"Kannattaako" tehdä rikosilmoitus? (bileet ja tappelu)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu
kummasta luulet oppivan paremmin? siitä kun maksat katkerana korvausrahoja vai kun makaat verisenä ja nöyränä asfaltilla?
Et voi olla tosissasi?

"katsoppas sainpas turpaani ja makaan maassa veressäni. Nyt kyllä opin olemaan kiltti poika enkä käytä väkivaltaa. Enkä todellakaan kosta. Jeesus elää"

No joillain ihmisillähän sitä omatuntoa ei ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jätkä on siis käyttänyt hanmoodota muuten kuin itsepuolustus mielessä, ei jessus sentää.
Ilmoitusta tiskiin, vitut rahoista, tyyppien pitää oppia että toisia ei ruveta hakkaamaan.

En mä tiedä vetikö se hanmoodoolla menemään, vai perinteisellä heijari/läpsy-linjalla... Kaveri on joka viikonloppu valmis tappelemaan, ihan sama kenen kanssa ja että onko toinen halukas...

Itteeni nytten vituttaa kun en itse ole lyönyt, vaan ottanu osumaa vaan... Vaikka olinkin helvetin humalassa, niin en mä yleensä anna kenenkään "tallata mun varpaille"...

sanot noin koska et ole ikinä tapellut kenenkään kanssa?
sanot noin koska käyt koulua sen muutaman tunnin päivässä, menet kotiin syöt ja nukut?

Ehkä sillä kaikella ei ole väliä jos elää sitä mattiTHEperuseläjä elämää..

sanot noin koska käyt koulua sen muutaman tunnin päivässä, menet kotiin syöt ja nukut?

Olen tapellut. Ikinä en ole itse saanut osumaakaan. EN IKINÄ. Onneksi olen iän myötä viisastunut.

milloin tappelit? alakoulussa? tappelemista on niin montaa erityylistä. Sitä tönimistä, sitä nyrkkitappelua ja sitten sitä oikeaa: Pulloa päähän ja vastaavaa.

En nyt itse kannata väkivaltaa mutta... Silmä silmästä.

En nyt itse kannata väkivaltaa mutta... Silmä silmästä.
Et kannata väkivaltaa, mutta mottosi on silmä silmästä? :)
Tämä ei johda mihinkään, turhaa offtopickia meiltä eikös prayer? Jos sitä nukkumaan.

Joo, en ole ikinä ollu mukana kunnon myllyssä jos ei jotakin 3-luokkaa lasketa, kun ei vois vähempää kiinnostaa ruveta rähisemään umpikännissä...

Ja onhan toi paljon "vahvempi" olo sillon, kun on kaverit siinä mukana, nyttenkin sinne ois tullu mun kavereita mutta olipas kuulema talon-naiset pidätelleet näitä että vittu jes...

:lol2:

Jätkä puhuu kuin olisi joku american ninja.

Kaveri on huutanut muille, että rauhoittuisivat, jonka jälkeen häntä kuristetaan ja raahataan ulos hakattavaksi muiden pitäessä kiinni? Jos tämän tulkitsee siten, ettei kaveri vain ehtinyt itse lyödä ensin, kuulostaa siltä, että väkivalta olisi jotenkin oikeutettua ja ei kovin paheksuttavaa. Tuo ensimmäisen kappaleen loppukaneetti on kaikessa lapsellisuudessaan niin absurdi, että kertoo kirjoittajan vääristyneestä maailmankuvasta ja puuttellisesta elämänkokemuksesta kaiken oleellisen. Se, että omissa piireissäsi tapahtuu tällaista lähes joka viikonloppu, paljastaa taas sen, että pyörit helvetin typerissä ja lapsellisissa porukoissa.

No sanotaan nyt näin että yllättävän moni joka on saanu jossaki vaiheessa elämäänsä turpaan niin on sanonut menevänsä tappeluun "väliin" ;)

1. Ilmoita poliisille, ellet sitten halua lähtä hautomaan kostoa jollain muulla tavalla. Kuitenkin tapauksen jättäminen kokonaan sikseen on minusta huonoin vaihtoehto tässä. Tyyppien pitää huomata, että teoilla on seurauksia eikä porukkaa voi vetää lättyyn ihan miten huvittaa vaikka siihen pystyisikin. Tietty voit myös yrittää saada tyypit maksamaan suoraan jotain korvauksia ilman poliisia. 2. Ilmoita myös kyseiseen Han Moo Do -seuraan mitä nämä kaverit puuhaavat ylimääräisellä ajallaan. Ihan vaan vittuillaksesi ;)

Mustalla vyöllä taitaa olla kaveri ja vielä haaveilla poliisin urasta:D

Vois nukku nytten yön ja miettiä lähteekö jakamaan oman käden oikeutta vai lakiteitse...

Vois nukku nytten yön ja miettiä lähteekö jakamaan oman käden oikeutta vai lakiteitse...
Mä olen myös Janpa ysiluokalla aikoinaan miettinyt, että menenkö provoamaan ja sitä kautta kostamaan nyrkein yhdelle taatelintallaajalle, jolle jäin yhden poskiläpsyn velkaa. Näin jälkeenpäin ajateltuna olen tyytyväinen etten mennyt kostamaan, koska olisin vain sitten saanut varoa kaupungilla jatkuvasti tämän heimoveljiä. Muutenkin naurettavan raukkamaista sakkia meidän molempien tapauksessa (niin, mullakin pari tyyppiä vastassa) + että heillä on monia ongelmia joista meikäläisen ei tarvitse koskaan murehtia.

Eli lyhyesti viisain ratkaisu on lakiteitse. Ettei mene koston kierteeksi. Tietty voi sopia typpin kanssa myös, jos vai mahdollista, mutta jossei, niin käräjille.

Varsin laadukasta keskustelua... :/

Yleisesti ottaen mitä vastaavia juttuja on vierestä kattonut, niin kaiken kaikkiaan paskaa tulee vähiten jos pystyy sopimaan keskenään noi jutut.

Toisen provosointi ei ole Suomen lain mukaan lieventävä asianhaara, joten ei ole väliä vaikka riitaa olisi ollutkin.

Ilmoitusta kehiin vain, tuollasia ääliöitä on omalle kohdallekin osunut ja nopeasti se poliisin väliintulo rauhoittaa asiat.

Toisen provosointi ei ole Suomen lain mukaan lieventävä asianhaara, joten ei ole väliä vaikka riitaa olisi ollutkin.

Rikoslain 6 luvun 6 §:n 1 momentin 2 kohdan mukaan asianomistajan poikkeuksellisen suuri myötävaikutus on lieventämisperuste. Tuolloin voidaan puhua provosoinnista, mutta tapahtumainkuvauksen perusteella tilanne ei ole käsillä.

Mustalla vyöllä taitaa olla kaveri ja vielä haaveilla poliisin urasta:D

Lakiteitse ehdottomasti. En usko, että tollaisten apinoiden kanssa kannattaa edes yrittää kahdenkesken sopimista. Ehkä jos tuntisi osaksi ja olisi puheväleissä. Sovitteluun suostuisin varmaankin. Siinähän on kuitenkin ulkopuolinen ihminen ohjaamassa keskustelua. Jos lähdet omankädenoikeutta hakemaan niin siinä voi käydä mitä tahansa..

Älä kuitenkaan jätä asiaa hoitamatta. Mulkkujen on maksettava tekonsa tavalla tai toisella. Jokaisen on vastattava teoistaan ja ehkä joskus oppivatkin jotain.

Kuka vitun idiootti ei hakisi oikeutta jos kutsumattomat ihmiset tunkeutuu omalle pihalle ja rupee pätkimään turpaan, kun menet asiaa selvittämään? Onnea teille! :dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom