Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse joogailen kamppailun ohella. Pitää hyvin liikkuvuutta ja kehonhallintaa yllä hieman eri tavalla kuin mitä tyypillisesti on tottunut. Aluksi se oli kyllä kovin tuskallista ja mielummin olisin ottanut vaikka muutamat sparrit nenään :D Mutta kyllä se siitä helpotti, tosin tuntuu että mitä enemmän käy niin sitä haastavampaa homma tietyn pisteen jälkeen on.

Ne joogat missä olen itse käynyt ovat aika usein miksausta eri joogatyyleistä. Eli siellä saattaa olla pitkiä venytyksiä sekä sitten dynaamisempia harjoitteita (päällä/käsillä seisontaa tai niiden alkeita, siltoja, erilaisia punnerruspitovariaatioita jne.).

Itse joogailen kamppailun ohella. Pitää hyvin liikkuvuutta ja kehonhallintaa yllä hieman eri tavalla kuin mitä tyypillisesti on tottunut. Aluksi se oli kyllä kovin tuskallista ja mielummin olisin ottanut vaikka muutamat sparrit nenään :D Mutta kyllä se siitä helpotti, tosin tuntuu että mitä enemmän käy niin sitä haastavampaa homma tietyn pisteen jälkeen on.

Ne joogat missä olen itse käynyt ovat aika usein miksausta eri joogatyyleistä. Eli siellä saattaa olla pitkiä venytyksiä sekä sitten dynaamisempia harjoitteita (päällä/käsillä seisontaa tai niiden alkeita, siltoja, erilaisia punnerruspitovariaatioita jne.).

Entäpä hengitysharjoitukset? Oletko huomannut, että se olisi jotenkin helpottanut hengityksen hallitsemista kamppailussa sinun kohdallasi?

Miten meditaation laita? Onko sinulla sitä mukana? Tunnetko, että sillä olisi jotain vaikutusta kamppailussa sinun kohdallasi?

ja kiitos vastauksesta!

Tämän nimittäin katsoin eilen niin tulin sit uteliaaksi tästä jooga+kamppailulajit, ja onhan tietty Ricksonin CHOKE dvd:lläkin ollut osansa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Entäpä hengitysharjoitukset? Oletko huomannut, että se olisi jotenkin helpottanut hengityksen hallitsemista kamppailussa sinun kohdallasi?
Miten meditaation laita? Onko sinulla sitä mukana? Tunnetko, että sillä olisi jotain vaikutusta kamppailussa sinun kohdallasi?
Mulla on ollut aika suuriakin ongelmia hengittämisen kanssa ihan normaalielämässä, mutta urheilu ylipäänsä on auttanut siinä hyvin paljon. Joogassa hengitys toimii rauhoittavana tekijänä, auttaa keskittymään ja sen avulla saa syvennettyä venytyksiä. Jotkut asennot saattavat olla hyvinkin epämukavia, mutta hengityksen avulla pysyy menemään kivun/epämukavuuden yli. Niin kyllä se sinällään auttaa myös kamppailussa. Ei ainakaan tule pidätettyä hengitystä niin helpolla.

Jokaisen joogatunnin lopuksi on aina rentoutus, joka on samalla meditaatioharjoitus, tosin lyhyempi. Pidän sitä enemmän kehon ja mielen "nollauksena", kun pään voi tyhjentää edes kerran viikossa kunnolla. Kotona ei oikein tule koskaan rauhoituttua samalla tavalla. En osaa sanoa, että vaikuttaako se juuri kamppailuun, mutta jos joogatunteja jää väliin, niin kyllä sitä jää kaipaamaan ja tuntuu ettei muut treenit kulje niin hyvin. Ei minulla mitään sen kummempaa faktaa ole näistä lyödä pöytään, mutta tällaisia tuntemuksia asian suhteen on ollut :)

Jiu-Jitsuporukoissa 8ja vissiin jossain määrin vaparissakin) Jooga on kasvavassa asemassa oheisharjoitteluna.

Jos ei ole kovin suosittua niin suosion on helppo kasvaa. ;) Toki joogaajia on kamppailijoissa mutta ei se ole läheskään sillä tavalla suosittua oheistreeniä kuin vaikka painoharjoittelu, lenkkeily tai kahvakuulailu.

Vähän taustoja! Mulla olis nyt sunnuntaina lukkopainin sm-kisat. Vuosi sitten painoin 91kg, nyt tammikuussa painoin vielä 81 kg ja tällä hetkellä olen tiputtanut painon nyt +/-71kg:n aikas kurinalaisella ruokavaliolla ja kovalla liikunnalla. Tällä viikolla olen saanut tuon painon alimillaan 70,8kg:hen mutta eileen söin lähestulkoon pelkästään kanaa ja salaattia ja jätin hiilarit aamuapalaan ja lounaaseen. Söin ehkä 1600kcal ja vedin 1h lenkin hikipuvulla ja vaparitreenit päälle. Yllätyksekseni aamupaino oli jotenkin noussut ja puntari näytti 71,1 vaikka söin ihan sairaan vähän! Tänään söin normaalisti taas hiilareita ja nostin kalorit ny tuonne 1950kcal ja ollut taas tunnin lenkillä ja vaparitreenissä, toivottavasti paino nyt olisi huomenna vähän alempana. mitenköhän huomenna kannattaisi syödä ja ylipäätänsä kuinka saan varman päälle painon sunnuntaiksi alle 70kg?? Tosi tiukassa on paino nyt kun muutenkin ollu painonpudotus nii rajua läpi tämän vuoden. Ihan 24h ei mielellään olis ilman ravintoa ja nesteitä koska klo 9:00 on punnitus ja matsit alkaa heti 12:00. Minulla on myös 2 tunnin ajomatka kisoihin.

Pahoittelen nopesti ja epäselvästi kirjoitettua tekstiäni mutta kysymykseni on että miten saisin kilon tiputettua painoa sunnuntaiksi kun tuntuu olevan todella tiukassa..?

Kyllähän se nesteistä lähtee kun laittaa puvun päälle ja vetää ennen puntaria sykkeet korkeelle, jumppailee ja käy täysistunnolla. Saunomallahan on sitten kanssa kätevä vedellä nuo viimeset kilot, tosin se vaatii sen saunan. Nuo skabat on varmasti samana päivänä kun puntari, niin painonvedon ollessa kova kannattaa tietysti huolehtia fiksu tankkaaminen puntarin jälkeen. Mulla ei kyllä oo paljoo käytännön kokemusta oo näissä, kun yleensä painonvedot on menny aika iisisti. Vaikkakin joskus tuli vedettyä 11kg kuukauteen veks.

En voi oikein antaa neuvoja kun meillä on oman seuran jätkä samassa sarjassa. Mutta eikö tämä olisi asia joka kannattaisi kysyä valmentajaltasi eikä netistä? Oleellistahan tässä ei ole niinkään se syöminen vaan juominen ja lähtökohtaisesti olet pahasti alipainoinen.

Minkähän laskurin mukaan olen alipainoinen, ja vielä pahasti :wtf: ? Pituus on 174,5cm ja paino vähän yli 70kg. Se on normaali paino, kaiken lisäksi lähempänä lievää ylipainoa kuin lievää alipainoa.. Valmentajalta kysellyt kyllä vinkkejä, mutta onko se väärin jos haluaa pelata varman päälle painon kanssa ja kysyä vielä täällä asiasta? Täälä on varmasti kokeneita kavereita jotka osaa sanoa miten kannataa tehdä ja osaa antaa hyviä vinkkejä mitä en ole vielä saanut.

En voi oikein antaa neuvoja kun meillä on oman seuran jätkä samassa sarjassa. Mutta eikö tämä olisi asia joka kannattaisi kysyä valmentajaltasi eikä netistä? Oleellistahan tässä ei ole niinkään se syöminen vaan juominen ja lähtökohtaisesti olet pahasti alipainoinen.

Mikä tekee sinusta jäävin vastaamaan? Mahollisesti seurakaverilla on yks vähemmän vastustajia?

Minkähän laskurin mukaan olen alipainoinen, ja vielä pahasti :wtf: ? Pituus on 174,5cm ja paino vähän yli 70kg. Se on normaali paino, kaiken lisäksi lähempänä lievää ylipainoa kuin lievää alipainoa.. Valmentajalta kysellyt kyllä vinkkejä, mutta onko se väärin jos haluaa pelata varman päälle painon kanssa ja kysyä vielä täällä asiasta? Täälä on varmasti kokeneita kavereita jotka osaa sanoa miten kannataa tehdä ja osaa antaa hyviä vinkkejä mitä en ole vielä saanut.

AndyS varmaan tarkoitti että yleensä -71kg sarjaan menevät painavat muutaman kilon enemmän kuin sinä nyt(vähän yli 70kg)
ja pudottavat nesteillä painoa punnitukseen. Tankkauksen jälkeen painoa voi olla sitten itse ottelussa esim 74kg, tai miten paljon nyt kukin sitten painaa.
Itse en koskaan punninnut itseäni juuri ennen matsia tankkauksen jälkeen, mutta seuraavana aamuna painoa saattoi olla vieläkin vähemmän kuin punnituksessa edellisenä päivänä, vaikka ottelupäivänä tuli syötyä ja juotua paljon enemmän kuin punnitusta edeltävinä päivinä.
Nesteillä en paljoa pudotellut, kerran tai 2 joutui saunomaan, jumppaamaan ei koskaan ennen puntaria. Pudottelin painon 3-4 viikon aikana pikkuhiljaa ja sitten tankkasin punnituksen jälkeen. Se on kuitenkin aina jaksamisesta pois jos joutuu jotain kyykkyhyppyjä tekemään 3 hupparia päällekkäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vähän taustoja! Mulla olis nyt sunnuntaina lukkopainin sm-kisat. Vuosi sitten painoin 91kg, nyt tammikuussa painoin vielä 81 kg ja tällä hetkellä olen tiputtanut painon nyt +/-71kg:n aikas kurinalaisella ruokavaliolla ja kovalla liikunnalla. Tällä viikolla olen saanut tuon painon alimillaan 70,8kg:hen mutta eileen söin lähestulkoon pelkästään kanaa ja salaattia ja jätin hiilarit aamuapalaan ja lounaaseen. Söin ehkä 1600kcal ja vedin 1h lenkin hikipuvulla ja vaparitreenit päälle. Yllätyksekseni aamupaino oli jotenkin noussut ja puntari näytti 71,1 vaikka söin ihan sairaan vähän! Tänään söin normaalisti taas hiilareita ja nostin kalorit ny tuonne 1950kcal ja ollut taas tunnin lenkillä ja vaparitreenissä, toivottavasti paino nyt olisi huomenna vähän alempana. mitenköhän huomenna kannattaisi syödä ja ylipäätänsä kuinka saan varman päälle painon sunnuntaiksi alle 70kg?? Tosi tiukassa on paino nyt kun muutenkin ollu painonpudotus nii rajua läpi tämän vuoden. Ihan 24h ei mielellään olis ilman ravintoa ja nesteitä koska klo 9:00 on punnitus ja matsit alkaa heti 12:00. Minulla on myös 2 tunnin ajomatka kisoihin.

Pahoittelen nopesti ja epäselvästi kirjoitettua tekstiäni mutta kysymykseni on että miten saisin kilon tiputettua painoa sunnuntaiksi kun tuntuu olevan todella tiukassa..?

Kittaat huomenna 7-9 litraa vettä. Kroppa reagoi tuohon siten, että kuset kaiken läpi, ja vähän omia nesteitä vielä päälle.

Andylle sen verran, että meinaatko, että joku 4 kilon painonveto vaikka saunomalla on fiksua subbarikisoihin? Itse kisaan myös ylihuomenna, tosin -76 kiloisissa. Eilen aamulla oli 76,1. En näe mitään järkeä tiputella väkisin alempaan, koska omassa sarjassa esimerkiksi tulee tod.näk. 5 matsia. Siinä voi olla mies ihmeissään, kun painonvedon jälkeen grindaillaan jatkoajalla. Kroppa ei välttämättä kestä mitään 8 minuutin eriä.

Suomivapari nousuun ja muutenkin koko kamppailuskene! Mutta ai niin, perkele eihän sitä pysty neuvomaan kaveria joka on tulossa kisoihin ja pitäs tiputtaa 1kg. Ei, mahdotonta.

Kittaat huomenna 7-9 litraa vettä. Kroppa reagoi tuohon siten, että kuset kaiken läpi, ja vähän omia nesteitä vielä päälle.

Andylle sen verran, että meinaatko, että joku 4 kilon painonveto vaikka saunomalla on fiksua subbarikisoihin? Itse kisaan myös ylihuomenna, tosin -76 kiloisissa. Eilen aamulla oli 76,1. En näe mitään järkeä tiputella väkisin alempaan, koska omassa sarjassa esimerkiksi tulee tod.näk. 5 matsia. Siinä voi olla mies ihmeissään, kun painonvedon jälkeen grindaillaan jatkoajalla. Kroppa ei välttämättä kestä mitään 8 minuutin eriä.

Kiitos vastauksesta! Joo tosiaan mitään järkeä ei ole lähteä hirveitä tiputtamaan kisoihin koska eihän siinä kerkeä mitenkään palautumaan kun matsit alkaa muutama tunti punnituksen jälkeen. Eri asia olisi jos punnituksen jälkeen itse matsiin olisin 24h aikaa olisi tilanne ihan toinen. Tsemppiä kisoihin "Acegimo"! :rock:

Kiitos vastauksesta! Joo tosiaan mitään järkeä ei ole lähteä hirveitä tiputtamaan kisoihin koska eihän siinä kerkeä mitenkään palautumaan kun matsit alkaa muutama tunti punnituksen jälkeen. Eri asia olisi jos punnituksen jälkeen itse matsiin olisin 24h aikaa olisi tilanne ihan toinen. Tsemppiä kisoihin "Acegimo"! :rock:

Sitä samaa!
Kannattaa sitte lopettaa sen veden litkiminen ~12 h ennen punnitusta, että kerkee varmasti tulee ulos. Ja vältä suolaa ja hiilareita huominen. Kumma on jollei tuo yksi kilo lähde.

Joo eli ensinnäkin tarkoitin alipainoisuudella nimenomaan sitä että on sarjaan alipainoinen ja että optimaalisessa suorituskyvyssä painoa voisi olla hieman (pari kiloa) enemmänkin tuossa vaiheessa. Tietty olettaen että se paino on lihasta eikä läskiä.

4 kilon nesteveto on ehkä turhan paljon jos on vain 3h aikaa puntarilta matolle mutta joku 2-3kg kyllä menisi. Toki se tankkaus pitää osata ja mitä vähemmän on kokemusta, sitä vähemmän kannattaa tiputella.

Pääpointti oli kuitenkin se että painonveto pitää tehdä yhden kaavan mukaan. Eli niin että oma valmentaja neuvoo. Ei missään tapauksessa niin että otetaan osa ohjeista omalta valmentajalta ja sitten osa nettineuvoista ja tehdään näistä joku oma yhteisviritys ymmärtämättä kokonaisuutta siitä miksi mitäkin tehdään. Tällä kertaa neuvot olivat ihan järkeviä, joskin itse olisin taas neuvonut hieman eri tavalla nuo juomisen ajoitukset ja määrät. Luoja tietää kumman neuvot olisivat sinulle parempia. Ja sitten on vielä ihan muita taktiikoita painonvetoon jossa koko juominen olisi jätetty vähemmälle.

Ongelma nettineuvoissa on se että vaikka neuvoja osaisi asiansa, hän ei näe sitä tilannetta. Paljonko kropassa on nesteitä jäljellä, miten mikin ateria viime vuorokausien aikana on syöty jne. Nämä voivat vaikuttaa monen kilon verran siihen paljonko on vielä mahdollisuus pudottaa ilman suorituskyvyn laskua. Ihan esimerkkinä voin kertoa että vuosia sitten minulla oli pari päivää ennen kisoja iltapaino vielä 8 kiloa yli sarjan. Tämä johtui kuitenkin juuri tuosta juomisesta ja treenipainot edellisellä viikolla olivat olleet jotain 3 kiloa yli. Pudotus onnistui hyvin, kunto kesti loistavasti ja voitin kisat. Sitten taas jollekin se 1 kilo yli voi olla työn ja tuskan takana jos kroppa on jo valmiiksi kuiva.

Mitä tulee vastustajien neuvomiseen niin itse ottaisin ihan kamalat kilarit jos joku treenikaverini alkaisi neuvomaan vastustajiani. Tämä on mielestäni todella paha moka. Ehkä tässä on jotain kulttuurieroa lyönti- ja painilajien välillä?

Mitä tulee vastustajien neuvomiseen niin itse ottaisin ihan kamalat kilarit jos joku treenikaverini alkaisi neuvomaan vastustajiani. Tämä on mielestäni todella paha moka. Ehkä tässä on jotain kulttuurieroa lyönti- ja painilajien välillä?
Mulla oli ekana vastustajana eilen joku Loimaalainen. Sillä oli kulmassa mies, joka treenaa pari kertaa viikossa siellä ja loput ajasta samassa seurassa meikäläisen kanssa. Eli teknisesti mun treenikaveri kulmasi vastustajaa ekassa matsissani. Tämä tietenkin on vähän poikkeuksellinen asetelma, mutta tottapuhuen ei mua häiritse, vaikka oma äiti olisi kulmannut vastustajaa, hävinnyt se olisi silti ;)

Miten paljon olet itse kokenut, että esimerkiksi 3 kilon painoedusta on hyötyä? Tämä siis tilanteessa, jossa "luonnollinen" 70-kiloinen kohtaa kaverin, joka tiputtaa nesteistä tuon 3 kiloa, ja ottaa sen takaisin ennen matsia?

Se että oman seuran jätkä rupeis kertomaan vastustajalle kuinka käsi tippuu aina tietyssä potkussa ja kuinka oikea jalka ei nouse polvea korkeammalle vituttaisi kovastikkin. Mutta jos oman seuran jätkä antaa netissä jotain painonpudotus vinkkejä vastustajalle niin ihan sama se kyllä mulle ois. Sanoisin että on enemmänkin persoonallisuuseroja kuin kulttuurieroja lajien välillä

Mulla oli ekana vastustajana eilen joku Loimaalainen. Sillä oli kulmassa mies, joka treenaa pari kertaa viikossa siellä ja loput ajasta samassa seurassa meikäläisen kanssa. Eli teknisesti mun treenikaveri kulmasi vastustajaa ekassa matsissani. Tämä tietenkin on vähän poikkeuksellinen asetelma, mutta tottapuhuen ei mua häiritse, vaikka oma äiti olisi kulmannut vastustajaa, hävinnyt se olisi silti ;)

Miten paljon olet itse kokenut, että esimerkiksi 3 kilon painoedusta on hyötyä? Tämä siis tilanteessa, jossa "luonnollinen" 70-kiloinen kohtaa kaverin, joka tiputtaa nesteistä tuon 3 kiloa, ja ottaa sen takaisin ennen matsia?

Se on sitten tietenkin vähän eri asia jos on erikseen sovittu että vastustajan kulmaan tulee joku oman seuran kaveri. Näin on käynyt minullekin joskus. Tämä on kuitenkin poikkeustilanne joka yleensä johtuu jostain sellaisesta että toisella ei muuten olisi kulmamiestä ollenkaan. Tässä ei nyt kuitenkaan ollut sellaisesta kyse.

Miten sitä 3 kilon vaikutusta pitäisi mitata? Matsiinhan vaikuttaa miljoona tekijää joista taitotaso on tietysti suurin ja olen mm. voittanut matsin jossa vastustajalla oli 22 kiloa painoetua. Lisäksi tuossa pitäisi olla molempien rasvaprosentti täysin sama että vertailua olisi mielekästä tehdä ja eihän niin ole varsinkaan amatöörimatseissa käytännössä koskaan. 3 kiloa on kuitenkin jo yleensä noin puoli painoluokkaa, joten kyllähän sillä joku vaikutus on ja yleensä sellaisen eron jo huomaa selkeästi ottelijoiden kokoerona, jos sivusta katsoo.

Mikä on thainyrkkeilyssä korkein tai arvostetuin saavutus? Milloin olet oman painoluokkasi maailman kovin jätkä? Entä potkunyrkkeilyssä?

Back
Ylös Bottom