Kaljun leikkaus ja ylläpito?

Mitä helvettiä, eikö sulle tule YHTÄÄN haavoja kun ajat kolmiteräsellä terällä?

Mulla tulee joka ainut kerta, ainakin 5 haavaa ja toissapäivänä silpasin oikeen kunnon siivun nupista :D

Anna kun arvaan: ajelet jollain halpisterällä?

Halvoilla paskaterillä lähtee varmasti päänahka, Gilleten terät on kalliita mutta imo turvallisia ja parhaimpia mitä kaljun ajeluun on olemassa, puhun yli 10 vuoden kokemuksella:) Kerran ostin jotain paskateriä ja heti oli vekki päässä. Ostakaa kunnon teriä! Vinkki: olen tänne joskus aiemminkin tämän kirjoittanut, Mach3-sarjan terissä ei kannata langeta Gilleten hienoon hintakikkaan: Myyvät samoja teriä eri hinnoilla: mach3 on halvin, mach3 turbo keskihintaa ja M3 power-mikälienee kallein ja ovat kaikki samoja teriä, vain väri on eri!! Ainakaan itse en noiden välillä löydä mitään eroa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vedin parturissa tänään päältä 9mm ja sivuista 6mm, eli ei kai kalju vaan ns. buzzcut. Tuntuu nuppi mukavan "raikkaalta ja ilmavalta", tekee varmaan päänahalle gutaa kun saa aurinkoa. Mietin että tartteeko noin lyhyttä tukkaa pestä sampoolla vai käykö ihan kropanpesuaine esim. SebaMed tai pelkkä vesi? Mukavaa kun ei tarvitse suihkun jälkeen tehdä mitään.

Itellä riippuu ainakin ihan siitä kuin pahasti on päänahka rasvottunut. Yleensä riittää se että vedän suihkusaippualla tai suihkushampoolla mitä se koko kropan pesulitku nyt onkaan. Mulla on kauhean paksu tukka ja helposti rasvottuva, sen takia valitsin jo yläasteella kaljun. :)

Mitä helvettiä, eikö sulle tule YHTÄÄN haavoja kun ajat kolmiteräsellä terällä?

Mulla tulee joka ainut kerta, ainakin 5 haavaa ja toissapäivänä silpasin oikeen kunnon siivun nupista

Tuo on kans semmonen homma että siihen kannattaa hommata ihan oikea terä ja suihkun aikana/jälkeen on paras se tehdä, koska tukka on jo pehmentynyt suihkun ja pesun aikana. Mullon se giletten kolmiteränen missä on se vibra vaikkei sitä vibraa tuu käytettyäkään. Semmonen hopea/vihreä väriltään...

Itellä tulee pikkuhaavoja vain jos pikkusiitereissä/kiireessä ennen radalle lähtöä hutasee.

Anna kun arvaan: ajelet jollain halpisterällä?

Halvoilla paskaterillä lähtee varmasti päänahka, Gilleten terät on kalliita mutta imo turvallisia ja parhaimpia mitä kaljun ajeluun on olemassa, puhun yli 10 vuoden kokemuksella:) Kerran ostin jotain paskateriä ja heti oli vekki päässä. Ostakaa kunnon teriä! Vinkki: olen tänne joskus aiemminkin tämän kirjoittanut, Mach3-sarjan terissä ei kannata langeta Gilleten hienoon hintakikkaan: Myyvät samoja teriä eri hinnoilla: mach3 on halvin, mach3 turbo keskihintaa ja M3 power-mikälienee kallein ja ovat kaikki samoja teriä, vain väri on eri!! Ainakaan itse en noiden välillä löydä mitään eroa.

Oikein arvattu, eli rainbowilla suhailen :D

Ennen ajelin mikälie gilleten fusionilla (eikä tullut vekkejä), mutta teräpaketti maksaa sen 20€ ja rainbown terät 5€, niin pitihän sitä kokeilla :lol2:

Enää en halpiksia osta, kirvelee niin perkeleesti kun pitää huuhdella pää ajelun jälkeen...

Viimeksi muokattu:
Pitää kyllä hehkuttaa tuota Moser Original -hiustenleikkuukonetta, jonka ostin. Aivan eri tasoa kuin Phillipsin sun muiden vastaavien valmistajien muoviräpellykset huonoine akkuineen. Ja maksaakin vähemmän! Kestävää saksalaista laatua teräksestä :) Oli kiva huomata, että pidempiäkin hiuksia ajaessa yksi veto riitti eikä kone yskinyt ollenkaan. Tulee ihan Huppe-fiilis kun tuota hehkutan, mutta on se vaan niin hyvä :D

Hairstoresta tilasin.
http://www.hairstore.fi/webstore/in...d=0&subgroup_id=0&search=normal&query=4247181

Joo elikkä Mach3 tosiaan vetelin, sillä perus ei mitään turboi ym. Häipy kyllä se vihree viiva mikä kertoo millon terä pitäs vaihtaa niin parin vedon jälkeen mutta en kyllä terässä huomannut muutosta. Toi on tähän mennessä ollut parasta toi vaahtoutuva geeli missä on jotain hoitoainettakin mukana. Veteli vaan menemään ilman mitään terän huuhtomisia puolikin päätä mutta sitten huomas ku ei oikeen leikannu niin hyvin niin putsas terän ja meno jatku. Suorastaan helpotus oli toi pään ajelu, sillä nimittäin parran kanssa on aina iho punottanu vaikka kuin vetelis kalliilla/halvoilla/keskihintasilla terillä.

Täällä on ajeltu kuula puolen millin sänkeä jättävällä koneella, mutta nyt kun tästä ketjusta bongasin ton hairbladen niin piti laittaa heti tilaukseen, sen verran toimivan näköinen kapistus se oli. Katotaan ens viikolla kun se tulee että onko siitä mihinkään :)

No niin, tänään tuli australiasta (:D) tuubi hiustenpoistoainetta.

En voi muuta kun hehkuttaa tota ainetta!

Todella helppo käyttää, ainetta päähän ja antaa muhia about 6-9min ja suihkussa aine veks!

Ja iho ei ole yhtään ärtynyt, toisin kuin terillä ajellessa (oli mikä terä tahansa)..

Ja tän aineen pitäis pitää hiukset pidempään poissa, verrattaessa ajeluun.

EDIT: miinuspuolena sanottakoon, että se aine haisee pilaantuneelle lauantaimakkaralle :lol2:

Viimeksi muokattu:
No niin, tänään tuli australiasta (:D) tuubi hiustenpoistoainetta.

En voi muuta kun hehkuttaa tota ainetta!

Todella helppo käyttää, ainetta päähän ja antaa muhia about 6-9min ja suihkussa aine veks!
:

Miltä se aine vaikuttaa? Kasvaako tukka kuin nopeasti takas?
Oisko sulla heittää linkkiä kauppaan mistä ostit?

Miltä se aine vaikuttaa? Kasvaako tukka kuin nopeasti takas?
Oisko sulla heittää linkkiä kauppaan mistä ostit?

Hirvee hehkutus oli alussa, mutta nyt oon käyttänyt tota ainetta kolme kertaa ja tuntuu et se ei ole niin tehokasta kuin mitä oli ensimmäisellä kerralla?!

Lopputulos on nyt sama, kun vetelis höylällä "myötäkarvaan", eli jää pienenpieni sänki (jota ei näe, mutta tuntee kun lääppäsee kädellä vastakarvaan).

Tai sitten en vaan ole hieronut sitä ainetta kunnolla nahkaan...

Mutta näinkin pienellä käyttöajalla huomas sen, et hiustenkasvu hidastui "jonkunverran".

Eli ebaysta ostin: http://cgi.ebay.com/MAGIC-SHAVE-SMO...iewItem&pt=AU_HairRemoval&hash=item5190fff764

Vaikka käyttökokemusta ei ole paskaakaan, täytyy sanoa et toi aine ei ole mua varten :david:

Voin lähettää tuubin sulle, jos kiinnostaa ja maksat postikulut :D

Voin lähettää tuubin sulle, jos kiinnostaa ja maksat postikulut :D

Pitäs saada just nahka "poslariksi", vähän niinku höylällä vetelis vastakarvaan. Toisaalta voishan tota kokeilla postikulujen hinnalla ;)

Se on kyllä jännä jos vetää höylällä kokonaan kaljuksi ihmiset tuijottaa kuin pelkäisivät jotain, mutta sitten kun jättää sellasen 1-2 millin sängen niin se ei herätä mitään huomiota. On se kyllä kieltämättä paljon asiallisempi, kun jaksais ylläpitää aina kaljua.

Se on kyllä jännä jos vetää höylällä kokonaan kaljuksi ihmiset tuijottaa kuin pelkäisivät jotain, mutta sitten kun jättää sellasen 1-2 millin sängen niin se ei herätä mitään huomiota. On se kyllä kieltämättä paljon asiallisempi, kun jaksais ylläpitää aina kaljua.

Joo, tän olen itsekkin huomannut kun on liikenteessä. Taitaa olla ihmisillä jotain ennakkoluuloja tms.

Olet muuten melko puhelias kaveri. :D

Asenteet riippuu enemmän kokonaisuudesta, eli mitä vaatteita pitää ja käyttäytyy. Itse kun pyörin puku päällä yleensä päivisin, niin ennakkoasenteita en usko olevan, verrattuna vapaa-ajalla murretun sävyiset kesävaatteet.

Pikku nosto. Eli mikä härveli olis paras, tai mitä porukka käyttää eniten? Mulla käytössä nyt mach3 ja oon nyt huomannu, et alkaa tulemaan punasia pisteitä päähän ja muutenkaan ei iho kauheesti tykkää tosta. Paras vaihtoehto olis jos vois ajaa joka päivä, tai enintään joka toinen päivä. Nyt ei pysty kun pari kertaa viikossa höyläämään. Olisko fusion parempi vaihtoehto, koska siinä on 5 terää ni luulis olevan vähän hellempi. Katoin just kanssa youtubesta jonkun mainosvideon simmosesta laitteesta kun philips headgroom. Onko jollain ollu tämmöstä käytössä? Vähän skeptinen oon vaan noihin koneisiin, kun partakoneellakaan ei saa niin sileää ihoa kun höylällä.

Ja sit vielä, et rasvaako porukka päätään höyläämisen jälkeen? Tai laittaa mitään ainetta ylipäätänsä päähän. Tuppaa nyt ainakin, kun talvi tulee ni kuivuu päänahka helposti.

Pikku nosto. Eli mikä härveli olis paras, tai mitä porukka käyttää eniten? Mulla käytössä nyt mach3 ja oon nyt huomannu, et alkaa tulemaan punasia pisteitä päähän ja muutenkaan ei iho kauheesti tykkää tosta. Paras vaihtoehto olis jos vois ajaa joka päivä, tai enintään joka toinen päivä. Nyt ei pysty kun pari kertaa viikossa höyläämään. Olisko fusion parempi vaihtoehto, koska siinä on 5 terää ni luulis olevan vähän hellempi. Katoin just kanssa youtubesta jonkun mainosvideon simmosesta laitteesta kun philips headgroom. Onko jollain ollu tämmöstä käytössä? Vähän skeptinen oon vaan noihin koneisiin, kun partakoneellakaan ei saa niin sileää ihoa kun höylällä.

Ja sit vielä, et rasvaako porukka päätään höyläämisen jälkeen? Tai laittaa mitään ainetta ylipäätänsä päähän. Tuppaa nyt ainakin, kun talvi tulee ni kuivuu päänahka helposti.

Ainakin itelläni mach3 on monista kokeiluista aina ollut se paras. Kokeile vaikka aina ennen leikkausta käydä pitkässä suihkussa, että sänki ehtii kunnolla pehmentyä. Tosin itse leikkaankin juuri vain tuon 2-3krt/vko kun ei jaksa joka päivä.

Ite en oo mach3 käyttänyt, mutta itellä ainakin fusion proglide toimii helvetin hyvin. Ja tosiaan tuo pitkä suihku tai sauna ennen sheivausta niin hyvä tulee.

Itellä käytössä tommoinen headblade glossy moisture lotion. En tiedä onko tuosta hirveätä apua, mutta kiiltääpi ainakin kuula.

Mäki liityin eile bold clubiin! Tosin ei oo ihan höylä kalju, noin puolen millin kalju? Eikös se lasketa jo kaljuksi? :D hehe

Kyllästyin sitten pitkiin hiuksiin ja ajoin kerralla kaikki pois, saavillinen tuli hiuksia :) Ensin vedin koneella millin sängelle (tämä oli entinen tyylini ennen pitkiä hiuksia) mutta sain sitten päähäni, että nyt vedetään aivan kaikki pois. Ei muutakuin kauppaan ja gillette fusion proglide power (hieno nimi), varateriä ja tarpeelliset geelit. Aikaa sheivaamisessa meni tottumattomalta 1.5h. Aikamoista raastamista vaikka otin kuuman suihkun ja asialliset vaahdot vielä päähän. Hiukset kun on vielä pyörteilevät niin sitä saa sutia terällä joka suunnasta että lähtee kaikki. Ei riitä myötäkarvaan ja vastakarvaan veto vaan joka ilmansuunnasta :D

Terä meni sitten aivan muusiksi, näköjään yksi terä riittää juuri ja juuri knallin ajeluun. Seuraavalla kertaa muistan kyllä huuhdella sen terän joka vedon jälkeen...meinas vähän mennä tukkoon. Ehkä se tästä lähtee sujumaan kun vähän harjoittelee. Ei kyllä tullut ainuttakaan haavaa joten ei aivan käteen mennyt :D

Ja se fiilis kun ekan kerran saa kunnolla kesäaurinkoa tuohon kuuppaan aaah,kunhan ei vain polta! Mulla lähtee aina hiukset viimeistään kesäkuussa. Sitten on ajettava 2krt viikossa niin käy kivuttomasti eikä kulu liikaa terä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom