Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pitäis alkaa vähän varusteita hommailemaan vapariin. Mitäs mieltä porukka on Sprawlin ja Keikon sortseista? Keikon pöksyt olis mielestäni nätimmät ja halvemmatkin, mutta onko mitään väliä, että kumpiin sitä päätyy? Sitten noista munareista. Onko vapariin paras valinta hommata metallinen thaikuppi? Ainakin monet noita tuntuu suosivan.

Ja vielä rash guardista. Kannattaako vaparia ja lukkopainia treenaavan hommata lyhyt- vai pitkähihanen vai onko ihan mieltymyskysymys? Kumpia yleensä porukka enemmän käyttää?

Pitäis alkaa vähän varusteita hommailemaan vapariin. Mitäs mieltä porukka on Sprawlin ja Keikon sortseista? Keikon pöksyt olis mielestäni nätimmät ja halvemmatkin, mutta onko mitään väliä, että kumpiin sitä päätyy? Sitten noista munareista. Onko vapariin paras valinta hommata metallinen thaikuppi? Ainakin monet noita tuntuu suosivan.

Itel fusion sprawlit eikä mittää pahaa sanottavaa.. Eipä nuissa mitää suurempii eroja ole, ota ne mitkä silmääs miellyttää.
Aluks käytin thaikuppii mut toi L tuntu liian isolta (nivusii kävi ikävästi) ni vaihoin shockdoctorin pussimalleihin ja oon kyl erittäin tyytyväinen näihin.

edittiä perhana viel tohon rashguardiin.

Ihan mieltymyksen mukaan, ei välttämätön, mutta allekirjottaneella kun on taipumusta hiertymiin helposti ni auttaa kyllä selvästi. Ite suosin lyhythihasta (helpompi luiskahtaa käsilukoist karkuu hikisenä ku ei kaveri saa paidast pitoo).

täällä oli jossain threadi, jossa kysyttiin ja vastattiin siihen, mistä saa Suomesta venomin kamppeita, searchilla ja googlella en kummallakaan saanut mitään aikaiseksi, missä pirussa se on?

Sitten vielä rantapantterille:
Itsellä on thaikuppi ja tyytyväinen olen ollut. Lukkopainissahan niillä ei saa ilmeisesti enään kilpailla, vaan pitää olla muoviset. Muovisista kuullut sen verran huonoa, että kahdella on tullut palasina alas shortsin lahkeesta.

Rashguardin ostin kun aloitin harrastamisen, mutta aika nopeasti se jäi tuonne kaapin pohjalle olemaan ja t-paidassa vedetään. Suurempaa syytähän tähän ei tosin ole,en vain niin paljoa tykännyt.

Viimeksi muokattu:
Lukkopainissahan niillä ei saa ilmeisesti enään kilpailla, vaan pitää olla muoviset.

Mielestäni saa ADCC-säännöillä saa olla metalliset kupit, mutta BJJ:ssä ei saa olla metallisia..

täällä oli jossain threadi, jossa kysyttiin ja vastattiin siihen, mistä saa Suomesta venomin kamppeita, searchilla ja googlella en kummallakaan saanut mitään aikaiseksi, missä pirussa se on?

http://www.eipäslinkitelläkiitos.fi/

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei saa olla metallisia ADCC:ssäkään. Käytännössä tästä ei kuitenkaan kukaan välitä, mutta periaatteessa, mikäli vastustaja valittaisi, voisi metallisista alasuojista seurata hylkäys. Esim. hiilikuituiset alasuojat olisivat kuitenkin ok. ;) BJJ:ssä ei saa olla kovia alasuojia.

Vapari-treenien lisäksi porukka yleensä treenaa lukkopainia ja/tai BJJ:tä. Kysynkin nyt sitten tällaista, että kun olen BJJ:tä harrastanut jonkin aikaa ja vapari kiinnostaisi, niin miten tuo vaparin treenaaminen kannattaisi aloittaa? Käytännössä jo tuolla BJJ taustalla pääsisi vapariharkkoihin suorilla mukaan, mutta tulisiko siitä käytännössä yhtään mitään jos aikaisempaa kokemusta pystyssä matsaamisesta (esim. nyrkkeily taustaa) ei ole?

Vapari-treenien lisäksi porukka yleensä treenaa lukkopainia ja/tai BJJ:tä. Kysynkin nyt sitten tällaista, että kun olen BJJ:tä harrastanut jonkin aikaa ja vapari kiinnostaisi, niin miten tuo vaparin treenaaminen kannattaisi aloittaa? Käytännössä jo tuolla BJJ taustalla pääsisi vapariharkkoihin suorilla mukaan, mutta tulisiko siitä käytännössä yhtään mitään jos aikaisempaa kokemusta pystyssä matsaamisesta (esim. nyrkkeily taustaa) ei ole?

Jotkut salit vaativat, että suoritat sen vaparin peruskurssin vaikka olisi kymmeniä vuosia BJJ- ja/tai nyrkkeilytaustaa. Riippuu salista, on tosin mahdollista, että pääset vaparitreeneihin esim. BJJ ja thainyrkkeily taustallakin mutta suosittelen kysymään ensiksi salilta, että haluaako ne sut peruskurssin jälkeen vasta treeneihin :)

En kyllä usko että vaaditaan alkeiskurssia vaparista jos on 10 vuotta harrastanut BJJ:tä, tässä vaiheessa on kyllä melko varmasti mustalla jo ja kaikki perus painijutut pystyssä ja matossa hallussa. Vaikka ne ei varmaan osaa lyödä, niin kyllä ne matseja voittaa. Moni BJJ ottelija esim. Pridessä näytti siltä että ovat jättäneet peruskurssin käymättä pystyottelun osalta, mutta siellä ne vaan paino menemään. Musta on vähä eri jos on joku pystytausta, koska sillon paini elementti on kokonaan poissa, ja sillon tulee kyllä aika varmasti koteloon.

Kysymys.
Mistä löytää parhaiten tietoa ottelijoiden rankingeista? Pitääkö tietoa etsiä eri organisaatioiden sivustoilta vai löytyykö joku muu paikka josta ne löytyvät? Kiinnostaisi tietää miten Suomalaiset ovat sijoittuneet, löytyykö ottelijoita, jotka ovat maanosamme huipula jne.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kysymys.
Mistä löytää parhaiten tietoa ottelijoiden rankingeista? Pitääkö tietoa etsiä eri organisaatioiden sivustoilta vai löytyykö joku muu paikka josta ne löytyvät? Kiinnostaisi tietää miten Suomalaiset ovat sijoittuneet, löytyykö ottelijoita, jotka ovat maanosamme huipula jne.

No se riippuu vähän lajista. Esim. sumon rankingeja kannattaa etsiä eri paikasta kuin karaten. Eri lajit ovat myös organisoituneet aika eri tavalla, mutta yleisesti kansainvälisen lajiliiton nettisivut ovat hyvä paikka aloittaa.

Tuolta esim. löytyy karaten rankingeja sekä katassa että ottelussa: http://www.karaterec.com/en/
Suomalaisia ei ole kärkisijoilla.

Mistä lähtien ei saa linkittää? Miksi?

Mistään lähtien. Haluaisitko sä, että sun forumilla tai vaikka firmas seinällä mainostetaan kilpailijaa, et varmaankaan?

Asiaan! Kertooko joku mulle näppärän niksin miten bjj:ssa saan kaverin otteet irti omista hihoista, kun olen vaikkapa toreandolla ohittanut guardin? Tässä kohtaa mulla menee liian usein liian kauan.

Mä oon käsittänyt että aloitti sen takia kun kukaan ei suostunut maksamaan rahaa kun se väänteli karhuille etujalkalukkoja, eikä siitäkään et se hapetti pari hirveä rncllä.. mut tuskinpa koskaan saadaan tietää ;)

Mä luin jostain, että Fedor ois alottanut vaparin koska kamppailuharrastuksesta seuraava askel ois joko ollu turvamieheks pimeisiin porukoihin tai sitten vapariin tienaamaan.

onko totta että Fedor aloitti vapaaottelun, koska ei enää mahtunut Venäjän judo maajoukkueeseen?
En tiedä aloittiko juuri sen takia, mutta Fedorihan on judossa kansallisen tason mitalisti neuvostoliitossa/Venäjällä. Joka siis on vähän helvetin kova saavutus.
Muistan lukeneeni, että keskittyi samboon/vapariin koska sitä kautta oli paremmat mahdollisuudet edetä. Judossa kun tosiaan ei mahtunut Olympiajoukkueeseen.

Minullakin on se käsitys, että Fedor tippui Venäjän ykköstiimistä. Neuvostoliiton hajottua judokaan ei saanut rahaa samaan malliin kuin aikaisemmin ja he joutuivat pienentämään olympiajoukkuettaan. Tämän ryhmän etuihin kun taisi kuulua melko avokätinen rahallinenkin tuki, eli toimeentulosta ei ollut ongelmaa. Kakkosringissä taloudelliset puolet olisivat tippuneet huomattavasti.

Latest posts

Back
Ylös Bottom