Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kandeeko nykyään potkimiseen ja hutkimiseen suojuksia vielä metästellä suomesta, vai tilata suosiolla ulkomailta?

Keskihyvää hinta/laatukampetta kellään suositella (yhet hanskat jo on, mutta eipä nuo kauaa kestä)?

Ilman muuta seuran kautta, jos mahis tilaukseen tulee. Luulen vaan, että se tulee ajoittumaan syksyyn, ja kesälle kyllä olis jo kova tarve. Lähinnä tälläisen yksittäisen ostajan näkökannasta asiaa mietitään tämän vuoksi.

Vuosina 2012 ja 2013 kaveri on otellut noin kerran kuussa. Ottelupalkkio tuolla tasolla lienee jotain 500€ luokkaa. Puolassa minimipalkka on jotain 350€/kk joten sillä tulee varmaan toimeen. Tosin vuonna 2014 hän on otellut enää joka toinen kuukausi. Veikkaisin että mies tekee muutakin työtä mutta ehkä osa-aikaisesti. Ehkä hän saa jopa rahaa nyrkkeilyn ohjaamisesta tai sitten on joku portsari tai vastaava. Hän saattaa tienata myös parempien nyrkkeilijöiden maksettuna sparrivastustajana.

www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkel...akivaltatausta--naiskollegansa-katuun/5054696

28-vuotias kuljettaja tuomittiin viime vuonna Helsingin käräjäoikeudessa kahdesta pahoinpitelystä. Toisessa pahoinpitelyssä uhrina oli naispuolinen linja-autonkuljettaja. Pahoinpitely tapahtui Koskelan bussivarikolla maaliskuussa 2013. Tuolloin mies ei työskennellyt Pohjolan Liikenteellä, johon hän ehti olla työsuhteessa noin vuoden ajan.

Mies tarttui naista rinnuksista kiinni ja potkaisi tämän maahan niin, että nainen löi päänsä katuun. Miehelle tuomittiin 80 päivää ehdollista vankeutta.

Toinen tuomio tuli Helsingin käräjäoikeudesta viime vuoden toukokuussa. Tuolloin hänet ja kaksi muuta miestä tuomittiin uudenvuodenpäivänä vuonna 2012 tapahtuneesta pahoinpitelystä. Miehet olivat potkineet maassa makaavaa uhria päähän ja vartaloon. Bussinkuljettaja tuomittiin neljän kuukauden ehdolliseen vankeuteen.

Bussinkuljettaja harrastaa myös thai-nyrkkeilyä ja on kilpaillut SM-tasolla. Hän edustaa helsinkiläistä seuraa.

Miten tämmöisen rikostaustan omaava saa kilpailla thainyrkkeilyssä ja kuka seura haluaa tuollaisen jäsenekseen?

www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkel...akivaltatausta--naiskollegansa-katuun/5054696

Miten tämmöisen rikostaustan omaava saa kilpailla thainyrkkeilyssä ja kuka seura haluaa tuollaisen jäsenekseen?

Itse itselleni vastaten: HTBC.
Thai-liitto tiesi bussikuskin väkivaltataustasta ? ei mahdollisuutta erottaa - Rikos - Uutiset - MTV.fi
Suomen Muay Thai-liitto ry:n puheenjohtaja Antti Naakan mukaan liitto oli tietoinen potkut saaneen bussikuskin väkivaltaisuudesta.

Naakka huomauttaa, että hän ei tunne kyseistä bussikuskia.
– Seuramme on iso. En ole käynyt samoissa harjoituksissa.
HTBC:n valmentaja ei tunne SM-tasolla kilpailevaa treenaajaa..

helsinki thai boxing club

Hei, mulla on bjj-pukujen kokosysteemi täysin jääny hämärän peittoon, voisiko joku valaista ja kertoa minkäkokoinen puku mun pitää ostaa, kun olen 165cm pitkä naisimmeinen ja vaatekoko on 44.

Naisille tehdään omanmallisia, muistaakseni Tatamilla taitaa olla ainuat, ne menee kaiketi F1-F4. Unisex-koot taas A1-A4 ja luultavasti A2 voisi olla oikean kokoinen tuosta. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan myymälässä, kamppailusaleilla usein myydään nuita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Naisille tehdään omanmallisia, muistaakseni Tatamilla taitaa olla ainuat, ne menee kaiketi F1-F4. Unisex-koot taas A1-A4 ja luultavasti A2 voisi olla oikean kokoinen tuosta. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan myymälässä, kamppailusaleilla usein myydään nuita.

Ei missään nimessä A2. Nuo vaihtelee ensinnäkin paljon valmistajan mukaan, ja onko shrink-to-fit vaiko pre-shrunk. Mulla on useimmiten A2 sopiva, ja olen 182/80 spekseillä varustettu mieshenkilö.

Mikäli naisten vaatekokojutuista mitään tajuan niin tuo 44 on tyylin xl. Eli kyllä se a1 taitaa olla vähän kapea. A2 varmaan menee muuten mut pitkähän se on. Joku kapeampi hieman pienemmällä leikkauksella oleva a2 koon puku ei varmaan olis huono (esim gameness air).

Fiksuinta varmaan kuitenkin mennä semmoseen liikkeeseen testailemaan missä on naisten pukujakin.

Atamalla ja gamenessilla on ainakin naisten malleja ja oisko grap n pullilla myös.

Mikäli naisten vaatekokojutuista mitään tajuan niin tuo 44 on tyylin xl. Eli kyllä se a1 taitaa olla vähän kapea. A2 varmaan menee muuten mut pitkähän se on. Joku kapeampi hieman pienemmällä leikkauksella oleva a2 koon puku ei varmaan olis huono (esim gameness air).

Fiksuinta varmaan kuitenkin mennä semmoseen liikkeeseen testailemaan missä on naisten pukujakin.

Atamalla ja gamenessilla on ainakin naisten malleja ja oisko grap n pullilla myös.

Gameness airin leikkaus ei todellakaan ole pieni. Niiden sivuilla oleva taulukko on vanhasta mallista, ja sekin on yläkanttiin. Nykyinen air on esimerkiksi tatamiin verrattuna huomattavasti isompi.

Kannattaa etsiä noita valmistajia, joilla on naisten kokoja. Itse olen nähnyt keikoa suosittavan suhteellisen paljon, niitä myydään jopa Suomessa, joten ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.

No kyllähän se vaan on 90% pukumerkkeihin verrattuna pieni. Normisti isohkoille a2 käyttäjille menee se a3. Muut gamenessin mallit esim feather ja pearl on taas lähempänä sitä normikokoa eli ataman, keikon yms kanssa samaa settiä. Air on huomattavasti kapeampi ja lyhyempi.
Gameness us:n sivuilla olevat kokotaulukot on aivan päin persettä kaikkien mallien suhteen.

Gamenessilta nuo naisten koot menee suhteessa aikalailla niin että f3 on kooltaan aika lähellä a1. Leikkaukseltaan toki eri.

No kyllähän se vaan on 90% pukumerkkeihin verrattuna pieni. Normisti isohkoille a2 käyttäjille menee se a3. Muut gamenessin mallit esim feather ja pearl on taas lähempänä sitä normikokoa eli ataman, keikon yms kanssa samaa settiä. Air on huomattavasti kapeampi ja lyhyempi.
Gameness us:n sivuilla olevat kokotaulukot on aivan päin persettä kaikkien mallien suhteen.

Gamenessilta nuo naisten koot menee suhteessa aikalailla niin että f3 on kooltaan aika lähellä a1. Leikkaukseltaan toki eri.

Mahdammeko puhua samasta mallista? Tuo ns. Vanha malli on todella pieni muihin verrattuna, 2014 malli taas huomattavasti isompi. Multa löytyy kaapista tatamin estilo koossa A3, joka on hyvän kokoinen, sekä air A3-koossa, jonka takkia kutistin 90 asteessa kolmesti, että kehtasin edes vetää niskaan. Edelleenkin on liian iso.
Kaveri osti A2 koossa airin, sitäkin piti hieman kutistaa. Ja lyhyt se ei todellakaan ole, meikäläiselle tulee n. 15 cm vyön alle (vrt.tatami ~7cm).

Mutta joo, eiköhän Anix kuitenkin valitse jonkun muun mallin, joten en jaksa vääntää aiheesta, kun siitä tuskin on hyötyä kellekään.

2014 malli on joo hieman isompi, mutta silti normipukua kapeampi. Toi vanha on jo melkeinpä kokoa pienempi, mulla normisti a3 niin tuo reilun vuoden ikänen airi a3 hihat on kyynerpäihin asti ja takki ei mee kiinni enää. En oo tutustunut tatamin pukuihin ollenkaan. Mulla ollut vaan ns perinteisempiä merkkejä joista hankkiuduin eroon kun ostin noita gamenesseja.

Itse olen 184cm/87kg ja mulla on käytössä manton A2 gi. Ei ole muista merkeistä/malleista vielä kokemusta, mutta kuulostaa että ihan minkä tahansa merkin A2 on reilusti liian suuri. Niikun muut jo tossa aikasemmin sano niin ainakin se eka rätti kannattaa ostaa jostain missä sitä voi testata päälle. :)

Heips, kävin sovittamassa seuran tiloissa olevia pukuja, mutta siellä toki unisex sektoria olemassa. Tatamin ja Macaco Brancon pukuja. A2 takki oli ok, housut ei mahtunu ees perseen yli. A3 takki liian iso, housut sen verran tiukat, että ei niillä jalkoja tartte liikuttaa. A4 oli housuista hyvät, mut tietenkää takkia ei kannata ees kokeilla. Oikeesti nyt ketuttaa, että kun nimenomaan bjj:tä haluaisin, niin lukkopainiin on tyytyminen niin kauan, että löytää sopivan puvun. Nettikauppojen harmina se, että ei pääse sovittamaan ennen ostopäätöstä. No, ei se lukkopainikaan aloittelijalla hukkaan mene, mut olis niin kiva päästä heiluu puvun kanssa... kiitos kuitenkin kaikille vastanneille, koitan ottaa riskiä nettikaupan kanssa. Käyttettyjäkin kyllä selasin, jos vaikka ostais sitten suosiolla kaks erikokoista pukua, ja heivaa vääränkokoiset ylä/alaosat menemään...

Joistain malleista saa myös erikseen tilattua housut ja takin eri koossa. Tietysti tilaamisessa on aina riskinä ettei sovikaan, mutta voihan ne aina palauttaa. Pesu tietysti myös kutistaa jonkun verran.

Suosittelen anix:lle myös liittymistä BJJ naiset -ryhmään Facebookissa, sillä siellä voisit vähän kysellä minkäkokoinen puku löytyy samankokoisilta naisihmisiltä.

En jaksa alkaa googlaamaan jokaista Helsingin seuraa erikseen läpi niin kysyn täällä tietääkö olisikohan mikään seura järjestämässä alkeiskurssia mistään kamppailulajista? Olisi mukava aloittaa taas joku kamppailulaji kunnonkin ylläpitämiseksi ja alkeiskurssilla ainakin pysysi touhussa mukana :D

Back
Ylös Bottom