Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
onko kellää tietoa mistä saa sellasia kuntopyöriä kuten tuffissa niillä pojilla siis että kädet liikkuu kanssa? sotkassa oli myynnissä mutta näytti aika hepposilta, niin mistäköhän sellasia vähän tukevampia ois mahd saada?

Itellä on ihan vaan se sotkan malli. Ei ole rikki mennyt, mutta eipä sitä ole paljoa tullut kyllä käytettyäkään. Ainoa vika mikä siinä taitaa olla on se että kiristys löystyy ainakun polkee, eli sitä tarvii välillä kiristellä kun mitää magneettivastuksia siinä ei ole.

Onko jotain huomattavaa eroa BJJ-kimonon ja esim. judopuvun välillä, vai mistä noille tulee niin iso hintaero? Onko joku käyttänyt judopukua, vaikka lajina olis BJJ?

Onko jotain huomattavaa eroa BJJ-kimonon ja esim. judopuvun välillä, vai mistä noille tulee niin iso hintaero? Onko joku käyttänyt judopukua, vaikka lajina olis BJJ?

mie olen ja hyvä on. Molempia olen käyttänyt ja hyvä judopuku on melkein samaa luokkaa kuin BJJ-puku. Saako sillä kilpailla erilaisten leikkauksien jne johdosta, sitä en tiedä. Treeneissä ihan hyvä kakkospuku vaikka mulla onkin ykköspukuna.

Riippuu tosi paljon judopuvusta, mutta yleensä judopuvut ovat paksuja ja kaulukset ovat kankeita. Jos ostat jonkun Matsurun 100e puvun, niin kaulukset ovat ohuemmat. Ja leikkauksissa on eroja, esim. selkä on bjj-puvuissa tehty yhdestä palasta ja judopuvussa kahdesta. Se siis ei kestä yhtä hyvin, mutta en kyllä ole koskaan ite nähnyt tai kuullut että tuo liitoskohta ois ratkennu... tiedä sitten.

Mutta osta se bjj puku ihan suosiolla jos aiot ruveta treenaamaan tosissas lajia. Se istuvuus on kyllä todella iso juttu sit ku käy treeneissä joka päivä, tai edes enemmän ku pari kertaa viikossa.

Pieni mutta sitäkin vittumaisempi kysymys.

Mitä tehdä treenikaverille jolla on elämää suurempi ego?

aloin käymään kaverini kanssa vapari treeneissä omalta osalta kuntoilu mielessä ja tarkoituksena oli oppia jotain uutta mutta on vaan alkanut käymään mahdottomaksi.

Sparratessa kaverini suuttuu joka ikinen kerta kun saan lukon tai mounttaan(pystyottelua emme ole ottaneet). Välillä vaikka otan kevyesti ja annan hänelle ilmaisen mountin ja tämän jälkeen sweeppaan ja aikamme painiessa kun olen väsyttänyt loppuun ja otan kevyen lukon hän suuttuu.

Olen yrittänyt puhua mutta vastauksena oli "ei sun tarvii miehistellä" kun sanoin että voidaan ottaa välillä kevyemminkin ja yrittänyt vihjata että jättää sen egon jonnekkin muualle.

Jos yritän neuvoa miten tehdä lukkoa paremmin hän ei edes kuuntele ja sanoo että tietää mutta suuttuu kun murran pelkällä voimalla tai kun en taputa.

Mitä tälläiselle pitäisi tehdä?

Parasta oli kun ennen kuin edes rupesimme treenaamaan yhdessä ja sanoin että ei minulla ole mitään taustaa matosta tai painista(mikä on totta) hän tokaisi "saan sut varmaan sit aika helposti maihin"

Hän tuntuu kokevan sen enemmän keskinäisenä kilpailuna paremmuudesta kun itselle se on enemmän vaan tapa kehittää itseäni.

Eli mitähän viddua tuossa nyt sit tekis? Puhuminen ei tunnu auttavan koska hän tietää niin paljon paremmin omasta mielestään eikä ota uskoakseen ketään.

Miten kaveri käyttäytyy muiden kanssa sparratessa? Älä sparraa sen kanssa ja nakita homma jollekin muulle. Vaikiahan tuossa on sanoa mitään jos toinen ei kuuntele. Tai sitten vain jatkat samaan malliin ja hymyilet maireasti, kun kaverilla alkaa keittää :)

En uskalla kurkata Ultimate Fighter 10 -keskusteluun, pelkäen spoilausta 12:sta jaksosta.
Joten, kysyn täältä.

Eli minkä takia vasta tällä viikolla episode 11 on ilmestynyt, kun taas viime viikolla ei tullut jaksoa ollenkaan? Tuleeko jakso 12 ensi viikolla ennen finaalia?

Luotettavasta tietolähteestä ladattuna siis. ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En uskalla kurkata Ultimate Fighter 10 -keskusteluun, pelkäen spoilausta 12:sta jaksosta.
Joten, kysyn täältä.

Eli minkä takia vasta tällä viikolla episode 11 on ilmestynyt, kun taas viime viikolla ei tullut jaksoa ollenkaan? Tuleeko jakso 12 ensi viikolla ennen finaalia?

Luotettavasta tietolähteestä ladattuna siis. ;)
Viime viikolla oli kiitospäivä, joten jaksoa lykättiin jenkeissä. Australissa on kuitenkin ilmeisesti näytetty tuo 11. jakso, joka on ladattavissa esim. mma-trackerilta. En tiedä koska 12 tulee, mutta jostain sain käsityksen, että ensi viikolla tulisi kaksi tuntia Tuffia jenkeissä. En tiedä niin jälkimmäisestä.

edit. UFC:n sivujen mukaan finaali tulisi 5.12, joten luulisi ensi viikolla näytettävän sekä 11. että 12. jakso.

Pieni mutta sitäkin vittumaisempi kysymys.

Mitä tehdä treenikaverille jolla on elämää suurempi ego?

aloin käymään kaverini kanssa vapari treeneissä omalta osalta kuntoilu mielessä ja tarkoituksena oli oppia jotain uutta mutta on vaan alkanut käymään mahdottomaksi.

Sparratessa kaverini suuttuu joka ikinen kerta kun saan lukon tai mounttaan(pystyottelua emme ole ottaneet). Välillä vaikka otan kevyesti ja annan hänelle ilmaisen mountin ja tämän jälkeen sweeppaan ja aikamme painiessa kun olen väsyttänyt loppuun ja otan kevyen lukon hän suuttuu.

Olen yrittänyt puhua mutta vastauksena oli "ei sun tarvii miehistellä" kun sanoin että voidaan ottaa välillä kevyemminkin ja yrittänyt vihjata että jättää sen egon jonnekkin muualle.

Jos yritän neuvoa miten tehdä lukkoa paremmin hän ei edes kuuntele ja sanoo että tietää mutta suuttuu kun murran pelkällä voimalla tai kun en taputa.

Mitä tälläiselle pitäisi tehdä?

Parasta oli kun ennen kuin edes rupesimme treenaamaan yhdessä ja sanoin että ei minulla ole mitään taustaa matosta tai painista(mikä on totta) hän tokaisi "saan sut varmaan sit aika helposti maihin"

Hän tuntuu kokevan sen enemmän keskinäisenä kilpailuna paremmuudesta kun itselle se on enemmän vaan tapa kehittää itseäni.

Eli mitähän viddua tuossa nyt sit tekis? Puhuminen ei tunnu auttavan koska hän tietää niin paljon paremmin omasta mielestään eikä ota uskoakseen ketään.

No voi poikaparka... ei sillä taida olla helppoa :D Musta vedät sitä solmuun minkä kerkeet ja annat vinkkejä vaan. Käyttäydyt muuten asiallisesti, mutta turhaan annat sille mitää sääliä matolla. Joko se lopettaa tai se antaa periks. Jos oot sitä paljon isompi ja vahvempi, ni sillon voit kyllä antaakkin vähä siimaa, mutta muuten älä anna. Voi olla ihan hyvä opettaa egoilija tavoille, erityisesti jos tuohon suureen egoon ei oo mitään pohjaa, niinku noin matolla ;)

Kahdella kaveruksella meidän salilla on vähä sama ongelma, toinen yrittää ja yrittää eikä saa oikeen mitään aikaseks (toinen on treenannu ihan oikeesti n. 10 kertaa pidempään) :) Syö sitä toista ihan vaan sen takia ku ne on kavereita, muita vastaan se ottaakin sit ihan eri asenteella.

Älä treenaa sen tyypin kanssa. Hae oma-aloitteisesti pariksi aina joku muu. Se, että kaverukset treenaavat (lähes) aina keskenään on tyypillinen molempien kehitystä hidastava tekijä, vaikkei ego-ongelmia olisikaan. Juttelua tulee enemmän ja totutaan samaan pariin, mikä on vain haitaksi.

Kaverisikin on luultavasti helpompaa ottaa palautetta joltakulta toiselta, mieluummin kokeneemmalta ja lisäksi tämä ei luultavasti sääli yhtä paljon, niin että asia tulee selväksi.

Oma-aloitteisuuden pitäisi kyllä nyt toimia, niin kuin tuossa aikasemmin on tokaistu. Ei se kaveri ole aina paras harjoitus vastustaja, koska tulee höpistyä välillä vähän liikaakin. Vaihtelu tuo muutenkin vaihtelua, tällöin saat eri tasoisia vastustajia ja pitää heikoimmillekkin antaa mahdollisuus vääntää välillä isomman kanssa. Näin sitä oppii, kun ottaa eri vastustajien kanssa reeneissä.

Nuo Ego-vammaset ovat oikeasti vaarallisia. Juuri tuollaiset kaverit rikkovat treenikavereita ja itseään. Siitä voisi vinkata ohjaajalle "selän takana" joka sitten ottaisi asian puheeksi kaverin kanssa. Joko kaveri ymmärtää mistä treenaamisessa on kyse tai sitten voi siirtyä vaikka halonhakkuuseen tai johonkin muuhun soololajiin.

Nostaa siellä ei niin kuuluisia ottelijoita kuten Suomen oma suosikkimme Lucio Linhares esimerkiksi.
Näin mä oon asian tajunnut, että sieltä ponnistetaan noille isoille korteille, jos taidot riittää.

Uhoajalle sparri kaveriksi paljon kokeneenmpi ja taidokkaampi ainakun alkaa egoilemaan, kyllä kun sitä höykyttää muutaman kerran kunnolla niin ei sitä enää huvita lesoille. näin meillä toimittu ainakin

Tässä tietenki vaarana se että kaveri ottaa itteensä ja lopettaa, mutta mitä sitten :)

Fight Nightithan näkyvät ilmaiseksi Spike TV:llä eikä pay-per-viewillä kuten normaalit UFC-eventit. Toimivat samalla mainoksina varsinaisille tapahtumillle.

Back
Ylös Bottom