"Kannattaako" tehdä rikosilmoitus? (bileet ja tappelu)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu
[nelo];1714093 sanoi:
Joo, mutta tämä keissi annettujen tietojen perusteella on kyllä jo poliisiasia, jos siellä ruvetaan vetämään runtuun 2-3vs1 ja hajottamaan paikkoja. Eniten varmaan tuossa tilanteessa vituttaa juuri se, että annetaan pataan porukalla ja rikki mennyt ovi. Niitä 1vs1 snägäritappeluita harvemmin viedään poliisille asti.

Totta kai se on väärin jos sieltä 3vs1 tulee pataan mutta kannattaa välillä käyttää pikkasen päätäki siinä kohti että kannatteeko lähteä tilanteeseen mukaan missä voi tulla 3vs1 turpaan. Tässäkään ei kuitenkaan tilanteen ulkopuolella ollut ihminen ole saanut turpaan vaan on lähtenyt itse mukaan tilanteeseen. Mikäänhän ei tietenkään oikeuta mättään turpaan toista mutta kannattaa miettiä että onko oma käytös vaikuttanu/provonnu siihen että pataan on tullu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
a) ensinnäki poliisien soittaminen ei onnistunu ku jannut lähti autolla karkuun (vai olisiko pitänyt silti?)

b) ei ollu perus tivoli. vanhempaa porukkaa tunkee bileisiin ja haastaa riitaa melkein kaikille, mullekki haasto. sitten kun niille yritettiin sanoa, että menkää poissa niin kohta tulee kavereiden kanssa takaisin ja tunkee sisälle ja repii Janpan ulos. Antaa nopeesti muutaman iskun naamaan ja lähtevät autolla karkuun, tyypin veli huutaa "jos viette tämän jutun oikeuteen, hakataan teidät vielä pahemmin".

c) joku sanoi että "ei varmaan ilman syytä ruvennut tönimään". tämä lyöjä ei ollut koskaan varmaan nähnykkään janpaa ja tuli vaan haastamaan riitaa. janpa ei lyönyt ketään, yritti vain rauhotella porukkaa.

d) tapahtumista on tarkka kuva, about 20 todistajaa. minä ainakin muistan tapahtumat hyvin.

e)
Kännipäinen läpsyttely?
taputeltu puolin ja toisin?
ei käynyt kummemmin? sairaalassa piti käyttää paikattavana ku ei verenvuotokkaa meinannu tyrehtyä.
ja mitenkä tuo viimenen lause liittyy mihinkään?!?

Njoo, eipä ole mun ongelma teidän bileenne. Vetäkää seuraavalla kerralla ne jätkät sellaseen kuntoon, ettei tule enää edes isommalla joukolla paikan päälle. Uskon, että siinä on myös provottu puolin ja toisin, jos kerta on viinaa otettu? Kyllä sillon vittua lentää joka ilmansuuntaan, ja ei pidä ihmetellä jos pommeja satelee. Harva on kännipäissään kuitenkaan mikään hiljaisin hissukka.

Kannattaa varmaan jatkossa järjestää nuo ryyppäjäiset niin, ettei kukaan ulkopuolinen pääse sinne.

koko homma on tietysti sinun päätäntävallassasi.

Asiassa on kaksi puolta:

Vie oikeuteen:
Saat rahat ja sen mielen että teet oikein.

Älä vie:
Et saa mitään muuta kuin pitää maineesi. Vaikka oikeuteen vieminen on oikein maineesi TUSKIN tykkää hyvää siitä..

Näin on käynyt omallekkin kohdalle ja asian tuomiot jaettiin jälkikäteen omankädenoikeudella..
Joku nyt tuomitsee tämän kommentin mutta eikun vain.

Oma vastuu kyllä järjestää niitä bileitä..

on , mutta ihan omalla vastuulla saa alkaa rikkomaan paikkojakin.

Totta kai se on väärin jos sieltä 3vs1 tulee pataan mutta kannattaa välillä käyttää pikkasen päätäki siinä kohti että kannatteeko lähteä tilanteeseen mukaan missä voi tulla 3vs1 turpaan. Tässäkään ei kuitenkaan tilanteen ulkopuolella ollut ihminen ole saanut turpaan vaan on lähtenyt itse mukaan tilanteeseen. Mikäänhän ei tietenkään oikeuta mättään turpaan toista mutta kannattaa miettiä että onko oma käytös vaikuttanu/provonnu siihen että pataan on tullu.

Kyllä itselläkin kilahtaisi jos jengi tulee kuokkimaan ja pistää paikkoja paskaksi, ei siinä mietitä tuleeko provosoitua. Harvempi varmaan taputtaa olalle, kun omaa kotia pistetään paskaksi. Oma vastuu kyllä järjestää niitä bileitä..

Älä vie:
Et saa mitään muuta kuin pitää maineesi. Vaikka oikeuteen vieminen on oikein maineesi TUSKIN tykkää hyvää siitä..
...
Näin on käynyt omallekkin kohdalle ja asian tuomiot jaettiin jälkikäteen omankädenoikeudella..
Joku nyt tuomitsee tämän kommentin mutta eikun vain.

ehdin ekana:)
tosta maineen menettämisestä. ei se voi tehdä lommoa - ainakaan merkittävää sellaista - sun maineeseen jos oikeesti pidät pääs ja annat idiooteille virallisen tahon kautta samalla mitalla takasin! en tietenkään tiedä mitä asianhaaroja on liittynyt Prayerin juttuun joka päättyi oman oikeuden jakamiseen, mutta en silti näe että tossa maine kokis vakavaa kolausta jollei sua oo jo aikasemmin pidetty ääliönä.

Minkä vitun takia ne kyseiset kentlemanit piti päästää takasin sisälle bileisiin jos tietää että ne tulee tappelemaan? Ei ne nyt ovesta läpi tule jos ei sitä avaa?

EDIT: Siis jos ne tosissaan särki sen ulko-oven niin ilmotus vaan? Vai särkikö ne välioven???

Ehdottomasti ilmoitusta, ihan vaan senkin takia että pikkuhiljaa tuommoiset oppii sen että se riehuminen tulee maksamaan.
Eikös nuo "maine"-jutut kuulu enemmän ala-asteelle? Ainakin tilanteessa jossa syytön ottaa osumaa. Eri asia sitten nämä tyypit jotka pienempiään hakkaa ja kun isommilta tulee pataan niin ollaan itse poliisilaitoksella itkemässä.

Ehdottomasti ilmoitusta, ihan vaan senkin takia että pikkuhiljaa tuommoiset oppii sen että se riehuminen tulee maksamaan.
Eikös nuo "maine"-jutut kuulu enemmän ala-asteelle? Ainakin tilanteessa jossa syytön ottaa osumaa. Eri asia sitten nämä tyypit jotka pienempiään hakkaa ja kun isommilta tulee pataan niin ollaan itse poliisilaitoksella itkemässä.

maine ja arvostus ja sen tarve riippuu ihan siitä miten elät/ mitä teet työksesi. Se että tarvitaanko sitä riippuu liian monesta asiasta jotta voisi todeta onko se tarpeellista vai ei.

Missä ne about 20 muuta oli sillä aikaa,kun sait vapareita.Luulis,että sieltä olisi tullut ainakin pari kaveria avuksi.

Joo en ite ainakaan lähtis tämmöstä poliisille viemään. Omissaki piireissä tämmöstä tapahtuu melkeen joka viikonloppu. Ainaki omiin korviin tilannen kuulostaa rivien välistä siltä että siellä joku tullu haastaan riitaa ku pääsy bileisiin evätty ja siihen on sitten lähteny useampi henkilö mukaan. Oot menny ite mukaan tilanteeseen ja oot ollu se henkilö joka ei oo kerenny lyömään vaan se jota on keretty lyömään. Seuraavan kerran ku tulee naamat vastaan niin koita olla se henkilö joka kerkee lyömään ettei tarvi poliisilla juosta.

EDIT: Tekstillä ei sitten tosiaan oo tarkotus provosoida tai väheksyä tapahtunutta mutta ite oon nähny/ollu mukana liian monessa vastaavassa tilanteessa.

Kaveri on huutanut muille, että rauhoittuisivat, jonka jälkeen häntä kuristetaan ja raahataan ulos hakattavaksi muiden pitäessä kiinni? Jos tämän tulkitsee siten, ettei kaveri vain ehtinyt itse lyödä ensin, kuulostaa siltä, että väkivalta olisi jotenkin oikeutettua ja ei kovin paheksuttavaa. Tuo ensimmäisen kappaleen loppukaneetti on kaikessa lapsellisuudessaan niin absurdi, että kertoo kirjoittajan vääristyneestä maailmankuvasta ja puuttellisesta elämänkokemuksesta kaiken oleellisen. Se, että omissa piireissäsi tapahtuu tällaista lähes joka viikonloppu, paljastaa taas sen, että pyörit helvetin typerissä ja lapsellisissa porukoissa.

Kaveri on huutanut muille, että rauhoittuisivat, jonka jälkeen häntä kuristetaan ja raahataan ulos hakattavaksi muiden pitäessä kiinni? Jos tämän tulkitsee siten, ettei kaveri vain ehtinyt itse lyödä ensin, kuulostaa siltä, että väkivalta olisi jotenkin oikeutettua ja ei kovin paheksuttavaa. Tuo ensimmäisen kappaleen loppukaneetti on kaikessa lapsellisuudessaan niin absurdi, että kertoo kirjoittajan vääristyneestä maailmankuvasta ja puuttellisesta elämänkokemuksesta kaiken oleellisen. Se, että omissa piireissäsi tapahtuu tällaista lähes joka viikonloppu, paljastaa taas sen, että pyörit helvetin typerissä ja lapsellisissa porukoissa.
Tähän minä yhdyn. väkivalta on asia jota minä en kannata. Tee Janpa ilmoitus.

Naamassa ei mitään murtumia tms. Lääkäri otti sekalaisen lausunnon ylös...

Siis tossa ei provosoitu X:ää eikä Y:äätä yhtään! Kaverit on muutenkin sellasia että pakko saada tapella, ihan sama kuka...

Ja nytten läppä: kun mua kuristettiin ja toinen veti pleksiin, huusin koko-ajan että rauhotu, ja oon kuulema ottanu kaikki iskut vaan tyynesti vastaan enkä tehny mitään, hokenu vaan että rauhotu kun kaveri lätkii nyrkillä naamaan... Mitähän vittua munkin päässä on liikkunu...

Näköjään yksi jos toinenkin idiootti ilmoittanut itsestään tähän ketjuun.

Sen verran vielä, että tee ehdottomasti rikosilmoitus!

anteeksi nyt mutta...
Toisinaan tuo on todella hyvä ratkaisu, toisinaan ei..
Meidän muiden on ehkä turha spekuloida koko tapahtumaa koska emme tiedä tosiaan asiasta yhtään mitään(!) vaikka Janpa sitä jo selostikin. Tällä tarkoitin kaverisuhteita ja kaikkea muuta.

Voinu jätkää vähän vituttaa kun harrastaa hanmoodota, päässy iskemään pari "vaparia", päässy sivusta lataamaan mua täysiä päähän, hakannu edestä kun huusin että rauhotu (miksi vitussa?!) ja vieläpä kun joku vetää sisään siitä niin nauroin vaan että ei mitään hätää:D

Ja kaikki on ton ilmotuksen kannalla, kun ite en lyönytkään ketään, mutta juuri se vitun "maine"...:rolleyes:

Jätkä on siis käyttänyt hanmoodota muuten kuin itsepuolustus mielessä, ei jessus sentää.
Ilmoitusta tiskiin, vitut rahoista, tyyppien pitää oppia että toisia ei ruveta hakkaamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom