Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vaikka sen korvan aina tyhjentäisi reenien jälkeen niin se rustottuu pikkuhiljaa.
Ainoaksi keinoksi oon huomannu pienen reenitauon. Korvasuojat on varmasti hyvä idea.

Ja ei sitä korvaa tarvii aina lääkäriin mennä tyhjentää. Hakee vaan neuloja ja ruiskuja apteekista ja pyytää Vaimoo / äitiä / kämppistä imaileen turhat kudosnesteet pois. Ei ole vaikea homma.

Hagakuren viesti oli tyhjää paskanjauhamista ja pätemistä sen jälkeen, kun kaveri oli saanut jo asiallisen vastauksen kysymykseensä.

Nimenomaan.

Katsoin kaverin saaneen jo asiallisen vastauksen kysymykseensä, jonka jälkeen pidin kauheaa kiirettä että saisin oman sarkastisen heittoni lähetettyä niin että sillä ja asiallisella vastauksella on sama lähetysaika.

Painiin liittyvä kysymys:

Löytäisikö jostain jonkin kattavan kuvasarjan, josta näkisi mitä tekniikoita ovat mm. Lindén ja Kravatti? Sekin auttaisi selventämään jos joku osaisi vastaavien judotekniikoiden nimet.

Nimenomaan.

Katsoin kaverin saaneen jo asiallisen vastauksen kysymykseensä, jonka jälkeen pidin kauheaa kiirettä että saisin oman sarkastisen heittoni lähetettyä niin että sillä ja asiallisella vastauksella on sama lähetysaika.

Okei, päteminen ja ylimielinen sävy viestissäsi "kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho" -ketjussa ei kuitenkaan muutu miksikään.

Okei, päteminen ja ylimielinen sävy viestissäsi "kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho" -ketjussa ei kuitenkaan muutu miksikään.

Alkaa toi sinunkin asiasisältö tähän threadiin olla vähintäänkin kyseenalainen.

Oisko teillä antaa mitään vinkkejä miten saisi lukotettua vastustajan paremmin? Ollaan käyty nyt peruskurssilla muutamia lukkoja läpi, armbaria,kimuraa ja americanaa ja tekniikka kyllä onnistuu, mutta kun kaveri pistää oikeesti vastaan niin tuntuu vaan niin helvetin vaikealle (duh). Eli onko olemassa mitään hokkuspokkus temppua vai pitääkö vaan yksinkertaisesti reenata tarpeeks kauan, että sisäistää lukotuksen jalon taidon? ps. Osaan jo kontrolloida vastustajaa paremmin päältä. :)

Oisko teillä antaa mitään vinkkejä miten saisi lukotettua vastustajan paremmin? Ollaan käyty nyt peruskurssilla muutamia lukkoja läpi, armbaria,kimuraa ja americanaa ja tekniikka kyllä onnistuu, mutta kun kaveri pistää oikeesti vastaan niin tuntuu vaan niin helvetin vaikealle (duh). Eli onko olemassa mitään hokkuspokkus temppua vai pitääkö vaan yksinkertaisesti reenata tarpeeks kauan, että sisäistää lukotuksen jalon taidon? ps. Osaan jo kontrolloida vastustajaa paremmin päältä. :)
Lyöt sen kaverin alla eka tajuttomaks ja sitte alat vääntää. :D:D Ei vaan. Ei ole olemassa 'hokkuspokkus' temppuja vaan pelkkää kovaa treeniä. Kyllä se tekniikka siitä hioutuu kun tarpeeksi nujuat.

Ei siinä tarvitse koko ajan itse niitä hakea, annat vastustajan vähän aikaa temppuilla siellä (ilmeisesti mountissa olet?) ja kun vastustaja hakee pakoyrityksiä ym niin helpommin aukeaa niitä paikkoja hyökätä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Löytäisikö jostain jonkin kattavan kuvasarjan, josta näkisi mitä tekniikoita ovat mm. Lindén ja Kravatti? Sekin auttaisi selventämään jos joku osaisi vastaavien judotekniikoiden nimet.

Judon perustekniikoista ei löydy vastaavia heittoja. Lindenissä napataan vastustajan molemmat kädet kiinni käsien päältä ja puristetaan omat kädet yhteen vastustajan käsien alta. Sitten pammautetaan menemään heittäjän selän suuntaan. Kravatissa otetaan saman kaltainen ote kuin giljotiinissa ja heitetään joko taaksepäin heittäjän selän suuntaan, tai sitten kiepsautetaan rulli sivulle päin.

Saiko noista selityksistä mitään selvää? :)

Itse olen vähän pyöritellyt päässä ajatuksia aloittaa useampia kamppailulajeja. Jos harrastaisin useaa lajia (tyyliin kolmea tai neljää), niin mikä olisi kannattavin tapa treenata niitä? Kaikkia saman verran, vai esim. yhtä lajia enemmän kuin muita? Entäs sellainen, että kävisin aktiivisesti yhden lajin treeneissä ja muita harrastaisin siinä sivussa vähemmän ja vaihtaisin tuota päälajia ajoittain? Vaatimuksena kuitenkin, että harrastaisin kaikkia, joten vastaukset tasoa "Harrasta vain yhtä tai kahta lajia." eivät kelpaa (ainakaan ilman erittäin hyviä perusteluja).

Itse olen vähän pyöritellyt päässä ajatuksia aloittaa useampia kamppailulajeja. Jos harrastaisin useaa lajia (tyyliin kolmea tai neljää),
...
Vaatimuksena kuitenkin, että harrastaisin kaikkia, joten vastaukset tasoa "Harrasta vain yhtä tai kahta lajia." eivät kelpaa (ainakaan ilman erittäin hyviä perusteluja).

Itse en näe järkeä siinä, että aloittaa kolmen tai neljän treenaamisen samaan aikaan, mutta jos intoa ja rahaa löytyy, aikataulut menee yksi yhteen ja energiaa riittää niin mikä jottei. Mitä lajeja nämä olisi? Auttaisiko jos korvaisi ne jollain monipuolisella yhdellä tai menisi salille jossa saa treenata montaa lajia samaan aikaan jos on käynyt peruskurssin tai omaa sellaiset tiedot ja taidot, jotta voi osallistua harrastelijoiden ryhmään?

Toi on vähän sama kuin lukio; tiedät paljon monesta asiasta mutta et mistään paljon.

Unohtui tosiaan lajit kirjoittaa ylös. Tällä hetkellä olen harrastanut siis jujutsua pari vuotta ja siihen tueksi olen ajatellut aloittaa potkunyrkkeilyn (ja ehkä BJJ:n). Kovaa kiinnostusta minulta löytyy myös aselajeja kohtaan ja huvittaisi aloittaa escrima tai joku vastaava.

Parasta tapaa treenata neljää lajia ei ole. Kannattaa pohtia, että mikä kiinnostaa oikeasti ja treenata sitä. Kaksi lajia voi vielä mennä ihan ok:sti, neljässä on todella vaikea kehittyä, varsinkin jos lajit ovat täysin erityylisiä. Toki vaikkapa BJJ:n oheislajiksi sopii judo hyvin tai vapaaottelun oheen lukkopaini tai jokin pystylaji (esim. tb, kb, nyrkkeily).

Kuinka suurista treenimääristä puhuttaisiin, jos kuitenkin haluaisin teenata jujutsua ja sitä tukea potkunyrkkeilyllä ja BJJ:llä, sekä näiden lisäksi vielä harrastaa escrimaa?

Kuinka suurista treenimääristä puhuttaisiin, jos kuitenkin haluaisin teenata jujutsua ja sitä tukea potkunyrkkeilyllä ja BJJ:llä, sekä näiden lisäksi vielä harrastaa escrimaa?
Suurista.. Itse harrastan kickboxingia ja vapaaottelua ja torstai ja lauantai päivät ovat ainoat ilman harjoituksia. En usko että tulisit onnistumaan tuossa ihan helposti. Mikset vaikka harrasta aluksi vain kahta lajia ja katso uusia lajeja joskus myöhemmin?

Unohtui tosiaan lajit kirjoittaa ylös. Tällä hetkellä olen harrastanut siis jujutsua pari vuotta ja siihen tueksi olen ajatellut aloittaa potkunyrkkeilyn.

Hyvä ajatus. Itsekin tein juuri näin. Tuloksena jujutsu ja kaikki muutkin lajit jäivät.

Älä nyt ainakaan yli kahta lajia kerrallaan koeta treenata. Aloita jutsun rinnalle se laji mikä eniten kiinnostaa ja katsele vähän aikaa miltä maistuu. Sitten päätöksiä siitä, mitä muuta ehkä haluat treenata ja mitä jätät pois.

Todella isoista.

Sitten jos yrität oheisharjoitella siinä sivussa niin ei hyvää päivää. Itselläni olisi, mikäli ehtisi käydä, yhdeksät lajiharjoitukset viikkoon, jonka lisäksi käyn veivaamassa punttia kahdesti ja yritän lenkkeillä vähintään kerran viikkoon.

Totuus kuitenkin on se, että kun opiskelen ja teen vuorotyötä vielä samanaikaisesti niin joko a)työvuorot ja/tai koulu menee päälekkäin ja b) välillä ei vaan energia riitä, joten lajiharjoittelu jää 5-7 kertaan viikossa.

Oma treeniaikatauluni näyttää jotakuinkin tältä, ja tähän oheisharjoittelu ehtimisen mukaan lisäksi:

Lukujärjestys

Back
Ylös Bottom