Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kellään niksiä millä saa valkoisesta gi:stä hikijäljet pois? Jatkuvasti pesussa käytetty, mutta selkä ja kainalot alkaa kellertää ikävästi. Joko tommoisen pari vuotta vanhan puvun voisi heittää ysikympin pesuun ilman, että hihat on kainaloissa kuivuttua?

Esim yksi maailman huipuista Bruno Bastos käyttää silmälaseja ja on ilman niitä melkoinen tihrusilmä. Bruno ei ainakaan treenatetssa tai kisatessa pidä laseja.
Ja jos en ihan väärin muista, niin oon jossain kuvissa Xandellakin lasit nähnyt.

Tuntoaistillahan siinä paljon pelataan muutenkin. Itekkin monesti painin silmät kiinni.

Kellään niksiä millä saa valkoisesta gi:stä hikijäljet pois? Jatkuvasti pesussa käytetty, mutta selkä ja kainalot alkaa kellertää ikävästi. Joko tommoisen pari vuotta vanhan puvun voisi heittää ysikympin pesuun ilman, että hihat on kainaloissa kuivuttua?

Kulutustavaraahan nuo ovat, osta uusi. :)
En tosiaankaan tuohon pesuasiaan osaa sanoa mitään...

Pistetäämpäs kysymystä leukaprobleemoista ilmoille. Itsellä on leuasta välilevyt vähän löysällä ja se ilmenee lievänä tuntemuksena (ei voi sanoa kivuksi)silloin tällöin pureskellessa ja kun suuta yrittää avata oikein kunnolla esim. haukotellessa. Leuka kuvattiin keväällä ja nivelet oli muuten kunnossa, ei ollut löysää tms. Tämä johtuu yöllisestä hampaiden narskuttelusta, josta leuka on sitten vähän ottanut itseensä. Purentakiskoja (käytetään öisin) olen tässä menossa teettämään, kunhan vaan saan ajan hammaslääkäriin.

Kysymys kuuluukin, että tuleeko tuollaisessa perus vapari-, kickboxing- tai brassitreenissä jotenkin erityisen kovia hittejä leukaan? Tietysti tarkoituksena usein on päähän lyödä, mutta tuleeko sellaisia vahinkopolviosumia esimerkiksi matossa vääntäessä. Uskon kyllä, ettei tuo leuka jossakin perus pystysparrissa varmaan tunnu ollenkaan, mutta sellaset yllättävät hitit voi ehkä tehdä ikävää. Onko jollakin leukaongelmista kokemuksia ja/tai vinkkejä, että miten leukaa saisi hivenen suojattua? Maalaisjärjellä voisi kuvitella, että hyvät hammassuojat, suun kiinnipitäminen ja kovemmissa sparreissa mahdollisesti vähän leukaa suojaavampi kypärä voisi olla ainakin jossain määrin toimivia ratkasuja. Ei ole kukaan kertaakaan vielä tuohon leukaan nyrkkiään tempaissut, niin en tiedä miten se reagoi, mutta ens kuussa sen sitten näkee kun vaparin alkeita lähden kokeilemaan. :)

Liota valkopesuaineessa yön yli ja pese normaalisti koneessa. Jos ei auta, niin vaikka Vanish Oxi Actionia ohjeiden mukaan, joko koneeseen tai ensin tahroille ja sitten normaali pesu koneessa.

:offtopic:

Pistetäämpäs kysymystä leukaprobleemoista ilmoille... ...Ei ole kukaan kertaakaan vielä tuohon leukaan nyrkkiään tempaissut, niin en tiedä miten se reagoi, mutta ens kuussa sen sitten näkee kun vaparin alkeita lähden kokeilemaan. :)
Kato jäbä lähtee nujuamaan. Meetkö gb:lle? Tohon itse kysymykseen en oikeen järkevästi osaa vastata, mutta eiköhän täällä joku maisteri sulle kohta vastaa.

:thumbs:

Kun kaveri lähtee tekemään RNC:tä(Rear naked choke) niin sillon kanattaa varoa. Itellä leuka ihan kunnossa, mutta silti tulee noissa tilanteissa leuka kipeeks. varsinkin jos on semmonen voimavääntäjä vastassa, joka ei edes yritä ohittaa sitä leukaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Giljotiinin voisi heittää samaan syssyyn kai, siinäkin tuota runttaamista esiintyy vaikkei ote kohdallaan olisikaan.

mikä on se järkevä ruumiinlämpö jolloin vielä uskaltaa lähteä treenaamaan? noudatetaanko sitä kuumerajaa 37 orjallisesti? minkälainen on ohjenuora hommaan?

kysymyshän juontaa juurensa siihen että reippaan viikon on ollut nuhaa ja tukkoisuutta hieman ja lämpö on melkein vuoropäivittäin heilunut normaalista sinne juuri ja juuri kuumealueelle. normaalisti lämpö harvoin yli 36.5, usein alle 36.
Nyt lämpö on taas jo 36.8, turhauttavaksi käy kun treeneihin haluaisi mutta ei kiinnosta enempää sairastua ja pitkittää näin taas treenitaukoa.

Et mene treeneihin, vaan lepäät tuon flunssan pois. Ei siinä millään asteilla ole nyt väliä, jos kerran tunnet olosi vielä flunssaiseksi. Ja vaikket tuntisikaan, niin on syytä levätä vielä muutama päivä, ettei uusiudu.

Itse olen käyttänyt nyrkkisääntönä suunnilleen että niin kauan kuin on kipeänä niin flunssa olleet päivät * 2 lepoa , eli jos on 3 pv kipeänä niin 6pv lepoa, hyväksi havaittu ja toimiva, vaikka kauheasti en sairastelekkaan.

Tämä lähinnä sen takia sillä isäukko joskus joutunut sairaalaan sydänlihaksen tulehduksen takia ja perhetuttava kuoli pururadalle kun syrän petti flunssassa joten en itse halua pelleillä terveyden kanssa, kyllä sitä reenata ehtii , maltti on valttia:thumbs:

on muuten helvetin ärsyttävää kun joku tulee tautisena painimaan niin siinä on kohta puol seuraa kipeenä.. Sanon vaan varottavana esimerkkinä Tapiolassa Tuulimäen, nykyään treenaan vaan painitossut jalassa, siellä tulee jos millasta tautia..

Itse olen käyttänyt nyrkkisääntönä suunnilleen että niin kauan kuin on kipeänä niin flunssa olleet päivät * 2 lepoa , eli jos on 3 pv kipeänä niin 6pv lepoa, hyväksi havaittu ja toimiva, vaikka kauheasti en sairastelekkaan.

Lyhyissä taudeissa tuohon suuntaan, mutta ei kannata noudattaa orjallisesti. Tai muuten omassa viikko influenssassa + reilu 2 viikkoa keuhkoputkentulehduksessa putkesta ei olisi päässyt treeneihin kovinkaan nopeasti. :D

Missä lajeissa rikotaan tiilejä tai lankkuja tai molempia? Semmosissa lajeissa jotka ovat suomessa? Ja miten on mahdollista rikkoa sellaista?

junnukaratessa (~12v sitte) ainaki joskus päästii lyömää kattotiilii, jaa miten on mahdollista? no laittaa käden nyrkkii ja pamauttaa niin perhanan kovaa ni menee joko tiili rikki tai käsi.

Missä lajeissa rikotaan tiilejä tai lankkuja tai molempia? Semmosissa lajeissa jotka ovat suomessa? Ja miten on mahdollista rikkoa sellaista?

Jos et muuta halua tehdä kuin rikkoa noita, niin hommaa vasara, säästyt paljolta :P

Back
Ylös Bottom