Kananmunat raakana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AGR
  • Aloitettu Aloitettu
tottakai niille terveystarkastajille sun muille jotka niitä mittaa ni oikeita omega3 munia näytetään ja annetaan.yhestä paikasta taitaa joskus tulla oikeeta omega3:sta mut ei ne riittäis alkuunkaa.monta häkkiä menee viikossa normaalimunia omega3:sena.kai nyt emäntä tietää ku siellä työskentelee!työntekiät ne leimat vaihtaa,ne tekee sen mitä käsketään.mm onnellisen kanan munatki,suurinosa on tavallisia häkkikanalan munia.näin se on.mut ostakaa vaan niitä "omega3" munia..;)

Missäpäin tälläisia huijareita sikiää ? :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ite syöny sen 2 keltuaista päivässä ja juur kävin mittamassa kolesteroolit ja ihan ok olivat.et tuskin ne munat ainakaa siihen mitään vaikuttaa.et ei niitä munia kannata pois jättää vaikka dietti on.melkeen vois itekki lisätä keltuaisten määrää,niissä kuitenki kaikki vitamiinit ym..valkuaisii meneeki tarpeeks.

Yleensä syön keitettynä.
Joskus raakana jos jotain pikaisesti haukkaan.
Munakkaana vain jos joku tarjoaa.

just äsken päätin kokeilla että onko ne raa'at kananmunat niin helvetin pahoja ku kaikki väittää kun en aikaisemmin ollut miettinytkään niiden vetämistä.. tosin huijasin vähän ja laitoin 3dl maitoa, sinne 3 kananmunaa ja noin 1rkl kaakaojauhetta.. Oli itseasiassa aika helevetin hyvää ja koko satsi meni melkein kerralla alas.

Laitanpa tänne ihan kananmuna threadin alle kun en löytänyt keskustelua kananmunista ja nykyisestä "salmonella tilanteesta".

Eli miten on, vieläkö vedätte raakoja kananmunia? Joka päivä kerrotaan enemmän salmonellan saastuttamista tiloista.

Itse vetele pari munaa illassa pirtelön kanssa raakana. Nyt kuitenkin kun kaupan kananmuna hyllyt on alkanut tyhjentyä ja tauti riski mielessä kummitella, niin mietin josko vaikka keittäisi munat. Ne on vaan niin hyviä rahkapirtelössä. :kuola:

Fail, en saa raakaa kananmunaa alas.. liian pahhaa

Munat pirtelöön vain!

Se Suomessa havaittu salmonella ei siirry kananmunien sisälle.. Ainoastaan siinä tapauksessa voit saada kaupan munista salmonella, jos munan pinnalla on kanan kakkaa :thumbs:

Sen verran kova luotto on, että sitä et suuhusi laita? :)

Sen verran vielä, että evira tiedottaa aktiivisesti tästä salmonellahässäkästä.. Kannattaa surffata se sivu läpi, jos vielä epäilyttää

Viimeksi muokattu:
Ite en kyllä raakana pysty syödä, mutta keitettynä syön aika usein, tai no tosin nyt on jääny vähän vähemmälle, että vois alkaa taas syömään niitä.

Ainoastaan siinä tapauksessa voit saada kaupan munista salmonella, jos munan pinnalla on kanan kakkaa :thumbs:
Ei liene kauhean epätodennäköistä, sillä kanalla kakka ja muna tulevat samasta reiästä (kloaakki). Kyllä ne siellä laitoksella yleensä pestään, mutta se pesulinja ei liene toiminnaltaan täysin virheetön. Oon joskus pessyt munan päältä varmuuden vuoksi jos siinä on epäilyttävän näköisiä tahroja...

Pitääpä Sheferin ohjeiden mukaan tuota Eviran sivuja seurata välillä.

Itse olen pessyt munat ennen niiden rikkomista, heittänyt kuoret roskiin ja pessyt vielä kädet huolellisesti sen jälkeen. Yritän vain pelata varman päälle, mutta sen verran olen riski kaveri että raakana menee jatkossakin.:evil:

Vetääkä porukka muka keltuaisetki raakana? :sick:
Jos on keltuainen rikottaessa hajonnut, ja sitä mennyt lasiin niin ei mene enää alas. Se on niin kuvottavan makusta.

(Tosin oon niin huono rikkomaan nuo munat ilman että keltuainen menis rikki, niin yleensä paistan suosiolla :))

ite syöny sen 2 keltuaista päivässä ja juur kävin mittamassa kolesteroolit ja ihan ok olivat.et tuskin ne munat ainakaa siihen mitään vaikuttaa.
Itse asiassa koko käsitys kolesterolista ja ravinnosta on virheellinen. Vain yksi ihminen kymmenestä on herkkä ruuan sisältämälle kolesterolille - niillä lopuilla kroppa itse tuottaa enemmän kolesterolia kuin mitä ravinnosta imeytyy. Lisäksi kolesteroli ei ole syy sydäntauteihin, vaan oire yleisestä tulehdustilasta. Keho tuottaa kolesterolia korjatakseen mm. soluseinämien vaurioita. Jos tätä yritetään alentaa väkisin lääkkeillä, se voi jopa pahentaa tilannetta. Vähän sama kuin aivokalvontulehdusta hoidettaisiin pelkillä särkylääkkeillä.

Presidentti Dwight Eisenhower kuoli just tollai. Sai sydärin josta selvisi hengissä, alkoi syödä yhä askeettisemmin ja välttää kaikkea kolesterolipitoista ja veti lesettä, ja tilanne vain paheni. Pumppu petti lopulta peruuttamattomasti.

Vetääkä porukka muka keltuaisetki raakana? :sick:
Jos on keltuainen rikottaessa hajonnut, ja sitä mennyt lasiin niin ei mene enää alas. Se on niin kuvottavan makusta.
Höpönlöpön, ei se miltään maistu. On vähän paksua joo, mutta jos vähän vettä heittää sekaan, niin ei tunnu missään(löylyä lissää).

Silloin tulee vedettyä raakana, jos kello lähenee jo 00.00 ja nälkä kurnii. Helposti menee alas. Ei maistu minun suussani miltään. Enemmän vaikeuksia tuottaa limainen koostumus, kuin maku.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom