Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
ADCC:ssä saa käyttää kovia, vaan ei metallisia alasuojia. Aiemmin tässä ketjussa asian on vahvistanut mm. ADCC:n MM-kisoissa tuomarina työskentelevä henkilö. ADCC:n säännöt tuntuvat muuttuvan lähes vuosittain ja niistä kartalla pysyäkseen täytyy joko olla mukana tuomaroinnissa tai kisata aktiivisesti.

Viitsiskö joku pistää painavaa faktaa pöytää niin ei meidän kaikkien tarvi arpoa.
Eli jos joku löytää linkin vaikka virallisiin ADCC sääntöihin ja kohta jossa toi mainitaan.
Noi kuulopuheet kun ei oikein mieltä lämmitä...

Kiitos

Oma mielipiteeni asiasta on että aivan järjetöntä kieltää munarit. Samalla logiikalla (kärjistetysti) tulisi kieltää BJJssä GI, koska sen kanssa on helpompi lukottaa/kuristaa vastustaja.

Viitsiskö joku pistää painavaa faktaa pöytää niin ei meidän kaikkien tarvi arpoa.
Eli jos joku löytää linkin vaikka virallisiin ADCC sääntöihin ja kohta jossa toi mainitaan.
Noi kuulopuheet kun ei oikein mieltä lämmitä...

Kiitos

Oma mielipiteeni asiasta on että aivan järjetöntä kieltää munarit. Samalla logiikalla (kärjistetysti) tulisi kieltää BJJssä GI, koska sen kanssa on helpompi lukottaa/kuristaa vastustaja.

Kyseessä ei ole kuulopuhe, vaan fakta. Netistä asiaa ei välttämättä löydy, mutta eipä löydy ADCC:n täydellistä sääntökirjaa muutenkaan. Jos kiinnostaa, voi ottaa yhteyttä vaikka Leisténin Markoon ja kysyä asiasta häneltä.

Ja edelleenkin ainoastaan metalliset alasuojat ovat kielletty ADCC:ssä (BJJ:ssä sitten kaikki kovat alasuojat). Voit toki hommata kovamuoviset tai vaikka hiilikuitualasuojat, jos siltä tuntuu. Vertauksesi GI:n kieltämiseen ontuu myös, koska jos BJJ:stä kiellettäisiin GI, kyseessä olisi lukkopaini. Miten sinun mielestäsi metallisten alasuojien kieltäminen tekee lukkopainista eri lajin kuin nykyään?

(Pitäisiköhän vielä sekoittaa pakkaa mainitsemalla, että ADCC-säännöillä saat otella koko-GI päällä, mutta et saa itse käyttää pukua hyödyksesi, esim. kuristuksissa liepeillä. Sen sijaan vastustajasi saa... ;)

Kun lyötte yläkoukun, niin pidättekö rannetta kierrettynä niin että peukalo on ylhäällä ja pikkurilli alhaalla?
Vai niin että ranne ei väänny ja rystyset ovat samassa linjassa?

Mitä lähemmäs sen koukun lyö, sitä ylempänä peukku. Sit kun lyyään kauemmas niin pikkurilli nousee ja peukku laskee toiselle sivulle. Näin siis mun tapauksessa.

Mistä johtuu minulla säkkiä lyödessä siteillä, että lyönti osuu ensimmäiseksi säkkiin sormien keskimmäisillä nivelillä ja näin ollen nahka on sillä kohdalla aika kovilla? Lyöntien tekniikka on oletettavasti pielessä, mutta mikä tähän kojaukseksi?

Kun lyötte yläkoukun, niin pidättekö rannetta kierrettynä niin että peukalo on ylhäällä ja pikkurilli alhaalla?
Vai niin että ranne ei väänny ja rystyset ovat samassa linjassa?
itellä on ainakin on rystyset vaakatasossa kun lyön koukkua jos käsi on muussa asennossa niin helmosti rannemuljuaa ja sit on paikat paskana

Mistä johtuu minulla säkkiä lyödessä siteillä, että lyönti osuu ensimmäiseksi säkkiin sormien keskimmäisillä nivelillä ja näin ollen nahka on sillä kohdalla aika kovilla? Lyöntien tekniikka on oletettavasti pielessä, mutta mikä tähän kojaukseksi?
kannattaa kokeilla että pyrkii lyömään niin että rystyset osuu ensin eli kääntää vaan rannetta sen verran että iskut tulee rystysillä. siinä ei kannata alkuun täysii mättää ettei sitten ranne mene jos vaihtaa tuolleen lyöntitekniikkaa vaan antaa ranteen tottua :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olin ekoissa sparritreeneissä vaparissa ja yllätyin kuinka pienestäkin osumasta päähän seuraa aikamoiset ruhjeet naamariin. Onko vaseliinin lisäksi muuta ennaltaehkäisyä? Entä jälkihoito?

Olin ekoissa sparritreeneissä vaparissa ja yllätyin kuinka pienestäkin osumasta päähän seuraa aikamoiset ruhjeet naamariin. Onko vaseliinin lisäksi muuta ennaltaehkäisyä? Entä jälkihoito?

Itse olen kuvitellut ruhjeiden johtuvan lähinnä ihoni luontaisesta kuivuudesta. Todella helposti tulee "asfaltti-ihottumaa" lärviin ihan pelkistä paineista eli käytännössä naama on kokoajan kuin jyrän alle jäänyt. En ole huomannut juuri kenenkään muun reenikaverin naaman punertavan niin pahasti kuin omani.

Vaseliini varmasti auttaisi tähänkin.

väistely vähentää punoitusta kans :D :D :D

Working on it! Viimeistään puolessa välissä loppuu kuitenkin ninjavoimat ja sitten alkaa asfaltti-ihottuma nostamaan päätään. :P

joo mullakin vielä vähän reenin alla toi

väistely vähentää punoitusta kans :D :D :D
niihän se on :D mullaki vaan meinaa olla että viimesten erien aikaan alkaa kädet laskee ja happi loppuu nii ei enää jaksa pahemmin väistellä ... sitte kotona peilin eessä kattelee miten on taas kulmat mustana :D:D

Mun mielestä on hyvä sopia parin kanssa alkuun, että otetaan vähän kevyemmin, jos ei halua ruhjeita naamaan. Jos haluaa ottaa kovempaa, niin silloin voi olla hyvä idea käyttää kypärää. Vaparia treenatessa se on kuitenkin sitten huono matossa kun pitäisi myös painia. Sosiaalisen elämän kannalta voi olla vähän ikävää, jos on aina silmä mustana töissä.

Millainen on korealainen punnerrus??

"Liikkeessä sukelletaan eteen ja tullaan taakse ylös. Suvantovaiheessa pysytään ylhäällä hetken aikaa ennen seuraavaa sarjaa." -Elixir

jäitä kannattaa jos tulee kovempaa. itsellä ainakin jääny mustat silmät melko minimaalisiksi kun jäitä on laittanu ennenkun pääsee turpoomaan ja keräämään verta. Hanskojan raapimisesta sitten jääkin niitä jälkiä enemmän ainakin tällä iholla.

Kehittääkö matsien kattominen livenä tai telkkarista/netistä teidän ottelusilmää, vai kehittyykö se vain sparratessa ja otellessa? Oli hirveä tappelu kaverin kanssa tästä eilen, ja oma ottelusilmäni on, ainakin omasta mielestäni, kehittynyt thaikkumatseja livenä seuratessani. Kaveri taas väittää kivenkovaan ettei sitä opi kuin otellessa.. Mites teillä?

Back
Ylös Bottom