Kannattaako noin puolta viikkoa ennen kisoja käydä hieronnassa vai onko siitä enempi haittaa?
Itse en ole hieronnassa koskaan käynyt, joten kokemusta ei ole. Muutamalta ihmiseltä vain kuullut, että saattaisi vetää liian veltoksi, että vaikuttaisi terävyyteen yms.
Kovatehosia treenejähän viimesellä viikolla ei enään ole, vaan palautellaan ja herkistellään vain.
Hyviä vinkkejä hieronnasta jo tossa ylempänä, se on kauheen yksilöllistä kuitenkin.
Joku Ranskan Ympäriajo on pelkkää hierontaa, palloilulajit huipulla samoin. Joissain kamppailulaji turnauksissa hierotaa koko väliaika.. jne.. toiset tykkää toiset ei.
Toisiin vaikuttaa kuten muhun, että hetki ollaan täysin pöllähtäneitä, siis kun on tultu kunnon hieronnasta, mut jos se ois säännöllistä mulla niin ei toi mun harjotteluun mitenkään vaikuttais. Ei se niin rankkaa ole.
Jos puolta viikkoa ennen käyt niin enempi uskon sen antavan virtaa, kun tekevän sut veltoks. Mulla se semmonen "raukee velttous" kestää ehkä jonku kolme-kuusi tuntia hieronnan jälkeen.
Mut sun tapauksessa oleellisin asia on toi, ettet ole aikaisemmin käynyt hieronnassa!
Nimittäin mun tyyli on ainakin se, että otteluun valmistautuessa ei kikkailla uusilla asioilla. Siis jotain puolta viikkoa ennen.
Toki hieronta nyt on sellanen joka voi vähän viedä sitä ajatusta matsista hetkeks pois ja ehkä sitä kautta rentouttaa henkisesti, mut enmä oo ainakaan huomannu, että urheiluhieronta tois mulle sellasen "superkivanrennonolon". Kyl se on enemmän vaan lihashuoltoo mulle. Sanoisin että ennen matsia hieronnan antaminen johtaa paljon rennompaan lopputulokseen..
Eli mieti nyt kannattaako hieronnan maailmaan tutustua otteluviikolla vai sitten ajan kanssa, jonka jälkeen sitä voi sitten hyödyntää myös ennen ottelua jos siltä tuntuu.