Kaljun leikkaus ja ylläpito?

Mä taidan nyt kuitenkin ostaa tollasen... Vituttaa tää kertakäyttöterien kans pelleily. Lisäks veitsellä saa vedettyä tarpeeks syvält, et tällänen mustatukkanenki muuttuu päästää ihon väriseks.
Älkää nyt hyvät ihmiset minkään kertakäyttöterien kanssa tuhratko! Ihan perusgiletellä (3- tai 5-teräinen) saa kyllä ajeltua ihan niin läheltä kuin nyt ylipäänsä on mahdollista.

Mutta olishan tuollainen veitsi tietysti aika cool.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma resepti on vakiintunut seuraavaksi:

1. Nopea suihku.
  2. Baby oilit päänahkaan
  3. Vaahto päähän. Rainbow-merkkinen halppisvaahto on ajanut asiansa vallan mainiosti.
  4. Ajelu Gillette Venus-höylällä. Ottamalla tuosta terän juuresta otteen saa huomattavasti tarkemman tuntuman kuuppaan, eikä vekkejäkään tule niin helposti. Peukaloa siis vedetään päänahkaa pitkin ja säädellään sillä painetta ja terän kulmaa.
    hoylaote.jpg

Baby oilista on se ilo, että höylä luistaa kaljuksi ajettua ihoa pitkin kuin latu ja jäljelle jääneet pidemmät sänkikohdat huomaa heti sokkonakin, kun terä ei luista yhtä hyvin. Parissa minuutissa saa pään ajeltua sileäksi, kun ei tarvitse niin moneen kertaan vedellä.
  5. Sitten suihkuun ja pää muhimaan rasvaan. Itsellä on päänahka niin rutikuiva, että mistään pidempien hiusten pidosta on turha haaveilla järjettömän hilseilyn, kutinan, punoituksen yms. vuoksi. Kaljuna iho sentään pysyy kunnossa, kunhan muistaa säännöllisesti rasvailla.

Taas meni 45 min ährätessä, välineinä hiustenleikkuukone ilman terää ja partakone.
Kai tuo Headblade on hankittava. Kauankohan sen kanssa saa tuhertaa, jos leikkaisi kolmen päivän välein?

HeadBlade toimii parhaiteen jos höylää usein. Veikkaisin että yksi terä kestää noin kolme viikkoa sillä tahdilla. Toisaalta on ne vaihtoterät aika halpoja. 10€ 4kpl. Eli max 5€/kk. Ei se mikään maailman mullistava tuote on, helppo, halpa ja kätevä vain. Muotoilu on toteutettu sillä tavalla että se kahva pysyy kädessä, mikä antaa paremman touchin, ja terä joustaa joka suntaan, niin ei tule turhia viiltoja.

Pistin meiliä, kokeillaan ja raportoidaan. Kaljuna oltu vuodesta 2003 eikä asiaan tule koskaan tulemaan muutosta. Mikä tahansa helpotus/nopeutus leikkuuseen olisi toivottavaa.
Oletko ollut tyytyväinen?

Itse suoritan täällä jokaviikkoista talkoota, hiukset leikkurilla (ilman rajauskampaa) lyhyemmäksi ja partakoneella kokeillaan saada sileätä. Ensi viikolla lähtee Headblade tilaukseen jos saan suosituksia :D

Itse suoritan täällä jokaviikkoista talkoota, hiukset leikkurilla (ilman rajauskampaa) lyhyemmäksi ja partakoneella kokeillaan saada sileätä. Ensi viikolla lähtee Headblade tilaukseen jos saan suosituksia :D
En ole vielä ehtinyt testaamaan kun toimitus oli Suomeen. Laite odottelee siellä, testailen heti kun ehdin sinne.

Ite ajattelin vedellä viikonloppuna kaljuksi. Tässä on tukka ollut päässä nyt kolmisen vuotta ja päätin että nyt riittää (aiemmin olen siis ollut kalju). Mieleeni vain juolahti, että nyt kun on kesän ollut tukka päässä, niin jääköhän kuinka pahat rajat kun kaljuksi pyyhkäsee? :D

Itse olen kyllä tykännyt tuosta omasta HeadBladestani. Muuttui erittäin käteväksi, kun kutistin hieman tuota sormilenkkiä äidin hiustenkuivaajan avulla kotikotona käydessäni niin, että nyt tuo pysyy jämäkästi sormessa. Aikaisemmin oli vähän turhan löysä tuo ja piti keskittyä liikaa tuosta HeadBladesta kiinnipitämiseen.

Eli ainakin itse suosittelen kokeilemaan tuota.

En ole vielä ehtinyt testaamaan kun toimitus oli Suomeen. Laite odottelee siellä, testailen heti kun ehdin sinne.
Headblade hyppysissä. Hassun näköinen kapine. Testaillaan jahka ehditään.

Taisn yhden kesän jopaa jaksaa pitää aivan nahkana ja ei siinä sen kummempia. Vettä ja höylää käytin. Nykyään ajan sängelle vain.

Meiksin oma setti on :
1. Kuuma suihku päähän
2. Partavaahto päähän
3. Gillette mach 3:lla Myötäkarvaan
4. Gillette mach 3 Vastakarvaan
5. Voíla, toistetaan parin kolmen päivän välein.

Helppo, nopea, 5min.

Älkää nyt hyvät ihmiset minkään kertakäyttöterien kanssa tuhratko!
Joo ei kannata, sain tossa taannoin semmosen, jota sairaalassa käytetään. 1 teränen joku Kirurginveitsenterävä höylä. Jumalauta kun se viilti syvän ja pitkän vekin päähän :D Vaihtu Mach 3:seen takasin jota aina olenkin käyttänyt, mut pitihän tota testaa kun oli niin terävä.

Mah ultima resepti

1. Kuumaa vettä kuuppaan

2. Vaahdot päähän

3. ajo myötäkarvaan

4. uudet vaahdot

5. ajo vastakarvaan

6. Kosteus voidetta päähän

Löytyy mach 3 jossa on se tärisevä toiminto tms. Sit parranajo-koneella viimeistely, jos jotain lyhyitä karvoja jäi.
Vituttaa vaan että tän joutuu toistamaan joka pv. Kun haluan tän kaljuna pitää, mutta mulla kasvaa sänki pirun nopeasti.

Mah ultima resepti

1. Kuumaa vettä kuuppaan

2. Vaahdot päähän

3. ajo myötäkarvaan

4. uudet vaahdot

5. ajo vastakarvaan

6. Kosteus voidetta päähän

Löytyy mach 3 jossa on se tärisevä toiminto tms. Sit parranajo-koneella viimeistely, jos jotain lyhyitä karvoja jäi.
Vituttaa vaan että tän joutuu toistamaan joka pv. Kun haluan tän kaljuna pitää, mutta mulla kasvaa sänki pirun nopeasti.

Hankaa silkillä ni ei kasva enää:hyvä:
(kuulemma)

Kokeilin tän tredin yllyttämänä tossa lauantaina mach 3:lla vetää kuupan sileeksi, ja aika mukavan sileä tulikin :) On kyllä sen verran työläs homma tässä vaiheessa, koska tosiaan oli ensimmäinen kerta ikinä kun edes käytän höylää :D Eli partakoneella menee vielä itellä arkiajelut ja radalle lähtiessä saatta sitten höylällä vedellä...
Tosin kyllähän se kokemuksen myötä nopeutuisi varmasti.

Kun katsoo tuota headblade-videota niin jotenkin tuntuu että tuo terä voisi haukata päänahkaan kiinni aika helposti? Lisäksi tuota joutuu kääntelemään hyppysissä joka välissä jos haluaa vastakarvaan ajaa.

Kun katsoo tuota headblade-videota niin jotenkin tuntuu että tuo terä voisi haukata päänahkaan kiinni aika helposti? Lisäksi tuota joutuu kääntelemään hyppysissä joka välissä jos haluaa vastakarvaan ajaa.

Totta, tuntuu jotenki myös itestäni, et puol päätä lähtee moisel vehkeel irti. Olettaisin myös et normi höylä on kätevämpi kädes (Kääntely yms)

Ei muuten lähde palasia päästä. Mulla ei ole tullut yhtään vekkiä headbladella. Sillä saa vedellä ihan huoletta pitkin päätä.

Tuo laite sopii minusta todella hyvin käteen ja sillä on todella mukava vedellä nimenomaan takaraivon seutuja ja päälakea. Sivut on minusta vähän vaikea ajella -varsinkin ajokäden vastakkainen puoli. Otan silloin tuosta laitteesta sellaisen normaalin "partahöylä"-otteen.

Mun mielestä Lidlin kolmiteräinen partahöylä on hinta-laatusuhteella paras. Mielestäni yhtä laadukas kuin Gillette kolmonen, mutta hitosti halvempi. Yhdellä terällä ajan pääni ja naamani nelisen kertaa. Useamminkin jos sattuu ajopäivä saunan yhteyteen (pehmeämpi karva -> tylsyy terä vähemmin.)

Mä käytän noita samoja, mutta ajan naamarin ja pään kerran/terä. Mun kokemusten mukaan ne tylsyy nopeesti, mutta silti noi on parhaita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom