Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Juokos ihmiset mitään palautusjuomaa tai muuta vastaavaa treenien jälkeen? Itse harrastan kickboxingia ja tuli mieleen että olisiko kannattavaa vetää kickboxing-treenien jälkeen samanlainen palautusjuoma kun salilla treenaamisen jälkeen? Eli nyt juon perus hera-malto-krea setin aina salin jälkeen. Treenien aikana juon aina puoli litraa gatorade urheilujuomaa, tiedä onko tästä mitään hyötyä mutta maistuu ainakin hyvältä...

Eli oon täs muutaman kerran käyny thai boxaamas. Olis aika ostaa käsisiteet, sillä viime kerralla rystyset olivat jo niin verillä että enää en ilman siteitä hakkaa. Kysymyksenä olis että riittääkö tuollaiset 2 metriset siteet miten hyvin? Ranne ja nyrkki on vähän pienempi kuin normaalikokoisella miehellä.

Eli oon täs muutaman kerran käyny thai boxaamas. Olis aika ostaa käsisiteet, sillä viime kerralla rystyset olivat jo niin verillä että enää en ilman siteitä hakkaa. Kysymyksenä olis että riittääkö tuollaiset 2 metriset siteet miten hyvin? Ranne ja nyrkki on vähän pienempi kuin normaalikokoisella miehellä.

http://www.youtube.com/watch?v=iMmEVQrAVjk
Tuossa on sitten hyvä tyyli siteille.

tohon jos viel

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tuun hulluksi. Kertokaas nyt miten ihmeessä saatte yhdistettyä kamppailun ja salilla käymisen? Etenkin saliohjelman noudattaminen tuntuu melkolailla mahdottomalta, kun ei koskaan tiedä missä kunnossa kamppailutreeneistä tulee. Jos ke-illan treeneissä tehdään tiukka kuntopiiri jaloille niin torstain jalkapäivä on pilalla. Aikakaan ei tahdo riittää, kun yrittää 3 kertaa viikkoon käydä treeneissä ja salilla +vielä kevyet lenkit pari kertaa viikkoon. Palautuminen ja kehitys on älyttömän hidasta. Mitään harrastusta en kuitenkaan haluaisi lopettaa... :itku:

Juokos ihmiset mitään palautusjuomaa tai muuta vastaavaa treenien jälkeen? Itse harrastan kickboxingia ja tuli mieleen että olisiko kannattavaa vetää kickboxing-treenien jälkeen samanlainen palautusjuoma kun salilla treenaamisen jälkeen? Eli nyt juon perus hera-malto-krea setin aina salin jälkeen.

Mulla oli aikoinaan pari kertaa sykemittari mukana thaikkutreeneissä ja kokonaiskulutus huiteli ~1000 kcal hujakoilla sellasessa 75 minuutin setissä, joten sangen perusteltua on vetästä palkkari heti treenien jälkeen niin palautuminen pääsee käynnistymään. Kreatiinin korvaisin kuitenkin glutamiinilla jos hifistelemään ruvetaan.

Osta viiden metrin siteet.

Tuun hulluksi. Kertokaas nyt miten ihmeessä saatte yhdistettyä kamppailun ja salilla käymisen? Etenkin saliohjelman noudattaminen tuntuu melkolailla mahdottomalta, kun ei koskaan tiedä missä kunnossa kamppailutreeneistä tulee. Jos ke-illan treeneissä tehdään tiukka kuntopiiri jaloille niin torstain jalkapäivä on pilalla. Aikakaan ei tahdo riittää, kun yrittää 3 kertaa viikkoon käydä treeneissä ja salilla +vielä kevyet lenkit pari kertaa viikkoon. Palautuminen ja kehitys on älyttömän hidasta. Mitään harrastusta en kuitenkaan haluaisi lopettaa... :itku:

Itse käyn ma ja ke thai nyrkkeilyssä. to, pe ja la käyn salilla. Jalkapäivä on perjantaina. Kyllä ainakin mulla tämä toimii ihan hyvin ja palautuminen on riittävä. Lauantaisin välillä meinaa vähän puhti loppua mutta yllättävän hyvin kumminkin. Ti ja su lepopäiviä. Tosin nyt olen ottanut myös aamulenkkiä 2-3 kertaa viikossa mukaan. En tiedä kauanko olet molempia harrastanut mutta kyllä se kroppa tämmöiseen rääkkiin tottuu. Itella on Thai nyrkkeilyä 2 vuotta ja salia 4-5 vuotta takana. Muistaa vaan vetää palautusjuomat aina treenin jälkeen niin hyvin menee :rock:

Tota punttis kysymystä pitää kyllä ihan ite puntaroida. Ite tasapainottelin aika kauan sitä 2krt viikossa punttia ja 3-4krt lajia. Olen sitä mieltä ennen että 2krt sali oli ihan minimi jne. lihat katoo ja bla bla. No tuli itse siihen lopputulokseen että halua panostaa kamppailulajeja, joten se sali menee sitten siinä sivussa. Nyt en kyllä ole käynyt salilla aktiivisesti 1½ vuoteen. Tarkotus olis yrittää ottaa se mukaan vielä, mutta ei se aika oikeen tahdo riittää. Ja uskon pärjääväni kunnolla ja tekniikalla paremmin omassa painoluokassani, koska mä nyt en ole mikään kauheen heikko tässä painossa. Eri asia on sit jos on täysin voimaton ja maha on iso... Mutta jos se puntti on tärkeempää, ni älä mene thaikku treeneihin, tai sano valmentajalle että et halua osallistua kuntopiiriin...

Unohda perinteinen salitreeni ja räätälöi itsellesi uusi kamppailulajiasi paremmin tukeva ohjelma.

Eiköhän noi ole yhdistettävissä? Mun mielestä kannattaa ne salipäivät rytmittää sillä ajatuksella, että lajitreeneissä voi tulla vastaan mitä jumppaa vaan, joten silloin se sali kannattanee tehdä sinne pohjille tai rytmittää salipäivät treenikiertoon sopiviksi.

Tai sitten vaan juttelet vetäjän kanssa siitä, että keskityt päälajina saliin, jolloin sitten ihmettelet mitä jätät tekemättä lajitreenissä. Jos jommalla kummalla puolella kilpailee, niin silloinhan se pää- ja sivulajiasia on jo päätetty ja muut treenit suhteutellaan sitten sen päälajin mukaan. Jos päälajina on kamppailu, tuolloin, niin silloinhan treenien määräkin on tiheämpi kuin 3 krt viikossa senkin osion suhteen.

Nuin niinko maalaisjärjellä ajateltuna..

Kannattaako tuota nyt edes tehdä omia päiviä lihasryhmille jos kamppista harrastaa tosissaan?
Omasta mielestä koko kehon tasainen rasittaminen salilla toimii paremmin lajin kannalta, ja jos tuntuu että on umpitukossa niin tekee vaikka kevyemmän puntin. Mut nämä taas omia ajatuksia, ei niistä kannata välittää..

Kellään kokemusta vapaaottelumatsista piilareiden kanssa? Onko se edes suositeltavaa? Joku jossain taisi mainita, että potkunyrkkeilymatsissa ollut piilarit päässä ainakin. Kyllähän ne helposti huit helvettiin lähtee, jos nyrkki kohdalle osuu, mutta olisi mukava nähdä edes matsin alussa jotain.

Tässä on viime aikoina ollut palautuminen hakusessa, joten olisi aika testata yhtä lisäjelppiä palautumiseen. Punttipiireissähän on vedetty protskuja ennen treenejä, mutta mites tuo auttaisi kamppailulajeissa? Alan tankkaamaan myös desin verran maltoa ennen treenejä. Jos syön lämpimän ruoan 3h ennen treenejä, ja juon protsku/hiilari-drinkin väh. 2h ennen treenejä, pitäisi ainakin teorian/maalaisjärjen mukaan auttaa palautumaan treenistä.

Treenejä on 4/vk, ti,ke + pe,la. Vapaaottelu/muay thai. Lihashuollosta sen verran, että joka ilta tulee venyteltyä ennen nukkumaan menoa.

Back
Ylös Bottom