Oli pakko kaivaa tunnukset kun näin tämän keskustelun
Elikkäs ostin UFS ketjusta Jaco Vale Tudo shortsit ( Boxerit )
Harrastan itse thainyrkkeilyä joten suurin kontatki joka housuihin kohdistuu on se kun laitan ne jalkaan
tai kun joku potkaisee nivusiin
No nämä shortsit hajosivat takapuolelta siitä leveästä kuminauhamaisesta osasta alaspäin joten siihen tuli selkä repeämä.
Shortseja oli käytetty noin 3-4 viikkoa joten ajattelin että otan kuvan ja lähetän reklamointi viestin.
Ensimmäinen vastaus
Laitoimme heti eilen USA:n tavaran toimittajalle kuvan näistä shortseista ja heiltä tuli yön aikana viesti, missä he ilmoittivat että kyseiset shortsit ovat selkeästi joutuneet tavalllisesta käytöstä poikkeavan repimisen kohteeksi. Tuotteen saumat on tehty kestämään normaalia painimista, mutta eivät kuitenkaan housuista repimistä, mikä tavaran toimittajan mielestä on selkeästi ollut syy tähän saumakohdan aukeamiseen.
Näin ollen he ilmoittivat että eivät korvaa tätä reklamointia lainkaan.
Ajattelin että ei perkele tämä ei jää tähän ja vastasin näin, olin hieman vittuuntunut.
Mulle on ihan sama kuka korvaa mutta harrastan thainyrkkeily missä housuihin ei edes kosketa. Ja vien asian kuluttajasuojalautakunnalle jos.en saa hyvitystä.Koska housuja ei ole revitty.
No UFS vastasi näin :
Emme valitettavasti voi tehdä asialle yhtään mitään, sillä kuten jo edellisessä sähköpostissamme ilmoitimme, USA:n tavarantoimittaja ilmoitti meille että kyseiseen reklamointiin ei heiltä tule korvausta selkeän vääränlaisen tuotekäytön vuoksi.
Toiseksi he ilmoittivat että koska tuote on ostettu jo kuukausi sitten, niin näin pitkän ajan jälkeen he myöntävät takuun ainoastaan omissa tuotteissaan ilmeneviin materiaalivirheisiin, mistä kuitenkaan ei ole tässä tapauksessa kyse.
Ainoa mitä voimme omalta puoleltamme tässä asiassa tehdä on se, että olemme valmiita myöntämään sinulle -50 % alennuksen (laskettuna vähittäishinnoista) kamppailuvarusteista tai vaatteista mahdollisen seuraavan tilauksen osalta. Tämä koskee siis ainoastaan yhtä ainutta seuraavaa tilausta. Mikäli tämänlainen järjestely kiinnostaa, niin sen pystymme sinulle tarjoamaan, jotta asian tiimoilta ei jäisi sinulle ikävä olo.
Valitettavasti tuohon reklamointiasiaan emme voi muutoin vaikuttaa mitenkään.
No rupesin miettimään että miten joku voi myydä tuotteita ylipäätään ja sanoa että ei korvaa koska maahantuoja on eri mieltä.
Myyjä siis pesee kätensä kaikesta reklamoinnista. Ja tuo alennuksen tarjoaminen on ihan älytöntä jos en ole tuotteisiin tyytyväinen.
No tässä vaiheessa rupes jo oikeesti vituttaa ja pistin lisää viestiä.
Niin vastaatte siiis periaattessa et jos tuote on viallinen niin osta lisää tuotteita niin tulee parempi mieli?
Oli kyllä viimeinen kerta kun teiltä mitään tilaan ja mainostan kyllä kamppailu piireissä että teiltä ei kannata ostaa mitään jos asia jää minun vahingoksi. Otan tiistaina kuluttajauojalautakuntaan yhteyttä.
ja vastaus oli
Ikävä huomata että positiivinen tarjouksemme ei miellyttänyt sinua, vaikka tarjosimme sitä ihan ainoastaan jotta sinulle jäisi parempi mieli.
Koska kyseessä ei ole viallinen tuote, vaan selkeästi asiakkaan itse aiheuttama väärästä käyttötavasta johtuva repeäminen, emme voi tarjota asiaan takuuta tai takuukorjausta.
Asian käsittely on puoleltamme lopetettu tähän koska aihetta asian jatkoselvittämiseen ei ole.
En jaksanut viedä asiaa pidemmäl kun olen laiska jo shortsit maksoivat "vain" 30e mutta oli kyllä varmati viimeinen kerta kun UFS mitään tilaan.