä helvetin takia sitä karhua pitää mennä tökkimään nato kepillä?
venäjän huolenaihe on nyt enemmän tuolla idässä ja kiinan varustautumisessa, miten itse reagoisitte kun idässä on kiina ja sitten nato tunkee lännestä, kyllä siinä jossain kohtaa tulee venäjälle raja vastaan ja toivon todellakin että silloin emme ole naton jäsen koska silloin voi tapahtua asioita.

Tuo jalkaväkimiinojen kieltävä Ottawan sopimus oli Suomen ehkäpä pakko allekirjoittaa. Suomi olisi ollut lähes ainoa länsimaa, joka ei olisi ollut tuossa mukana ja Suomi olisi ollut jalkaväkimiinamaana Aasian kuramaiden kanssa samassa huonossa seurassa. Mutta helppohan tuo Ottawan sopimus oli vaikkapa Iso-Britannialle ja Sveitsille. Tuskin Britannia allekirjoittaisi laivaston kieltävää sopimusta.

Ilmeisesti tuo aseistariisunta on länsimaiden tulevaisuutta, järkeä se on lopulta säästää rahaa nykyisessä tilanteessa. Mielenkiintoista on vain nähdä, lähtevätkö johtavat maat näyttämään esimerkkiä sotavalmiudesta luopumisessa yhtä innokkaana kuin Suomi.

Yksi etappi valikoivuuden suuntaan voisi olla jakaa vapautuksia hyvän koulumenestyksen pohjalata. Tarpeeksi hyvä yo-todistus toisi esimerkiksi vapautuksen. Nythän NHL-miljonäärit ovat jo vapautettu palveluksesta pääesikunnan päätöksellä. Miksei vapautettaisi mieluummin Suomeen veroja maksavia ihmisiä? Muutenkin inttiin voisi tehdä lyhyempiä koulutusohjelmia niin, että ei tulisi välivuosia koulusta.

Yksi etappi valikoivuuden suuntaan voisi olla jakaa vapautuksia hyvän koulumenestyksen pohjalata. Tarpeeksi hyvä yo-todistus toisi esimerkiksi vapautuksen. Nythän NHL-miljonäärit ovat jo vapautettu palveluksesta pääesikunnan päätöksellä. Miksei vapautettaisi mieluummin Suomeen veroja maksavia ihmisiä? Muutenkin inttiin voisi tehdä lyhyempiä koulutusohjelmia niin, että ei tulisi välivuosia koulusta.

Melkoisen typerä idea tasa-arvon nimissä jo.

Melkoisen typerä idea tasa-arvon nimissä jo.

Tasa-arvon ei pitäis tarkotaa sitä, että ollaan kaikki samaan aikaan maalissa vaan sitä, että lähetään kaikki samalta viivalta.

Tasa-arvon ei pitäis tarkotaa sitä, että ollaan kaikki samaan aikaan maalissa vaan sitä, että lähetään kaikki samalta viivalta.

No miten se liittyy tuohon mitä mä sanoin? Mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta vittuakaan tasa-arvo tai mikään muu tommone hippipaska, mutta kun sitä toitotetaan joka paikassa, niin sitten pitäisi myös sen mukaan toimia, eikä mitään poikkeuksia suvaita.

Puhut asepalveluksesta niin kuin se olisi rangaistus?

- - - Updated - - -

Minulle ainakin pitäsi, jotta haluaisin kuunnella sitä propagandaa onnettoman tasoista opetusta asioista, jotka pystyy googlettamaan parissa minuutissa, jos joskus tarttee.

Sä olisit kyllä varmaan ensimmäinen joka opisi netin avulla lukemaan. Joko paradoksikin tähän nyt liittyy ...

no tilanne taitaa olla tällä hetkellä se, että Suomella ei ole rahaa varustaa isoa armeijaa hyvin. Ei kai sinne turhan taki kannata mennä istumaan? Toki inttii menijöiden vaihtoehtokustannukset tulisi korvata aivan eri tavalla kuin nykyään. Isompaa päivärahaa ja veroetuuksia.

"– Nykyisellä järjestelyllä saadaan motivoituneita huippu-urheilijoita suorittamaan asevelvollisuuslain edellyttämä varusmiespalvelus ja siten tukemaan yleistä asevelvollisuutta sekä maanpuolustustahtoa kansalaisten keskuudessa, Pääesikunta kirjoittaa lausunnossaan."

Ei oikein ole järkeä tuossa pääesikunnan kommentissa. Jos veroja pakoilevat miljonäärit vapautetaan intistä, niin armeijaan pakotettujen motivaatio nousee? Erikoinen päättelyketju.

Itse en ole kertaakaan käynyt kertaaamassa eikä taida nykyään käydä paljon moni muukaan. Jos suurelle osalle sotilaista ei nähdä muuta tarvetta kuin osata rynkyn käyttö, niin miksi intti ei voisi olla selvästi nykyistä lyhyempi?

Jos suurelle osalle sotilaista ei nähdä muuta tarvetta kuin osata rynkyn käyttö, niin miksi intti ei voisi olla selvästi nykyistä lyhyempi?

Kyllä jokaisella aselajilla on muutakin opittavaa kuin rynkyn käyttöä. Jääkäri opettelee ampumaan huonommalta puolen puuta siinä missä tykkimies tankkaa selkäytimeen, kumminpäin morkula piippuun laitetaan.

Itse en ole kertaakaan käynyt kertaaamassa eikä taida nykyään käydä paljon moni muukaan.

Nyt puhun vain omasta puolestani, mutta itse olen käynyt kertaamassa kolme kertaa ja kutsu neljänteenkin tuli, mutta se oli vapaaehtoinen :)

Mä sanoin kotiutumishaastattelussa (vai mikä lie) haastattelijana olleelle kapulle, että kirjoita sinne mun papreihin, että ei kiinnosta kertaaminen ja jos sinne käskyä tulee niin kaikkeni teen, etten sinne joudu ja jos lopulta joudun lupaan olla tekemättä mitään.

En tiedä oliko tuosta mitään apua vai näkikö ne mun asennevamman jo palvelusaikana :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom