vielä kolmantena lisänä huomauttaisin, et toiset vetää vähärasvaisella dietillä jolloin toi 25g:kin on paljon..
25 grammaa on aika vähän vaikka olisikin dietillä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
vielä kolmantena lisänä huomauttaisin, et toiset vetää vähärasvaisella dietillä jolloin toi 25g:kin on paljon..
No montako kananmunaa tai keltuaista sitten olet päivässä syönyt tai ajattelit syödä? Kannattaa samalla huomata, että kokonaisia kananmunia tarvitaan vain noin puolet siitä mitä pelkkiä valkuaisia, että saadaan saman verran protskua.MC aropupu: en mä ole puhunut missään vaiheessa neljästä kananmunasta, itse kun kirjoitit ton niin puhuit 30:stä kananmunasta. ja jostain olen vaan lukenut että aamulla ei rasvaa tulis välttämättä ottaa...
Ei, vaan sinä teet sen ihan itse.ja tekeekä se musta n00bin jos en oo rämpyttäny pakkotoistolla entterii ? kk.
Paljonkos sun vähärasvainen dieetti sisältää rasvaa päivässä? Tiesitkö, että rasvaa pitäisi saada ainakin noin gramma per painokilo päivässä? Tuota pienempi määrä on epäterveellistä ja myöskin huono juttu saliharrastuksen kannalta.vielä kolmantena lisänä huomauttaisin, et toiset vetää vähärasvaisella dietillä jolloin toi 25g:kin on paljon..
mc aropupu sanoi:75:n postin n00b ja pyydät
Elimistö pystyy muodostamaan myös kolesterolinsa itse jos rasvaa ei saa tarpeeksi joten se ei ole niin vakavaa, jos vähän rasvaa saisikin vaan
Tiesitkö, että rasvaa pitäisi saada ainakin noin gramma per painokilo päivässä? Tuota pienempi määrä on epäterveellistä ja myöskin huono juttu saliharrastuksen kannalta.
En oikein tiedä miksi vastaan noin asennevammaiselle teinille, mutta here we go...enkä sanonut että 25g:hen rasvat jäisi mutta yhdelle aterialle se on paljon.
Elimistö pystyy muodostamaan myös kolesterolinsa itse jos rasvaa ei saa tarpeeksi joten se ei ole niin vakavaa, jos vähän rasvaa saisikin vaan
LDL ja HDL on eri aineita kuin kolesteroli. LDL ja HDL ovat lipoproteiineja, jotka kuljettavat rasva-aineita veressä. Verihän on vesiliukoista, joten rasva ei liukenisi sinne itsekseen, vaan tarvitsee tuollaisen kuljettajan. Ravinnosta saadun kolesterolin määrä ei ilmeisesti juurikaan vaikuta ns. kolesteroliarvoihin, eli noihin LDL:än ja HDL:än.Juuri tuo ihmisen itse muodostama kolesteroli on sitä huonoa kolesterolia(LDL). Sen takia tuo kananmunankeltuaisen syöminen pitää hyvät kolesterolitasot paikallaan(HDL-tasot). Hyvän kolesterolin lukema auttaa pitämään huonon aisoissa. Ja kai tuon nyt voisi oikeesti pikkuhiljaa unohdella ton syödyn kolesterolin määrä-->veren kolesteroli-arvojen huonontuminen - jutun.
En nyt osaa yhtäkkiä oikein mitään yksittäistä lähdettä nimetä. Esimerkiksi KTL suosittelee rasvan määräksi 25-35 E%, mikä aika tyypillisesti on noin gramma per painokilo, tai hieman enemmän. Tutkimuksia asiasta löytyy vaikka kuinka, esimerkiksi varsin vakuuttavaa dataa rasvan saannin vaikutuksesta hormonitoimintaan. Asiasta löytyy tältäkin foorumilta keskustelua vaikka kuinka, ei muuta kuin searchaamaan.Tuosta vaan, että mistä lähteestä tieto on peräisin ihan näin mielenkiinnon kannalta.
Juuri tuo ihmisen itse muodostama kolesteroli on sitä huonoa kolesterolia(LDL). Sen takia tuo kananmunankeltuaisen syöminen pitää hyvät kolesterolitasot paikallaan(HDL-tasot). Hyvän kolesterolin lukema auttaa pitämään huonon aisoissa. Ja kai tuon nyt voisi oikeesti pikkuhiljaa unohdella ton syödyn kolesterolin määrä-->veren kolesteroli-arvojen huonontuminen - jutun.
Minähän en alkanut kolesterolista "jeesustelemaan", vaan kerroin ettei ole mitään järkevää syytä syödä niitä pelkkiä valkuaisia. Se kolesteroli huolettaa ihan muita kuin minua. ;)MC aropupu ehkä se auttais mun asennevammaa kohtaa että et tuu jeesustelee kolesteroolista threadiin jossa kysyn kuinka valkuaiset eroitellaan =) jos tarviin neuvoja kolesterolibalanssiin ni tuun sit kysyy, kk ? =)
Mitä jos koittaisit vaikka vähentää sokerin ja muiden nopeiden hiilarien syömistä? Voisi auttaa paremmin kuin vähärasvainen dieetti.sit lisäisin vielä että kuten sanoit TEININÄ mulla tulee noita 'finnejä', enkä pidä niistä ( finnit aka: sellasia miniminitäplii jotka näkyy vaa 20cm naamasta) nii siinä esim 1 syy vähärasvaiseen diettiin.
No siihen testosteronin tuotantoonhan ne rasvat juuri vaikuttavat...Ja kyllä, tiesin että suositus on toi. Mutta kyllä ilman totaki hienoja kehoja näkyy. +ainoo hormoni mikä mua kiinnostaa on testo, libidot on menny jo aikoi si :D
Veren kolesterooli ja syöty kolesteroli ovat eri asioita. Kananmunissa on monipuolinen rasva- ja vitamiiniprofiili, minkä takia en missään nimessä suosittele heittämään keltuaista pois!! Keltuainen sisältää siis "suojaravinteita". Varsinkin jos illalla syö burgereita ja ranskalaisia ei voi puhuakaan siitä että esim. munat olisivat epäterveellisiä....