Kaljun leikkaus ja ylläpito?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaljua ei ylläpidetä millään koneilla. Kalju ja sänki ovat kaksi ihan eri asiaa. IMO.

Joten Mach5 kätöseen ja vähintään joka toinen päivä on ajettava. Noin 5min menee nykyään, kun tulee höylättyä aikasen usein. Tuolla takana vittumainen luomi, joten täytyy peilin kautta katsella. Ilman luomea menisi alle 3min. Harjoitus tekee mestarin, myös kaljunkin höyläämisessä...:)

Edit: Maksimissaan kuukausi menee samalla Mach5 terällä. 20-30 höyläyskertaa kestää terä. Ja sitten perusrasvaa aina ajon jälkeen päähän, jos liikaa päänahka alkaa kuivumaan.

Maksimissaan kuukausi menee samalla Mach5 terällä. 20-30 höyläyskertaa kestää terä.

Mitä vittua, itellä kestää 3 ajoa yks terä ja sen jälkeen rupee roiskumaan verta päästä jos yrittää samalla terällä vetää.

Mites hei oikeesti noi veet-vaha liuskat vai mitä onkaan? Voiko niillä vedellä kuulan sileäks?

DeadBar;2510190[B sanoi:
]Mitä vittua, itellä kestää 3 ajoa yks terä ja sen jälkeen rupee roiskumaan verta päästä jos yrittää samalla terällä vetää.
DeadBar;2510190[B sanoi:
Mites hei oikeesti noi veet-vaha liuskat vai mitä onkaan? Voiko niillä vedellä kuulan sileäks?

Ei ole kertaakaan tullut tylsällä terällä haavoja päähän. 22 ajoa laskin tuossa edellisellä terällä. Laitoin huvikseni almanakkaan ylös teränvaihdon...Ihmisillä taitaa olla erilaisia ihoja...:D Mitä useammin ajaa, sen vähemmän terä kuluu. Tästä voisi olla kysymys??...Sitäpaitsi luontokin vähentää iän karttuessa ajattevan pääpinta-alan kokoa...:lol2:
Veeteistä en tiedä mitään...Kokeile ja kerro lopputulos...

Kannattanee pitää mielessä, että vahaus poistaa ihokarvat juurineen ja tilalle kasvavat karvat ovat ohuempia ja heikompia. Eli jos tuntuu siltä, että vielä joku päivä tahtoo kasvattaa miehekkään heviletin, ei välttämättä kannata sitä päänahkaa alkaa vahailemaan :D

Kannattanee pitää mielessä, että vahaus poistaa ihokarvat juurineen ja tilalle kasvavat karvat ovat ohuempia ja heikompia. Eli jos tuntuu siltä, että vielä joku päivä tahtoo kasvattaa miehekkään heviletin, ei välttämättä kannata sitä päänahkaa alkaa vahailemaan :D
Miksi ne ohuempia ja heikompia olisivat

ylempänä oli juttua kuinka kauan terä kestää, itse en usko että niinkään vaikuttaa hiusten pituus siihen terän kulumiseen vaan sen tosiasian, kuinka tuuheat / tiheästi hiusta kasvaa, kaverin emäntä joskus ajo mun pään sen jälkeen ku oli ajanut ukkonsa pään ja sano että mulla on 40 kertaa hirveämpi ajeltava pää kun se ottaa se hiuspohja niin paljon vastaan.. mulla on siis ihan perkeleen tuuhea tukka, muistan vielä ku parturit kehu sitä kun olin teini ikäinen ja omistin hiukset, ja mullahan on se 3-4 kertaa ihan max ja sit on terä finito.

Itehän olen joskus pari vuotta sitte kokeillu jotain säärikarvakastiketta päähän. Sellasta vaahtomaista ainetta siis ja muovilastalla vedettiin pois. En suosittele kokeilemaan. Pää oli täynnä veripaukamia ja kuoppia ja poltteli niin perkeleesti. Olotila sama kun ois saanu auringonpistoksen/olis kännissä/krapulassa ja mikä parasta, nämä kaikki vielä samaan aikaan. Tulihan se ohjekin sitten parin päivän kitumisen jälkeen luettua (ei missään nimessä päähän). Nykyään tulee ihan höylällä vedettyä, mutta kokemusta rikkaampana kuitenkin. Onko kellään partaveitsestä kokemuksia ? Oon kuullu, että olis kätevä laite tuohon, mutta tarvis varmaan olla joku avustaja.

Mitenkäs sais kaljun niin ettei hiukset kasva koskaan takaisin? Jotain kemiallista käsittelyä? Sädetystä? Laseria?

Pioneeri rukki. Pää tulee ajettua höylällä 3-4 kertaa viikossa. Noin 5min menee aikaa, eli melko helppoa ja vaivatonta tuo on.

Mitenkäs sais kaljun niin ettei hiukset kasva koskaan takaisin? Jotain kemiallista käsittelyä? Sädetystä? Laseria?
Tästä tulikin mieleen erilaisia legendoja nuoruusvuosilta. Puhuttiin aina, että se-ja-se on tehnyt jotain päänahalleen niin ettei sillä KOSKAAN enää kasva hiukset takaisin, "vittu mikä daiju hei, eikö se yhtään mieti"... Se jotain oli silloin sanomalehden=painomusteen/bensan/tärpätin/kenkälankin hieromista vasta-ajettuun päänahkaan. Tuskinpa vaan oli muuta kuin legendaa :D

Sitten takaisin liitukaudelta nykyaikaan, eli laserillahan erit. naiset poistattaa karvoja erinäisistä paikoista, epäilenpä vaan että kukaan tohtisi sillä hiustuppeja lähteä tappamaan.

Kyllä mää voisin tappaa. Näytän lähinnä pelle hermannilta jos annan tukan kasvaa.

About tältä:
hius1a.jpg

Mä ajelen fledan pari kertaa viikossa samalla Braunin sähköpartakoneella kuin parrankin. Siinä se menee samalla pärinällä koko pää ja eipä tuossa paljoa enempää kulu aikaakaan kuin normaaliin parranajoon. Harvemmin jos ajaisi, niin hommaan kuluisi enemmän aikaa kun tarttis ottaa ensin sivuleikkurilla.

Tästä tulikin mieleen erilaisia legendoja nuoruusvuosilta. Puhuttiin aina, että se-ja-se on tehnyt jotain päänahalleen niin ettei sillä KOSKAAN enää kasva hiukset takaisin, "vittu mikä daiju hei, eikö se yhtään mieti"... Se jotain oli silloin sanomalehden=painomusteen/bensan/tärpätin/kenkälankin hieromista vasta-ajettuun päänahkaan. Tuskinpa vaan oli muuta kuin legendaa :D

Sitten takaisin liitukaudelta nykyaikaan, eli laserillahan erit. naiset poistattaa karvoja erinäisistä paikoista, epäilenpä vaan että kukaan tohtisi sillä hiustuppeja lähteä tappamaan.

Mul oli koulussa yks kaveri, jolla oli yks kaveri naapurikaupungissa, ja sillä oli yks kaveri joka oli hinkannu sellasella kangasrätillä kaljuks ajeltua päätänsä ja sil ei kasvanu vieläkään hiukset takas vaikka siitä oli jo kolme vuotta! (todellinen "tositarina" omalta yläasteelta :D)

mutta mitä oman kuulan huoltoon tulee, tukka ajellaan sähkövehkeellä joka perjantai. Jää sellanen kiva sänki mihin tarttuu kaikki paska kiinni seuraavat pari päivää.

Vaikka tällä hetkellä itsellä onkin "toimistojakaus" (epätoivoisesti yritän vielä säilyttää) eikä kalju, kommentoinpa silti erääseen seikkaan. Jos sinulla on kyseessä niin sanottu mikkihiiri-ilmiö, niin silloin ei todellakaan sänkeä, vaan kylmästi ihan kuulaksi. Itsellä ainakin sänki näyttää 100 kertaa typerämmältä kuin ihan puhdas kuula. Riippuu tietysti varmaan ihmisestäkin. Taitaapa Bruce Willisilläkin olla mikkihiiret ja sänki, eikä se nyt ihan nyhveröltä näytä. :D

Mä ajelen fledan pari kertaa viikossa samalla Braunin sähköpartakoneella kuin parrankin. Siinä se menee samalla pärinällä koko pää ja eipä tuossa paljoa enempää kulu aikaakaan kuin normaaliin parranajoon. Harvemmin jos ajaisi, niin hommaan kuluisi enemmän aikaa kun tarttis ottaa ensin sivuleikkurilla.
Oonkin funtsinut saisko tota ajettua partakoneella, tuolla Philipsin paskalla pyöriväteräisellä ei saa kuin punaista ihoa, niin partaan kuin kaljuunkin. Pitäisi varmaan ostaa tommonen kunnon Brauni.

Bruce on varmasti ainoa coolin näköinen jätkä maailmassa kellä on sänki + mikkihiiret. No Jason Statham lienee toinen. Itse olen varmasti maailman typerimmän näköinen (hius)sängessä.

Kyllä mää voisin tappaa. Näytän lähinnä pelle hermannilta jos annan tukan kasvaa.
Niin en sinua epäillytkään, vaan koneenkäyttäjiä. Niitä saa muuten kotilaitteinakin nykyään, niitä lasereita. Justiinsa oli jossain Stockan kuvastossa, hintaa muistaakseni n.400 eur.

Vois ostaa moisen värkin ihan kokeeksi. Uskaltaiskohan sitä koitella kasseihinkin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom