Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko mitään mielellään suomenkielistä sivua mistä oppisi perus lyöntejä tai potkuja? Jos ei oo suomeks nii sitte engalanniksi

Ja sitten tot kun ois tarkotus kohan 18 täytän nii muuttaa pois täältä tuppukylästä paikkakunnalle missä voisi harrastaa Thai-boxingii taikka vapaaoottelua niin voiko kotona reenata mitenkään että sitten kun aloittais tulevaisuudessa nii vois pärjätä?

Ja joo tiiän että ei musta mitään huippu nyrkkeilijää tule säkkiä hakkaamalla mutta kait sitä jotain voi kotonakin harjoitella

Voisitko JanneM, tarkentaa sitä naamaruuvia, koska tämä käsite on minulle ennenkuulumaton vaikka olen painipiireissä muutaman tovin viettänytkin. Onko kyseessä siis kravatti jossa vastustajan käsi sekä pää niputetaan kainalon alle, yhdellä kädellä, vai kravatti jossa esim. vastustajan oikea käsi niputetaan oman vasemman käden kainaloon ja pää pysyy kutakuinkin omassa rinnassa kiinni ikäänkuin giljotiini-kuristuksessa? Kravatillahan on monta suoritustapaa, mutta mikä näistä lienee se naamaruuvi?
No kun mä taas oon pyörinyt tosi vähän krekon parissa, niin en noista kravattiheittojen hienouksista niin kovasti tiedä. :)
potku.netin järkkäämissä potkupaineissa vai oliko potkumiitissä' käytiin krekoa ja siinä tamperelainen painivalmentaja näytti heiton jossa toinen käsi meni pään alle leukalinjaa pitkin kääntäen päätä sivuun. leuan edestä menevä käsi otti kiinni vapaasta kädestä hauiksen kohdalta ja tällä vapaalla kädellä napattiin kiinni vihun polkapäästä. Vääntö oli ihan karmee ja kuulemma krekossakin sääntöjen rajamailla kulkeva tekniikka. :)
Mä oon tosi pahoillaan, mutta en osaa selittää paremmin.
Naamaruuviksi tai turparuuviksi sitä siinä nimettiin.
Jokatapauksessa ADCCssa kielletty... :P

Hyvä kun selvensit asiaa, muistaakseni taisi olla Ara Abrahamian joka ensimmäisen MM-kullan voittaessaan käytti tätä tekniikkaa, jonka jälkeen se levisikin aikalailla painisaleille pitkin pohjoismaita ainakin. Siis se että kravatin sidottua vapaata kättä ei sidota omaan käteen, vaan se kiepataan vastustajan ympäri joko olkapäähän tai lanteille. En tiennyt että tämä liike kulkee suomessa nimellä naamaruuvi. Oppia ikä kaikki.

Miten yhdistää kamppailulajitreenit ja punttis? Mulla on vaparitreenit viikossa 3-4 kertaa, ja lukkopaini 1-2, maximillaan kuitenkin 5 kamppailulajitreenit viikossa. Tämän lisäksi olisi tavoite käydä 2 kertaa viikossa puntilla. Omasta mielestä kuitenkin se "täydellinen" jako olisi 1sw treenit viikossa, 3 kertaa vapari ja puntti 2 kertaa. Ja 1 päivä höntsäilyyn ettei jokapaikka ole tukossa kokoajan. :)

Mutta minkälaista ohjelmaa kannattaisi käyttää tuolla puntilla käydessä? 1- jakoista vissiin, mutta mitä liikkeitä, ja minkälaisia sarjoja, varsinkin kun voiman lisääminen ainoa tavoite. Massaa ei tarvitse hakea, eikä sitä kyllä tolla treenimäärällä saakkaan.. ja kai tolla punttitreenillä saa edes jotain voimaa aikaan? :D

Onko mitään mielellään suomenkielistä sivua mistä oppisi perus lyöntejä tai potkuja? Jos ei oo suomeks nii sitte engalanniksi

Ja sitten tot kun ois tarkotus kohan 18 täytän nii muuttaa pois täältä tuppukylästä paikkakunnalle missä voisi harrastaa Thai-boxingii taikka vapaaoottelua niin voiko kotona reenata mitenkään että sitten kun aloittais tulevaisuudessa nii vois pärjätä?

Ja joo tiiän että ei musta mitään huippu nyrkkeilijää tule säkkiä hakkaamalla mutta kait sitä jotain voi kotonakin harjoitella

Katso ensin Rocky4 ja ota Syltystä mallia. Eikös siinä aika hyvin kiteytetty toi himassa reenaaminen.

Paras vaan mennä seuraan ja opetella tekniikat heti alussa OIKEIN, kuin että tekee kotona sinnepäin ja sitten myöhemmin koittaa opetella pois tekniikkavirheistä. Youtubesta varmaan löytyy paljonkin tekniikoita jos niitä haluaa kotona opetella

No kun mä taas oon pyörinyt tosi vähän krekon parissa, niin en noista kravattiheittojen hienouksista niin kovasti tiedä. :)
potku.netin järkkäämissä potkupaineissa vai oliko potkumiitissä' käytiin krekoa ja siinä tamperelainen painivalmentaja näytti heiton jossa toinen käsi meni pään alle leukalinjaa pitkin kääntäen päätä sivuun. leuan edestä menevä käsi otti kiinni vapaasta kädestä hauiksen kohdalta ja tällä vapaalla kädellä napattiin kiinni vihun polkapäästä. Vääntö oli ihan karmee ja kuulemma krekossakin sääntöjen rajamailla kulkeva tekniikka. :)
Mä oon tosi pahoillaan, mutta en osaa selittää paremmin.
Naamaruuviksi tai turparuuviksi sitä siinä nimettiin.
Jokatapauksessa ADCCssa kielletty... :P

Voisiko kyseessä olla tämä tekniikka?
http://www.youtube.com/watch?v=Xq0OrVgEFs4

Arvaa vaan menisinkö vaikka heti huomenna jos ei olisi sataa kilometriä matkaa lähimpään seuraan
Treenaa kunto kohdilleen, jotta jaksaa käydä treeneissä kun siihen on mahdollisuus. Ei tuohon oikein muuten voi valmistautua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Katsoin videon, ja aika äärimmäisen harvinainen tekniikka painipiireissä. En siis ymmärtänyt selittämääsi oikein. Tuon toteutusmahdollisuuksista perinteisissä painissa voidaan olla montaa mieltä.

Lainasin aamulla kirjan kuntonyrkkeilystä.
Kirjassa lupaillaan että kuntonykkeilyä voisi hyvin harrastaa kotonakin ja mulla kun ei pysty mitään muuta kun judoa harrastamaan sadan kilometrin säteellä niin arvelin että jos ostaisi säkin hanskat ja pistehanskat joillla voisi sitten veljen kanssa herjoitella. Kannattaisko jotain muuta ostaa?

Ja sitten tahtoisin muutenki reenata kehoani monipuolisesti niin milloin sitä säkkiä kuuluu hakata jos reenaan 3x viikossa punttia ja sitten 2-3x viikossa lenkki?

Ja sitten niinkuin tossa jo kyselinkin nuista lyöntitekniikoista nii jos nyt lyön vaikka oikean suoran niin kumman jalan pitää olla edessä?

Ja niistä lyöntitekniikoista jos joku kehtaisi laittaa linkkejä, yritin jo tunnin youtubesta ehtii edes joitakin peruslyöntjä nii eipä meikäläisen päällä löytynyt mitään:rolleyes:

KIITOS!

Jos olet oikeakätinen niin vasen jalka on edessä eli vahvempi käsi takana. Tolla perustiedolla en kyllä lähtisi veljen kanssa harjoittelemaan. Enemmän vahinkoa kun hyötyä.

E. Eikä niitä jalkojen asentoja vaihdella vaikka löisit miten.

Lainasin aamulla kirjan kuntonyrkkeilystä.
Kirjassa lupaillaan että kuntonykkeilyä voisi hyvin harrastaa kotonakin ja mulla kun ei pysty mitään muuta kun judoa harrastamaan sadan kilometrin säteellä niin arvelin että jos ostaisi säkin hanskat ja pistehanskat joillla voisi sitten veljen kanssa herjoitella. Kannattaisko jotain muuta ostaa?

Voihan sitä harrastaa vaikka puistossa. Kuntonyrkkeily kun ei vaadi _mitään_ välineitä jos vaan tekniikoita treenataan. Säkillä ja hanskoilla saa ihan kunnon treeniä vedettyä jo, mutta itse jättäisin tuon veljen pois laskuista - mikäli siis meinasit sparria veljen kanssa etkä sitä, että molemmat hakkaa säkkiä vuorollaan.

Ja sitten tahtoisin muutenki reenata kehoani monipuolisesti niin milloin sitä säkkiä kuuluu hakata jos reenaan 3x viikossa punttia ja sitten 2-3x viikossa lenkki?

Riippuu vähän siitä millasta treeniä aiot tehdä. Jos kyseessä on ihan vaan varjonyrkkeilyä ja tekniikan hiomista niin sen voi tehdä minä päivänä vaan, kyseessä kun ei ole sieltä fyysisimmästä päästä oleva suoritus. Suositeltavaa olisi suuri peili, josta voit tarkkailla omia liikkeitäsi koska valmentaja ei ole paikalla korjaamassa virheitä.

Ja sitten niinkuin tossa jo kyselinkin nuista lyöntitekniikoista nii jos nyt lyön vaikka oikean suoran niin kumman jalan pitää olla edessä? Ja niistä lyöntitekniikoista jos joku kehtaisi laittaa linkkejä, yritin jo tunnin youtubesta ehtii edes joitakin peruslyöntjä nii eipä meikäläisen päällä löytynyt mitään:rolleyes: KIITOS!

Vilu jo vastasikin tuohon kysymykseen kätisyydestä. Linkki nyrkkeilytekniikoihin, samalla käyttäjällä on paljon tekniikkaa koskevia videoita: http://www.youtube.com/watch?v=UGlUwUSoXJw&playnext=1&list=PL1967426D216DABA6

Tekniikoiden oikeellisuudesta en sano mitään, kun oma laji ei ole nyrkkeily.

Kokematon pistareidenpitäjä sekä kokematon lyöjä saa varmasti paljon tuhoa aikaan. Anteeksi pilata reeni-innostuksesi, mutta koitan vain varoitella.

Kuntonyrkkeily ei tosiaan vaadi mitään taitoa tai välineitä jos tavoitteena on vain kunnon kohotus. Mikäli lyöntitekniikkaa aikoo harjoittaa, ei tuollainen säätö liene kovin fiksua.

Sillä veljen kanssa harjoittelulla tarkoitin niitä pistehanskoja en sparria:D

Lyö mieluummin sitä säkkiä vaan niin ei tapahdu vahinkoja.

Kokematon pistareidenpitäjä sekä kokematon lyöjä saa varmasti paljon tuhoa aikaan. Anteeksi pilata reeni-innostuksesi, mutta koitan vain varoitella.

Lainaan, koska toisto taitaa tulla tarpeeseen.

Katsoin videon, ja aika äärimmäisen harvinainen tekniikka painipiireissä. En siis ymmärtänyt selittämääsi oikein. Tuon toteutusmahdollisuuksista perinteisissä painissa voidaan olla montaa mieltä.

Kuten sanoin, niin oikeasta painista en tiedä tuon taivaallista. Ja vielä vähemmän tuon tekniikan soveltuvuutta krekoon tai vapaaseen. Sen laillisuutta ADCC säännöillä lähinnä kommentoin. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom