Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jos on tarvii saada vastustaja asioihin (lukotettua) kadulla syystä tai toisesta ja samalla välttää itelle tulemasta vammoja niin mikä laji olisi tähän paras? Ensimmäisinä nyt tuli mieleen Hokutoryu ju-jutsu ja Defendo mun surkealla kamppailulajitietämyksellä :D

Olen joskus jostain lukenut (huomatkaa jo tässä vaiheessa luotettavuus), että mustaihoisilla olisi enemmän niitä nopeitalihassoluja ja heidän lihasrakenne olisi erinlainen. Tämä ilmeisesti näkyy selvemmin lihasten muodoissa, mutta kuulemma myös akillesjänteet olisivat pidempiä ja tämän pitäisi auttaa räjähtävissä juoksuissa ja hypyissä.

Hirveetä mutuiluu, mut ite näin kerran dokumentin, jossa käsiteltiin juurikin kenialaisten ylivoimaa pitkänmatkan juoksuilussa. Näillä mustilla pojilla siellä oli korkeampi lähtötaso verraten muihin. Otettiin esimerkkinä, että jos kaksi samankokoista, painoista, samanverran treenaa ym. Kaveria treenaisivat, niin tämä kenialainen versio olisi tasoltaan kovempi. Eli ihan geeneissä jo se paremmat lähtökohdat. Jotain juttua oli myös muistaakseni jalan ja lihaksiston rakenteesta...

Hirveetä mutuiluu, mut ite näin kerran dokumentin, jossa käsiteltiin juurikin kenialaisten ylivoimaa pitkänmatkan juoksuilussa. Näillä mustilla pojilla siellä oli korkeampi lähtötaso verraten muihin. Otettiin esimerkkinä, että jos kaksi samankokoista, painoista, samanverran treenaa ym. Kaveria treenaisivat, niin tämä kenialainen versio olisi tasoltaan kovempi. Eli ihan geeneissä jo se paremmat lähtökohdat. Jotain juttua oli myös muistaakseni jalan ja lihaksiston rakenteesta...
Katoin telkusta sen jutun. Siinä ratkottiin, että miksi kenialainen juoksee paremmin ja päädyttiin lopputulokseen, että kenian pojilla on jalkojen rakenne eli välitykset paremmat, joka mahdollistaa taloudellisemman juoksun.

Katoin telkusta sen jutun. Siinä ratkottiin, että miksi kenialainen juoksee paremmin ja päädyttiin lopputulokseen, että kenian pojilla on jalkojen rakenne eli välitykset paremmat, joka mahdollistaa taloudellisemman juoksun.

Pitkänmatkan juoksijoilla on kevyet/sirot nilkat. Tälläisiä löytyy afrikasta eniten.

Jossain vaiheessa, kun kiireet hellittävät, aion mennä kokeilemaan vähän kamppailun alkeiskursseja. Erityistä kiinnostusta löytyisi brassi jujutsuun ja thai-nyrkkeilyyn, ehkä myös kickboxingiin. Mikäli motivaatiota riittää, niin tarkoituksena olisi käydä paristakin lajista alkeet. Tosin päällekkäin en taida kuitenkaan kursseja ottaa, ettei mene mies heti kättelyssä ihan veteläks.

Nyt kiinnostaakin, että mitä noilla alkeiskursseilla tehdään? Mistä ne harjotukset käytännössä koostuu? Vois laittaa vaikka jotakin esimerkkiä perus alkeiskurssitreenistää.

Lisäksi saa suositella pääkaupunkiseudulta hyvää kamppailusalia, missä noita edellä mainittuja lajeja pystyisi harrastamaan. Gb gym on ainakin vaikuttanut sivujen perusteella melko kiinnostavalta.

Ja tiedetään, että näitä kysymyksiä on kysytty varmaan tuhansia kertoja, mutta ei sattunut muutakaan keskustelua silmään ja näin myöhään illasta sitä ei jaksa enää ettiä... :D

Jossain vaiheessa, kun kiireet hellittävät, aion mennä kokeilemaan vähän kamppailun alkeiskursseja. Erityistä kiinnostusta löytyisi brassi jujutsuun ja thai-nyrkkeilyyn, ehkä myös kickboxingiin. Mikäli motivaatiota riittää, niin tarkoituksena olisi käydä paristakin lajista alkeet. Tosin päällekkäin en taida kuitenkaan kursseja ottaa, ettei mene mies heti kättelyssä ihan veteläks.

Nyt kiinnostaakin, että mitä noilla alkeiskursseilla tehdään? Mistä ne harjotukset käytännössä koostuu? Vois laittaa vaikka jotakin esimerkkiä perus alkeiskurssitreenistää.

Lisäksi saa suositella pääkaupunkiseudulta hyvää kamppailusalia, missä noita edellä mainittuja lajeja pystyisi harrastamaan. Gb gym on ainakin vaikuttanut sivujen perusteella melko kiinnostavalta.

Ja tiedetään, että näitä kysymyksiä on kysytty varmaan tuhansia kertoja, mutta ei sattunut muutakaan keskustelua silmään ja näin myöhään illasta sitä ei jaksa enää ettiä... :D

HTBC (Helsinki Thaiboxing Club) on yksi pk-seudun kamppailusaleista. Alkeiskurssilla tehtiin kaiken maailman kuntohommeleita, punnerruksia, vatsoja ja selkiä pääosin. Alussa vähemmän (10 punnerrusta), vikoilla viikoilla niitä jouduttiin tekemään treenien lopuksi 30. Kurssilla käytiin myös kaikki perustekniikat läpi todella tarkasti, pareittain tai yksin varjonyrkkeilyä jne. Suosittelen, eikä hinta tänäpäivänä kovin paha ole, 110 euroa ja sisältää kurssin (2,5kk) + 2vk treeniaikaa muissa ryhmissä kurssin jälkeen.

Pääkaupunkiseudulta löytyy myös Espoon kehähait ja MMA Vantaa. Ekana tuli nämä mieleen, joku viisaampi voi keksiä niitä enemmän.

Väsyneenä menin vähän ohi aiheesta, eli thaikkualkeiskurssin treenit menivät osapuilleen näin:

- Alkulämmöt (juoksua, käsien heiluttelua, varjonyrkkeilyä)
- Edellisen treenin tekniikkaa parin kanssa
- Valmentaja kävi uuden tekniikan, ja sitä treenailtiin joko yksin tai parin kanssa. Usein ensin yksin ja sitten parin kanssa
- Lopuksi loppuverryttely ja kuntopiiri

Välillä oli toki pelkkää kuntopiiriä treenit, joskus pelailtiin fudista polvilteen jne.

Jos on tarvii saada vastustaja asioihin (lukotettua) kadulla syystä tai toisesta ja samalla välttää itelle tulemasta vammoja niin mikä laji olisi tähän paras? Ensimmäisinä nyt tuli mieleen Hokutoryu ju-jutsu ja Defendo mun surkealla kamppailulajitietämyksellä :D

no en ole mikään guru näissä asioissa, mutta olen harrastanut Defendoa toista vuotta ja juuri tuollaisia skenaarioita siellä reenaillaan. Eli iholle kiinni, clinchiin, ehkä muks-muks, kaveri maihin ja nippuun - noin niiku kärjistetysti.

Defendo on siis huomattavasti "helpompi" laji kuin esim. mainitsemasi Hokutory j-j, mutta paremmuuden päättää jokainen itse. Itse pidän Defendosta juuri sen suoraviivaisuuden takia.

Voisiko joku teistä tuota tyyliä ehdottaneista hieman kommentoida, että miksi noin kannattaisi sitoa tai miksi tuo on "todella toimiva tyyli"?
Jäi kiinnostamaan...

Pidemmän aikaa sidoin toisella tyylillä ja uteliaisuudesta menin sitten kokeilemaan tätä. Mun hanskat on kyl ihan uudet (Twins 16oz), joten ne fyllingit ei niistä ole hirveesti päässy kulumaan. Tolla tavalla sidottuna rystyset ei ollu yhtä paljoa arat säkkitreenin jälkeen. Lisäksi rannetuki on mielestäni ihan riittävä. Kolmas bonus mun mielestä on se, että tuolla tavalla kämmenpuolelle ei tule yhtä paksusti remmiä kuin rystysten ympäri kiedottaessa. Pystyn siis aavistuksen luonnollisemmin puristamaan käden nyrkkiin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pidemmän aikaa sidoin toisella tyylillä ja uteliaisuudesta menin sitten kokeilemaan tätä. Mun hanskat on kyl ihan uudet (Twins 16oz), joten ne fyllingit ei niistä ole hirveesti päässy kulumaan. Tolla tavalla sidottuna rystyset ei ollu yhtä paljoa arat säkkitreenin jälkeen. Lisäksi rannetuki on mielestäni ihan riittävä. Kolmas bonus mun mielestä on se, että tuolla tavalla kämmenpuolelle ei tule yhtä paksusti remmiä kuin rystysten ympäri kiedottaessa. Pystyn siis aavistuksen luonnollisemmin puristamaan käden nyrkkiin.

pakko kysyä miksi lyöt uudet 16oz hanskat säkkiin piloille?

Millaista treeniä käsille, etteivät mene heti hapoilla painiessa?

Painia.

Jos arvaan oikein, olet vastikään aloittanut BJJ:n/lukkopainin? On hyvin yleistä että aloittaessa puristaa ja vääntää täydellä voimalla kokoajan jolloin lihakset ovat supistuneena tauotta. Ja sitten kun anaerobinen kapasiteetti loppuu niin ollaan hapoilla.

Tästä pääsee parhaiten irti siten että oppii painimaan rennosti. Kun painii paljon niin turha jännittäminen jää pois ja lihaksilla tehdään töitä vain silloin kuin tarvitsee.

Painia.

Jos arvaan oikein, olet vastikään aloittanut BJJ:n/lukkopainin? On hyvin yleistä että aloittaessa puristaa ja vääntää täydellä voimalla kokoajan jolloin lihakset ovat supistuneena tauotta. Ja sitten kun anaerobinen kapasiteetti loppuu niin ollaan hapoilla.

Tästä pääsee parhaiten irti siten että oppii painimaan rennosti. Kun painii paljon niin turha jännittäminen jää pois ja lihaksilla tehdään töitä vain silloin kuin tarvitsee.
Aamen,mutta toki myös kaikki yläkropan kuntopiirit ynnämuut saman tyyppiset maitohappoharjotukset auttaa myös lisäämään sitä jaksamista.

No itseasiassa niitä hanskoja on enemmänkin, muttta siis noillakin hanskoilla olen tullu siihen tulokseen, että on hyvä tapa sitoa (huolimatta hyvästä toppauksesta). Ja kyl noillakin tulee välillä säkkiä lyötyä, jos en ole koko arsenaalia jaksanu mukana kantaa.

Kertookas joku että miten nuissa thai-kupeissa menee nuo koot kun lukee että koko määräytyy nivusten mukaan, nii onko nivusten koko = veijarin koko, vaiko leilien vai hä? :D

Mulla on jo paljon käytetyt 14oz hanskat, joita käytän sparriin ja säkin hakkaukseen, eivätkä ne ole menneet miksikään. Ovat siis mielestäni aivan kuin uudet. Paitsi logo on aavistuksen verran kulunut.

Mitä vittua? Joko et osaa lyödä tarpeeksi kovaa tai sitten treenikaverisi ovat eri mieltä hanskojen kulumattomuudesta. :D

Mitä vittua? Joko et osaa lyödä tarpeeksi kovaa tai sitten treenikaverisi ovat eri mieltä hanskojen kulumattomuudesta. :D
Tai sitten te lyötte siihen säkkiin päin vittua? :)... No ei kai. Ne on vaan todella hyvässä kunnossa. Tosin en koskaan ole itse vastaanottavana osapuolena kyseisille hanskoille. Voisi kokeilla joskus.

Latest posts

Back
Ylös Bottom