Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
kyllä mä oon thaikussa oppinut juuri ton Scatosun tyylin.. jalasta tulee torjuessa huomattavasti stabiilimpi kuin jalkaterän ollessa miten sattuu..

Jos haluaa jännittää säären etuosan lihaksen vastaan ottoa varten, niin tulee nilkan olla koukistettuna kuten tässä kuvassa alla.
istockphoto_6493968-shin-block.jpg

Jos taas nilkka on kuten tässä alemmassa kuvassa, niin säären etuosan lihas ei ole silloin parhaalla tavalla jännitetty vaan jännityksessä on pohje.
220px-Nilkan_ojennus.jpg

Tämä saattaa hieman hämätä sillä anatoomisesti puhuttuna ylemmässä kuvassa nilkka on ojennettu ja alemmassa koukistettu kun taas normaali käsityksen mukaan se on juurikin toisin päin.

Ja itsehhän en thai nyrkkeilyä ole treenannut edes nimeksi, niin en osaa sanoa kummin blokki pitäisi suorittaa. Ite blokkaan alapotkut reidellä. :( (koska olen liian hidas nostelemaan koipea ylös)

Ymmärsin sitten lukemani väärin ilmeisesti, tarkoitin tota "blondin tekniikkaa" lisäyksellä että ei käännä jalkaa tollee ja ottaa käden mukaan linjaan. Näyttäis et toi on aavistuken sisäänpäin kääntynyt koko jalka, helposti tulee potku sivuun ja pyörähtää ympäri.

Mietin, aloittaisinko viimeistään tammikuussa thaiboxingin peruskurssin. Olen harrastanut bodycombatia ja tykkään hirveästi siitä, vaikka toki ei ole mitään oikeaa nyrkkeilyä. Lisäksi ainoastaan yhdessä biisissä on thaiboxing-silaus - se onkin rankin. ;) Kunto on aerobisella puolella ihan hyvä: nyt on panostettu oikeasti korkeammalla syketasolla treenaamiseen sellaisen VK-tunnin, spinningin ja combatin myötä. Ryhmäliikunta tsemppaa, koska jalkani eivät rakasta juoksuharrastusa kestä. Mikä sitten arveluttaa? Eniten mietityttää, kestävätkö jalat. Penikoiden & pohkeiden kanssa on ollut kipuilua. Lihaskuntoa treenasin salilla 3 vuotta "tosissani" eli 4 krt/vko 2-jakoisella ohjelmalla. Tein 6-10 toiston sarjoja pääasiassa ja vastukset olivat aina tiukkoja. Lihaskuntopohja on hyvä, vaikkakin olen menettänyt lihasmassaa paljon tiukan dieetin seurauksena. Nykyään treenaan lihaskuntoa lähinnä bodypumpissa, koska koen sen jumittavan kroppaani vähemmän. Ongelmana ovat se, että mulla lihakset vetävät tosi tiukkoihin lukkoihin itseään ja näin ollen on epätasapainoa. Oikea puoli on heikkous: pakaraan helposti kipuilua ja takareidet ovat jäkittäneet jo vuosia. Miten thaiboxing menee jaloille? Tuleeko hyppyjä? Eniten ongelmia on nimittäin tehnyt hyppäilyä ja askelkyykkyhyppyjä en voi tehdä lainkaan, enkä esim. pomppia sivusuuntaan yhden jalan varassa heiluttaen toista jalkaa sivulle & takaisin. Kapeat kyykyt eivät onnistu kunnolla, keikkaa asento. Kyykystä ylös hyppääminen ei onnistu.

Olen fyssarin hoidossa ja urheiluhierojalle menossa myös. Tarkoitus on vaivaa kuitenkin hoitaa, koska jalkakireydet vaikuttavat alaselkäänkin aika pahasti. :(

Mistä saa halviten vapaaotteluun fight shortsit? Laadukkaita tietty.
Mistä saa erilaisia Venum ja Warrior shortseja?
Tiedättekö japanilaisia vapaaottelushortsivalmistajia?

Mistä saa halviten vapaaotteluun fight shortsit? Laadukkaita tietty.
Mistä saa erilaisia Venum ja Warrior shortseja?
Tiedättekö japanilaisia vapaaottelushortsivalmistajia?

HAlviten saa varmaan jos saa yhteystiedot siihen firmaan joka valmistaa esim Sprawlin shortsit ja ostaa ohi valmistuttajan ja maahantuonnin ja muutenkin sniiduilee.
Tai sit tsekkaa e-bayn ja huuto.netin. Niistäkin saattaa tehdä löytöjä.
Venumia taitaa saada Holtzilta ja budoshopista ja warrioria ainakin katukaupasta ja budoshopilta.

Japanialaisia vapaaottelushortsivalmistajia on ainakin Insprit ja rvddw eli reversal. On varmasti muitakin.

HAlviten saa varmaan jos saa yhteystiedot siihen firmaan joka valmistaa esim Sprawlin shortsit ja ostaa ohi valmistuttajan ja maahantuonnin ja muutenkin sniiduilee.
Tai sit tsekkaa e-bayn ja huuto.netin. Niistäkin saattaa tehdä löytöjä.
Venumia taitaa saada Holtzilta ja budoshopista ja warrioria ainakin katukaupasta ja budoshopilta.

Japanialaisia vapaaottelushortsivalmistajia on ainakin Insprit ja rvddw eli reversal. On varmasti muitakin.

Nohta noihn! Kiitokset.

Käväisin kimura wearin sivuilla kun se sponssasi Luciota. Sieltä tilasin sortsit alekorista, peräti 10 taalaa. Hyvin on pelanneet kun sortseissa tulee vähemmän hilluttua. T-paidat oli ihan paskaa, on mulla autonkuivausrätteinä kaikki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysyttävää olisi painonpudotuksesta. Ensimmäinen lukkopaini ottelu on 31pv ja painoa pitäs pudotella semmoset vähän päälle 3 kiloa. Elikkä ekaa kertaa oon tämmöstä määrää tiputtamassa noin pienessä ajassa eli; vinkkejä, neuvoja? Yritän olla syömättä hiilareita, varsinkaan illalla ja juoda aika paljon vettä. Vikana iltana ennen kisoja ois kans tarkotus käyä vähä saunomassa, riippuu paljon puuttuu vai puuttuuko ollenkaan painoa. Eli kysymys on että mitä muuta tulisi tehdä? Vähän jännittää ettei paino putoa tohon mennessä.

3kg ei oo paha tuossa ajassa, sen tiputtaa yhdessä illassa. Mutta jos et halua lähteä vetämään nesteitä, niin laskea kalorisi. Mene se 500kcal miinukselle per päivä niin homma toimii. Syöt aamulla enemmän hiilareita ja päivän mittaan vähennät niitä. Syö monta pienempää ateriaa päivässä, 6kpl voi olla hyvä - eli välipalat aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen. Jos tekee tiukkaa muutama päivä ennen kisoja niin lopeta hiilareiden ja mineraalien syönti kokonaan, niin lähtee nesteet vaivattomasti.

BJJ-nerot ohoi ! Suurin osa bjj-puvuista on kokoa A2 170cm-180cm ja A3 180cm-190cm, minkä kokoinen puku kannattaisi hommata kun pituutta on 180,5cm ja painoa n. 85kg

3kg ei oo paha tuossa ajassa, sen tiputtaa yhdessä illassa. Mutta jos et halua lähteä vetämään nesteitä, niin laskea kalorisi. Mene se 500kcal miinukselle per päivä niin homma toimii. Syöt aamulla enemmän hiilareita ja päivän mittaan vähennät niitä. Syö monta pienempää ateriaa päivässä, 6kpl voi olla hyvä - eli välipalat aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen. Jos tekee tiukkaa muutama päivä ennen kisoja niin lopeta hiilareiden ja mineraalien syönti kokonaan, niin lähtee nesteet vaivattomasti.

Thanks dude!

Kysyttävää olisi painonpudotuksesta. Ensimmäinen lukkopaini ottelu on 31pv ja painoa pitäs pudotella semmoset vähän päälle 3 kiloa. Elikkä ekaa kertaa oon tämmöstä määrää tiputtamassa noin pienessä ajassa eli; vinkkejä, neuvoja? Yritän olla syömättä hiilareita, varsinkaan illalla ja juoda aika paljon vettä. Vikana iltana ennen kisoja ois kans tarkotus käyä vähä saunomassa, riippuu paljon puuttuu vai puuttuuko ollenkaan painoa. Eli kysymys on että mitä muuta tulisi tehdä? Vähän jännittää ettei paino putoa tohon mennessä.

Saako sen verran udella, että mitkä kisat on kyseessä? Itse en ole kuullut mistään kisoista ennen Finnish Openeita.

BJJ-nerot ohoi ! Suurin osa bjj-puvuista on kokoa A2 170cm-180cm ja A3 180cm-190cm, minkä kokoinen puku kannattaisi hommata kun pituutta on 180,5cm ja painoa n. 85kg

Jaa a, itte oon 179cm ja paino on pyöriny 79-86kg, puvun koko on ollu se A2. Mulle toi on iha hyvän kokonen, paha sit sanoo sun ruumiinrakenteest muuten, mutta itel on ehkä luonnostaan suht kaposet hartiat (ei pitäs nyt mitenkään hirveesti kuitenkaa vaikuttaa?).

A2, bjj-puku mieluummin vähän liian pieni kuin teltta, ei saa kaveri kiinni niin helposti. Mitä merkkiä olet ajatellut? Noilla statseilla luulis A2 olevan ihan sopiva kyllä, riippuen tietenkin ruumiinrakenteesta ja puvun merkistä.

Ainakin Keikon A3 pitäisi sopia tuon kokoiselle kuin nakutettu. Muista merkeistä ei kokemusta. Veikkaisin kyllä että jos on yhtään leveyttä hartioissa niin A2 voi olla aika tiukka.

Saako sen verran udella, että mitkä kisat on kyseessä? Itse en ole kuullut mistään kisoista ennen Finnish Openeita.

1 Andalusian Open, vähä etelämmässä kuin suomessa ollaan. ;D Ja sit vielä semmosta, mites ku yleensä otan treenien jälkeen (jotka on illalla) heraproteiinia niin jätänkö sen nyt kokonaan pois? Ja jos saunomalla tiputtaa painoa, tarkoittaako se ettei sen jälkeen ennen punnitusta voi syödä eikä juoda?

1 Andalusian Open, vähä etelämmässä kuin suomessa ollaan. ;D Ja sit vielä semmosta, mites ku yleensä otan treenien jälkeen (jotka on illalla) heraproteiinia niin jätänkö sen nyt kokonaan pois? Ja jos saunomalla tiputtaa painoa, tarkoittaako se ettei sen jälkeen ennen punnitusta voi syödä eikä juoda?

Mä en noita palkkareita tunne kauheen hyvin, mutta onko tossa Herassa pelkkää proteiiniä? Mä juon yleensä ennen kisoja pelkkää protskua treenien jälkeen, jos juon palkkarin. Riippuu tosi paljon siitä mitä muuten syöt. Mutta ite ainakin pysyttäytyisin täysin proteiinipitoisissa palkkareissa.

Jos saunomalla tiputat illalla ennen kisoja niin älä tee sitä virhettä että vedät jo painorajan alle. Yöllä lähtee paljon painoa, riippuen nestetasoista. Ite vedän paljon vaatetta päälle ja nukun makuupussissa. Siinä voi lähteä jopa kilo vaivatta. Jos ei ole tarvetta tiputtaa kun joku 1kg viimesenä yönä niin skippaa se sauna ja tee toi yllämainittu. Hyvin voit olla alle 500g ylipainonen kisapaikalle tullessa, sit jumppaat ne viimeset 500g pois. Menee hujauksessa moinen kun ottaa vähä lämpöä kun on paljon vaatetta niskassa.

Syödä ja juodahan voit niin paljon kun puntari antaa myöden. Mutta ehdottaisin että unohdat syömisen ja keskittyisit juomiseen koska ne nesteet on minun mielestä huomattavasti tärkeemmät kun energia. Kerkeet lataamaan matsien välissä nopeilla hiilareilla aika hyvin. Sen ekan matsin jaksaa kyllä vetää vaikka ei ois syöny kauheesti.

Nyt en tietysti tunne yksityiskohtia tuosta punnituksesta Andalusian openiin, mutta suomessa ainakin punnitaan lukkopainissa aamulla ja sit kerkee tankkkailemaan muutaman tunnin vähintään. Joten kannattaa syödä nopeita hiilareita ja vetää reippaasti nestettä heti punnituksen jälkeen. Älä juo liikaa, keho pystyy imemään n 8dl nestettä tunnissa. Kannattaa myös syödä ihan suolaa tai jotain suolasta (suolakeksit tjms).

Onnea painonpudotukseen ja kisoihin!

edit. ja jos tulee huono olo matsien välissä, se johtuu matalasta verensokerista. Joten juo tai syö jotaan makeeta. Yks kaveri vetää aina kokista matsien välissä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom