Kannattaako ylläpitokaloreilla yrittää progressiota?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Eikös toi sitten kerro aika suoraan et oot aika lopussa fyysisesti ja ois aika muuttaa jotain ennen kun poltat ittes totaalisesti loppuun?

Ruuan laatu sit vaikuttaa kans melkoisesti, ei oo ihan sama mistä ne kalorit tulee. Jollei se oo kunnos ni ite ressaisin vähemmän painosta ja söisin laadukasta ruokaa niin paljon vaan ku tarvii. Vaikuttaa kovin paljon yleiseen oloon ja lihasten kuntoon. Toki kyllä sitä vaakaa+peilikuvaa välillä voi kattoo mut ei siitä neuroosia kannata tehdä.
Onko tälle väitteelle jotain pohjaa? Itsellä ei rauta noussut tippaakaan paremmin bodimunkkiruokavaliolla kuin ns. normiruokavaliollakaan missä ei lasketa kaikkia makroja pilkulleen ja kytätä proteiinia varmasti tappiin. Miten lihas voi kasvaa ja saada voimaa jos sillä ei ole tarpeeksi ravintoa, vaikka se vähäinen ravinto olisikin laadukasta?

No ei varmasti deloadit auta, pitää tehdä paljon enemmän ja useammin. Makustella liikettä ja tekniikkaa. Jotenkin kuultaa läpi viesteistä että tekemisen ilo puuttuu. Hae se innostus tekemiseen, niin tulokset nousee. Paskaako sitä penkkiä hakkaa jos ei huvita, ei siinä mitään ansaintalogiikkaa ole, ainoastaan omaksi huviksi näitä tehdään. :-)
:D hauskoja nää vinkit. Yks sanoo että tee vähemmän ja ei missään nimessä failureen, toinen että enemmän ja useemmin.

Eli geenejä ei voi syyttää. :) Jos et halua vaihtaa ohjelmaa, niin mitä jos kokeilisit muita liikkeitä rinnalle, vinopenkkiä, lattiapenkkiä tai dippejä. Mave- ja kyykkytulokset on suhteessa parempia, ehkä tarviit penkkiin vaan toisenlaista ärsykettä.
Mitä muuta ärsykettä sille penkille voi tehdä noiden lisäksi? Muut on tehty mutta dipit on jääneet vähiin. Ei varmasti haittaa lähteä sitäkään koittamaan mutta omituista jos on yhdestä apuliikkeestä kaikki kiinni.

Enitenhän tässä ärsyttää se että vaikka koittaisi tehdä kaikkien ohjeiden ja vinkkien mukaan niin tulosta ei näy siinä määrin kuin toivoisi. En ole aloittaja mutta samantyylisiä ongelmia itselläkin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ite oon saanu tuloksia tasasesti nostettua +-3kg painon vaihtelulla tolla ohjelmalla mitä sanoin, kyllähän sitä saa varmasti sovellettua kolmeen päiväänkin. Tekniikka on kans parantunu paljon ku tarvii keskittyy vain yhteen pääliikkeeseen kerralla. Oon kanssa tykänny ku salilla ei tarvii säätää mitään ylimäärästä kun tietää etukäteen mitä tekee. Mulla on appi puhelimes mikä kertoo mitä vaikkapa 14 viikon pääst mavereenissä täytyy tehdä. Välillä on huonompii viikkoja mut kun sä reenaat 65%-95% TM tasoilla (TM=90% maksimipainosta), niin kehitystä tapahtuu hiljalleen mut varmasti.

Viimeksi muokattu:
Onko tälle väitteelle jotain pohjaa? Itsellä ei rauta noussut tippaakaan paremmin bodimunkkiruokavaliolla kuin ns. normiruokavaliollakaan missä ei lasketa kaikkia makroja pilkulleen ja kytätä proteiinia varmasti tappiin. Miten lihas voi kasvaa ja saada voimaa jos sillä ei ole tarpeeksi ravintoa, vaikka se vähäinen ravinto olisikin laadukasta?

Enhän mä siis missään nimessä tarkottanut että vois kasvaa vaikkei sais tarpeeksi ravintoa! Voimaa toki on mahdollista kasvattaa +-0 kaloreilla ja siksi miettisin et ois varmaan ihan fiksua tarkistaa ruokavalion laatu kun kerran haluaa välttää painonnousua.

Uskon, että voimaa voi kasvattaa +-0 kaloreilla, mutta vaatii varmaan melko pro ohjausta. Itellä ei toimi silmääkään nimittäin. Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa öhöhö, näin junttihuumorilla. Itellä, kun on massan kasvatus päällä, painot kasvaa ja kiristellessä kaikkoaa, mutta hissunkissun aina vähän paranee kummassakin laidassa, tai siis oikeammin sanottuna parani, kun en oo varsinaisesti penkannut enään muutamaan vuoteen.

Tuossa on sellainen ongelma, että tarpeellinen määrä ravintoa pitäisi ensin määritellä, ennen kuin tuossa on mitään sisältöä. Mulla on ensikäden kokemusta siitä, että lihakset voivat kyllä voivat kasvaa ja voimistua pienilläkin kaloreilla rasvan palaessa samalla.

Tuossa on sellainen ongelma, että tarpeellinen määrä ravintoa pitäisi ensin määritellä, ennen kuin tuossa on mitään sisältöä. Mulla on ensikäden kokemusta siitä, että lihakset voivat kyllä voivat kasvaa ja voimistua pienilläkin kaloreilla rasvan palaessa samalla.
Kyllähän ne voi, itsekin inbodymittauksella saanut pari kiloa lihasta samalla kun 20kg lähtenyt rasvaa. Eipä sillä että se olisi välttämättä koko totuus tai täysin tarkka mittaustapa mutta suuntaa antaa. Nyt kuitenkin tulokset on jumittaneet samalle tasolle niin pahasti että tuntuu ettei omin eväin pääse eteenpäin ja motivaatio treenata tavoitteellisesti laskee. Ennemmin harrastaa muita lajeja enemmän ja pitää tota ylläpitotreeninä nyt. Täydellisellä ohjelmoinnilla olisi varmasti mahdollista puristaa lisätuloksia mutta itse en sitä osaa ja ei ole varaa maksaa kuukausittaisesta valmennuksesta.

e: ja kun ottaa huomioon sen että moni pitää noita munkin tuloksia normaalin tyypin lähtötasona eikä treenin tuloksena niin vähän tahtoo syödä.

mitään deloadeja ei tarvita, jos se ohjelmointi on semmosta, että homma etenee. SS kannattaa todellakin unohtaa, ellei se oo tuonu tuloksia. ei mitää järkeä hakata kuukausitolkulla päätä seinään. toki muutamia poikkeuksia munki 27v koutsailu-uralla on vastaan tullut, mutta niinku sanoin aloittajalle, ratkaisukeskeisesti ja yksilöllisesti edetään. tuntuu vaan siitä, että apu ei juuri kiinnosta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
treenejä pitää vaihdella tarpeeksi, että se homma menee oikeeseen suuntaan. SS pelaa vitosilla ja herrajjjjumala semmonen meno ei oo alottelijan touhua ollenkaan, ellei se ihan selkeesti potki hyvin. eikä oo millään lailla perusteltua tehdä samalla toistoalueella muutenkaan kauheen pitkiä aikoja. ootko muutellu toistoalueita millai?

. ootko muutellu toistoalueita millai?
Itseasiassa olen kokeillut tehdä esim penkki niin että vaikka penkissä teen 60kg 3x6, sitten 62,5kg 3x6, sitten teen 65kg 3x5 minkä vieä saan, mutta yrittäpä tehdä 67,25kg 6 6 6 sarjan niin ei muuten mene vaan viimenen sarja jää armotta rinnalle viimeistään neljänellä toistolla.

Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
juu no kovin on vähä sitä vaihtelua, jos noin. kropalle kutonen on melkolailla sama ku femma. ei toi ny oo mitään muuta ku ihan normaalia. vahvasti veikkaan, että tässä on vaan siinä ohjelmoinnissa ne sun puutteet. yrität liian lineaarisesti eteenpäin ja pusket ittes nurkkaan.

Voin kertoa myös sen verran omakohtaista kokemusta että et edellinen dieettini päättyi viime joulukuun puolivälissä, tähän mennessä painoa dieetin alimmasta on kertynyt puolitoista kiloa puolessa vuodessa. Voimat nousee jatkuvasti kun toimii ja tekee ammattilaisen ohjeiden mukaan.
Yleensä jengi tuntuu laittavan hyvin paljon sen piikkiin tulostason kehittymisen/kehittymättömyyden että ei nosta omaa kehonpainoa, tahdon vain kertoa että sitä ei se ei aina vaadi. Lihasmassaahan tällä tyylillä ei juurikaan ole luvassa mutta voimaa tarttuu mikä on itselleni tällä hetkellä se ykkösprioriteetti.

Yksi suuri muuttuja mikä tuli omiin treeneihin valmentajan myötä oli se että ei hakata läheskään yhtä paljon tai yhtä kovaa lihoja verrattuna siihen mitä ennen tein. Joskus vähemmän voi olla enemmän.

No mulla vaikuttaa sekin, että polvileikkauksesta toipuminen kesti pitkään ja jaloissa oli "tilaa" menetetyille lihoille. Ammattilainen on vieläkin mukana ja täytyy tässä nyt kiittää ja kehua miehen ammattiylpeyttä siinä suhteessa, että pisti laskutuksen poikki kun oltiin 14kk hakattu päätä seinään ja sanoin että tästä ei nyt saa muuta kuin kauheen vitutuksen 4 kertaa viikossa. Nyt tais tulla täyteen 10kk veloituksetonta ohjelmointia, valitettavasti vaan vieläkään ei kyllä ole rahanarvoista touhua. Se hyvä tässä kuitenkin on, että mun kriteerit on matalammat kuin valmentajan, eli jos tästä jotain joskus tulee, niin minä lienen sentään tyytyväinen ennen laskutuksen jatkumista. Ja kuten sanottu, pientä valoa tässä nyt on näkyvissä jo mutta en riemunvoltteja kyllä tee pitkään aikaan. Nyt tätä sentään jaksaa paremmin sen takia, että ei olla enää niin kaukana siitä tasosta jonka oon itekin saavuttanut, mutta ammattilaisen kanssa se on helvetin laiha lohtu se.

Voima mullakin on ykkösjuttu, päätin vaan että annan nyt sille parhaat mahdollisuudet kehittyä ja syön sen verran että paino vähän nousee. Samalla ehkä viime vuosina kiristynyt kriittisyys kropan suhteen vähän hellittää ja elämä on letkeempää, siitä jo aika hyviä merkkejä.

Ja mitä tässä nyt on geeneistä puhuttu, niin totta kai niillä on aivan valtava merkitys. Se ei silti ole asia, joka varsinaisesti muuttaa mitään suhtautumisessa treeniin.

treenejä pitää vaihdella tarpeeksi, että se homma menee oikeeseen suuntaan. SS pelaa vitosilla ja herrajjjjumala semmonen meno ei oo alottelijan touhua ollenkaan, ellei se ihan selkeesti potki hyvin. eikä oo millään lailla perusteltua tehdä samalla toistoalueella muutenkaan kauheen pitkiä aikoja. ootko muutellu toistoalueita millai?

Tuossa kiteytyy aikalailla täysin munkin ajatukset. Tämän keskutelun innoittamana tarkastin kyseisen ohjelman sisällön ja ensimmäinen ajatuksen oli, että tuoko tosiaan on aloittelijan ohjelma! Voihan tuo toki toimiakin joillekin, mutta jos se ei itselle toimi, niin minkä ihmeen vuoksi jatkaa samalla polulla?

Starting Strength:ssä kannattaa tehdä korkeintaan yksi tai kaksi deloadia ja viimeiset mehut lineaarisesta progressiosta vedetään tekemällä vain yksi raskas vitonen ja sen jälkeen 2x5 hieman kevyemmällä painolla. Näin siis "virallisen" ohjeen mukaan. Ei sillä kukaan pysty loputtomiin tekemään. Ei kannata tuijotella mitään numeroita mitä sun muka pitäisi saada. Se tökkää jokaisella eri kohtaan. Mulla jämähti kun kyykky 3x5 oli 115 kiloa ja se ei noussut vaikka söin niin paljon, että hyvä kun sisällä pysyi. Jossain vaiheessa vaihdoin ohjelmaan, jossa oli vähemmän volyymia ja vaikka kaloritkin oli pienemmät niin tulosta tuli paljon tasaisemmin. Ihan hyvä systeemi SS on keskiverto aloittelijan kannalta, mutta ei mikään optimisysteemi kaikille. Sun pitää löytää systeemi, jota on hauska tehdä ja oikein odotat päästä tekemään. 5/3/1 on tällainen, vaikkakin se perusversio on aika huono mun mielestä ainakin suht noviiseille treenaajille: liikkeet tehdään liian harvoin, sykli on liian pitkä noviisille ja kevennysviikot aivan liian kevyitä ja liian usein. Mutta se perusidea, että painot aaltoilee pikkuhiljaa ylös ja koetetaan tehdä sarjaennätyksiä, on erittäin toimiva.

Itseasiassa olen kokeillut tehdä esim penkki niin että vaikka penkissä teen 60kg 3x6, sitten 62,5kg 3x6, sitten teen 65kg 3x5 minkä vieä saan, mutta yrittäpä tehdä 67,25kg 6 6 6 sarjan niin ei muuten mene vaan viimenen sarja jää armotta rinnalle viimeistään neljänellä toistolla.

No ihan selkeesti lihas saa koko ajan vain samaa rasitusta ja junnaa sen takia paikallaan.

Oma 3. viikon rintapäivä näyttää jokereilla tältä:

Lämmittelyä 3-5 sarjaa 5 toistolla paitsi vikassa sarjassa 3.

Työsarjat:
5x75%
3x85%
1x95% Tän ohjelman jokaisessa viimeisessä sarjassa tehdään niin monta kuin saadaan, varastoon jätetään 1-2 toistoa. Pointti on välttää failurea.

5-15min tauko

Jokerit:

Nää otetaan mukaan silloin ku on hyvä päivä ja treeni tuntuu kulkevan. Toistot määräytyy viikon mukaan.
1.vko 5 toistoo
2.vko 3 toistoo
3.vko 1 toisto

Lisää 5%-10% sarjapainoihin kunnes olet varma ettet saa seuraavaa sarjaa tehtyä. Esim:

1x105%
1x110%

5-10min tauko

BBB

10x50%
10x50%
10x50%
10x50%
10x50%

Latest posts

Suositut

Back