Kananmunan valkuaiset - auttakaa

Kyseessäoleva threadi on valmistettu siksi, että mua vituttaa sählätä keltuaisten kanssa aamuisin, kahdesta syystä:

1. Niitä on vaikea läträtä kupista lusikan kanssa roskikseen
2. En tiedä mihin ne laittaisin. Roskiksessa ne menevät pussin
läpi ja alkavat haisemaan pohjalla...

Onko siis mulle olemassa ratkaisua mistä esim jenkkibodarit saavat nauttia:
munavalkuais paketteja / purkkeja missä jotku koneet on eritelly ne mulle valmiiks. Maksaisin mielelläni näistä kananmunia enemmän...
tai sitten neuvoi noide munien kanssa läträämiseen, tosi hyvää kamaahan toi on kaurapuuron sekaa aamupalana

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyseessäoleva threadi on valmistettu siksi, että mua vituttaa sählätä keltuaisten kanssa aamuisin, kahdesta syystä:

munavalkuais paketteja / purkkeja missä jotku koneet on eritelly ne mulle valmiiks. Maksaisin mielelläni näistä kananmunia enemmän...
tai sitten neuvoi noide munien kanssa läträämiseen, tosi hyvää kamaahan toi on kaurapuuron sekaa aamupalana

Tukkukaupoissa on valmista kananmunan valkuaista isoissa purkeissa. Aiheesta on jauhettu aikaisemmin thredeissä eikä niitä oikein tahdo yksityiset saada. Helpoin tapa lienee keittää ne munat ja heittää keltuaiset roskikseen sitten.

En kahlannut läpi kaikkia aikaisempia thredejä,mutta tässä itsellä todella toimiva neuvo.:arvi:

Laita kylmää vettä valumaan lavuaariin---riko kananmuna, erottele valkuainen(kananmuna rikki,sitten puolelta toiselle valkuaiset talteen kuppiin tai jtn---kippaa jäljelle jäänyt keltuainen lavuaariin ---jää lavuaarin "ritilän" päälle ehjänä (tai menee rikki itsestään--- riko se ja huuhtoutuu pois.....TOIMIII :arvi:
p.s : huuhtele vielä kuoret ,sitten roskiin ,ei ala haisemaan ,kun kylmä ei kypsennä .

keitä ne munat: kiinteinä helpompi käsitellä

ite oon erotellut niin että kaadan munia kuppiin ja sitten isolla keittolusikalla johon keltuainen just mahtuu, nostan pois sieltä kupista. välillä vituttavaa jossei se irtoo se keltuainen niistä valkuaisista ja jos tippuu takas kuppii ku on perhanan liukasta, mut parhaimmillaan (munan rakenteesta riippuen) erittäin toimivaa ja helppoa

Tukkukaupoissa on valmista kananmunan valkuaista isoissa purkeissa. Aiheesta on jauhettu aikaisemmin thredeissä eikä niitä oikein tahdo yksityiset saada. Helpoin tapa lienee keittää ne munat ja heittää keltuaiset roskikseen sitten.

ei oo ongelma mulle koska mutsilla on firma joka tekee pitopalvelukeikkoja muunmuassa -> tukkukortti hallussa

Ite erottelen valkuaiset kuorien välissä ja sitten lopuksi keltuainen esim:tyhjään raejuusto purkkiin kun purkki on täynnä nii eikun roskiin ei ole pitkin roskiksia eikä haise kun on kansi päällä:thumbs: .

Ite erottelen valkuaiset kuorien välissä ja sitten lopuksi keltuainen esim:tyhjään raejuusto purkkiin kun purkki on täynnä nii eikun roskiin ei ole pitkin roskiksia eikä haise kun on kansi päällä:thumbs: .

Tätä tulee itsekkin tehtyä ja toimii hyvin.

kylla ne keltuaiset kannattaa erotella jos syo runsaasti munia, tulee muuten helposti yliannostus joistain vitamiineista jne...
se keltuainen on aika ytya tavaraa.
(itsella mnee 50-60kpl viikossa)
en tieda miten siella suomessa on mutta taalla epsanjassa niita valkuaisia myydaan eriteltyna litkuna napparan kokoisissa pulloissa ihan ruokakaupassa.

kylla ne keltuaiset kannattaa erotella jos syo runsaasti munia, tulee muuten helposti yliannostus joistain vitamiineista jne...
se keltuainen on aika ytya tavaraa.
(itsella mnee 50-60kpl viikossa)
en tieda miten siella suomessa on mutta taalla epsanjassa niita valkuaisia myydaan eriteltyna litkuna napparan kokoisissa pulloissa ihan ruokakaupassa.
Ei mitään järkeä heittää keltuaisia pois. Jos söisit keltuaisen kanssa, niin vastavaan proden saantiin riittäisi joku 30 kananmunaa, eli noin 4 päivässä. Samalla saisit muitakin loistavia ravintoaineita kaupan päälle, mutta jostain syystä ne ei kelpaa? Ja ei, et todellakaan saa tuosta määrästä kananmunia yhtään mitään yliannostuksia. Ja ei, sun kolesteroliarvot ei pomppaa pilviin, vaikka kananmunat sisältääkin kolesterolia. :jahas:

"ei mitään järkeä" olehan hiljaa, tajuutko kui paljo ylimäärästä kolesterolia ja rasvaa tosta määrästä keltuaista saa. Voit pitää epäterveelliset tietos omanas. Kukaan järkevä henkilö ei ahda tollasta määrää rasvaa kehoonsa.

+ lisäpointtina: syön kananmunia vain aamiaisella jolloin rasvaa ei kuuluisi syödä välttiksesti lainsinkaan. Valkuaisista saadaan sit kuitenkin sitä prodee
kaurapuuron sekaan

"ei mitään järkeä" olehan hiljaa, tajuutko kui paljo ylimäärästä kolesterolia ja rasvaa tosta määrästä keltuaista saa. Voit pitää epäterveelliset tietos omanas. Kukaan järkevä henkilö ei ahda tollasta määrää rasvaa kehoonsa.

kannattanee ehkä ottaa asioista selvää.
onhan tuosta väitelty pitkään, ensinnäkin suurin osa kanamunan proteiineista on keltuaisessa, toiseksi ne on hyviä rasvoja, kolmanneksi kaikki kananmunan vitamiinit yms. hyvät aineet on keltuaisessa.

niin ja edelleenkään nautittu kolesteroli ei tarkoita kehon kolesterolin lisääntymistä terveellä ihmisellä.

eli ainoaksi validiksi perusteluksi sulle jää nyt se, ettet halua syödä rasvaa. voihan se olla perusteltua, jos saat paljon rasvaa muualta, mutta sitten on luultavasti muukin ruokavalio sekaisin.

+ lisäpointtina: syön kananmunia vain aamiaisella jolloin rasvaa ei kuuluisi syödä välttiksesti lainsinkaan. Valkuaisista saadaan sit kuitenkin sitä prodee
kaurapuuron sekaan

Kolesterolista ja rasvasta... Ei asiat ole ihan niin yksinkertaisia. Ei ole ollenkaan selvä homma minkä verran rasvaa ym. pitää syödä. Sen lisäksi jokaisella on oma aineenvaihdunta mikä tekee sen, että neuvominen on mahdotonta ravintoasiossa.

Veren kolesterooli ja syöty kolesteroli ovat eri asioita. Kananmunissa on monipuolinen rasva- ja vitamiiniprofiili, minkä takia en missään nimessä suosittele heittämään keltuaista pois!! Keltuainen sisältää siis "suojaravinteita". Varsinkin jos illalla syö burgereita ja ranskalaisia ei voi puhuakaan siitä että esim. munat olisivat epäterveellisiä....

Sen lisäksi: Lue kunnon tutkimuksia eikä lisäravinteiden valmistajien tekemiä. Ainahan ne haluaa että joku käyttää juuri niiden lisäravinteita... miksi halpa ja terveellinen ravintoaine olisi suosiossa... Makroravinteiden rytmitys ja sen vaikutukset on myös IMO liioiteltu, lähinnä valmistajien hypeä.

Jos syö päivässä vaan 3-4 kananmunaa niin eikö niitä ole vähän turha erotella? Enemmän protua kokonaisina.

Mun mielestä on turha erotella. Lisäksi rupee se protugramman hinta nousemaan aika hyvin kun se keltuainen pois viskataan. Joten ehkä jo kannattaa kattoa muista proteiinin lähteitä.

kaurapuuron sekaan
Ok, eli katsotaanpas. Olet 18-vuotias 75:n postin n00b ja pyydät täällä palstalla apua ravintoasioissa. Sitten kun vastaan sinulle, niin käsket kohtuullisen ylimieliseen sävyyn minun pitää tietoni omanani. Eli halusitko, että sinua autetaan ravintoasioissa, vai et? :david:

Ja kysymykseesi vastauksena: tajuan. Saat neljästä kananmunasta noin:
-25g rasvaa, josta tyydyttynyttä (pahaa rasvaa, hui ja nyyh) peräti 2g.
-kolesterolia 800mg

Kerrotko mitä nämä sinulle mielestäsi aiheuttavat? Ei, sun verisuonet ei todellakaan mene noista tukkoon. Eikä noista myöskään kerry läskiä vyötärölle sen enempää kuin mistään muustakaan ruoasta. Sen sijaan saisit paljon paljon hyviä elimistöllesi tärkeitä ravintoaineita, mutta virheellisistä uskomuksistasi johtuen ne jäävät nyt saamatta.

Ja miksiköhän sitä rasvaa ei kuuluisi syödä aamulla? Sekö hidastaa merkittävästi ruoan imeytymistä ja katabolian katkaisua? :david:

tässä vähän faktaa niistä valkuaisista ja keltuaisista.

100g valkuaista sisältää (valkuainen 66% munan massasta)
-42kcal
-rasvaa 0.1g
-proteiinia 9.8g
-hiilihydraatteja 1.5g (josta sokereita 0.4g)

100g keltuaista sisältää (keltuainen 34% munan massasta)
-285kcal
-proteiinia 15.5g
-hiilihydraatteja 2.8g (josta sokereita 0.2g)
-rasvaa 25g (josta tyydyttyneitä 6.2g)
ja kolesteroolia löytyy 1260mg

nämä on ihan julkisen laboratorion ja kansanterveyslaitoksen tuottamia tuoloksia, että en ole mistään päästä näitä repinyt.

siitä vaan laskemaan, voihan noista jotain apua olla :piis:

MC aropupu: en mä ole puhunut missään vaiheessa neljästä kananmunasta, itse kun kirjoitit ton niin puhuit 30:stä kananmunasta. ja jostain olen vaan lukenut että aamulla ei rasvaa tulis välttämättä ottaa...

Ämbbee: en ikinä lue lisäravinnavalmistajien tutkimuksia. Tietoni hankin esim bodybuilding.comista ja muilta jenkkisivuilta

ja tekeekä se musta n00bin jos en oo rämpyttäny pakkotoistolla entterii ?
kk.

vielä kolmantena lisänä huomauttaisin, et toiset vetää vähärasvaisella dietillä jolloin toi 25g:kin on paljon..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom