Onhan muuten sun penkkitekniikka sit kunnos? Milleen makaat siinä penkillä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Makaan kuin petaan :D . Ei vaiskaan , tietenkin latsit takana ja mahdollisimman tiukkana. Syvä henkäys ennen jokaista toistoa. Tangon lasken hieman nännien alapuolelle. Joskus olen kokeillut laskea tangon reilusti nännien yläpuolelle ja apinaotteella ,missä itseasiassa paino tuntuu vähän helpommalta mutta taitaa olla resepti katastrofiin.Onhan muuten sun penkkitekniikka sit kunnos? Milleen makaat siinä penkillä?
Niin on en tiedä miksi on joillekkin vaikea myöntää että geenejä nosteluun löytyy. Olen kirjaimellisesti heikompi kuin monet alaikäiset ekaa kertaa salilla. Joku tietenkin kohta sanoo , ettei mulla ole huonot geenit vaan niillä hyvät Toisaalta olen helvetin komea joten kaikki geenit ei ole ihan paskoja se on vähän lottoaJa mitä tässä nyt on geeneistä puhuttu, niin totta kai niillä on aivan valtava merkitys..
Tällä kaavalla minulla menee esim pystypunnerrus 48.5 kg 3x5 tuntuu ihan helpolta, sitten lisään seuraavaan treeniin 2,5 kg ja päästään 50 kg: seen joka on vieläkin aika helppo.Vielä 52,5 menee. Sitten tulee 55 kg:en vuoro ja menee korkeintaan 5 5 ja 4. Koitan vielä seuraavassa treenissä samaa painoa ja taaskaan ei mene 3x5. Sitten pudotan painoja 2,5 kg ja taas saan 3x5 suoritettua. Olen hakenut vauhtia joskus jopa 5kg alempaa varmuuden vuoksi mutta 55kg jääpi vain nostamatta. Teen mielestäni ohjelmaa ihan oikein.
Taidan lähteä koittamaan tätä ihan mielenkiinnosta kun on 5kk tullut hakattua 2 jakoista. Ilman jokereita treeni vaikuttaa helpolle nykyiseen "aina maksimit" tyyliin verrattuna mutta ehkä sillä oppii jotain ja kehittyy. Ymmärsinkö oikein että noi 5x75%, 3x85% ja 1x95% on esim. laskettu 90% 1RM luvusta, ei 100% 1 toiston maksimista.No ihan selkeesti lihas saa koko ajan vain samaa rasitusta ja junnaa sen takia paikallaan.
Oma 3. viikon rintapäivä näyttää jokereilla tältä:
5/3/1 + jokeri + BBB
Juurikin näin.90% 1RM luvusta, ei 100% 1 toiston maksimista
Tuosta olen kyllä eri mieltä pituus -100 painoindeksin omaavilla olisi kyllä yleensä reilusti varaa pudottaa painoa. Riukukepiksi ei voi 180 cm 80kg miestä sanoa vaan vararengasta löytyy reilusti ainakin jos ei penkkaa edes omaa painoa.Mä olen myös suunnilleen 180 senttiä ja silloin kun painoin 80 kiloa, olin aika riukukeppi.
Oteleveydestä tuli mieleen miksi helvetissä olen vahvempi kapeassa penkissä kuin normaalissa. Aloitin penkkaamaan pikkurilit karhennuksten reunoilla ja sitten huomasin, että tulokset on parempia kapealla otteella.ihan yksinkertaisesti: pidempiä sarjoja kunnon pohjaksi ihan oma pitkä jakso. suurin osa yli kaseja. unohdat samantien ton vitostelun hetkeksi. oteleveyksiä lisää. treeniä penkille ainakin 2x vkossa, mieluummin useemmin. mä en nyt enempää jaksa jankuttaa, ku ei meinaa mennä neuvot läpi. osote on tiedossa, jos apu kelpaa, mutta turha itteensä on heikoksi leimata.
Niin eikö se ole jopa parempi liike voi olla jopa hyväkin että se on vahvempi mulla.miksi toisaalta et tekis pääosin kapeemmalla sit...?
Niin on en tiedä miksi on joillekkin vaikea myöntää että geenejä nosteluun löytyy.
Tuosta olen kyllä eri mieltä pituus -100 painoindeksin omaavilla olisi kyllä yleensä reilusti varaa pudottaa painoa. Riukukepiksi ei voi 180 cm 80kg miestä sanoa vaan vararengasta löytyy reilusti ainakin jos ei penkkaa edes omaa painoa.
Juuri sitä yritänkin kysyä, että eikö voisi tässä terveessä painossa voimaa kasvattaa vai taasko pitää olla ylipainoinen että rauta liikkuisi yli teinipoikien tulostason.Se, että on varaa pudottaa painoa ei tarkoita sitä, ettei sitä tarvitse lisää jos haluaa voimaa.
Bobby Hull ei selitellyt lihaksiaan hyvillä geeneillä vaan sillä , että oli kova tekemään heinää http://cdn.barstoolsports.net/wp-co...Bobby-Hull-Farm-Boy-Strong-e1441107216392.jpg . Mutta tuskin sillä hyvät geenit oli se oli vaan kova tekeen maatalon töitä.ihminen selittää onnistumisiaan sisäisillä asioilla (oikeanlainen, fiksu treeni) ja epäonnistumisiaan ulkoisilla, joille ei katso voivansa mitään (geenit).
.
Mitään oo vittuillu. Ehdottomasti aion kokeilla niitä kaseja mitä sanoitkinnyt on kyllä niin moneen kertaan asiat sanottu, että alkaa meneen vittuilun puolelle sieltä päin.