Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Muistaakseni Fedor on ainakin monet kerrat sanonut että judossa oli vaikeaa pärjätä sen takia kun tuomarointi ei ollut reilua häntä kohtaan koska tuli pienestä kaupungista, köyhistä oloista yms. 1990-luvun Venäjähän oli niin täynnä rikollisuutta että ei ihme.

Minkä kokoinen bjj-puku pitäisi olla 183 cm ja 73 kiloiselle pojalle? Voisitteko suositella halpoja merkkejä?

Riippuu vissiin valmistajasta että minkä kokonen menis, siinä A2 A3 paikkeilla.. Kato valmistajan taulukosta mihin väliin putoat. Google kertoo mistä saat halvalla. Kokeile vaikka hakusanalla "bjj kimono"

Kannattaa muistaa, että useimmat (kaikki?) puvut kutistuvat merkittävästi ekan pesun jälkeen. Joten jos puku tuntuu ostohetkellä hieman isolta, ei kannata huolestua.

Kannattaa muistaa, että useimmat (kaikki?) puvut kutistuvat merkittävästi ekan pesun jälkeen. Joten jos puku tuntuu ostohetkellä hieman isolta, ei kannata huolestua.

Ei ne mitenkään merkittävästi kutistu, jos ollenkaan. Riippuu tietty hieman puvun laadusta.

Ainakin potkun pukukantaa seuranneena lähes jokainen puku kutistuu poikkeuksetta, toiset enemmän toiset vähemmän.

Minäkin olen seurannut. Totta kai ajan myötä voivat kutistua. Hyvin harvat puvut kuitenkaan ensimmäisten pesujen aikana kutistuvat mitenkään huomattavasti. Itse pesen puvun jokaisten treenien jälkeen ja vuosi sitten ostamani puku on pitänyt kokonsa ja muotonsa hyvin. Ainoa huomattava ero kuukausi sitten ostamaani pukuun on hieman kaventuneet housut. Takki on pysynyt hyvänä.

Kannattaako noin puolta viikkoa ennen kisoja käydä hieronnassa vai onko siitä enempi haittaa?

Itse en ole hieronnassa koskaan käynyt, joten kokemusta ei ole. Muutamalta ihmiseltä vain kuullut, että saattaisi vetää liian veltoksi, että vaikuttaisi terävyyteen yms.
Kovatehosia treenejähän viimesellä viikolla ei enään ole, vaan palautellaan ja herkistellään vain.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minäkin olen seurannut. Totta kai ajan myötä voivat kutistua. Hyvin harvat puvut kuitenkaan ensimmäisten pesujen aikana kutistuvat mitenkään huomattavasti. Itse pesen puvun jokaisten treenien jälkeen ja vuosi sitten ostamani puku on pitänyt kokonsa ja muotonsa hyvin. Ainoa huomattava ero kuukausi sitten ostamaani pukuun on hieman kaventuneet housut. Takki on pysynyt hyvänä.

No ainakin mulla ja kaverilla kävi näin, että ekan pesun jälkeen kutistu selkeästi. Olen myös kuullut muualta samaa joten ei se mitenkään erikoista taida olla.

VTG: -Kevyt hieronta ihan ok (ravistelut, sivelyt ym.), mutta ei mitään kovempaa käsittelyä enää noin lähellä kisoja. Osaava hieroja kyllä tietää mitä tekee, mutta toisaalta, josset ole koskaan ennen käynyt, niin hankala se on tietää miten sun kroppa siihen sitten reagoi.

Kannattaako noin puolta viikkoa ennen kisoja käydä hieronnassa vai onko siitä enempi haittaa?

Itse en ole hieronnassa koskaan käynyt, joten kokemusta ei ole. Muutamalta ihmiseltä vain kuullut, että saattaisi vetää liian veltoksi, että vaikuttaisi terävyyteen yms.
Kovatehosia treenejähän viimesellä viikolla ei enään ole, vaan palautellaan ja herkistellään vain.
Hyviä vinkkejä hieronnasta jo tossa ylempänä, se on kauheen yksilöllistä kuitenkin.
Joku Ranskan Ympäriajo on pelkkää hierontaa, palloilulajit huipulla samoin. Joissain kamppailulaji turnauksissa hierotaa koko väliaika.. jne.. toiset tykkää toiset ei.

Toisiin vaikuttaa kuten muhun, että hetki ollaan täysin pöllähtäneitä, siis kun on tultu kunnon hieronnasta, mut jos se ois säännöllistä mulla niin ei toi mun harjotteluun mitenkään vaikuttais. Ei se niin rankkaa ole.

Jos puolta viikkoa ennen käyt niin enempi uskon sen antavan virtaa, kun tekevän sut veltoks. Mulla se semmonen "raukee velttous" kestää ehkä jonku kolme-kuusi tuntia hieronnan jälkeen.

Mut sun tapauksessa oleellisin asia on toi, ettet ole aikaisemmin käynyt hieronnassa!

Nimittäin mun tyyli on ainakin se, että otteluun valmistautuessa ei kikkailla uusilla asioilla. Siis jotain puolta viikkoa ennen.

Toki hieronta nyt on sellanen joka voi vähän viedä sitä ajatusta matsista hetkeks pois ja ehkä sitä kautta rentouttaa henkisesti, mut enmä oo ainakaan huomannu, että urheiluhieronta tois mulle sellasen "superkivanrennonolon". Kyl se on enemmän vaan lihashuoltoo mulle. Sanoisin että ennen matsia hieronnan antaminen johtaa paljon rennompaan lopputulokseen..

Eli mieti nyt kannattaako hieronnan maailmaan tutustua otteluviikolla vai sitten ajan kanssa, jonka jälkeen sitä voi sitten hyödyntää myös ennen ottelua jos siltä tuntuu.

Hokutoryu jujutsua Helsingin seudulla? Google antaa aika paljon satunnaista. Ajattelin ainakin kokeilla lajia ystävieni suosituksesta. Erittäin todennäköisesti myös jään lajin pariin.

Helsingin Jujutsu klubin sivut vain hämäävät, kun ei ole mitään puhelinnumeroita laitettu näkyviin? Ja minkä takia tämä (Jujutsun kai jonkinlainen etuvartiosto sivu?) kertoo vain yhdestä Helsingin alueella olevasta seurasta, kun niitä näyttäisi googlen mukaan olevan useampikin? Osaako kukaan sanoa mitään laadusta? Onko seurojen opetuksessa suuriakin laadullisia eroja? Jos saisin linkkejä, josta voisin tutusta asioihin? Perusteet olisi kai hyvä saada kuntoo asiantuntevassa opetuksessa, kun tavallaan en itse tiedä mistään mitään ja hapuilen aluksi pimeässä..

Suuri kiitos kaikille, jotka viitsivät auttaa.

Hokutoryu jujutsua Helsingin seudulla? Google antaa aika paljon satunnaista. Ajattelin ainakin kokeilla lajia ystävieni suosituksesta. Erittäin todennäköisesti myös jään lajin pariin.

Helsingin Jujutsu klubin sivut vain hämäävät, kun ei ole mitään puhelinnumeroita laitettu näkyviin? Ja minkä takia tämä (Jujutsun kai jonkinlainen etuvartiosto sivu?) kertoo vain yhdestä Helsingin alueella olevasta seurasta, kun niitä näyttäisi googlen mukaan olevan useampikin? Osaako kukaan sanoa mitään laadusta? Onko seurojen opetuksessa suuriakin laadullisia eroja? Jos saisin linkkejä, josta voisin tutusta asioihin? Perusteet olisi kai hyvä saada kuntoo asiantuntevassa opetuksessa, kun tavallaan en itse tiedä mistään mitään ja hapuilen aluksi pimeässä..

Suuri kiitos kaikille, jotka viitsivät auttaa.

Moi! Helsingin Hokutoryu salit ovat Kaapelitehtaalla sijaitseva Ju-jutsu klubi sekä opiskelijoille tarkoitettu KY-jujutsu. Ainakin Kaapelitehtaalla on hyvin pätevät ohjaajat. Samalla harjoittelumaksulla voit käydä myös kaikkien muiden lajien treeneissä! Ja harjoittelumaksu on ihan edullinen. Seuraavat peruskurssit alkanevat vuoden alussa joten sinne treenaamaan! :whip: Hyvä monipuolinen laji, jossa kilpailuakin jos siitä tykkää. Suosittelen!

miksi esim UFC ohjelmassa treenin jälkeen mentiin ammeeseen, jossa on jäitä ja vettä, vesi siis 0 asteista melkeen, mikä vaikutus sillä on?

miksi esim UFC ohjelmassa treenin jälkeen mentiin ammeeseen, jossa on jäitä ja vettä, vesi siis 0 asteista melkeen, mikä vaikutus sillä on?

Kuten long-john sanoi, se nopeuttaa palautumista.

Käsittääkseni siis mm. vähentää tulehdusta lihaksissa, turvotusta ja lihasten mikrovaurioita.

Latest posts

Back
Ylös Bottom